Постанова
від 15.03.2011 по справі 10839/10/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 10839/10/1570

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 березня 2011 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді                               Левчук О.А.,

при секретарі                               Ігнатенко М.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі адміністративну справу за позовом Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області до Ширяївського комбінату комунальних підприємств про стягнення суми необґрунтовано отриманої виручки у розмірі 7515, 63 грн. та штрафу у сумі 15031, 26 грн., -

ВСТАНОВИВ:

          Позивач звернувся з даним позовом до суду та в обґрунтування позовних вимог зазначає, що Державною інспекцією з контролю за цінами в Одеській області була проведена планова перевірка Ширяївського комбінату комунальних підприємств за період з 01.07.2007 року по 01.06.2010 року, якою встановлено, що в порушення п. 21 Порядку формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання і водовідведення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2006 року № 959, планові тарифи на послуги з водопостачання, що почали застосовуватись Ширяївським комбінатом комунальних підприємств з 01.10.2009 року сформовані з завищеною рентабельністю по підприємству 15 % замість встановленого граничного рівня рентабельності 12 %. Також, позивач зазначає, що в порушення вимог п. 2 постанови Кабінету Міністрів України № 400 від 02.04.2009 року «Про внесення змін до Порядку формування тарифів на виробництво, транспортування, постачання теплової енергії та послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води і Порядку формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення»тарифи на послуги з централізованого водопостачання для бюджетних установ сформовані з рентабельністю 29, 92 %, замість встановленого граничного рівня рентабельності 15 % для вищезазначеної категорії споживачів. Внаслідок встановлених порушень сума необґрунтовано одержаної виручки склала 7515, 63 грн. Порушення були встановлені на підставі наданих Ширяївським комбінатом комунальних підприємств в ході перевірки бухгалтерських документів, калькуляцій, розрахунків, звітів, актів виконаних робіт, розрахунків та довідок підприємства, завірених належним чином. За результатами перевірки Інспекція прийняла рішення від 08.07.2010 року № 167 про вилучення у Ширяївського комбінату комунальних підприємств необґрунтовано одержаної виручки у сумі 7515, 63 грн. зі штрафом у двократному розмірі. Вказане рішення з претензією від 08.07.2010 року № 13-2664 направлені на адресу відповідача та отримані ним 12.07.2010 року. Зазначене рішення відповідачем не виконано і не оскаржено. На підставі викладеного позивач просить суд стягнути з Ширяївського комбінату комунальних підприємств суму необґрунтовано отриманої виручки у розмірі 7515, 63 грн. та штраф у сумі 15031, 26 грн.

          У судовому засіданні представник позивача підтримала позов, просила його задовольнити.

          Відповідач до судового засідання не з'явився, про день та час слухання справи був повідомлений належним чином та своєчасно. Надав до суду клопотання, в якому просив розглянути справу без присутності їх представника та зазначив, що з рішенням суду згодні.

          Суд, перевіривши матеріали справи, вислухавши думку представника позивача, встановив наступне.

З 29 червня 2010 року по 02 липня 2010 року Державною інспекцією з контролю за цінами в Одеській області проведена планова перевірка дотримання діючого порядку формування та застосування тарифів на житлово-комунальні послуги згідно постанов Кабінету Міністрів України від 12.07.2006 року № 959, від 12.07.2005 року № 560, від 20.05.2009 року № 529, від 26.07.2006 року № 1010, від 21.07.2005 року № 630 та від 10.07.2006 року № 955, питань ціноутворення при наданні технічних умов щодо інженерного забезпечення об'єктів архітектури відповідно до Порядку, затвердженого постановами Кабінету Міністрів України від 20.12.1999 року та від 20.05.2009 року № 489 Ширяївського комбінату комунальних підприємств.

За результатами перевірки 02 липня 2010 року Державною інспекцією з контролю за цінами в Одеській області складено акт № 000344 (а.с. 6-10).

          Перевіркою встановлено, що основним видом діяльності підприємства являється забезпечення в житлово-комунальних послугах населення, бюджетних установ та інших споживачів смт Ширяєве. Підприємство надає послуги з централізованого водопостачання, вивезення твердих побутових відходів та послуги по благоустрою селища Ширяєве. Послуги по централізованому водопостачанню надаються 1648 абонентам, в тому числі населення 1611 (1026 з них або 63, 7 % забезпечені засобами обліку води), 22 бюджетним організаціям (7 з них з лічильниками або 31, 8 %), іншим споживачам –15 підприємствам і підприємцям (з лічильниками 6 або 40, 0 %).

За перевіряємий період тарифи на житлово-комунальні послуги змінювалися двічі. Рішенням Ширяївської селищної ради від 08.04.2008 року № 490 для Ширяївського комбінату комунальних підприємств затверджені тарифи на житлово-комунальні послуги: водопостачання для населення –3, 07 грн./1 куб. м; водопостачання для юридичних осіб –4, 01 грн./1 куб. м. тарифи оприлюднені в місцевій газеті «Промінь»від 26.04.2008 року № 34 (8747) і почали застосовуватися з 01 травня 2008 року.

Згідно вимог Додатку № 3 до Правил користування системами комунального водопостачання та водовідведення в містах і селищах України, згідно з СНіП 2.04.01-85 «Внутрішній водопровід та каналізація будівель»рішенням Ширяївської селищної ради від 12.10.2007 року № 321 для Ширяївського комбінату комунальних підприємств затверджені норми споживання води на одну особу в місяць, в залежності від рівня благоустрою будинків. При відсутності водо лічильників в квартирі (будинку) споживачі розраховуються за спожиті послуги з водопостачання згідно затверджених норм: з водопроводом і місцевою каналізацією з ваннами –4, 5куб. м/1 особу в місяць; користування питною водою з дворових водозбірних колонок –3, 6 куб. м/ 1 особу в місяць.

З 01.10.2009 року і по час проведення перевірки діяли тарифи, затверджені рішенням Ширяївської селищної ради від 08.09.2009 року № 1056. Тарифи оприлюднені в місцевій газеті «Промінь»від 23.09.2009 року № 77 (9102) і почали застосовуватися з 01 жовтня 2009 року: водопостачання для населення – 3, 97 грн./1 куб. м; водопостачання для юридичних осіб –4, 49 грн./1 куб. м.

Перевіркою встановлено, що в порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України від 27.02.2007 року № 297 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України»з 01.10.2008 року підприємством почали застосовуватись нові тарифи на послуги з централізованого водопостачання без погодження планових витрат з Держінспекцією з контролю за цінами в Одеській області.

Крім того, в порушення Порядку формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання і водовідведення, затвердженого постановою КМ України від 12.07.2006 року № 959 тарифи на вищезазначені послуги формувалися без урахування річних обсягів надання послуг та витрат на них.

          Відповідно до п. 21 Порядку формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання і водовідведення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2006 року № 959, рівень рентабельності формується з урахуванням необхідності сплати податку на прибуток підприємств та спрямування частини отриманого прибутку на технічне переоснащення підприємств і не повинен перевищувати в цілому по підприємству 12 відсотків.

Перевіркою встановлено, що в порушення п. 21 постанови Кабінету Міністрів України від 12.07.2006 року № 959 «Про затвердження порядку формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання і водовідведення»тарифи на послуги з водопостачання, що почали застосовуватися Ширяївським комбінатом комунальних підприємств з 01.10.2009 року сформовані з середньою плановою рентабельністю по підприємству в розмірі 15 відсотків, замість встановленого граничного рівня 12 відсотків. При цьому тарифи на послуги з централізованого водопостачання для населення сформовані з урахуванням рентабельності 14, 87 грн.

          Відповідно до п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 02.04.2009 року № 400 «Про внесення змін до Порядку формування тарифів на виробництво, транспортування, постачання теплової енергії та послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води і Порядку формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення»рівень рентабельності формується з урахуванням необхідності сплати податку на прибуток підприємств та спрямування частини отриманого прибутку на технічне переоснащення підприємств для категорій споживачів - бюджетних установ та інших споживачів - не повинен перевищувати 15 та 50 відсотків відповідно.

В порушення вимог п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 02.04.2009 року № 400 «Про внесення змін до Порядку формування тарифів на виробництво, транспортування, постачання теплової енергії та послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води і Порядку формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення»тарифи на послуги з централізованого водопостачання для бюджетних установ сформовані з рентабельністю 29, 92 %, замість встановленого граничного рівня рентабельності 15 % для вищезазначеної категорії споживачів. Внаслідок встановленого порушення за період з 01.10.2009 року по 01.06.2010 року до населення та бюджетних установ застосовувалися завищені тарифи на послуги з централізованого водопостачання в розмірах 3, 97 грн. та 4, 49 грн. за 1 куб. м замість 3, 87 грн. та 3, 97 грн. за 1 куб. м води відповідно. Всього за період з 01.09.2009 року по 01.06.2010 року в результаті зазначених порушень зайво нараховано населенню та бюджетним установам і оплачено 3707, 15 грн. та 3808, 48 грн.

          Пунктами 1.3., 1.4. Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої спільним наказом Міністерства економіки та Міністерства фінансів України від 03.12.2001р. №298/519, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.12.2001р. за №1047/6238, передбачено, що відповідно до Закону України "Про ціни і ціноутворення" необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін підлягає вилученню і зараховується в дохід відповідного бюджету із застосуванням штрафу у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки за належністю. Підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктами господарювання необґрунтованої виручки в результаті порушення ними чинного в періоді, що перевіряється, порядку встановлення та застосування цін і тарифів, які регулюються уповноваженими органами відповідно до вимог законодавства.

          Відповідно до п. 1.6 Інструкції необґрунтовано одержані суб'єктами господарювання, унаслідок порушення порядку встановлення і застосування цін, суми виручки та штрафи підлягають вилученню згідно із законодавством на підставі рішень, прийнятих органами державного контролю за цінами. Зазначені в рішеннях суми перераховуються суб'єктами підприємницької діяльності –порушниками за належністю самостійно, а в разі неподання установам банків платіжних документів зазначені суми стягуються відповідно до вимог законодавства.

          Згідно ст. 14 Закону України "Про ціни і ціноутворення" від 03.12.1990 року № 507-ХІІ вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необгрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.

На підставі акта № 000344 від 02 липня 2010 року, керуючись ст. 14 Закону України «Про ціни та ціноутворення»від 03.12.1990 року № 507-ХІІ Державною інспекцією з контролю за цінами в Одеській області винесено рішення № 249 від 08.07.2010 року про вилучення у Ширяївського комбінату комунальних підприємств в дохід державного бюджету 7515, 63 грн. та штрафу у сумі 15031, 26 грн. (а.с. 11). Рішення № 167 від 08.07.2010 року разом з претензією № 13-2664 від 08.07.2010 року були отримані відповідачем 12 липня 2010 року (а.с. 12-13).

Даних щодо оплати заборгованості на дату розгляду справи відповідачем суду не надано.

          За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів суд вважає, що позивач довів суду ті обставини, на які він посилався в обґрунтування своїх позовних вимог і адміністративний позов підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 159 - 163, 254 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

          Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

           Стягнути з Ширяївського комбінату комунальних підприємств суму необґрунтовано отриманої виручки у розмірі 7515, 63 грн. та штраф у сумі 15031, 26 грн. на р/р 31115106700509 ГУ ДКУ в Одеській області, код 21081100, МФО 828011, код 23214666.

Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання в десятиденний строк з дня її проголошення апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження ухвали суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

          Повний текст постанови складено та підписано 15 березня 2011 року.

Суддя                                                                                           м.Одеса

15 березня 2011 року

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.03.2011
Оприлюднено30.09.2015
Номер документу51009900
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —10839/10/1570

Постанова від 15.03.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Постанова від 10.03.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 16.12.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 12.11.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 30.11.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні