Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 вересня 2015 р. Справа № 805/3520/15-а
приміщення суду за адресою: 84112, м.Слов'янськ, вул. Добровольського,
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Хохленкова О. В.,
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 57 про стягнення податкового боргу з податку на прибуток в сумі 50367,60 грн., -
В С Т А Н О В И В :
Маріупольська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Донецькій області звернулася до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 57 про стягнення податкового боргу з податку на прибуток в сумі 50367,60 грн.
В обґрунтування позову позивач посилається на те, що за результатами господарської діяльності, в результаті визначених податкових зобов'язань податковим органом окружна виборча комісія з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 57 має податковий борг перед бюджетом на загальну суму 50367,60 грн. Строки добровільної сплати узгоджених податкових зобов'язань вийшли, заходи прийняття податковим органом щодо стягнення податкових зобов'язань, не призвели до їх погашення. Станом на час розгляду справи податковий борг не погашено, вказана сума заборгованості до бюджету не перерахована.
Заборгованість перед бюджетом виникла внаслідок несплати узгоджених податкових зобов'язань з податку на прибуток. Інспекцією було вжито ряд заходів по погашенню даного боргу, проте очікуваного результату вони не дали.
Просить суд стягнути з Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 57 податковий борг у сумі 50367,60 грн.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, про час і місце судового розгляду повідомлявся належним чином. Розглядати адміністративну справу просив без виклику представника податкової інспекції.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про час і місце судового розгляду повідомлявся належним чином. Про причини неявки в суд не повідомив, заяви про відкладення розгляду справи суду не надав
Згідно з відстеження пересилання поштових відправлень від 23.09.2015 року судова повістка надійшла до центру поштового зв'язку 05.09.2015 року та не була вручена відповідачу під час доставки.
Відповідно до ч.4 ст.33 КАС України, у разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за адресою їх місця знаходження вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.
Розглянувши матеріали справи та додатково надані позивачем документи, суд встановив наступне.
Позивач - Маріупольська об'єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Донецькій області є юридичної особою, код ЄДРПОУ 39883670 та суб'єктом владних повноважень (а.с.27).
Відповідач - Окружна виборча комісія з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 57 зареєстровано в якості юридичної особи код ЄДРПОУ 39407807 реєстраційною службою Маріупольського управління юстиції у Донецькій області відповідно довідки з єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців та знаходиться на обліку як платник податків у Іллічівському відділені Маріупольської ОДПІ, що підтверджується відповідними Ідентифікаційними даними (а.с.5-8).
Згідно з актом № 544/05-19-22-01/39407807 від 31.12.2014 року про результати документальної позапланової невиїзної перевірки Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 57 з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 24.09.2014 року по 01.12.2014 року правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 24.09.2014 року по 01.12.2014 року встановлені порушення п.157.8, 157.11, 157.14 ст.157 ПК України в результаті чого занижено податок на прибуток у загальній сумі 40294,08 грн. (а.с.12-22).
Відповідно до податкового повідомлення-рішення форми «Р» від 19.01.2015 року № 0000042201 відповідач був повідомлений про існування податкового боргу з податку на прибуток підприємств та організацій в розмірі 50367,60 грн., що складається з суми за основним платежем в розмірі 40294,08 грн. та штрафними санкціями в розмірі 10073,52 грн. Це податкове повідомлення - рішення було надіслано на адресу окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 57, відповідач не отримав вищезазначене податкове повідомлення - рішення про що свідчить конверт з відміткою повернення «за закінченням терміну зберігання» (а.с.25).
Податковою вимогою форми «Ю» № 1398-25 від 13.03.2015 року загальна сума податкового боргу платника податків за узгодженими грошовими зобов'язаннями станом на 12.03.2015 року становить 50367,60 грн. Це податкове повідомлення - рішення відповідач не отримав про що свідчить конверт з відміткою повернення «за закінченням терміну зберігання» (а.с.11).
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
У пункті 11 статті 10 Закону України "Про державну податкову службу" зазначено, що Державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції виконують такі функції - подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Пунктом 41.5. статті 41 Податкового кодексу України передбачено, що органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.
Підпунктом п. 15.1 статті 15 Податкового Кодексу визначено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Відповідно до підпункту п. 63.1 статті 63 Податкового Кодексу облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.
Згідно з підпунктом 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 Податкового Кодексу України контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
Відповідно до підпункту 14.1.137 п. 14.1 ст. 14 Податкового Кодексу України орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1. статті 14 зазначеного Кодексу податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до підпункту 16.1.4 п.16.1 ст. 16 Податкового Кодексу України платників податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з п. 95.1 ст. 95 Податкового Кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
З огляду на зазначене, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в них позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного та керуючись ст. 67 Конституції України, Податковим кодексом України, Законом України "Про державну податкову службу", ст.ст. 7 - 12, 69-72, 94, 122-163, 254, 257, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області до окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 57 про стягнення податкового боргу з податку на прибуток в сумі 50367,60 грн., задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків в банківських установах, які обслуговують Окружну виборчу комісію з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 57 (адреса 87524, Донецька обл. м. Маріуполь, проспект Металургів буд. 150, код ЄДРПОУ 39407807) заборгованість з податку на прибуток в розмірі 50367 (п'ятдесят тисяч триста шістдесят сім) гривень 60 копійок.
Зазначена постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання апеляційної скарги обчислюється з дня отримання нею копії постанови.
Апеляційна скарга, подана після закінчення строків, встановлених цією статтею, залишається без розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка їх подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.
Суддя Хохленков О.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.09.2015 |
Оприлюднено | 29.09.2015 |
Номер документу | 51000846 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Хохленков О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні