Постанова
від 19.01.2010 по справі 11314/09/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 січня 2010 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Танцюри К.О.,

за участю секретаря Руденко І.В.,

за участю представника прокуратури-Раковича Д.М. (посвідчення від 20.06.2009 №116),

представника позивача -ОСОБА_1 (довіреність від 12.01.2010, №72/01),

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом прокурора Арцизького району Одеської області в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Арцизькому районі Одеської області до державного комунального підприємства «Арцизька районна друкарня»про стягнення суми заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій в розмірі 581,21 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Арцизького району Одеської області в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Арцизькому районі Одеської області звернулвся до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою до державного комунального підприємства «Арцизька районна друкарня»про стягнення суми заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій в розмірі 581,21 грн., зазначивши в позові, що УПФУ в Арцизькому районі на підставі довідки, що уточнює особливий характер роботи або умови праці, необхідних для призначення пільгових пенсій, виданих ДКП «Арцизька районна друкарня», було призначено пенсію на пільгових умовах колишньому працівникові зазначеного підприємства ОСОБА_2. За період часу з 01.08.2009 по 31.08.2009 УПФУ в Арцизькому районі своєчасно і в повному обсязі виплачено ОСОБА_2 пенсію на загальну суму 581,21 грн.

Відповідач заперечував проти задоволення позовної заяви з підстав викладених у письмових запереченнях (а.с.20-22,31-32,39). Так, представник відповідача зазначає, що на 01 січня 1992 року ОСОБА_2 мала стаж роботи, необхідний для призначення пільгової пенсії, а тому, пенсія повинна була бути признчена їй відповідно до ст. 100 Закону України «Про пенсійне забезпечення», за якою не підлягають відшкодуванню витрати на виплату та доставку пільгових пенсій, при призначенні пенсії ОСОБА_2 згідно ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення»не враховано те, що на підприємстві не проводилась атестація робочих місць. Крім того, на думку відповідача, відсутній законодавчо встановлений обовязок підприємства відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій, призначених за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених постановою КМУ України.

Представники прокуратури та позивача підтримали позовні вимоги викладені в позовній заяві та просили їх задовольнити в повному обсязі.

Відповідач був належним чином повідомлений про час та місце слухання справи, але його представник в судове засідання не з`явився, а тому, на підставі положень ст.128 КАС України справа розглядалась за його відсутності за наявними в справі доказами.(а.с. 37,48)

Заслухавши пояснення представника прокуратури, представника позивача та дослідивши наявні у справі письмові докази суд встановив наступне.

ДКП «Арцизька районна друкарня»перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Арцизькому районі Одеської області як платник збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до ст. 1 Закону України «Про збір на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» №400/97-ВР від 26.06.1997 року.

Згідно з абзацом четвертим пункту 1 статті 2 Закону України «Про збір на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення»до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 цього Закону.

Пунктом 1 статті 4 Закону України «Про збір на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»встановлено ставку на обов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 100 відсотків від об'єкта оподаткування, визначеного абзацом 4 п. 1 ст. 2 цього Закону.

Відповідно до пункту 2 Прикінцевих положень Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за Списком №1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за Списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених постановою КМУ України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення". У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону. При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

Згідно абзацу четвертого підпункту 1 зазначеного пункту підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.

В абзаці п'ятому цього ж пункту зазначено, що виплата пенсій особам, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників, за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, та особам, пенсії яким призначені відповідно до пунктів "в" - "е" та "ж" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", здійснюється до 1 січня 2005 року за рахунок коштів Пенсійного фонду, а з 1 січня 2005 року - за рахунок коштів Державного бюджету України до досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону.

Однак ці норми не стосуються спірних відносин, оскільки не поширюються на відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»- «з»ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення". Вони були направлені, зокрема на відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими й важкими умовами праці за списком №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України (абзац четвертий); встановлення джерела виплати пенсій іншим пільговим категоріям пенсіонерів (абзац п'ятий). Тобто ці норми були направлені на встановлення регулювання інших відносин, а не на зміну чинного регулювання спірних правовідносин.

Згідно п. 6.1. Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України 19.12.2003, № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 за №64/8663 (Інструкція) відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

п.6.2 зазначеної Інструкції встановлено, що витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах особам, які мають стаж, що дає право на призначення цих пенсій на декількох підприємствах, покриваються цими підприємствами пропорційно стажу роботи. При цьому стаж роботи на останньому підприємстві враховується у повному розмірі, а з попередніх місць роботи осіб він додається до стажу, необхідного для призначення пенсій на пільгових умовах.

Згіно п. 6.4. Інструкції розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.

Відповідно до п.6.8 зазначеної Інструкції підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

п.6.9 Інструкції передбачено, що не сплачені та/або несвоєчасно сплачені суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, зазначених в абзаці другому пункту 6.1 цієї Інструкції, стягуються з нарахуванням пені та штрафних санкцій відповідно до норм Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до п. „б" ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення»колишньому працівникові ДКП «Арцизька районна друкарня»ОСОБА_2, на підставі довідки, що уточнює особливий характер роботи або умов праці, необхідний для призначення пільгової пенсії, виданої відповідачем, призначено пенсію на пільгових умовах.

На адресу відповідача позивачем було своєчасно надіслано розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пільгової пенсії, однак, порушуючи вищевикладені приписи законодавства України, ДКП «Арцизька районна друкарня»за період з 01.08.2009 по 31.08.2009 не відшкодувало Пенсійному фонду, кошти в сумі 581,21 грн., фактично витрачені на виплату та доставку пільговової пенсії колишньому працівникові ДКП «Арцизька районна друкарня»ОСОБА_2

Доводи відповідача про незаконність призначення пенсії ОСОБА_2 згідно ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення»та необхідність призначення пенсії в спірному випадку згідно ст. 100 зазначеного Закону судом відхиляються як такі, що виходять за межі доказування у спорі про регресне відшкодування фактично понесених витрат. Крім того, суд зазначає, що право на пенсію відповідно до ст.100 Закону України «Про пенсійне забезпечення»має особа, яка працювала на роботах із шкідливими і важкими умовами праці до введення в дію цього Закону (01.01.1992) та має необхідний пільговий стаж роботи, як свідчать матеріали справи ОСОБА_2 працювала у ДКП «Арцизька районна друкарня»на посаді, яка передбачена Списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених постановою КМУ України, до 09.06.1992. Також, помилковим є твердження відповідача щодо неврахування при призначенні пенсії на пільгових умовах непроведення на підприємстві атестації робочих місць, оскільки Порядок проведення атестації робочих місць за умовами праці затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 №442, а ОСОБА_2 набула стаж, необхідний для призначення пенсії на пільгових умовах за період з 25.02.1981 по 09.06.1992, тобто до набрання чинності зазначеним Порядком.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи викладене, а також те, що позивачем доведено, що ДКП «Арцизька районна друкарня» має заборгованість перед Управлінням Пенсійного фонду України в Арцизькому районі Одеської області по відшкодуванню фактично витрачених коштів в сумі 581,21 грн., на виплату та доставку пільгової пенсії, суд вважає, що позовні вимоги є законними і обґрунтованими, заснованими на діючому законодавстві, підтверджуються доданими до позову документами, та підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.158-163, 167 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов прокурора Арцизького району Одеської області в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Арцизькому районі Одеської області до державного комунального підприємства «Арцизька районна друкарня» задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з державного комунального підприємства «Арцизька районна друкарня», код ЄДРПОУ 02468115 (68400, Одеська область, м. Арциз, вул. 28-го Червня,81) на користь держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Арцизькому районі Одеської області заборгованість у розмірі 581,21 (п'ятсот вісімдесят одна гривня двадцять одна копійка) грн. на рахунок №256013014444 в Арцизькому відділенні ВАТ «Державний ощадний банк України»№6779 Одеської області, МФО 388142, код за ЄДРПОУ 24528378.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанову може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня проголошення постанови, а в разі складання постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України -з дня складання в повному обсязі, а також подання апеляційної скарги протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний суддею 19.01.2010

Суддя К.О. Танцюра

19 січня 2010 року

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.01.2010
Оприлюднено30.09.2015
Номер документу51005858
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —11314/09/1570

Постанова від 19.01.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні