ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
"26" листопада 2012 р.Справа № 8/Б-5022/1382/2012 Господарський суд Тернопільської області
у складі судді Гирили І.М. розглянув справу
за заявою боржника: ОСОБА_1 автотранспортного підприємства Тернопільської міської ради, вул. Тролейбусна, 7а, м. Тернопіль, 46000
про: визнання його банкрутом
Розглянув справу
за заявою боржника: ОСОБА_1 автотранспортного підприємства Тернопільської міської ради, вул. Тролейбусна, 7а,м. Тернопіль,46000
про: визнання банкрутом
За участю представників від:
Кредиторів: ОСОБА_2 -головного спеціаліста юрисконсульта Тернопільського міськрайонного центру зайнятості, довіреність №08/20 від 04.12.2011р.; ОСОБА_3 - головного державного податкового інспектора Тернопільської ОДПІ, посвідчення № 041594 від 21.01.2009 р.; ОСОБА_4 - головного державного податкового інспектора юридичного відділу Тернопільської ОДПІ, довіреність №1522/7/10-015/189 від 06.04.2012р.; ОСОБА_5 - головного спеціаліста - юрисконсульта УПФ України у м. Тернополі, довіреність № 15687/04 від 08.10.2012 р.; ОСОБА_6 - начальника юридично - договірного відділу управління ЖКГ, благоустрою та екології Тернопілської міської ради, довіреність № 1860/01 від 26.03.12 р.
Боржника: не прибув
В судовому засіданні представникам сторін роз'яснювались процесуальні права та обов'язки, передбачені ст. ст. 20, 22, 81-1 Господарського процесуального кодексу України.
За відсутністю відповідного клопотання сторін технічна фіксація судового процесу не здійснюється.
Суть справи:
Ухвалою господарського суду Тернопільської області від 03.07.2012 р. порушено провадження у справі № 8/Б-5022/1382/2012 про банкрутство боржника -ОСОБА_1 автотранспортного підприємства Тернопільської міської ради, вул. Тролейбусна, 7а, м. Тернопіль, ідентифікаційний код № 32736580 та проведення підготовчого засідання призначено на 10:00 год. 12.07.2012р.
Постановою господарського суду від 16.07.2012 р. Комунальне автотранспортне підприємство Тернопільської міської ради, вул. Тролейбусна, 7а, м. Тернопіль (ідентифікаційний код № 32736580 ) визнано банкрутом; відкрито ліквідаційну процедуру банкрута, встановлено строк ліквідаційної процедури 12 місяців з дня винесення постанови та ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого ОСОБА_7, ліцензія Міністерства юстиції України серії АВ № 600560.
26.09.2012 р. арбітражний керуючий (ліквідатор банкрута) ОСОБА_7 на виконання вимог постанови суду від 16.07.2012 року надав звіт та ліквідаційний баланс, просить їх затвердити, а боржника -Комунальне автотранспортне підприємство Тернопільської міської ради, вул. Тролейбусна, 7а, м. Тернопіль ліквідувати як юридичну особу.
Окрім того, звернувся до суду із клопотанням № 12/09/25 від 26.09.2012 р., згідно якого, в порядку ст. 3-1 Закону № 2343-ХІІ, просить суд затвердити та стягнути оплату послуг арбітражного керуючого в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожен місяць здійснення ним повноважень ліквідатора банкрута за період з 16.07.2012р. по 26.09.2012 року, що становить 5267,56 грн., витрати, понесені арбітражним керуючим в ході ліквідаційної процедури в розмірі 925, 95 грн., а також додаткову винагороду в розмірі 15 000 грн.
Судове засідання по справі № 8/Б-5022/1382/2012 для заслуховування звіту ліквідатора про виконану роботу по здійсненню ліквідаційної процедури та вирішення питання про затвердження та стягнення оплати праці, витрат ліквідатора та додаткової винагороди, призначене ухвалою суду від 26.09.2012 року на 09:30 год. 05.10.2012 р. було відкладено на 09:20 год. 25.10.2012 р. та, відповідно, на 15:00 год. 26.11.2012 р.
Присутні в судовому засіданні 26.11.2012 р. повноважні представники кредиторів: Тернопільської ОДПІ, Тернопільського міськрайонного центру зайнятості, УПФ України у м. Тернополі та Тернопільської міської ради (засновника боржника) щодо задоволення судом клопотання ліквідатора банкрута про затвердження звіту та ліквідації боржника, як юридичної особи, не заперечили.
В судове засідання 26.11.2012 р ліквідатор банкрута (арбітражний керуючий) ОСОБА_7 не прибув, витребовуваних судом документів не надав, хоча про дату, час та місце судового рогляду був повідомлений належним чином, в порядку ст. 64 ГПК України.
У відповідності до ч. 2 ст. 4-1 ГПК України, господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченого ГПК України, з урахуванням особливостей встановлених Законом № 2343-ХІІ.
Беручи до уваги те, що провадження у справі про банкрутство здійснюється за спеціальною процедурою, передбаченою Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", брати участь у судовому засіданні є правом сторони, передбаченим ст. 22 ГПК України, доказів у справі є достатньо для розгляду клопотання ліквідатора, судове засідання по розгляду клопотання останнього про затвердження звіту та ліквідаційного балансу у справі № 8/Б-5022-1382/2012, здійснюється без його участі, відповідно до ст. 75 ГПК України, за наявними у ній матеріалами.
Оцінивши наявні в матеріалах справи документи, розглянувши поданий ліквідатором звіт та заслухавши думку присутніх в судовому засіданні представників кредиторів та засновника боржника, господарським судом встановлено наступне:
Статтею 32 Закону № 2343-ХІІ встановлено, що за результатами роботи ліквідатора, останній подає господарському суду ліквідаційний баланс. Господарський суд після заслуховування ліквідатора виносить ухвалу про затвердження ліквідаційного балансу або призначення нового ліквідатора.
Якщо за результатами ліквідаційного балансу не залишилося майна після задоволення вимог кредиторів, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи.
Постановою господарського суду Тернопільської області від 16.07.2012 р. боржника -Комунальне автотранспортне підприємство Тернопільської міської ради, вул. Тролейбусна, 7а, м. Тернопіль (ідентифікаційний код № 32736580) визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру банкрута та у відповідності до приписів ст.51 Закону № 2343-ХІІ ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого ОСОБА_7, ліцензія Державного департаменту з питань банкрутства серії АВ № 600560.Строк ліквідаційної процедури встановлено терміном на 12 (дванадцять) місяців з дня винесення постанови.
ОСОБА_8 п. 3 ст. 51 Закону, кредитори мають право заявити свої претензії до боржника, який ліквідується , в місячний строк з дня публікації оголошення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом.
На виконання постанови господарського суду Тернопільської області від 16.07.2012 р. та ч. 3 ст. 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ліквідатором в газеті "Урядовий кур'єр" № 135 (4779) від 31.07.2012 р. опубліковано відомості про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, встановлено термін звернення з кредиторськими вимогами до боржника, а саме: тридцять днів з моменту опублікування оголошення. У зазначений строк на адресу ліквідатора надійшли:
- заява № 08/4243 від 14.08.2012 р. про визнання Тернопільського міськрайонного центру зайнятості кредитором у справі № 8/Б-5022/1382/2012 р. відносно боржника - ОСОБА_1 автотранспортного підприємства Тернопільської міської ради на суму 2 478, 30 грн., яка складається з несплачених страхових внесків на випадок безробіття та підтверджується розрахунковою відомістю про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду на випадок безробіття за 2009 р.;
- заява № 12372/04 від 02.08.2012 р. про визнання УПФ України в м. Тернополі кредитором у справі № 8/Б-5022/1382/2012 р. відносно боржника - ОСОБА_1 автотранспортного підприємства Тернопільської міської ради на суму 47 211, 24 грн., з яких 24 422, 20 грн. - заборгованість по страхових внесках на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період з грудня місяця 2009 р. по січень місяць 2010 р., 142, 10 грн. -заборгованість по пені та 22 646, 94 грн. -заборгованість по фінансових санкцій. Дана заборгованість підтверджується: рішеннями про застосування фінансових санкцій та нарахування пені № 596 від 16.04.2010 р. та № 10 від 17.06.2010 р.; розрахунками суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, що підлягають сплаті за грудень 2009 р. та січень 2010 р.;
- заява № 17403/7/10-11/343 від 28.08.2012 р. про визнання Тернопільської ОДПІ кредитором у справі № 8/Б-5022/1382/2012 р. відносно боржника: ОСОБА_1 автотранспортного підприємства Тернопільської міської ради на суму 26 333 846, 91 грн., з яких 1 371, 20 грн. -штрафні санкції за порушення норм регулювання обігу готівки, 32 560, 27 грн. - заборгованість по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), 7 557, 43 грн. -заборгованість по податку з власників наземних транспортних засобів та інших самохідних машин, та 26 292 358, 01 грн. -заборгованість по інших зборах за забруднення навколишнього середовища. Дана заборгованість кредитором підтверджувалась: розрахунком штрафних (фінансових) санкцій, податковими повідомленнями -рішеннями № 0000442304/136524 від 15.06.2009 р., № 0000442304/249424 від 18.08.2009 р., № 0000442304/364482 від 26.10.2009 р., № 0001932304/075446 від 26.11.2008 р., № 0001932304/05883 від 28.01.2009 р., № 5883 від 28.01.2009 р. та № 49424 від 18.08.2009 р., актами № 14085/23-04/32736580 від 06.11.2008 р., № 3254/23-04/32736580 від 14.04.2009 р. та № 3844/23-420/32736580 від 2.04.2010 р. про результати виїзної позапланової перевірки, актом від 15.04.2009 р. відмови від припису, довідкою Тернопільської ОДПІ № 206 від 07.07.2012 р., особовою карткою платника податків, розрахунками суми заборгованості, а також іншими документами, належним чином завірені копії яких знаходяться в матеріалах справи.
Дані грошові вимоги відносно боржника ліквідатором розглянуті у відповідності до приписів Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Так, кредиторські вимоги Тернопільського міськрайонного центру на суму 2 478, 30 грн. та УПФ України в м. Тернополі на суму 47 211, 24 грн. є обґрунтованими, належно підтвердженими та заявленими в порядку та відповідності до вимог чинного законодавства, у зв'язку з чим визнані ліквідатором в повному обсязі та включені до Реєстру вимог кредиторів ОСОБА_1 автотранспортного підприємства Тернопільської міської ради.
Грошові вимоги Тернопільської ОДПІ в загальній сумі 26 332 846,91 грн. визнані ліквідатором лише частково обґрунтованими,- на суму 11 306 290,71 грн . та, відповідно, включені останнім до Реєстру вимог кредиторів на зазначену суму. Разом з тим, грошові вимоги Тернопільської ОДПІ на суму 15 027 556,20 грн. у зв'язку із їх обґрунтуванням Тернопільською ОДПІ нечинними та скасованими повідомленнями -рішеннями, а саме: № 0001932304/075446 від 26.11.2008 р. та № 0001932304/05883 від 28.01.2009 р. про застосування до ОСОБА_1 автотранспортного підприємства Тернопільської міської ради штрафних санкцій на суму 11 751 875, 96 грн. (постанова Тернопільського окружного адміністративного суду від 29.04.2009 р. у справі № 2-а-419/09/1970 та ухвала Львівського апеляційного адміністративного суду від 07.12.2010 р. у справі № 286992/09/9104), а також № 0000442304/025866 від 24.04.2009 р., № 0000442304/136524 від 15.06.2009 р., № 0000442304/249424 від 18.08.2009 р. та № 0000442304/364482 від 26.10.2009 р. про застосування штрафних санкцій на суму 3 275 680, 24 грн. (постанова Тернопільського окружного адміністративного суду від 03.12.2009 р. у справі № 2-а-3169/09/1970), ліквідатором не визнані та, відповідно, не включені до Реєстру вимог кредиторів.
Слід відзначити, що зазначені вище грошові вимоги були предметом судового розгляду, за наслідками якого господарським судом винесено ухвалу від 26.09.2012р., згідно якої провадження у справі № 8/Б-5022/1382/2012 по розгляду заяви Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Тернопільської області Державної податкової служби про визнання кредитором на суму 11 306 290,71 грн. відносно банкрута -ОСОБА_1 автотранспортного підприємства Тернопільської міської ради, вул. Тролейбусна, 7а, м. Тернопіль було припинено, а в задоволенні вимог Тернопільської ОДПІ про визнання кредитором на суму 15 027 556,20 грн. - відмовлено.
Інші можливі кредитори, в порядку ст.51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", до ліквідатора з грошовими вимогами відносно боржника не зверталися.
ОСОБА_8 листа першого відділу ДВС Тернопільського міського управління юстиції №19/26189-9 від 04.09.2012р., на примусовому виконанні виконавчі документи про стягнення з ОСОБА_1 автотранспортного підприємства Тернопільської міської ради станом на 04.09.2012р. не знаходяться.
З поданих ліквідатором документів вбачається, що у банкрута -ОСОБА_1 автотранспортного підприємства Тернопільської міської ради, вул. Тролейбусна, 7а,Тернопіль (ідентифікаційний код № 32736580 ) відсутнє будь-яке майно для погашення заборгованості перед кредиторами, що підтверджується:
- звітом ліквідатора № 12/09/23 від 26.09.2012 р. (отриманий та зареєстрований канцелярією суду 26.09.2012 р. за вх. № 15643(н));
- ліквідаційним балансом станом на 26 вересня 2012 р.;
- заявою б/н від 26.09.2012 р. голови ліквідаційної комісії ОСОБА_1 АТП Тернопільської міської ради ОСОБА_9, згідно якої останній зазначає, що боржник не володіє будь -яким рухомим чи нерухомим майном та грошовими коштами, не є учасником (засновником) будь -яких суб'єктів господарювання та йому не належать будь -які інші корпоративні права. Також Підприємство не є правонаступником будь -якої іншої юридичної особи, всі трудові відносини з найманими працівниками розірвані, а заборгованості по заробітній платі немає.
- довідкою № 13/7016 від 03.08.2012 р. УДАІ УМВС України в Тернопільській області, відповідно до якої за банкрутом згідно даних АІС "Автомобіль" транспортні засоби станом на 01.08.2012 р. не зареєстровані;
- довідкою № 8609/07-2 від 02.08.2012 р. ТОВ "Міське бюро технічної інвентаризації", згідно якої за банкрутом станом на 31.07.2012 р. право власності на нерухоме майно не зареєстровано;
- повідомленням № 18 від 02.08.2012 р. інспекції Державного технічного нагляду Тернопільської ОДА, згідно якого за банкрутом сільськогосподарська техніка не зареєстрована;
- довідкою № 3458/09/02 від 06.08.2012 р. управління Держкомзему у м. Тернополі, згідно якої інформація про реєстрацію за банкрутом земельних ділянок на праві власності, оренди чи користування відсутня.
Як зазначає ліквідатор, станом на 01.04.2012 р. у ОСОБА_1 автотранспортного підприємства Тернопільської міської ради, вул. Тролейбусна, 7а, м. Тернопіль існувала дебіторська заборгованість в розмірі 421 400 грн., яка згідно даних голови ліквідаційної комісії на 03.09.2012 р. є безнадійною, оскільки строк позовної давності щодо звернення в суд з зазначеними вище вимогами минув, а первинні документи, що підтверджують виникнення такої заборгованості втрачені (лист голови ліквідаційної комісії ОСОБА_9 № 1 від 03.09.2012 р.). Відтак, рішенням зборів кредиторів ОСОБА_1 АТП Тернопільської міської ради від 25.09.2012 р. дебіторську заборгованість в розмірі 421 400 гр. списано, що підтверджується протоколом зборів кредиторів № 1 від 25.09.2012 р.
Витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна № 38033408 від 28.09.2012 р., виданий Тернопільською філією ДП "Інформаційний центр" Міністерства юстиції України, свідчить про відсутність у банкрута заборон на відчуження об'єктів рухомого майна.
Витяг з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна № 38033223 від 28.09.2012 р., виданий Тернопільською філією ДП "Інформаційний центр" Міністерства юстиції України, свідчить про відсутність у банкрута заборон на відчуження об'єктів нерухомого майна.
ОСОБА_8 довідки Тернопільської ОДПІ № 10080/10/18-203/409 від 10.09.2012 р. за ОСОБА_1 автотранспортним підприємством Тернопільської міської ради, вул. Тролейбусна, 7а,Тернопіль (ідентифікаційний код № 32736580 ) станом на 08.08.2012 р. числилось 5 (п'ять) відкритих рахунків, а саме: № 26005301683574 та № 26004302683574 в Філії ПАТ "ПІБ" у м. Тернопіль; № 35446003002643, № 35446003002645, № 35448001002643 та № 35448001002645 в ГУ ДКСУ у Тернопільській області.
Одночасно, Тернопільська ОДПІ повідомила, що органи ДПС можуть надати лише відомості про рахунки, взяті ними на облік, але не можуть гарантувати повноту та достовірність інформації, оскільки такі дані сформовані на підставі повідомлень про відкриття/закриття рахунків у фінансових установах , а першоджерелами таких даних є самі особи і фінансові установи.
ОСОБА_8 довідки № 11-08/310-5298 від 17.09.2012 р., виданої Головним управлінням Державної казначейської служби України у Тернопільській області, Комунальне автотранспортне підприємство Тернопільської міської ради станом на 17.09.2012 р. мало 2 (два) відкриті рахунки в Управлінні, а саме: № 35446003002645 та № 35448001002645, які були закритими 26.09.2012 р., що підтверджується Повідомленням про закриття рахунків від 26.09.2012 р. (копія в матеріалах справи).
У відповідності до листа № 177 від 21.09.2012 р. ПАТ "Промінвестбанк", Комунальне автотранспортне підприємство Тернопільської міської ради станом на 21.09.2012 р. мало 2 (два) відкриті рахунки в даній банківській установі , які закрито 27.09.2012 р. (належним чином завірені копії довідок ПАТ "Промінвестбанк" № 120-20-2/206 від 27.09.2012 р. та № 120-20-2/207 від 27.09.2012 р. знаходяться в матеріалах справи).
ОСОБА_8 приймання -передачі від 19.09.2012 р. голова ліквідаційної комісії ОСОБА_1 АТП Тернопільської міської ради передав, а ліквідатор банкрута ОСОБА_10 прийняв наступні документи: накази з особового складу за період з 2004 р. по 2010 р., накази про преміювання за період з 2004 р. по 2009 р, книги нарахування заробітної плати за період з 2004 р. по 2007 р. та з 2009 р. по 2010 р., які в подальшому були передані ліквідатором на зберігання до архівного відділу Тернопільської міської ради, що, зокрема, підтверджується довідкою № 1013/26-3.02 від 19.09.2012 р. архівного відділу Тернопільської міської ради.
Як вбачається із заяви б/н від 26.09.2012 р. голови ліквідаційної комісії ОСОБА_1 АТП Тернопільської міської ради ОСОБА_9 установчі та реєстраційні документи підприємства, головна книга та книга нарахування заробітної плати за 2008 рік втрачені. Відтак, 28.09.2012 р. в газеті "20 хвилин" за № 115 ліквідатором опубліковано оголошення про визнання недійсними, належних ОСОБА_1 АТП Тернопільської міської ради втрачених установчих та реєстраційних документів, головної книги і книги нарахування заробітної плати за 2008 рік.
Окрім того, у відповідності до акта знищення, 26.09.2012 року знищено основну круглу печатку ОСОБА_1 автотранспортного підприємства Тернопільської міської ради та 1 (один) кутовий штамп .
Таким чином, розглянувши поданий 26.09.2012 р. звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс станом на 26.09.2012 р. та докази на підтвердження виконаної роботи, слід зазначити, що арбітражний керуючий ОСОБА_7 належним чином виконує покладені на нього та передбачені ст. 25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" обов'язки ліквідатора банкрута - ОСОБА_1 автотранспортного підприємства Тернопільської міської ради (ідентифікаційний код 32736580).
Разом з тим, оцінюючи встановлену та включену ліквідатором до Реєстру кредиторську заборгованість банкрута, слід зазначити наступне:
Постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 03.12.2009 року у справі №2-а-3169/09/1970 задоволено позов КАТП Тернопільської міської ради, визнано нечинними та скасовано податкові повідомлення-рішення №0000442304/025866 від 24.04.2009 року, № 0000442304/136524 від 15.06.2009р., № 0000442304/249424 від18.08.2009 р. та № 0000442304/364482 від 26.10.2009р. про застосування до КАТП Тернопільської міської ради штрафних санкцій на суму 3 275 680,24 грн.
У відповідності до ухвали Львівського апеляційного адміністративного суду від 29.01.2010 р. відкрито апеляційне провадження у справі № 5923/10 за апеляційною скаргою Тернопільської ОДПІ на постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 03.12.2009 р. у справі № 2-а-3169/09/1970.
09.10.2012 р. господарським судом Тернопільської області, в порядку ст. 38 Господарського процесуального кодексу України, на адресу Львівського апеляційного адміністративного суду надіслано запит № 1757/2012 від 05.10.2012 р. з метою отримання інформації про хід та результати розгляду апеляційної скарги Тернопільської ОДПІ.
06.11.2012 р. Львівський апеляційний адміністративний суд надіслав на адресу господарського суду Тернопільської області відповідь за № К-28623/12/5923/10 від 26.10.2012 р., згідно якої зазначив, що в провадженні Львівського апеляційного адміністративного суду дійсно знаходиться справа № 5923/9104, порушена за апеляційною скаргою Тернопільської ОДПІ на постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 03.12.2009 р. у справі № 2а-3169/09/1970 за позовом ОСОБА_1 автотранспортного підприємства Тернопільської міської ради до Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції про визнання нечинними податкових повідомлень-рішень. Проте, у зв'язку із великою кількістю адміністративних справ на апеляційному розгляді та надмірним навантаженням суддів Львівського апеляційного адміністративного суду, перегляд в апеляційному провадженні здійснюватиметься в порядку черговості поступлення справ відповідно до вимог законодавства України, а особи, які беруть участь у справі будуть повідомлені про час, місце та дату розгляду у передбаченому порядку.
- постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 29.04.2009 року у справі №2-а-419/09/1970, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 07.12.2010 року №28692/09/9104, задоволено позов КАТП Тернопільської міської ради, визнано нечинними та скасовано податкові повідомлення-рішення № 0001932304/075446 від 26.11.2008 року та № 0001932304/05883 від 28.01.2009 року про застосування до КАТП Тернопільської міської ради штрафних санкцій на суму 11 751 875грн. 96 коп.
Разом з тим, з долучених Тернопільською ОДПІ до матеріалів справи документів вбачається, що 16.02.2011 року Вищим адміністративним судом України винесено ухвалу К/9991/255/11, якою відкрито касаційне провадження за скаргою Тернопільської ОДПІ Тернопільської області на постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 29.04.2009 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 07.12.2010 року у справі за позовом КАТП Тернопільської міської ради до Тернопільської ОДПІ про визнання нечинними та скасування податкових повідомлень-рішень.
09.10.2012 р. господарським судом Тернопільської області, в порядку ст. 38 Господарського процесуального кодексу України, на адресу Вищого адміністративного суду України надіслано запит № 1758/2012 від 05.10.2012 р. з метою отримання інформації про хід та результати розгляду касаційної скарги Тернопільської ОДПІ.
15.11.2012 р. на адресу господарського суду Тернопільської області від Вищого адміністративного суду України надійшла відповідь на вказаний вище запит за вих. № ВП-9689 від 09.11.2012, в якій зазначено, що ухвалою Вищого адміністративного суду України від 16.02.2011 р. за касаційною скаргою Тернопільської ОДПІ (№ К/9991/255/11) на постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 29.04.2009 року у справі № 2-а-419/09/1970 та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 07.12.2010 року № 28692/09/9104 відкрито касаційне провадження та витребувано справу із суду першої інстанції. Станом на час надання відповіді справа № 2-а-419/09/1970 на адресу ВАС України надійшла, однак до розгляду ще не призначена.
Слід зазначити, що зазначені вище судові рішення лягли і в основу прийняття господарським судом Тернопільської області ухвали від 26.09.2012 року, якою в задоволенні вимог Тернопільської ОДПІ про визнання кредитором на суму 15 027 556,20 грн. було відмовлено.
Таким чином, з огляду на те що, станом на день проведення даного судового засідання в господарського суду Тернопільської області відсутня інформація про набрання законної сили постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 03.12.2009 р. у справі № 2-а-3169/09/1970 або про її скасування, беручи до уваги перегляд Вищим адміністративним судом України в касаційному провадженні постанови Тернопільського окружного адміністративного суду від 29.04.2009 року у справі № 2-а-419/09/1970 та ухвали Львівського апеляційного адміністративного суду від 07.12.2010 року № 28692/09/9104, враховуючи, що прийняття судами апеляційної та касаційної інстанцій рішень у зазначених вище справах може суттєво вплинути на суму грошових вимог Тернопільської ОДПІ, а відповідно, і на формування Реєстру вимог кредиторів у справі № 8/Б-5022/1382/2012, суд вважає за необхідне в задоволенні клопотання ліквідатора банкрута ОСОБА_7 про затвердження звіту та ліквідаційного балансу, ліквідації боржника як юридичної особи та припинення провадження у даній справі відмовити.
Разом з тим, оцінивши в судовому засіданні подані суду докази на підтвердження виконаної ліквідатором роботи, враховуючи затвердження кредиторами поданого звіту від 26.09.2012 р. та визнання останніми роботи ліквідатора такою, що відповідає вимогам Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (протокол зборів кредиторів № 1 від 25.09.2012 р. ), суд вважає за необхідне інформацію арбітражного керуючого ОСОБА_7 Р В. про виконану ним роботу ліквідатора в ході здійснення ліквідаційної процедури банкрута -ОСОБА_1 автотранспортного підприємства Тернопільської міської ради прийняти до відома.
Окрім цього, предметом розгляду у даному судовому засіданні є клопотання ліквідатора банкрута ОСОБА_7 № 12/09/25 від 27.09.2012 р., повністю підтримане ним в судовому засіданні 26.11.2012р., про затвердження та стягнення на його користь за рахунок коштів засновника боржника -Тернопільської міської ради оплати праці арбітражного керуючого в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожен місяць виконання обов'язків ліквідатора за період з 16.07.2012 року по 26.09.2012 року в сумі 5 267, 56 грн., 925,95 грн. витрат, пов'язаних з проведенням ліквідаційної процедури та 15 000, 00 грн. додаткової винагороди.
У відповідності до ч. 2 ст. 4-1 ГПК України, господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченого ГПК України, з урахуванням особливостей встановлених Законом № 2343-ХІІ.
Пунктом 4 статті 3-1 Закону № 2343-ХІІ встановлено, що арбітражний керуючий має право отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбаченому цим Законом.
ОСОБА_8 ч. 10. ст. 3-1 Закону № НОМЕР_1, оплата послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у зв'язку з виконанням ним своїх обов'язків здійснюються в порядку, встановленому цим Законом, за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, або за рахунок коштів кредиторів чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника, тобто на платній основі.
У відповідності до п 14 ч.5 ст.3-1 Закону № 2343-ХІІ, звіт про оплату послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого затверджується рішенням комітету кредиторів та ухвалою господарського суду. Ухвала може бути оскаржена у встановленому порядку.
Оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за кожен місяць здійснення ним своїх повноважень встановлюється та виплачується в розмірі, встановленому комітетом кредиторів і затвердженому господарським судом, якщо інше не встановлено цим Законом, але не менше двох мінімальних заробітних плат та не більше середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи перед порушенням провадження у справі про банкрутство. (пункт 14 статті 3-1 Закону).
ОСОБА_8 наявних в матеріалах справи документів, арбітражний керуючий ОСОБА_7 поніс витрати, пов'язані з виконанням обов'язків ліквідатора в загальному розмірі 925, 95 грн., з яких: 64, 10 грн. - плата за відправлення поштової кореспонденції, 333, 45 грн. -витрати на пальне; 420 грн. -витрати на публікацію оголошення в пресі та 108, 40 грн. -оплата за витяги з ЄДР, які є належним чином документально підтвердженими.
ОСОБА_8 п. 15 ст. 3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" кредитори мають право встановлювати і виплачувати арбітражному керуючому за результатами його діяльності додаткову винагороду, розмір якої затверджується господарським судом.
Рішенням зборів кредиторів ОСОБА_1 автотранспортного підприємства Тернопільської міської ради, які відбулись 25.09.2012 р., затверджено оплату послуг арбітражного керуючого ОСОБА_7 в розмірі подвійної мінімальної заробітної плати, за кожен місяць здійснення ним своїх повноважень, витрат ліквідатора в розмірі 925, 95 грн., а також додаткову винагороду в розмірі 15 000 грн. за рахунок коштів засновника боржника -Тернопільської міської ради, згода якого відображена у наданому суді протоколі №1 від 25.09.2012р.
Присутні в судовому засіданні 26.11.2012 р. повноважні представники кредиторів та засновника боржника клопотання ліквідатора № 12/09/23 від 26.09.2012 р. підтримали частково, а саме погоджуються на затвердження оплати послуг арбітражного керуючого за кожен місяць виконання ним повноважень ліквідатора банкрута за період з 16.07.2012 року по 26.09.2012 року в загальній сумі 5 267, 56 грн., витрат ліквідатора в сумі 925,95 грн. та додаткової винагороди в сумі 15 000 грн. за рахунок коштів засновника - Тернопільської міської ради. В задоволенні клопотання ліквідатора в частині стягнення зазначеної суми в даному судому судовому засіданні просять відмовити, як передчасно заявленого, оскільки станом на 26.11.2012 р. судами апеляційної та касаційної інстанцій розглядаються скарги Тернопільської ОДПІ на постанови Тернопільського окружного адміністративного суду від 03.12.2009 р. у справі № 2а-3169/09/1970, у справі № 2-а-419/09/1970 та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 07.12.2010 року № 28692/09/9104, а відтак, звіт ліквідатора не може бути затверджено.
Таким чином, оцінивши представлені ліквідатором банкрута документи, заслухавши думку присутніх в судовому засіданні представників кредиторів та засновника боржника, враховуючи те, що ліквідаційна процедура банкрута не завершена із незалежних від ліквідатора банкрута обставин, а також беручи до уваги протокол зборів кредиторів №1 від 25.09.2012р., суд вважає за необхідне клопотання №12/09/25 від 27.09.2012р. задовольнити частково, а саме: визнати правомірним, таким, що відповідає вимогам Закону №2343-ХІІ та, відповідно, підлягає до задоволення клопотання ліквідатора в частині затвердження оплати послуг арбітражного керуючого (ліквідатора банкрута) ОСОБА_7 в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожен місяць роботи за період з 16.07.2012р. по 26.09.2012 року в сумі 5267,56 грн., додаткової винагороди в сумі 15 000 грн. та витрат, пов'язаних із веденням ліквідаційної процедури банкрута -ОСОБА_1 автотранспортного підприємства Тернопільської міської ради в сумі 925,95 грн. за рахунок коштів засновника боржника -Тернопільської міської ради.
Клопотання ж ліквідатора банкрута №12/09/25 від 27.09.2012р. в частині стягнення на його користь затверджених вище оплати праці, додаткової винагороди та понесених витрат судом розцінюється, як передчасно заявлене, а отже таке, що не підлягає до задоволення. Разом з тим, суд відзначає, що дане клопотання буде розглянуто господарським судом одночасно із затвердженням звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута.
На підставі наведеного, керуючись, ст. ст. 3-1, 31, 32 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», ст.ст. 43, 86 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд ,-
У Х В А Л И В :
1. Прийняти інформацію ліквідатора банкрута (арбітражного керуючого) ОСОБА_7 по здійсненню ліквідаційної процедури по справі № 8/Б-5022/1382/2012 про банкрутство ОСОБА_1 автотранспортного підприємства Тернопільської міської ради, вул. Тролейбусна, 7а, м. Тернопіль (ідентифікаційний код № 32736580).
2. В задоволенні клопотання ліквідатора ОСОБА_7 № 12/09/23 від 26.09.2012 р. про затвердження звіту, ліквідаційного балансу станом на 26.09.2012 р. та ліквідації ОСОБА_1 автотранспортного підприємства Тернопільської міської ради, вул. Тролейбусна, 7а, м. Тернопіль, як юридичної особи, - відмовити.
3. Затвердити розмір оплати послуг ліквідатору банкрута (арбітражному керуючому) ОСОБА_7, що відповідає двом мінімальним заробітнім платам за кожен місяць здійснення ним повноважень ліквідатора банкрута -ОСОБА_1 автотранспортного підприємства ОСОБА_1 автотранспортного підприємства Тернопільської міської ради, вул. Тролейбусна, 7а, м. Тернопіль (ідентифікаційний код № 32736580) за період з 16.07.2012р. по 26.09.2012 року в розмірі 5267,56 грн., додаткову винагороду в розмірі 15 000 грн., а також витрати, пов'язані з виконанням обов'язків ліквідатора в розмірі 925,95 грн., за рахунок коштів засновника боржника - Тернопільської міської ради.
Ухвалу надіслати: ОСОБА_1 автотранспортному підприємству Тернопільської міської ради, вул. Тролейбусна, 7а, м. Тернопіль; Тернопільській міській раді, вул. Листопадова, 5, м. Тернопіль, Сектору з питань банкрутства ГУЮ в Тернопільській області, вул. Грушевського, 8, м. Тернопіль, Управлінню Пенсійного фонду України в м. Тернополі, вул. Руська, 17, м. Тернопіль; Тернопільському міськрайоннному центру зайнятості, вул. Текстильна, 1Б, м. Тернопіль, Тернопільській ОДПІ, вул. Білецька, 1, м. Тернопіль та ліквідатору банкрута ОСОБА_7, а/с 544, м. Тернопіль .
Суддя І.М. Гирила
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2012 |
Оприлюднено | 30.09.2015 |
Номер документу | 51059660 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Гирила І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні