Справа № 67/10/1570
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 лютого 2010 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді: Юхтенко Л.Р.
при секретарі судового засідання: Коваленко І.І.
за участю сторін:
від позивача (представники) - ОСОБА_1, за довідкою з ЄДРЮО, ОСОБА_2, за довіреністю
від відповідача (представник) - ОСОБА_3, за Статутом,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за адміністративним позовом Ренійського районного центру зайнятості до Комунального підприємства «Комунальник» про стягнення штрафу в сумі 2661 грн. 88 коп., -
В С Т А Н О В И В:
До суду звернувся Ренійський районний центр зайнятості з позовом до Комунального підприємства «Комунальник» про стягнення штрафу в сумі 2661 грн. 88 коп.
Позовні вимоги мотивовані тим, що за результатами перевірки відповідача щодо додержання законодавства про зайнятість населення, проведеної Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Одеського обласного центру зайнятості, актом № 12/17 про порушення законодавства України про зайнятість населення від 04.07.2008 року відповідачу було запропоновано сплатити штраф в сумі 2661 грн. 88 коп. за неподання до центру зайнятості даних про майбутнє вивільнення працівника підприємства ОСОБА_4, в строки передбачені п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення». Враховуючи, що відповідач не оплатив вказаний штраф у добровільному порядку позивач звернувся із вказаним позовом до суду.
Представники позивача у відкритому судовому засіданні підтримали позов повністю, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просив у задоволенні позову відмовити, посилаючись на те, що дійсно Комунальним підприємством «Комунальник» не було подано звіту до центру зайнятості про майбутнє вивільнення працівника підприємства, але наказом директора КП «Комунальник» № 4 від 07.07.2008 року ОСОБА_5 була поновлена на роботі, та відповідачем було повернуто на користь центру зайнятості кошти, які були виплачені ОСОБА_4 в сумі 603 грн. 23 коп., тобто відповідачем була виправлена допущена помилка.
Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги та докази, якими вони підтверджуються, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача судом встановлено наступне.
Комунальне підприємство «Комунальник»» зареєстроване як юридична особа, за юридичною адресою: Одеська область, Ренійський район, с. Котловина, вул. Леніна, 67, що підтверджено свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи (а.с. 17) та довідкою № 205 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій (а.с. 18).
Судом встановлено, що на підставі службової записки директора Ренійського районного центру зайнятості (а.с. 20), у відповідності до доручення № 1645/07/12 від 02.07.2008 року (а.с. 19) головним спеціалістом Інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення ОСОБА_6 04 липня 2008 року була проведена перевірка Комунального підприємства «Комунальник» додержання законодавства України про зайнятість населення та загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття. Перевірка була проведена у присутності директора КП «Комунальник». За результатами перевірки був складений акт перевірки № 12/8 від 04.07.2008 року (а.с. 7), в якому зазначено, що перевіркою зокрема встановлено, що звіт за формою 4-ПН (план) на ОСОБА_4, яка була вивільнена 20.04.2008 року, до центру зайнятості не надавався. Особа звільнена 20.04.2008 року за скороченням штату наказом № 3 від 24.03.2008 року (а.с. 24), що підтверджено копією трудової книжці (ас. 29-30).
Вказаний акт перевірки був підписаний головним бухгалтером КП «Комунальник» без зауважень.
Також судом встановлено, що в якості відповідного реагування на допущені порушення та усунення виявлених порушень законодавства 04 липня 2008 року спеціалістом Інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення (надалі - Інспекція) був складений акт № 12/17 про порушення КП «Комунальник» законодавства про зайнятість населення (а.с.6), яким встановлено порушення відповідачем вимоги п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» - при вивільненні працівника ОСОБА_4 20.04.2008 року згідно з п. 1 ст. 40 КЗпП України - наказ № 3 від 24.03.2008 року, за два місяці у письмовій формі не повідомлено про це державну службу зайнятості, а в десятиденний строк після вивільнення - не подано списки фактично вивільнених працівників, у зв'язку з чим запропоновано у десятиденний строк внести штраф у розмірі річної заробітної плати за вивільненого працівника в сумі 2661 грн. 88 коп. на користь Ренійського районного центру зайнятості. Річна заробітна плата ОСОБА_4 в сумі 2661 грн. 88 коп. підтверджена розрахунком (а.с. 9).
Вказаний акт про порушення був одержаний головним бухгалтером КП «Комунальник» без зауважень 04 липня 2008 року, про що свідчить її підпис.
Судом встановлено, що наказом № 4 директора Комунального підприємства «Комунальник» від 07.07.2008 року ОСОБА_4 поновлена на роботі (а.с. 25), а наказом № 8 від 01.08.2008 року вивільнена за власним бажанням (а.с. 26).
ОСОБА_4 була виплачена заробітна плата за 2007-2008рр., що підтверджено платіжним дорученням (а.с. 27) та Комунальним підприємством «Комунальник» повернуто центру зайнятості кошти в сумі 603 грн. 23 коп., які були виплачені центром зайнятості ОСОБА_4 (а.с. 28).
Проаналізувавши положення чинного законодавства, що регулює спірні правовідносини, враховуючи обставини справи, та досліджені докази, які є в матеріалах справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню повністю з наступних підстав.
Відповідно до п. 1 ст. 1 Закону України «Про зайнятість населення», зайнятість - це діяльність громадян, пов'язана із задоволенням особистих та суспільних потреб і така, що, як правило, приносить їм доход у грошовій або іншій формі.
Згідно з п.1 та п.4 ст. 18 цього Закону України для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України, створюється державна служба зайнятості, діяльність якої здійснюється під керівництвом Міністерства праці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування. У складі державної служби зайнятості створюється інспекція, що здійснює контроль за виконанням законодавства про зайнятість підприємствами, установами й організаціями, незалежно від форм власності і господарювання, фермерами та іншими роботодавцями.
Відповідно до п. 5. Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.1991 року № 47, основними завданнями інспекції є: здійснення контролю за дотриманням підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями законодавства про зайнятість; забезпечення громадянам прав і гарантій у галузі зайнятості шляхом здійснення заходів щодо запобігання та усунення виявлених порушень законодавства про зайнятість населення.
Згідно з п. 6 цього Положення, Інспекція відповідно до покладених на неї завдань: а) проводить перевірку додержання законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями, передусім щодо, зокрема: подання державній службі зайнятості інформації про наявність вільних робочих місць (вакантних посад), про всіх прийнятих працівників, про наступне вивільнення працівників та фактично вивільнених працівників.
Судом встановлено, що на підставі службової записки директора Ренійського районного центру зайнятості (а.с. 20) та у відповідності до доручення № 1645/07/12 від 02.07.2008 року (а.с. 19) головним спеціалістом Інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення ОСОБА_6 04 липня 2008 року була проведена перевірка Комунального підприємства «Комунальник» додержання законодавства України про зайнятість населення та загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, за результатами якої складений акт перевірки № 12/8 від 04.07.2008 року (а.с. 7), яким встановлено, що звіт за формою 4-ПН (план) на ОСОБА_4, яка була вивільнена 20.04.2008 року, до центру зайнятості відповідачем не надавався.
Особа звільнена 20.04.2008 року за скороченням штату наказом директора КП «Комунальник» № 3 від 24.03.2008 року (а.с. 24), що підтверджено копією трудової книжці (ас. 29-30).
Вказаний акт перевірки був підписаний головним бухгалтером КП «Комунальник» без зауважень.
Відповідно до п. 5 ст. 20 закону України «Про зайнятість населення» при вивільненні працівників (у тому числі працюючих пенсіонерів та інвалідів) у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників, підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності, повідомляють про це не пізніш як за два місяці в письмовій формі державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кваліфікації, розмір оплати праці, а в десятиденний строк після вивільнення - направляють списки фактично вивільнених працівників, зазначаючи в них інвалідів. У разі неподання або порушення строків подання цих даних стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника. Ці кошти зараховуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття і використовуються для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціального захисту вивільнюваних працівників.
Судом встановлено, що ОСОБА_4 звільнена 20.04.2008 року за скороченням штату відповідно до наказу директора КП «Комунальник» № 3 від 24.03.2008 року (а.с. 24), що підтверджено копією трудової книжці (ас. 29-30).
Проте, у строк, передбачений п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» звіт про заплановане вивільнення ОСОБА_4 до центру зайнятості не подавався, що не спростовується представником відповідача.
Тому, прийняття 04 липня 2008 року спеціалістами Інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення (надалі - Інспекція) акту № 12/17 про порушення КП «Комунальник» законодавства про зайнятість населення (а.с.6), яким встановлено порушення відповідачем вимоги п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» - при вивільненні працівника ОСОБА_4 20.04.2008 року згідно з п. 1 ст. 40 КЗпП України - наказ № 3 від 24.03.2008 року, а саме: за два місяці у письмовій формі не повідомлено про це державну службу зайнятості, а в десятиденний строк після вивільнення - не подано списки фактично вивільнених працівників, у зв'язку з чим запропоновано відповідачу у десятиденний строк внести штраф у розмірі річної заробітної плати за вивільненого працівника в сумі 2661 грн. 88 коп. на користь Ренійського районного центру зайнятості, на думку суду цілком відповідає вимогам Закону України «Про зайнятість населення».
Посилання представника відповідача на те, що Комунальним підприємством «Комунальник» були виправлені допущені помилки, а саме: наказом № 4 від 07.07.2008 року ОСОБА_4 поновлена на роботі та повернуто на користь центру зайнятості кошти, які були виплачені ОСОБА_4 в сумі 603 грн. 23 коп., не приймаються судом до уваги як докази відсутності підстав для нарахування штрафу з наступних підстав.
На Інспекцію не покладені завдання щодо перевірки правильності здійснення підприємством скорочення свого штату, на момент перевірки був встановлений факт прийняття директором підприємства наказу про звільнення ОСОБА_4 за скороченням штату № 3 від 24.03.2008 року, який був вже виконаний, про що свідчить запис в трудовій книжці ОСОБА_4 про звільнення по п. 1 ст. 40 КЗпП України та початок виплати центром зайнятості допомоги.
Видання директором КП «Комунальник» наказу № 4 від 07.07.2008 року про поновлення ОСОБА_4 на роботі після встановлення Інспекцією фактів порушення Закону України «Про зайнятість населення» не звільняє відповідача від відповідальності, оскільки відповідно до п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» штраф накладається саме за неподання або у порушення строків подання даних у центр зайнятості про підстави і строки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кваліфікації, розмір оплати праці, що було допущено відповідачем та ним не спростовується. Подальші зміни підстав звільнення не впливають на факт вчинення правопорушення відповідачем та можливості чи неможливості нести ним відповідальність за це порушення.
Також судом не приймається до уваги посилання представника відповідача на те, що Комунальним підприємством «Комунальник» були повернуті центру зайнятості кошти в сумі 603 грн. 23 коп., оскільки вказана сума була виплачена у відповідності до вимоги Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», що не стосується предмету вказаного спору.
Відповідно до п. 8 абз. л Положення про державну службу зайнятості, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.1991 року № 47, державна служба зайнятості має право стягувати відповідно до Закону України "Про зайнятість населення" штрафи з підприємств, установ та організацій усіх форм власності у разі: неподання або порушення строків подання державній службі зайнятості письмового повідомлення про наступне вивільнення працівників, як це передбачено пунктом 5 статті 20 Закону України "Про зайнятість населення".
Згідно з п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» штрафи зараховуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття і використовуються для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціального захисту вивільнюваних працівників.
На момент перевірки у відповідача не було зауважень щодо дій Інспекції, в матеріалах справи відсутні докази щодо їх оскарження відповідачем до вищестоящого органу або суду.
Таким чином, суд вважає, що відповідач не виконав своїх обов'язків, передбачених п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення», тому позовні вимоги щодо стягнення штрафу в сумі 2661 грн. 88 коп. слід задовольнити повністю.
На підставі вищевикладеного та відповідно до ст.ст. 1, 18, 20 Закону України «Про зайнятість населення», положень про державну службу зайнятості та про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.1991 року № 47, та керуючись ст.ст. 2,4,71, 100, 158-163, 254 КАС України суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Ренійського районного центру зайнятості до Комунального підприємства «Комунальник» про стягнення штрафу в сумі 2661 грн. 88 коп. - задовольнити повністю.
Стягнути з Комунального підприємства «Комунальник» (юридична адреса: 68820, Одеська область, Ренійський район, с. Котловина, код 32631381) на користь Ренійського районного центру зайнятості (68800, Одеська область, м. Рені, вул. Шевченка, 23, р/р 37174305900402, відкритий в ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011, код 20998176) штраф в сумі 2661 грн. 88 коп. (дві тисячі шістсот шістдесят одна гривня 88 копійок).
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десяти денний строк з дня складання постанови в повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, або в порядку ч.5 ст. 186 КАС України.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого ст. 186 КАС України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Повний текст постанови складений 01 березня 2010 року.
Суддя Л.Р. Юхтенко
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.03.2010 |
Оприлюднено | 30.09.2015 |
Номер документу | 51005773 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Юхтенко Л.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні