Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 вересня 2015 р. Справа №805/3499/15-а
приміщення суду за адресою: 84112, м.Слов'янськ, вул. Добровольського,
час прийняття постанови: 11:55
Донецький окружний адміністративний суд у складі
головуючого - судді Хохленкова О.В.,
за участю секретаря судового засідання Проніна Д.С.
за участю:
представників позивача: Супліченко О.С., Письменного В.Ю.
відповідача: ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Краснолиманського міського центру зайнятості до ОСОБА_3 про стягнення незаконно отриманої допомоги по безробіттю в сумі 32123,04 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Краснолиманський міський центр зайнятості (далі по тексту - позивач) звернувся до суду з позовною заявою до ОСОБА_3 про стягнення незаконно отриманої допомоги по безробіттю в сумі 32123,04 грн.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що відповідач ОСОБА_3 перебував на обліку в центрі зайнятості як безробітний у наступні періоди: з 08.01.2004 року по 30.01.2004 року (знятий з обліку у зв'язку з отриманням одноразової виплати ДБ для організації підприємницької діяльності), з 07.05.2008 р. по 15.10.2008 р. (знятий з обліку у зв'язку з працевлаштуванням за направленням ДСЗ), з 17.05.2010 р. по 12.10.2010 р. (знятий з обліку у зв'язку з працевлаштуванням за направленням ДСЗ), з 16.05.2011 р. по 15.10.2011 р. (знятий з обліку у зв'язку з працевлаштуванням за направленням ДСЗ), з 22.06.2012 р. по 15.10.2012 р. (знятий з обліку у зв'язку з працевлаштуванням за направленням ДСЗ), з 29.05.2013 р. по 25.03.2014 р. (припинено реєстрацію у зв'язку з поданням письмової заяви про зняття з реєстрації як безробітного) та отримував допомогу по безробіттю.
02.06.2015 року ОСОБА_3 звернувся до Краснолиманського міського центру зайнятості з ціллю пошуку постійної роботи. Під час реєстрації спеціалістом було виявлено, що особа була зареєстрована як фізична особа-підприємець з 30.01.2004 р. по 08.08.2014 р. таким чином при попередніх реєстраціях у центру зайнятості особа була зареєстрована як фізична особа - підприємець.
Позивач просив суд стягнути з ОСОБА_3 суму незаконно отриманого матеріального забезпечення на випадок безробіття в розмірі 32123,04 грн.
В судове засідання представники позивача з'явилися. Позовні вимоги підтримали та просили їх задовольнити.
Відповідач в судове засідання з'явився. Позовні вимоги визнав та пояснив що він майже 10 років тому назад надав до податкової інспекції заяву про припинення підприємницької діяльності та вважав що його діяльність припинена. Оскільки на даний час виявилось що його підприємницька діяльність не припинена та він всі роки був зареєстрований як фізична особа - підприємець то позовні вимоги центру зайнятості на його думку є обґрунтованими та він їх визнає. Готовий сплатити не законно отримані грошові кошти, але не одразу, а частинами.
Заслухавши пояснення представників позивача, відповідача та дослідивши наявні у справі докази, суд встановив наступне.
Позивачем у справі є Краснолиманський міський центр зайнятості який є юридичною особою код ЄДРПОУ 25774091 та в даних правовідносинах суб'єктом владних повноважень (а.с.55).
Позивач діє на підставі Положення про Краснолиманський міський центр зайнятості (а.с.51-53).
Відповідачем є фізична особа ОСОБА_3 який є громадянином України паспорт серія НОМЕР_2 виданий Краснолиманським МВ УМВС України в Донецькій області (а.с.63-65).
Згідно ст. 28 Закону України «Про зайнятість населення» від 1 березня 1991 року №803-XII та відповідно до п.п. 1, 3, 4 ст. 22, п.1 ст. 23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», п.2.1 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України №307 від 20.11.2000 року, ОСОБА_3 перебував на обліку в центрі зайнятості як безробітний та отримував допомогу по безробіттю з 08.01.2004 року по 30.01.2004 р., з 07.05.2008 р. по 15.10.2008 р., з 17.05.2010 р. по 12.10.2010 р., з 16.05.2011 р. по 15.10.2011 р., з 22.06.2012 р. по 15.10.2012 р., з 29.05.2013 р. по 25.03.2014 р.
Відповідно до наказу від 04.05.2008 року № НТ 080514 ОСОБА_3 надано статус безробітного та призначено допомогу по безробіттю (а.с.9).
Згідно з наказом від 21.10.2008 року № НТ 0801021 було припинено виплата допомоги по безробіттю ОСОБА_3 (а.с.9 об).
Відповідно до наказу від 02.07.2012 року № НТ120702 ОСОБА_3 надано статус безробітного та призначено допомогу по безробіттю (а.с.10).
Згідно з наказом від 15.10.2012 року № НТ121015 було припинено виплата допомоги по безробіттю ОСОБА_3 (а.с.10 об).
Відповідно до наказу від 25.05.2010 року № НТ100525 ОСОБА_3 надано статус безробітного та призначено допомогу по безробіттю (а.с.11).
Згідно з наказом від 12.10.2010 року № НТ101012 було припинено виплата допомоги по безробіттю ОСОБА_3 (а.с.11).
Відповідно до наказу від 23.05.2011 року № НТ110523 ОСОБА_3 надано статус безробітного та призначено допомогу по безробіттю (а.с.12).
Згідно з наказом від 17.10.2011 року № НТ111017 було припинено виплата допомоги по безробіттю ОСОБА_3 (а.с.12 об).
Відповідно до наказу від 15.01.2004 року № НТ040115 ОСОБА_3 надано статус безробітного та призначено допомогу по безробіттю (а.с.13).
Згідно з наказом від 30.01.2004 року № НТ040130 було припинено виплата допомоги по безробіттю ОСОБА_3 (а.с.13).
Відповідно до наказу від 29.05.2013 року № НТ130529 ОСОБА_3 надано статус безробітного та призначено допомогу по безробіттю (а.с.14).
Згідно з наказом від 12.02.2014 року № НТ130605 було припинено виплата допомоги по безробіттю ОСОБА_3 (а.с.14 об).
Відповідно до заяви ОСОБА_3 від 29.05.2013 року про надання статусу безробітного він вказує що не зареєстрований як фізична особа - підприємець (а.с.15).
Відповідно до заяви ОСОБА_3 від 23.01.2004 року про надання статусу безробітного він вказує що не зареєстрований як фізична особа - підприємець (а.с.16).
Відповідно до заяви ОСОБА_3 від 14.05.2008 року про надання статусу безробітного він вказує що не зареєстрований як фізична особа - підприємець (а.с.17).
Відповідно до заяви ОСОБА_3 від 23.05.2011 року про надання статусу безробітного він вказує що не зареєстрований як фізична особа - підприємець (а.с.18).
Відповідно до заяви ОСОБА_3 від 25.05.2010 року про надання статусу безробітного він вказує що не зареєстрований як фізична особа - підприємець (а.с.19).
Відповідно до заяви ОСОБА_3 від 02.07.2012 року про надання статусу безробітного він вказує що не зареєстрований як фізична особа - підприємець (а.с.20).
Згідно з журналом відвідувань особою центру зайнятості ОСОБА_3 у встановлений законодавством термін відвідував центр зайнятості (а.с.21-32).
В персональну картку № 052900308050700003 від 07.05.2008 року внесені персональні дані щодо ОСОБА_3 (а.с.33).
В персональну картку № 052912062200001 від 22.06.2012 року внесені персональні дані щодо ОСОБА_3 (а.с.34).
В персональну картку № 052913052900006 від 29.05.2013 року внесені персональні дані щодо ОСОБА_3 (а.с.35-36).
В персональну картку № 052900004010800001 від 08.01.2004 року внесені персональні дані щодо ОСОБА_3 (а.с.37).
В персональну картку № 052900310051700001 від 17.05.2010 року внесені персональні дані щодо ОСОБА_3 (а.с.38).
В персональну картку № 052911051600001 від 16.05.2011 року внесені персональні дані щодо ОСОБА_3 (а.с.40).
Відповідно до свідоцтва про реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_3 зареєстрований виконавчим комітетом Краснолиманської міської ради 30 січня 2004 року за № 38 (а.с.41).
З Витягу з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 01.07.2015 року вбачається що 08.08.2014 року підприємницька діяльність ОСОБА_3 припинена за судовим рішенням (а.с.7-8).
Відповідно до розрахунку допомоги по безробіттю ОСОБА_3 отримав за період находження на обліку в центрі зайнятості 32123 грн. 04 коп. (а.с.42-46).
Згідно з актом № 95 від 08.07.2015 року розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про зайнятість населення» ОСОБА_3 під час знаходження на обліку в центрі зайнятості надав недостовірні дані - не повідомивши про факт реєстрації фізичною особою - підприємцем (а.с.50).
Наказом директора Краснолиманського міського центру зайнятості № 113 від 08.07.2015 року було прийнято рішення про повернення коштів ОСОБА_3 (а.с.54).
09.07.2015 року ОСОБА_3 було спрямовано рекомендованим листом претензію № 01-10/1852 підписану директором Краснолиманського міського центру зайнятості в якої відповідачу було запропоновано у добровільному порядку протягом 15 календарних днів з моменту отримання претензій відшкодувати безпідставно отриману допомогу по безробіттю в сумі 32123,04 грн. (а.с.56-57).
Відповідно до статті 2 Закону України «Про зайнятість населення» від 1 березня 1991 року №803-XII (далі - Закон) безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи.
Частина 2 статті 36 Закону покладає на застрахованих осіб, зареєстрованих в установленому порядку як безробітні, обов'язок своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.
Підпунктом 5 п. 5.5 "Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності", затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України №307 від 20.11.2000р. передбачено, що виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі працевлаштування безробітного, зайняття підприємницькою діяльністю або іншою діяльністю, пов'язаною з одержанням доходу безпосередньо від цієї діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими угодами (з дня працевлаштування, державної реєстрації як суб'єкта підприємницької або іншої діяльності, виконання робіт за цивільно-правовими угодами).
Таким чином, проаналізувавши всі досліджені в ході судового розгляду докази суд приходить до висновку що ОСОБА_3 надавав недостовірні данні під час реєстрації у центрі зайнятості, що вплинули на умови виплати йому забезпечення та надання соціальних послуг.
Під час попередніх реєстрацій у центрі зайнятості, особою надавалися заяви про надання статусу безробітного з виплатою допомоги по безробіттю, в якій він також зазначив що у разі подання до центру зайнятості документів, що містять неправдиві відомості, а також неповідомлення про отримання будь якого доходу в період перебування на обліку в центрі зайнятості, зобов'язався добровільно повернути зайво виплачені йому матеріальне забезпечення та на час подання заяви про надання статусу безробітного не є найманим працівником, та не укладав договір цивільно - правового характеру.
Частиною 3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» передбачено, що сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання послуг.
Статтею 39 вказаного Закону визначено, що спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.
Отже, суд вважає позов таким що підлягає задоволенню повністю.
Відповідно до ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України, судовий збір з відповідача стягненню не підлягає.
З огляду на наведене, керуючись статтями 2, 7-12, 69-72, 87-98, 122-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Краснолиманського міського центру зайнятості до ОСОБА_3 про стягнення незаконно отриманої допомоги по безробіттю в сумі 32123,04 грн., задовольнити повністю.
Стягнути з ОСОБА_3, (84404, АДРЕСА_1 інн. НОМЕР_1) на користь Краснолиманського міського центру зайнятості грошову суму виплаченого забезпечення (допомоги по безробіттю) у розмірі 32123 (тридцять дві тисячі сто двадцять три) гривні 04 копійки на р/р 37170001004270, код ЄДРПОУ 25774091, МФО 834016, Банк ГУ ДКСУ Донецької області, одержувач - Краснолиманський міський центр зайнятості.
Постанову прийнято в нарадчй кімнаті та її вступну та резолютивну частину проголошено в судовому засіданні 22 вересня 2015 року в присутності сторін.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Повний текст постанови складено 23 вересня 2015 року.
Суддя Хохленков О.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.09.2015 |
Оприлюднено | 29.09.2015 |
Номер документу | 51000912 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Хохленков О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні