номер провадження справи 17/36/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
17.12.2014 Справа № 908/1072/14
Суддя Корсун В.Л., розглянувши заяву ТОВ В«БердянськбудтрестВ» від 27.11.14 вих. № 2353/07 про зміну сторони у справі № 908/1072/14 на її правонаступника
за позовною заявою: товариства з обмеженою відповідальністю В«БердянськбудтрестВ» , 71101, Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Будівельна, 3-А
до відповідача: управління комунального господарства виконавчого комітету Бердянської міської ради, 71112, Запорізька область, м. Бердянськ, пл. І Бердянської ради, 2
про стягнення 51 670,80 грн.
суддя Корсун В.Л.
Представники сторін:
від позивача: ОСОБА_1, довіреність від 15.12.14 № 15/14
від відповідача: не з'явився
СУТЬ СПОРУ:
Рішенням господарського суду Запорізької області від 21.05.14 у справі № 908/1072/14 позов далі ТОВ В«БердянськбудтрестВ» до управління комунального господарства виконавчого комітету Бердянської міської ради (УКГ ВК БМР) про стягнення 51670,80 грн. задоволено. З відповідача на користь позивача присуджено до стягнення 51670,80 грн. основного боргу та 1827 грн. судового збору. 06.10.14 судом на виконання вказаного рішення виданий відповідний наказ.
03.12.14 до господарського суду від ТОВ В«БердянськбудтрестВ» надійшла заява за вих. від 27.11.14 № 353/07 про заміну сторони з управління комунального господарства виконавчого комітету Бердянської міської ради на його правонаступника - управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Бердянської міської ради.
Ухвалою від 03.12.14 вищевказану заяву прийнято судом до розгляду, судове засідання призначено на 17.12.14 .
В судовому засіданні 17.12.14 представник позивача підтримав заяву від 27.11.14 вих. № 2353/07 про зміну сторони у справі № 908/1072/14 на її правонаступника.
Представник відповідача в судове засідання 17.12.14 не з'явився.
17.12.14 до господарського суду надійшов лист за вих. від 16.12.14 № 2145 за підписом в.о. начальника управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Бердянської міської ради ОСОБА_2, в якому вказана посадова особа зазначає, що представник управління не може з'явитись в засідання 17.12.14 та просить розглянути заяву без участі управління. Крім того, зміст вказаного листа свідчить, що вказане управління не заперечує проти заміни сторони з управління комунального господарства виконавчого комітету Бердянської міської ради на управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Бердянської міської ради.
Розглянувши заяву ТОВ В«БердянськбудтрестВ» про зміну сторони у справі № 908/1072/14 на її правонаступника суд прийшов до висновку про наступне.
Обґрунтовуючи свою заяву від 27.11.14 вих. № 2353/07 заявник (ТОВ В«БердянськбудтрестВ» ) посилається на те, що листом від 27.10.14 №03-11.1/342-1730 Бердянське управління Державної казначейської служби України повернуло ТОВ В«БердянськбудтрестВ» наказ господарського суду Запорізької області від 06.10.14 по справі № 908/1072/14 без виконання, у зв'язку з тим, що в Бердянському управлінні ДКЗ відсутні відкриті на ім'я УКГ ВК БМР рахунки, оскільки згідно з рішенням Бердянської міської ради від 12.07.13 № 2 діяльність УКГ ВК БМР припинена шляхом реорганізації та у відповідності до ст. 25 ГПК України у встановленому рішенням господарського суду Запорізької області необхідно здійснити заміну сторони на правонаступника. Також заявник вказує, що 10.12.13 рішенням виконавчого комітету Бердянської мicької ради за № 473 затверджено Положення про управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Бердянської міської ради (далі УЖКГ ВК БМР). 20.10.14 винесено рішення виконавчого комітету Бердянської міської ради за № 334 про внесення змін до Положення про УЖКГ ВК БМР. Зокрема змінено, п. 1.5 Положення, в т.ч. зазначено: «Управління є правонаступником управління комунального господарства ВК БМР та набуває вci права та обов'язки за всіма договорами, вci зобов'язання по рахунках з кредиторами та право вимоги від боржників щодо виконання їх обов'язків». Таким чином, Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Бердянської міської ради, на думку заявника, є правонаступником управління комунального господарства виконавчого комітету Бердянської мicької ради.
Підставою для здійснення заміни сторони правонаступником позивач у своїй заяві зазначив припинення діяльності суб'єкта господарювання та посилається на ст. 8 Закону України «Про виконавче провадження», ст. 25 ГПК України, ст.ст. 512,514 ЦК України, ст. 378 ЦПК України.
Відповідно до приписів ст. ст. 4 3 , 33, 34 ГПК України, судочинство в господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення наданими суду доказами. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи.
Згідно із вимогами ст. 25 ГПК України, у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення діяльності суб'єкта господарювання шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов'язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, господарський суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу.
Частиною 1 ст. 59 Господарського кодексу України закріплено, що припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених законами, - за рішенням суду. Частиною 9 вказаної статті встановлено, що порядок припинення суб'єкта господарювання визначається законодавством.
Положеннями частин 1 та 2 ст. 104 ЦК України встановлено, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення .
Відповідно до ч. 1 ст. 106 ЦК України, злиття, приєднання, поділ та перетворення юридичної особи здійснюються за рішенням його учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, а у випадках, передбачених законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади.
Згідно з вимогами ст. 33 Закону України В«Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємцівВ» від 15.05.03 № 755-IV (у редакції чинній станом на час розгляду вказаної вище заяви ), юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків ін. юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом (ч.1). Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи (ч. 2).
Частиною 1 ст. 37 вищевказаного Закону передбачено, що для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення голова комісії з припинення юридичної особи або уповноважена ним особа після закінчення процедури припинення, яка передбачена законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинна подати особисто (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові вичерпний перелік документів, до якого серед інших входять: підписаний головою і членами комісії з припинення юридичної особи та затверджений засновниками (учасниками) юридичної особи або органом, який прийняв рішення про припинення юридичної особи, примірник оригіналу передавального акта, якщо припинення здійснюється в результаті злиття, приєднання або перетворення, чи розподільчого балансу, якщо припинення здійснюється в результаті поділу, або їх нотаріально засвідчені копії; довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів.
Згідно із п. 6 ст. 37 вказаного Закону, у разі, якщо після закінчення процедури припинення, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення кредиторами своїх вимог юридичній особі не надані в установленому законом порядку органом державної податкової служби та/або Пенсійного фонду України довідки про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів та/або єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування або рішення про відмову в їх видачі, голова комісії з припинення або уповноважена ним особа не раніше ніж через десять робочих днів з дня закінчення такого строку набуває право на подання державному реєстраторові документів, передбачених частинами 1-5 ст. 37 цього Закону, за винятком зазначених довідок, для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення за принципом мовчазної згоди. За наявності підстав, визначених абз. 1 цієї частини, державний реєстратор проводить державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення за принципом мовчазної згоди, про що вносить відповідний запис до Єдиного державного реєстру.
Таким чином, відповідно до зазначених вище норм чинного законодавства, моментом виникнення правонаступництва є саме внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи, а способом, в який здійснюється правонаступництво, є передача всього майна, прав та обов'язків ін. юридичним особам - правонаступникам згідно із передавальним актом.
10.12.14 рішенням виконавчого комітету Бердянської міської ради № 473 затверджено Положення про управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Бердянської міської ради.
Вбачається, що рішенням виконавчого комітету Бердянської міської ради від 20.10.14 № 334 вирішено внести зміни до Положення про управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Бердянської міської ради, затвердженого рішенням виконавчого комітету Бердянської міської ради від 10.12.13 № 473, зокрема: пункт 1.5. Положення викласти в наступній редакції: «Управління від імені виконавчого комітету Бердянської міської ради виступає замовником, розпорядником бюджетних коштів у частині забезпечення утримання та проведення капітального ремонту, реконструкції житлового фонду територіальної громади міста Бердянська, придбання квартир, установлення дитячих майданчиків, благоустрою міста, прибирання міських територій, їх санітарної очистки, проведення заходів з дезінсекції, дезінфекції міських територій з метою забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення міста, виступає замовником у частині забезпечення проведення поточного експлуатаційно-технічного утримання, капітального ремонту, реконструкції та будівництва об'єктів сфери комунального благоустрою міста та є головним розпорядником бюджетних коштів підпорядкованих йому комунальних підприємств. Управління є правонаступником управління комунального господарства виконавчого комітету Бердянської міської ради та набуває всі права та обов'язки за всіма договорами, усі зобов'язання по рахунках з кредиторами та право вимоги від боржників щодо виконання їх обов'язків».
Згідно із Спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 19783474 (станом на час розгляду цієї заяви), юридична особа - Управління комунального господарства виконавчого комітету Бердянської міської ради знаходиться в стані припинення за рішенням засновників.
При цьому, у вказаному Витязі запису про припинення юридичної особи - Управління комунального господарства виконавчого комітету Бердянської міської ради, а також інформації про те, що Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Бердянської міської ради є правонаступником Управління комунального господарства виконавчого комітету Бердянської міської ради не міститься.
За таких обставин, суд прийшов до висновку, що Управління комунального господарства виконавчого комітету Бердянської міської ради (станом на час винесення цієї ухвали), як юридична особа не припинилась, оскільки, саме лише прийняття рішення про припинення суб'єкта господарювання не позбавляє його статусу юридичної особи, і до внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності він може виступати стороною у справі (виконавчому провадженні) в загальному порядку.
Таким чином, за відсутності доказів припинення Управління комунального господарства виконавчого комітету Бердянської міської ради, у встановленому законом порядку, тобто за відсутності належних та допустимих доказів вибуття сторони у справі № 908/4471/14 (виконавчому провадженні), у суду відсутні підстави для здійснення процесуального правонаступництва передбаченого приписами ст. 25 ГПК України.
Враховуючи вищевикладене, суд відмовляє у задоволенні заяви ТОВ В«БердянськбудтрестВ» від 27.11.14 вих. № 2353/07 про зміну сторони у справі № 908/1072/14 на її правонаступника.
Керуючись ст.ст. 22, 25, 33, 34, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви ТОВ В«БердянськбудтрестВ» від 27.11.14 вих. № 2353/07 про зміну сторони у справі № 908/1072/14 на її правонаступника відмовити.
Екземпляр ухвали направити сторонам у справі.
Суддя В.Л. Корсун
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2014 |
Оприлюднено | 30.09.2015 |
Номер документу | 51038525 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Корсун В.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні