Справа № 2а/1570/2986/2011
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 жовтня 2011 року м.Одеса
о 11год.50хв.
У залі судових засідань №29
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Харченко Ю.В.
При секретарі Гурченковій Г.М.
За участю представників сторін:
Від позивача: Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України в Одеській області ОСОБА_1 -за довіреністю від 23.05.2011р. №3144/32-0817.
Від відповідача: Приватного підприємства «Дунай-Сервіс» до суду не з'явилась, незважаючи на те, що про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином та своєчасно.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України до Приватного підприємства «Дунай-Сервіс»про стягнення суми фінансових санкцій у вигляді штрафу в загальному розмірі 64023,10грн.,-
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшов адміністративний позов Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України, в якому позивач просить суд стягнути з Приватного підприємства «Дунай-Сервіс»фінансові санкції у вигляді штрафу у загальному розмірі 64023,10грн., з яких 17651,96грн. -за здійснення оптової торгівлі алкогольними напоями без наявності ліцензії, 46371,14грн. -за зберігання алкогольних напоїв у місцях, не внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на наявність заборгованості у загальній сумі 64023,10грн., яка утворилась внаслідок несплати відповідачем суми фінансових санкцій, визначених рішеннями Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Одеській області від 23.02.2011р. №000434 про застосування фінансових санкцій на загальну суму 46371,14грн. та №000435 про застосування фінансових санкцій на загальну суму 17651,96грн.
Відповідач -Приватне підприємство «Дунай-Сервіс»з позовними вимогами не погоджується та вважає їх необґрунтованими з підстав, наведених у письмових запереченнях на адміністративний позов (вхід.№17269/2011 від 20.05.2011р.), наголошуючи, зокрема, на тому, що у магазині Підприємства, що знаходиться за адресою: Одеська обл., м.Арциз, пров.Больничний,4, на момент перевірки, здійснювалася не оптова, а роздрібна торгівля алкогольними напоями. Також, факт придбання перевіряючими шести пляшок вина «Чайна роза»об'ємом 0,7л. по ціні 11,30грн. за пляшку на загальну суму 67,80грн. не є оптовим продажем, оскільки, на думку відповідача, оплату за придбаний товар кінцевому споживачу було проведено через РКА за роздрібною ціною, касовий чек видано покупцю, а на його прохання було виписано видаткову накладну. До того ж, відповідач не погоджується з позицією податкового органу, відносно зберігання алкогольних напоїв без відповідної довідки про внесення до Єдиного реєстру місць зберігання оптових партій алкогольних напоїв, оскільки магазин, у якому проводилась перевірка, здійснює роздрібну торгівлю алкогольними напоями.
При цьому, у судові засідання 05.10.2011р. та 28.10.2011р. відповідач не з'явився, незважаючи на те, що про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином та своєчасно. Натомість, до кожного з означених судових засідань представник відповідача надсилав клопотання (вхід.№32481/2011 від 04.10.2011р. та вхід.№35658/2011 від 27.10.2011р.) про відкладення розгляду справи на іншу дату, зазначаючи, при цьому, необґрунтовані та жодним чином не підтверджені документально підстави для перенесення, які, водночас просив вважати поважними. Зокрема, у клопотанні про перенесення розгляду справи (вхід.№32481/2011 від 04.10.2011р.) за підписом Директора Підприємства ОСОБА_2, зазначено прохання відкласти судове засідання, призначене на 05.10.2011р., у зв'язку з хворобою ОСОБА_2, а також те, що він не має змоги направити будь-якого іншого представника. Також, у клопотанні (вхід.№35658/2011 від 27.10.2011р.) за підписом Директора ПП «Дунай-Сервіс»ОСОБА_2 про відкладення судового засідання, призначеного на 28.10.2011р., зазначено про неможливість прибуття ОСОБА_2 до суду, у зв'язку з його хворобою, а також те, що він не має змоги направити будь-якого іншого представника. Однак, у судовому засіданні 28.10.2011р. судом відмовлено у задоволенні клопотання відповідача -ПП «Дунай-Сервіс»(вхід.№35658/2011 від 27.10.2011р.) за підписом Директора Підприємства ОСОБА_2, про відкладення судового засідання, у зв'язку з хворобою, оскільки минулі судові засідання неодноразово відкладалися на задоволення клопотань, у тому числі, заявника - ОСОБА_2, тоді як додаткові відкладення судових засідань унеможливить розгляд даної справи у законодавчо визначений розумний строк. До того ж, правова позиція відповідача по даній справі, відповідні доводи та аргументи по суті заявлених позовних вимог, викладені у письмових запереченнях на адміністративний позов (вхід.№17269/2011 від 20.05.2011р.), які були залучені судом до матеріалів справи у судовому засіданні 01.06.2011р.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні у матеріалах справи докази в їх сукупності та проаналізувавши вимоги чинного законодавства, суд встановив наступне.
Як встановлено судом та вбачається з наявних у справі документів, станом на 13.04.2011р. (дата звернення до суду з даним позовом), за відповідачем рахується заборгованість перед бюджетом у загальній сумі 64023,10грн., яка утворилася внаслідок несплати сум фінансових санкцій, визначених рішеннями Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Одеській області від 23.02.2011р. №000434 про застосування фінансових санкцій на загальну суму 46371,14грн. та №000435 про застосування фінансових санкцій на загальну суму 17651,96грн.
Так, судом встановлено, що 11.11.2010р. Регіональним управлінням Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України у Одеській області на підставі Законів України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»від 19.12.1995року №481/95-ВР, «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»від 06.07.1995р. №265/95-ВР, «Про акцизний збір на алкогольні напої та тютюнові вироби»від 15.09.1995р. №329/95-ВР, постанов Кабінету Міністрів України від 30.07.1996р. №854 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями», від 13.05.1996р. №493 «Про Тимчасовий порядок видачі ліцензій на право імпорту, експорту спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», від 31.03.1999р. №500 «Про впорядкування видачі суб'єктам підприємницької діяльності ліцензій на право оптової торгівлі спиртом етиловим, коньячним, плодовим і виноградним, алкогольними напоями та тютюновими виробами», від 23.04.2003р. №567 «Про запровадження марок акцизного збору нового зразка з голографічними захисними елементами для маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів», від 07.08.2001р. №940 «Про заходи щодо посилення державного контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та справляння акцизного збору», від 30.10.2008р. №957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва»; Положення про Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України, затвердженого наказом ДПА України від 10.02.2007р. №71; наказу Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України від 24.07.2002р. №218 «Про затвердження правил роздрібної торгівлі тютюновими виробами»та інших нормативно-правових актів, які регулюють виробництво, зберігання та обіг спирту етилового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів в Україні, направлення на проведення позапланової виїзної перевірки №528 від 08.11.2010р., була проведена перевірка магазину, розташованого за адресою: Одеська обл., м.Арциз, пров.Больничний,4 та належить суб'єкту господарювання ПП «Дунай-Сервіс»з питань додержання суб'єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами.
За наслідками вказаної перевірки Регіональним управлінням Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України у Одеській області був складений акт №566/32-02/34890547 від 11.11.2010р., в якому зафіксовано факт зберігання оптових партій алкогольних напоїв кількістю 2206 пляшок на загальну суму 46371грн. 14коп., у приміщенні яке не внесене до Єдиного державного реєстру, а також факт реалізації алкогольних напоїв без наявності ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями, у зв'язку з чим порушено вимоги ст.15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»від 19 грудня 1995р. №481/95-ВР (зі змінами та доповненнями).
На підставі зазначеного акта перевірки Регіональним управлінням Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України в Одеській області 23.02.2011р. винесено рішення №000434 про застосування фінансових санкцій на загальну суму 46371,14грн. та рішення №000435 про застосування фінансових санкцій на загальну суму 17651,96грн.
Зазначені рішення від 23.03.2012р. №000434 та №000435 про застосування фінансових санкцій були направлені на адресу Приватного підприємства «Дунай-Сервіс»та отримані відповідачем 28.02.2011р., про що свідчить наявна в матеріалах справи відповідна копія повідомлення про вручення поштового відправлення.
Так, судом з'ясовано, що Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.09.2011р. по справі №2а-9394/11/2670 позов Приватного підприємства «Дунай-Сервіс»до Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України про скасування рішень від 23.03.2012р. №000434 про застосування фінансових санкцій на загальну суму 46371,14грн. та №000435 про застосування фінансових санкцій на загальну суму 17651,96грн., було залишено без розгляду, відповідно до ч.1,2 ст.99 КАС України, у зв'язку з тим, що позивач -ПП «Дунай-Сервіс»звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва після спливу законодавчо визначеного строку для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів. Вказана Ухвала суду від 14.09.2011р. набрала законної сили 02.10.2011р., що підтверджується відповідним листом-відповіддю №2а-9394/11/2670/1060/11 від 17.10.2011р. за підписом судді Окружного адміністративного суду міста Києва Огурцова О.П., надісланою на адресу Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України, що свідчить про узгодженість визначених сум фінансових санкцій у загальному розмірі 64023,10грн., з яких 17651,96грн. -визначених рішенням про застосування фінансових санкцій №000435 від 23.02.2011р.; 46371,14грн. -визначених рішенням про застосування фінансових санкцій №000434 від 23.02.2011р.
Спеціальним Законом, який визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України є Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного, і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19 грудня 1995року №81/95-ВР (зі змінами та доповненнями).
Згідно вимог ст.15 вказаного Закону, зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється в місцях зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, внесених до Єдиного реєстру, незалежно від того, кому належить таке місце зберігання, або того, за заявою якого суб'єкта господарювання таке місце зберігання було внесено до Єдиного реєстру.
Відповідно до ст.1 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного, і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", місце зберігання - місце, яке використовується для зберігання спирту, або приміщення, яке використовується для зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, відомості про місцезнаходження якого внесені до Єдиного державного реєстру місць зберігання. Єдиний державний реєстр місць зберігання (Єдиний реєстр) - перелік місць зберігання, який ведеться органами державної податкової служби України і містить визначені цим Законом відомості про місцезнаходження місць зберігання та відомості про заявників.
Також, згідно з п.1.1 Порядку ведення Єдиного державного реєстру місць зберігання, затвердженого наказом ДПА України від 28.05.2002року №251, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.08.2002 року за №670/6958 (з відповідними змінами від 07.09.2009року за №489), Єдиний державний реєстр місць зберігання - це перелік місць, що використовуються для зберігання спирту, та приміщень, що використовуються для зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, який містить відомості про місцезнаходження місць зберігання та відомості про заявників.
Згідно п. 2.1, п. 2.3, п. 2.5 Порядку ведення Єдиного державного реєстру місць зберігання, затвердженого наказом ДПА України від 28.05.2002року №251, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.08.2002 року за №670/6958 (з відповідними змінами від 07.09.2009року за №489), для внесення місць зберігання спирту або алкогольних напоїв або тютюнових виробів до Єдиного реєстру суб'єкти підприємницької діяльності подають заяву до Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України або до регіонального управління Департаменту за місцезнаходженням місця зберігання; про внесення місця зберігання спирту до Єдиного реєстру видається довідка; довідка повинна перебувати у місці зберігання та пред'являтися працівникам контролюючих органів, які мають відповідні повноваження на здійснення перевірки. Дана довідка має перебувати на кожному місці зберігання.
Факт зберігання у магазині, що розташований за адресою: Одеська обл., м.Арциз, пров.Больничний,4 та належить відповідачу суб'єкту господарювання ПП «Дунай-Сервіс»алкогольних напоїв у місцях, не внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання та відсутності довідки про внесення місця зберігання до Єдиного державного реєстру на момент проведення перевірки, підтверджується, у тому числі, актом проведення перевірки.
Відповідно до ст.17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: зберігання спирту, або алкогольних напоїв, або тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, - 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 1700 гривень.
Крім того, в ході перевірки було встановлено факт реалізації ПП «Дунай-Сервіс»алкогольних напоїв без наявності ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями.
Відповідно до ст.15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»від 19 грудня 1995року №81/95-ВР (зі змінами та доповненнями) імпорт, експорт і оптова торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами можуть здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензій.
Абзацом 9 статті 1 Закону України встановлено, що оптова торгівля - діяльність по придбанню і відповідному перетворенню товарів для наступної їх реалізації підприємствам роздрібної торгівлі, іншим суб'єктам підприємницької діяльності.
Також, даною статтею визначено, що ліцензія (спеціальний дозвіл) - це документ державного зразка, який засвідчує право суб'єкта підприємницької діяльності на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності (в даному випадку - оптової торгівлі алкогольними напоями) протягом визначеного строку.
Згідно з ч.1 ст.17 вказаного Закону за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.
Як вбачається з ч.2 зазначеної статті у разі оптової (включаючи імпорт та експорт) і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензій до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у розмірі 200 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 1700грн.
Відповідно до ч.1 ст.16 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.
Згідно з ч.ч. 3,4,5 ст.17 вказаного закону зазначені штрафи спрямовуються до бюджету згідно з чинним законодавством. Рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції визначеної законами України.
Частинами 5,6 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України В«Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 02 червня 2003р. №790 підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є, зокрема, акт перевірки додержання суб'єктом підприємницької діяльності встановлених законодавством вимог, обов'язкових для виконання під час здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, складений органом, що видав ліцензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні порушені норми законодавства. Зазначені рішення про застосування фінансових санкцій, приймаються, у тому числі, керівником, а у разі його відсутності -заступником керівника органу, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами.
Пунктом 10 вказаного Порядку встановлено, що у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду.
Відтак, приймаючи до уваги наведене, а також те, що у встановленому чинним законодавством порядку та строки Приватним підприємством «Дунай-Сервіс», визначені рішеннями Регіонального управлінням Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України в Одеській області від 23.02.2011р. №000434 та №000435, суми санкцій сплачено не було, станом на 13.04.2011р. (дата звернення до суду з даним позовом) за відповідачем рахується заборгованість по сплаті фінансових санкцій у вигляді штрафу у розмірі 64023,10грн., з яких 17651,96грн. -за здійснення оптової торгівлі алкогольними напоями без наявності ліцензії, 46371,14грн. -за зберігання алкогольних напоїв у місцях, не внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання.
Частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене, оцінюючи надані докази в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Одеській області обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, отже підлягають задоволенню повністю зі стягненням з Приватного підприємства «Дунай-Сервіс»до бюджету суми заборгованості по сплаті фінансових санкцій у вигляді штрафу в загальному розмірі 64023,10грн.
Керуючись ч.4 ст.128, ст.ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України до Приватного підприємства «Дунай-Сервіс»про стягнення суми фінансових санкцій у вигляді штрафу в загальному розмірі 64023,10грн., задовольнити.
2. Стягнути з Приватного підприємства «Дунай-Сервіс» (68100, Одеська обл., м.Татарбунари, вул.Степова,1, Код ЄДРПУО №34890547) до Державного бюджету (р/р 31117106700002, код платежу 21081100, ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011, код одержувача 23213460) заборгованість по сплаті фінансових санкцій у вигляді штрафу в загальному розмірі 64023(шістдесят чотири тисячі двадцять три)грн. 10коп.
Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили у разі надходження заяви особи, на користь якої ухвалено судове рішення.
Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови складено та підписано суддею 03 листопада 2011 року.
Суддя Харченко Ю.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.11.2011 |
Оприлюднено | 30.09.2015 |
Номер документу | 51011089 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Харченко Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні