ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"29" листопада 2011 р. Справа № 2a-3528/11/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Панікара І.В.
при секретарі Богусевич А.С.
за участю сторін:
представника позивача: ОСОБА_1,
представника відповідача: не з"явився.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: державної податкової інспекція в м. Івано-Франківську
до відповідача: Приватного підприємства "Дністрова Долина"
про стягнення податкового боргу в сумі 5318,68 грн,-
ВСТАНОВИВ:
28 жовтня 2011 року державна податкова інспекція в м. Івано-Франківську (надалі - позивач) звернулась до суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства "Дністрова Долина" (надалі - відповідач) про стягнення податкового боргу в сумі 5318,68 гривень.
Позовні вимоги мотивовані наявністю у відповідача заборгованості по сплаті податку на додану вартість в сумі 3412,71 грн., комунальному податку в розмірі 650,36 грн. та збору за забруднення навколишнього природного середовища в розмірі 1255,61 грн. Загальна сума заборгованості становить 5318,68 гривень.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі з підстав, викладених в позовній заяві. Просив позов задовольнити повністю.
Відповідач повторно в судове засідання не з'явився, хоча про дату, час і місце судового розгляду повідомлений, що підтверджується поштовими повідомленнями про вручення, наявними в матеріалах справи, своїм правом на подання заперечення на адміністративний позов не скористався, не повідомив суд про причини неприбуття та не направив жодних заяв про відкладення справи чи проведення судового розгляду без його участі.
Відповідно до вимог статті 128 КАС України повторне неприбуття в судове засідання без поважних причин відповідача чи його представника або неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представника позивача, дослідивши письмові докази, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення з наступних мотивів.
Частиною 1 статті 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до статті 11 Закону України "Про податкову службу", податкові органи мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі).
Податковим кодексом України визначені види податків та зборів, які є обов'язковими до сплати на усій території України. Згідно підпункту 16.1.4 статті 16 Податкового кодексу платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи, та відповідно до вимог статті 36 Податкового кодексу є податковим обов'язком. Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.
Згідно із вимогами підпункту 5.2.1. пункту 5.2. статті 5 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» № 2181-III від 21.12.2000р. із змінами та доповненнями, податкове зобов'язання платника податків вважається узгодженим в день отримання платником податків податкового повідомлення, а відповідно до абзацу третього п.п.5.3.1 п.5.3 вказаної статті Закону нарахована сума податкового зобов'язання повинна бути погашена платником податків на протязі 10-ти календарних днів, наступних за днем узгодження. Узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
В пункті 3 частини 1 статті 9 цього Закону України В«Про систему оподаткуванняВ» визначено, що платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Згідно підпункту 7.8.1. пункту 7.8. статті 7 Закону України В«Про податок на додану вартістьВ» податковим періодом є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Законом, календарний квартал.
Підпунктом 4.1.4. пункту 4.1. статті 4 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» (надалі - Закон) встановлено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
Відповідно до підпункту 17.1.1. пункту 17.1. статті 17 Закону зазначено, що платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
В судовому засіданні встановлено, що за результатами проведеної невиїзної документальної перевірки щодо своєчасності представлення відповідачем звітності, позивачем складено акт за № 7889/15-2/22168289 від 26.04.2010р., відповідно до якого встановлено не подання відповідачем декларації з податку на додану вартість за період жовтень - грудень 2008 року та за 2009 рік . Внаслідок чого, згідно із податковим повідомленням - рішенням позивача від 06.05.2010 року за № 0003031502/0 до відповідача застосовано штрафні санкції в сумі 2550,00 гривень.
Окрім того, актом від 26.04.2010 року за № 7888/15-2/22168289 встановлено, що платником у червні 2008 році подано уточнюючий розрахунок (вх. № 72475 від 19.06.2008 р.) згідно якого зменшено суму податкового зобов"язання, що зайво враховано у січні 2008 році на загальну суму поставки (без ПДВ) 9525 грн., сума ПДВ згідно даного розрахунку склала 1905 грн., і була відображена у р.8.5 уточнюючого розрахунку, у якому саме зазначено, що значення цього рядка переноситься до рядка 23.4 податкової декларації наступного звітного періоду. Виходячи з порядку та даних уточнюючого розрахунку у даному випадку "звітний період, наступний за періодом, у якому здійснено виправлення самостійно виявлених помилок і подано уточнюючий розрахунок" буде липень поточного року, а тому дані рядка 8.5 уточнюючого розрахунку переносяться зі знаком "+" до рядка 23.4 податкової декларації з ПДВ за липень 2008 року. При заповненні податкової декларації з ПДВ за травень 2008 року зайво включено у р. 23 значення р.8.5 вищевказаного уточнюючого розрахунку в сумі 1905 грн., внаслідок чого занижено суму ПДВ, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет на 1905 грн., чим порушено п.п 7.7.1 п.7.7 статті 7 ЗУ "Про податок на додану вартість" сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.
При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду.
При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.
За наслідками проведеної перевірки позивачем винесено податкове повідомлення-рішення за № 0003011502/0 від 06.05.2010р., яким відповідачу донараховано суму основного зобов"язання з ПДВ в розмірі 1905 грн. та застосовано штрафні санкції в сумі 95,00 грн.
Також, актом від 15.12.2010 року за № 20550/15-2/22168289 встановлено, що платником податку на додану вартість несвоєчасно сплачено ПДВ на суму 1905 грн. чим порушено п.п. 5.3.1 п.5.3 статті 5 Закону України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації, внаслідок чого позивачем винесено податкове повідомлення-рішення за № 0008961502/0 від 15.12.2010 року яким до відповідача застосовано штрафні санкції у розмірі 20% узгодженої суми податкового зобов'язання, сплаченої з затримкою що складає 346,80 грн.
Вищевказані податкові повідомлення-рішення направлялись на адресу відповідача, однак ПП "Дністрова Долина" не отримано, що підтверджується наявними в матеріалах справи довідками про неможливість вручення податкового повідомлення за результатами невиїзної документальної перевірки від 13.05.2010 року за №134/15-2/22168289, від 13.05.2010 року за № 135/15-2/22168289,та від 21.12.2010 року за № 264/15-2/22168289 відповідно, внаслідок чого, рішення вивішені на дошці податкових оголошень.
Згідно статті 15 Декрету Кабінету Міністрів України "Про місцеві податки і збори" комунальний податок справляється з юридичних осіб, крім бюджетних установ, організацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських підприємств. Його граничний розмір не повинен перевищувати 10 відсотків річного фонду оплати праці, обчисленого виходячи з розміру неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.
Актом перевірки по питанню дотримання термінів подання податкових розрахунків комунального податку за період з 01.07.2008 року по 31.12.2009 року за № 11816/15-03 від 02.07.2010 року, встановлено факт несвоєчасного подання розрахунків за ІІІ, ІV квартал 2008 року, І,ІІ,ІІІ,ІV квартали 2009 року. Внаслідок чого, згідно з рішенням позивача від 05.07.2010 року за № 0007531503/0 до відповідача застосовано штрафні санкції в сумі 1020,00 грн.
Відповідно до підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 ЗУ В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» розрахунок комунального податку подається в ДПІ щокварталу протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного кварталу.
Згідно підпункту 17.1.1 пункту 17.1 статті 17 Закону за несвоєчасне подання розрахунку комунального податку до платника передбачено застосування штрафних санкцій в розмірі десяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або його затримку.
Пунктом 7.1 статті 7 Наказу Міністерства охорони навколишнього природнього середовища та ядерної безпеки України за № 544/3837 "Про затвердження інструкції про порядок обчислення та сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища" предбачено, що платники збору складають податкові розрахунки за формою, затвердженою центральним органом державної податкової служби, наростаючим підсумком за квартал, півріччя, дев'ять місяців та рік і подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу.
За результатами проведеної перевірки щодо дотримання термінів подання розрахунку по збору за забруднення навколишнього природного середовища за період І півріччя 2008 року та 2009 рік, позивачем складено акт за № 11776/15-3 від 01.07.2010 року, згідно з яким встановлено порушення у вигляді не своєчасного подання відповідачем розрахунку по збору за забруднення навколишнього природного середовища за період І півріччя 2008 року та 2009 рік. Внаслідок чого, згідно із рішенням позивача від 01.07.2010 року за № 0007271503/0 до відповідача застосовано штрафні санкції в сумі 1190,00 гривень.
Вищевказані податкові повідомлення-рішення відповідачем отримані, що вбачається з підпису на корінцях податкових повідомлень-рішень.
Відповідно до підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 ЗУ В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» розрахунок збору за забруднення навколишнього природнього середовища подається в ДПІ щокварталу протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного кварталу.
Згідно підпункту 17.1.1 пункту 17.1 статті 17 Закону за несвоєчасне подання розрахунку збору за забруднення навколишнього природнього середовища до платника передбачено застосування штрафних санкцій в розмірі десяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або його затримку.
Пунктом 16.1.1., частини 16.1. статті 16 Закону передбачено, що після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Відповідно до змісту вказаного пункту відповідачу нараховано пеню на загальну суму 423,41 грн.
На момент розгляду даної адміністративної справи доказів, які б свідчили про сплату податкового боргу відповідач суду не надав, доводи позивача не спростував.
Відповідно до вимог статті 87 Кодексу, джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти та майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Враховуючи те, що станом на момент розгляду справи, податковий борг відповідачем не погашено, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення, шляхом стягнення з відповідача заборгованості в сумі 5318,68 гривень за рахунок будь-яких готівкових коштів, що належать відповідачу, в тому числі, які розміщені на рахунках відкритих у банківських установах в судовому порядку.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Приватного підприємства "Дністрова Долина" (ЄДРПОУ 22168289), вул. Січових Стрільців, 78, м. Івано-Франківськ, 76000 в доход Державного бюджету України заборгованість в сумі 5318,68 грн. (п"ять тисяч триста вісімнадцять гривень шістдесят вісім копійок) за рахунок будь-яких готівкових коштів, що належать відповідачу, в тому числі, які розміщені на рахунках відкритих у банківських установах.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя: /підпис/ ОСОБА_2
Постанова складена в повному обсязі 05.12.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2011 |
Оприлюднено | 30.09.2015 |
Номер документу | 51001526 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Панікар І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні