Постанова
від 07.09.2015 по справі 807/53/14
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 вересня 2015 року Справа № 876/2793/15

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

головуючого судді: Запотічного І.І.,

суддів: Затолочного В.С., Каралюса В.М.,

при секретарі судового засідання: Нефедовій А.О.,

за участі представника третьої особи: Марусяка В.Я.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційні скарги Державного підприємства «Диспетчерська служба пасажирських перевезень» Мукачівського району та Мукачівської районної державної адміністрації на постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 24.02.2014 року у справі № 807/53/14 за позовом Приватного підприємства «Мукачів-АТПП» до Мукачівської районної державної адміністрації, третя особа - Державне підприємство «Диспетчерська служба пасажирських перевезень» про визнання протиправним та скасування рішення,-

В С Т А Н О В И В :

Приватне підприємство «Мукачів - АТПП» звернулось в суд з позовом до Мукачівської районної державної адміністрації, третя особа Державне підприємство «Диспетчерська служба пасажирських перевезень» про визнання протиправним та скасування рішення Мукачівської РДА №1 від 23.09.2013 року, введеного в дію розпорядженням голови Мукачівської РДА від 29.09.2013 року за № 373 з визначення робочого органу - підприємства (організації) для виконання функцій забезпечення роботи конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських маршрутах загального користування в Мукачівському районі Закарпатської області.

Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 24.02.2014 року позовну заяву ПП «Мукачів АТПП» задоволено повністю; визнано протиправним та скасовано рішення конкурсного комітету з визначення робочого органу-підприємства (організації) для виконання функцій забезпечення роботи конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування у Мукачівському районі (протокол засідання конкурсного комітету від 23 вересня 2013 року № 1), що введене в дію розпорядженням голови Мукачівської районної державної адміністрації Закарпатської області від 25 вересня 2013 року № 373.

Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 23.06.2014 року задоволено апеляційні скарги Державного підприємства «Диспетчерська служба пасажирських перевезень» та Мукачівської районної державної адміністрації, постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 24.02.2014 року у справі № 807/53/14 скасовано та прийнято нову постанову, якою в задоволенні позову відмовлено.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 03.03.2015 року касаційну скаргу приватного підприємства «Мукачів-Автотранспортні пасажирські перевезення» задоволено частково, постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 23.06.2014 року скасовано, а справу направлено на новий розгляд до суду апеляційної інстанції.

З постановою суду першої інстанції не погодились Державне підприємство «Диспетчерська служба пасажирських перевезень» Мукачівського району та Мукачівська районна державна адміністрація подавши відповідні апеляційні скарги до суду апеляційної інстанції.

Обґрунтовуючи вимоги апеляційних скарг апелянти посилаються на невірне застосування судом першої інстанції при розгляді даної справи норм матеріального права. Вказують, що до участі у конкурсі, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №1081, допускаються підприємства (організації), які відповідають вимогам, що встановлені статтею 44 Закону України «Про автомобільний транспорт», а також умовам відповідного конкурсу, зокрема, підприємства (організації), що мають фахівців та досвід роботи не менше трьох років з питань організації пасажирських перевезень. Апелянти посилаються також на підпункти 3.2.3, 3.2.4 пункту 3.2 розділу III (кваліфікаційні вимоги до учасників конкурсу) Умов проведення конкурсу з визначення робочого органу - підприємства (організації) для виконання функцій забезпечення роботи конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування в Мукачівському районі, згідно яких до участі у конкурсі не допускаються претенденти, які подали для участі у конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію; не мають фахівців та досвід роботи не менше трьох років з питань організації пасажирських перевезень. Зазначають, що у зв'язку із виявленням невідповідності у поданих документах щодо наявності працівників у позивача, відповідачем було вирішено звернутися до Мукачівської ОДПІ із відповідним запитом. У відповідь на вказаний запит відповідачем було отримано лист Мукачівської ОДПІ № 321 від 23 вересня 2013 року разом з копією листа Управління Пенсійного фонду України в м. Мукачевому та Мукачівському районі Закарпатської області, відповідно до яких кількість найманих працівників у позивача - 0. Заробітна плата за 2012-2013 роки не нараховувалась та відповідно єдиний внесок не нараховувався та не сплачувався. Апелянти вважають, що позивач подав конкурсному комітету недостовірну інформацію, в результаті чого його правомірно не було допущено до участі в конкурсі, а тому в задоволенні позову слід відмовити.

Вищий адміністративний суд України скасовуючи постанову суду апеляційної інстанції та направляючи справу на новий апеляційний розгляд зазначив, що апеляційним судом не повно з'ясовано дійсні обставини справи, неправильно застосовано норми матеріального права і порушено норми процесуального права, зокрема не досліджено питання та не наведено мотивів в чому полягає недостовірність інформації поданої позивачем на конкурс первинно.

Позивач будучи повідомленим про час та місце апеляційного розгляду справи явки представника в судове засідання не забезпечив, що відповідно до ч.4 ст.196 КАС України не перешкоджає розгляду справи без його участі.

Згідно поданої заяви, вих. № 13 від 31.08.2015 року, позивач просить залишити без змін постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 24.02.2014 року.

Апелянт Мукачівська районна державна адміністрація будучи повідомленою про час та місце розгляду справи явки уповноваженого представника в судове засідання не забезпечила, що відповідно до ч.4 ст.196 КАС України не перешкоджає розгляду справи без їхньої участі.

Представник апелянта - третьої особи в судовому засіданні надав пояснення аналогічні викладеним в апеляційній скарзі Державного підприємства «Диспетчерська служба пасажирських перевезень» просив апеляційну скаргу задовольнити, постанову суду першої інстанції скасувати, та прийняти нову, якою в задоволені позову Приватному підприємству «Мукачів-АТПП» відмовити.

Заслухавши суддю-доповідача та представника третьої особи, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційних скарг, колегія суддів прийшла до висновку про те, що апеляційні скарги підлягають до задоволення з наступних підстав.

Відповідно до статті 7 Закону України «Про автомобільний транспорт» забезпечення організації пасажирських перевезень покладається на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі району, на районні державні адміністрації.

Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 р. N 1081 (Порядок).

Згідно пункту 18 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування не допускаються до участі в конкурсі підприємства (організації), які надають послуги з перевезень, провадять діяльність на ринку транспортних послуг, пов'язану з наданням послуг з перевезень, представляють інтереси окремих автомобільних перевізників.

Також, відповідно до підпункту 4.1.9 пункту 4.1 розділу IV ( подання документів на конкурс) Умов проведення конкурсу з визначення робочого органу - підприємства (організації) для виконання функцій забезпечення роботи конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування в Мукачівському районі, затверджених розпорядженням голови райдержадміністрації від 22.07.2013 року № 276 та зареєстрованого в Мукачівському міськрайонному управлінні юстиції 30 липня 2013 року за № 12/288 (Умови): для участі в конкурсі претендент подає Організатору довідку з територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Закарпатській області про відсутність (наявність) ліцензії на право провадження господарської діяльності щодо надання послуг з перевезення пасажирів автомобільним транспортом.

Судом встановлено, що Мукачівською районною державною адміністрацією було опубліковано оголошення про проведення конкурсу з визначення робочого органу-підприємства (організації) для виконання функцій забезпечення роботи конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування в Мукачівському районі та його умови в газеті «Панорама» від 10 серпня 2013 № 33 (9749) та розміщено на офіційній веб-сторінці райдержадміністрації.

Згідно даного оголошення, конкурс з визначення підприємства (організації) для здійснення функцій робочого органу відбувся 23 вересня 2013 року о 10.00 в приміщенні Мукачівської районної державної адміністрації.

Для участі в конкурсі були подані документи двох претендентів: 1).Приватне підприємство «Мукачів-АТПП», 2)Державне підприємство «Диспетчерська служба пасажирських перевезень».

Відповідно до пункту 17 Порядку: у конкурсі можуть брати участь підприємства (організації), які відповідають вимогам, що встановлені статтею 44 Закону України «Про автомобільний транспорт», а також умовам проведення відповідного конкурсу.

Крім цього, відповідно до статті 44 Закону України «Про автомобільний транспорт» для організації забезпечення і підготовки матеріалів для проведення засідань конкурсного комітету органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування на конкурсних умовах за договором залучають підприємство (організацію), що має фахівців та досвід роботи не менше трьох років з питань організації пасажирських перевезень.

Як вбачається з матеріалів справи в присутності обох претендентів були відкриті конверти з документами, що подані самими претендентами, а також були оголошені документи, що знаходилися в цих конвертах.

З метою повної та остаточної перевірки інформації, конкурсним комітетом було прийнято рішення - звернутися з відповідним запитом до Мукачівської ОДПІ, а прийняття рішення про результат конкурсу перенести на 16 год. 00 хв., цього ж дня.

Відтак було направлено письмовий запит від 23.09.2013 року № 02-14/865 до Мукачівської ДПІ, щодо кількості працюючих і їх середньомісячної заробітної плати, а також сум сплачених податків та зборів по наступним підприємствам: 1)Приватне підприємство «Мукачів-АТПП», код ЄДРПОУ - 34563764; 2)Державне підприємство «Диспетчерська служба пасажирських перевезень», код ЄДРПОУ - 32513905.

В подальшому, на вказаний запит було отримано відповідь від Мукачівської ОДПІ від 23.09.2013 року № 321 (а.с.74, том 2), в якій зазначено, що :

- Приватне підприємство «Мукачів-АТПП» (попередня назва ПП «Гламур Тур»), юридична адреса: м. Мукачево, вул. І. Маргітича, 35/1, дата державної реєстрації 27.12.2006 року,основний вид діяльності пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення, за 2012 рік сплачено податків (зборів) - 25 грн.,за 2013 рік станом на 14.09.2013 року - 0. Дані про кількість працюючих та заробітну плату відсутні;

- Державне підприємство «Диспетчерська служба пасажирських перевезень» юридична адреса: м. Мукачево, вул. Миру, 19 «А», основний вид діяльності - допоміжне обслуговування наземного транспорту, за 2012 рік сплачено податків (зборів) - 2413,00 грн., за 2013 рік станом на 14.09.2013 року - 17315,00 грн. Заборгованість відсутня. Кількість працюючих - 5 чоловік, середньомісячна заробітна плата - 2160грн., відповідно даних звіту 1-ДФ за II квартал 2013 року (копія відповіді додається).

Крім цього Мукачівською ОДПІ також було надіслано копію листа Управління пенсійного фонду України в м. Мукачевому та Мукачівському районі ( а.с. 75, том, 2) в якому зазначено наступне:

- ПП «Мукачів-АТПП» (код ЄДРПОУ 34563764) юридична адреса: м. Мукачево, вул. Маргітича, 35/1. Кількість найманих працівників - 0. Заробітна плата за 2012 - 2013 р.р. не нараховувалась та відповідно єдиний внесок не нараховувався та не сплачувався;

- ДП «Диспетчерська служба пасажирських перевезень» (код ЄДРПОУ 32513905) юридична адреса: м. Мукачево, вул. Миру, 19 "А". Кількість найманих згідно звіту за серпень 2013 року - 5 осіб.

Відповідно до підпунктів 3.2.3, 3.2.4 пункту 3.2 розділу III (кваліфікаційні вимоги до учасників конкурсу) Умов проведення конкурсу з визначення робочого органу - підприємства (організації) для виконання функцій забезпечення роботи конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування в Мукачівському районі, до участі у конкурсі не допускаються претенденти, які подали документи, що містять недостовірну інформацію; не мають фахівців та досвід роботи не менше трьох років з питань організації пасажирських перевезень.

Виходячи з отриманої інформації від податкового органу та з врахуванням листа УПФУ в м.Мукачевому та Мукачівському районі, конкурсний комітет вважав, що Приватним підприємством «Мукачів -АТПП» подано недостовірну інформацію, щодо кількості працівників які є фахівцями з досвідом роботи не менше трьох років з питань організації пасажирських перевезень, а відтак, з врахуванням підпунктів 3.2.3, 3.2.4 пункту 3.2 розділу III (кваліфікаційні вимоги до учасників конкурсу) Умов проведення конкурсу, було прийнято рішення, не допустити ПП «Мукачів -АТПП» до участі в конкурсі.

З врахуванням наведеного колегія суддів вважає законним та таким, що прийняте в межах повноважень визначених у Порядку та Умовах, рішення конкурсного комітету про недопущення ПП «Мукачів -АТПП» до участі в конкурсі у зв'язку з поданням недостовірної інформації.

Разом з тим Державним підприємством «Диспетчерська служба пасажирських перевезень», було подано усі необхідні документи, які відповідали умовам конкурсу, а тому таке було визнано його переможцем, відповідно до протоколу № 1 від 23.09.2013 року.

Відтак, Розпорядженням голови Мукачівської районної державної адміністрації від 23.09.2013 року № 373, було введено в дію рішення конкурсного комітету з визначення робочого органу - підприємства (організації) для виконання функцій забезпечення роботи конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування у Мукачівському районі.

Відповідно до ст.202 КАС України (в редакції, діючій на момент розгляду справи судом апеляційної інстанції) підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими; невідповідність висновків суду обставинам справи; порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання, а так само розгляд і вирішення справи неповноважним судом; участь в ухваленні постанови судді, якому було заявлено відвід на підставі обставин, які викликали сумнів у неупередженості судді, і заяву про його відвід визнано судом апеляційної інстанції обґрунтованою; ухвалення чи підписання постанови не тим суддею, який розглянув справу.

Враховуючи наведене, колегія суддів апеляційного суду вважає, що доводи апеляційних скарг є суттєвими і складають підстави для висновку про неповне з'ясування судом першої інстанції обставин, що мають значення для справи та порушення норм матеріального права, через що постанова суду підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови про відмову в задоволенні позову.

Керуючись ст. 160 ч.3, ст.ст. 195,196, 198, 202, 205, 207, 254 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційні скарги Державного підприємства «Диспетчерська служба пасажирських перевезень» Мукачівського району та Мукачівської районної державної адміністрації задовольнити.

Постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 24.02.2014 року у справі № 807/53/14 скасувати та прийняти нову постанову, якою в задоволені позову відмовити.

Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя І.І.Запотічний

Судді В.С.Затолочний

В.М.Каралюс

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.09.2015
Оприлюднено29.09.2015
Номер документу50972563
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/53/14

Ухвала від 08.11.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мойсюк М.І.

Ухвала від 03.11.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мойсюк М.І.

Ухвала від 22.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мойсюк М.І.

Ухвала від 29.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мойсюк М.І.

Постанова від 07.09.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 05.02.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 24.01.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 24.01.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Постанова від 24.02.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 05.02.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні