Справа № 386/702/15-п
Провадження № 3/386/253/15
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 липня 2015 року смт. Голованівськ
Голованівський районний суд Кіровоградської області
в складі головуючого судді Бутенко О. Ф.
секретаря судового засідання Фенюшиній Ю.Ю.
за участю прокурора Дубової Т.Є.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт. Голованівськ матеріали, які надійшли з прокуратури Голованівського району Кіровоградської області щодо притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1, громадянки України, уродженки ІНФОРМАЦІЯ_2, заміжньої , на утриманні двоє неповнолітніх дітей - донька Яна , ІНФОРМАЦІЯ_3 та донька Софія , ІНФОРМАЦІЯ_4, пільг не має , стан здоров'я задовільний, , ІНФОРМАЦІЯ_5 , працюючої Липовеньківським сільським головою , ідентифікаційний номер 04366057, мешканки ІНФОРМАЦІЯ_6
за ч.1 ст.172-7 КУпАП
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 порушила вимоги п. п.1, 2 ч.1 ст. 14 Закону України В«Про засади запобігання і протидії корупціїВ» ( яка діяла на момент вчинення правопорушення ) , п.п.1,2 ч. 1 ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції» при таких обставинах :
Згідно протоколу № 1 дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 04012 на позачергових виборах Липовеньківського сільського голови 09.09.2012 року найбільшу кількість голосів виборців було подано за ОСОБА_1 , тому Липовеньківська територіальна виборча комісія в постанові № 40 від 11.09.2012 року зазначила , що саме ОСОБА_1 вважати обраною на посаду Липовеньківського сільського голови .
22 сесія шостого скликання рішенням № 99 від 25.09.2012 року «Про підсумки позачергових виборів сільського голови» підтвердила волю виборців, вирішила вважати ОСОБА_1 обраною Липовенківським сільським головою
13 квітня 2006 року ОСОБА_1 прийняла присягу державного службовця та була попереджена про спеціальні обмеження , встановлені Законами України «Про державну службу» , «Про боротьбу з корупцією».
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Згідно ст. 8 Закону України «Про проходження служби в органах місцевого самоврядування» посадові особи місцевого самоврядування зобов»язані дотримуватися Конституції і Законів України, інших нормативно-правових актів, актів органів місцевого самоврядування; забезпечувати відповідно до їх повноважень ефективну діяльності органів місцевого самоврядування; додержання прав та свобод людини і громадянина; постійно вдосконалювати організацію своєї роботи, підвищувати професійну кваліфікацію та інш.
У відповідності до ст. 12 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» на посадових осіб місцевого самоврядування поширюються вимоги та обмеження, встановлені Законом України "Про запобігання корупції". ОСОБА_1 ознайомлена із обмеженнями та вимогами вказаного законодавства.
Ст. 12-1 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» передбачено , що у разі виникнення конфлікту інтересів протягом строку здійснення повноважень сільський голова зобов'язаний негайно доповісти про це відповідній раді та вжити всіх необхідних заходів, спрямованих на запобігання конфлікту інтересів.
Тобто відповідно до вимог підпункту «в» пункту 1 частини 1 статті 4 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» (яка діяла на момент скоєння правопорушення) та пп. «в» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» Липовенківський сільський голова ОСОБА_1 є суб'єктом відповідальності за корупційні правопорушення та на неї поширюються вимоги та обмеження, передбачені Законом.
Згідно приписів п. 1, 2 , частини 3 ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції» , особи, зазначені у пункті 1 , 2 частини першої статті 3цього Закону, зобов'язані:
1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів;
2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно;
3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів;
4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 14 Закону України «Про запобігання і протидії корупції» ( яка діяла на момент скоєння правопорушення) , особи, зазначені в п. 1 та підпунктах «а» , «б» п. 2 частини першої ст.. 4 цього Закону зобов»язані :
1)уживати заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів
2)невідкладно в письмовій формі повідомляти керівника про наявність конфлікту інтересів .
ОСОБА_1, Липовенківський сільський голова, посадова особа органу місцевого самоврядування 4 категорії( 7 ранг), будучи попередженою про спеціальні обмеження, встановлені законами України щодо необхідності невідкладно у письмовій формі повідомляти відповідну раду про наявність конфлікту інтересів , при виникненні конфлікту інтересів у вигляді прийняття рішення 41 сесією шостого скликання Липовенківської сільської ради від 19.11.2014 року за №№ 191, 192 « Про встановлення ОСОБА_1 надбавки до заробітної плати за вислугу років» та «Про присвоєння сільському голові чергового рангу посадової особи органу місцевого самоврядування» не повідомила письмово сесію Липовенківської сільської ради ні до початку проведення засідання сесії ні під час її проведення про наявний конфлікт інтересів , особисто взяла участь у голосуванні.
Відповідно до п. 1 вказаного рішення № 191 від 19.11.2014 року Липовенківському сільському голові ОСОБА_1 встановлено надбавку за вислугу років в розмірі 15% посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг з 01.01.2015 року, згідно п.1 рішення Липовенківської сільської ради від 19.11.2014 року № 192 сільському голові присвоєно черговий 7 ранг 1У категорії посадової особи місцевого самоврядування .
Відповідно до приписів ст.. 1 Закону України «Про запобігання корупції», реальний конфлікт інтересів це суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
В даному випадку реальний конфлікт інтересів полягає у суперечності між її приватним інтересом у вигляді зацікавленості в отриманні права на отримання надбавки до заробітної плати та її службовими повноваженнями у вигляді включення питань до порядку денного сесії сільської ради, участі в голосуванні та підписанні рішень.
Таким чином, під час ухвалення та підписання рішень 41-ї сесії шостого скликання Липовенківської сільської ради від 19.11.2014 року за №№ 191, 192 в діяльності Липовенківського сільського голови ОСОБА_1, виник реальний конфлікт інтересів, про який вона не повідомила сесію Липовенківської сільської ради, а саме суперечність між її особистими майновими інтересами та її службовими повноваженнями, наявність якої впливає на об'єктивність та неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення та невчинення дій під час виконання наданих їй повноважень, що призвело до порушення вимог п. 1, 2 ч.І ст. 14 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції в Україні», відповідальність за які передбачена ч. 1 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Прокурор протокол про вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення , передбаченого ч. 1 ст. 172-7 КУпАП підтримав з підстав, викладених в протоколі про скоєння ОСОБА_1 корупційного діяння , вважає ,що факти , викладені в протоколі , знайшли своє підтвердження . ОСОБА_1 слід визнати винною у скоєнні корупційного діяння і накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 170(сто сімдесят) грн..
В судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчинені адміністративного правопорушення визнала, пояснила, що працює на посаді сільського голови з вересня 2012 року .На сорок першій сесії Липовеньківської сільської ради нею було винесено 2 питання , які стосувались особисто її- про встановлення надбавки до заробітної плати за вислугу років та присвоєння чергового четвертого рангу посадової особи органів місцевого самоврядування . Рішення були прийняті та нею підписані . Заяву про наявність конфлікту інтересів при розгляді та прийнятті даних рішень до сесії сільської ради вона не писала , вважала , що оскільки встановлення надбавки до заробітної плати за вислугу років та присвоєння чергового рангу передбачено Законом України «Про державну службу» , то це не є корупційним діянням .
При прийнятті вказаних рішень вона особисто голосувала .
Свідок ОСОБА_2 суду пояснила, що вона працює бухгалтером сільської Ради , не є депутатом , але була запрошена на сесію сільської Ради в зв»язку з тим, що вирішувались фінансові питання .
Порядок денний сесії було розміщено на стенді сільської Ради за декілька днів і там були зазначені питання про встановлення надбавки та присвоєння чергового рангу державного службовця ОСОБА_1 На сесії ОСОБА_1 ніяких заяв не оголошувала , не пояснювала присутнім, що дані питання стосуються її особисто і є конфлікт інтересів . За прийняття рішення вона голосувала .
Свідки ОСОБА_3 та ОСОБА_4 суду пояснили , що вони депутати сільської Ради і були присутні на сесії в листопаді 2014 року , коли вирішувались питання про встановлення надбавки до заробітної плати та присвоєння чергового рангу державного службовця ОСОБА_1 .
В сільській Раді вони до сесії не були і порядку денного сесії не бачили .
На початку сесії ОСОБА_1 оголосила порядок денний сесії . Вирішувалось багато питань . Перед голосуванням щодо надбавки та рангу державного службовця ОСОБА_1 ніяких додаткових заяв не оголошувала , не повідомляла про конфлікт інтересів , поставила питання на голосування і всі , в тому числі і вона , проголосували .
Суд, заслухавши прокурора , ОСОБА_1 ,свідків , дослідивши матеріали справи в їх сукупності, дійшов до висновку, що в діях ОСОБА_1 вбачаються ознаки правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.
Відповідно до ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, тощо.
Статтею 172-7 КУпАП встановлена відповідальність за неповідомлення особою безпосереднього керівника у випадках , передбачених законом , про наявність конфлікту інтересів відповідно до Закону України " Про засади запобігання і протидії корупції ".
Судом встановлено і матеріалами справи підтверджується, що ОСОБА_1 на позачергових виборах Липовеньківського сільського голови 09.09.2012 року було обрано на посаду Липовеньківського сільського голови.
22 сесія шостого скликання рішенням № 99 від 25.09.2012 року «Про підсумки позачергових виборів сільського голови» підтвердила волю виборців, вирішила вважати ОСОБА_1 обраною Липовенківським сільським головою
ОСОБА_1 була державним службовцем з 2006 року , прийняла присягу державного службовця 13 квітня 2006 року і була попереджена про спеціальні обмеження , встановлені Законами України «Про державну службу» та «Про боротьбу з корупцією».
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ст. 8 Закону України «Про проходження служби в органах місцевого самоврядування» посадові особи місцевого самоврядування зобов»язані дотримуватися Конституції і законів України, інших нормативно-правових актів, актів органів місцевого самоврядування; забезпечувати відповідно до їх повноважень ефективну діяльності органів місцевого самоврядування; додержання прав та свобод людини і громадянина; постійно вдосконалювати організацію своєї роботи, підвищувати професійну кваліфікацію та інш.
У відповідності до ст. 12 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» на посадових осіб місцевого самоврядування поширювались вимоги та обмеження, встановлені Законом України "Про засади запобігання та протидії корупції", який діяв на момент скоєння правопорушення , ОСОБА_1 була ознайомлена із обмеженнями та вимогами вказаного законодавства.
Ст. 12-1 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» передбачено , що у разі виникнення конфлікту інтересів протягом строку здійснення повноважень сільський голова зобов'язаний негайно доповісти про це відповідній раді та вжити всіх необхідних заходів, спрямованих на запобігання конфлікту інтересів.
Тобто відповідно до вимог підпункту «в» пункту 1 частини 1 статті 4 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» (яка діяла на момент скоєння правопорушення) Липовенківський сільський голова ОСОБА_1 була суб'єктом відповідальності за корупційні правопорушення та на неї поширювались вимоги та обмеження, передбачені Законом.
Згідно приписів ч. 1 ст. 14 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» (яка діяла на момент скоєння правопорушення), особи, зазначені у пункті 1 та підпунктах «а», «б» пункту 2 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані:
1) вживати заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів;
2) невідкладно у письмовій формі повідомляти безпосереднього керівника про наявність конфлікту інтересів .
ОСОБА_1, Липовенківський сільський голова, посадова особа органу місцевого самоврядування 4 категорії( 7 ранг), будучи попередженою про спеціальні обмеження, встановлені законами України щодо необхідності невідкладно у письмовій формі повідомляти відповідну раду про наявність конфлікту інтересів , при виникненні конфлікту інтересів у вигляді прийняття рішення 41 сесією шостого скликання Липовенківської сільської ради від 19.11.2014 року за №№ 191, 192 « Про встановлення ОСОБА_1 надбавки до заробітної плати за вислугу років» та «Про присвоєння сільському голові чергового рангу посадової особи органу місцевого самоврядування» не повідомила ні письмово, ні в усній формі сесію Липовенківської сільської ради ні до початку проведення засідання сесії, ні під час її проведення про наявний конфлікт інтересів , особисто взяла участь у голосуванні.
Відповідно до п. 1 вказаного рішення № 191 від 19.11.2014 року Липовенківському сільському голові ОСОБА_1 було встановлено надбавку за вислугу років в розмірі 15% посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг з 01.01.2015 року, згідно п.1 рішення Липовенківської сільської ради від 19.11.2014 року № 192 сільському голові присвоєно черговий 7 ранг 1У категорії посадової особи місцевого самоврядування .
Відповідно до приписів ст.. 1 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», конфлікт інтересів це суперечність між особистими майновими , немайновими інтересами особи чи близьких їй осіб та її службовими повноваженнями, наявність якої може вплинути на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення чи невчинення дій під час виконання наданих їй службових повноважень.
В даному випадку конфлікт інтересів полягає у суперечності між її особистим майновим інтересом у вигляді зацікавленості в отриманні права на отримання надбавки до заробітної плати та чергового вищого рангу державного службовця та її службовими повноваженнями у вигляді включення питань до порядку денного сесії сільської ради, участі в голосуванні та підписанні рішень.
Таким чином, під час ухвалення та підписання рішень 41-ї сесії шостого скликання Липовенківської сільської ради від 19.11.2014 року за №№ 191, 192 в діяльності Липовенківського сільського голови ОСОБА_1, виник конфлікт інтересів, про який вона не повідомила сесію Липовенківської сільської ради, а саме суперечність між її особистими майновими інтересами та її службовими повноваженнями, наявність якої впливає на об'єктивність та неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення та невчинення дій під час виконання наданих їй повноважень, що призвело до порушення вимог п. 1, 2 ч.І ст. 14 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції в Україні», за що передбачена відповідальність, передбачена ч. 1 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до статті 8 КУпАП особа, яка вчинила адміністративне правопорушення, підлягає відповідальності на підставі закону, що діє під час і за місцем вчинення правопорушення. Закони, які встановлюють або посилюють відповідальність за адміністративні правопорушення, зворотної сили не мають.
У частині щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів Закон України «Про запобігання корупції» у порівнянні із Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції» посилює відповідальність за вчинення правопорушення. Тому ОСОБА_1 підлягає відповідальності по Закону, що діяв на момент вчинення правопорушення.
Суб'єктивна сторона поведінки ОСОБА_1 свідчить про те, що вона була попереджена про спеціальні обмеження , встановлені Законами України , усвідомлювала, що існує конфлікт інтересів , однак не повідомила про це сесію в установленому законом порядку .
Небажання ОСОБА_1 з суб'єктивних причин скористатись своїм законним правом або юридична необізнаність не може бути підставою для звільнення від адміністративної відповідальності за порушення вимог щодо повідомлення про конфлікт інтересів і свідчить про наявність в її діях складу даного адміністративного правопорушення.
Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-7 КУпАП, крім її особистих пояснень та показань свідків , підтверджується копією особової картки ОСОБА_1 , а/с- 7-11, копією автобіографії , а/с- 12, копією декларації ОСОБА_1 за 2014 рік, а/с- 14-22, копією протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 04017 з виборів Липовеньківського голови від 09.09.2012 року , а/с- 23-24, копією рішення Липовеньківської територіальної виборчої комісії , а/с- 25, рішеннями 22 сесії шостого скликання Липовеньківської сільської ради № 98 № 99 від 25.09.2012 року , а/с- 26, 27, копією трудової книжки ОСОБА_1, а/с- 28-29, присягою державного службовця , а/с- 30, попередженням про спеціальні обмеження , а/с- 31, кодексом державного службовця, а/с- 32-34, протоколом пленарного засідання 41 сесії шостого скликання Липовеньківської сільської ради від 19.11.2014 року , а/с- 37-42, рішеннями 41 сесії шостого скликання Липовеньківської сільської ради № 191 та № 191 від 19.11.2014 року, а/с- 43, 44, характеристикою на ОСОБА_1В, а/с- 53,поясненнями ОСОБА_5.., ОСОБА_6, ОСОБА_7., ОСОБА_8., а/с- 47,48,49,50, довідкою Липовеньківської сільської ради № 260 від 30.06.2015 року , а/с- 52, докази не викликають сумніву , є достовірними та вичерпними .
Таким чином, ОСОБА_1, являючись посадовою особою місцевого самоврядування 4-ї категорії(7 ранг), вчинила адміністративне корупційне правопорушення, яке полягає у неповідомленні сесії Липовенківської сільської ради про наявність конфлікту інтересів під час прийняття рішень 41 сесією шостого скликання Липовенківської сільської ради від 19.11.2014 року за №№ 191, 192 « Про встановлення ОСОБА_1 надбавки до заробітної плати за вислугу років» та «Про присвоєння сільському голові чергового рангу посадової особи органу місцевого самоврядування», що призвело до невиконання вимог статті 14 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» (яка діяла на момент вчинення правопорушення) , її дії суд кваліфікує за ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.
Відповідно до ч. 3 ст. 38 КУпАП адміністративне стягнення за корупційні діяння може бути накладене протягом 3 місяців з дня виявлення правопорушення , але не пізніше одного року з дня його вчинення .
Правопорушення ОСОБА_1 . було вчинене 19.11.2014 року , виявлене 25.06 2015 року , тобто строк накладення адміністративного стягнення не пропущений .
При накладенні адміністративного стягнення суд враховує дані про особу правопорушника, тяжкість скоєного правопорушення та обставини його скоєння, характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь її вини, майновий стан і вважає , що з метою припинення в подальшому скоєння правопорушень ОСОБА_1 необхідно призначити адміністративне стягнення у виді штрафу в мінімальному розмірі відповідно до вимог закону, що діяв на час скоєння адмінправопрушення ..
Керуючись ст.ст. 1,8, 9, 23, 24, 27, 33, 37, 38, 172-7 , 245, 248, 283, 284, 287-290 Кодексу України про адміністративні правопорушення, п. 1, 2 ч.І ст. 14 Закону України В«Про засади запобігання і протидії корупціїВ» , суд
п о с т а н о в и в :
ОСОБА_1 визнати винуватою у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.172-7 КУпАП та накласти на ОСОБА_1 адміністративне стягення у виді штрафу в розмірі 10 (десяти) неоподаткованих мінімумів доходів громадян - 170(сто сімдесят ) гривень.
Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 36 (тридцять шість) грн. 54 коп. на рахунок 31215206700111, отримувач коштів УДК в Голованівському районі, банк отримувача ГУДКУ у Кіровоградській області МФО 823016,Код ЄДРПОУ 37791599, Призначення платежу: Судовий збір, Код ЄДРПОУ 02896851 , п.5.
Постанова може бути оскаржена особою, щодо якої її винесено,протягом 10 (десяти) днів з дня її винесення.
Суддя: Бутенко О. Ф.
Суд | Голованівський районний суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 22.07.2015 |
Оприлюднено | 30.09.2015 |
Номер документу | 51029991 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Голованівський районний суд Кіровоградської області
Бутенко О. Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні