Постанова
від 22.03.2007 по справі 9/470-06-12123а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

9/470-06-12123А

             

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"22" березня 2007 р.Справа  № 9/470-06-12123А

м. Одеса                                                                              

11 годин 35 хвилин

господарський суд Одеської області

у складі судді господарського суду Одеської області Бакланової Н.В.

при секретарі Русанової Л.О., за участю представників позивача Крюкова А.О. - директора,   Крюкова М.А.,що діє на підставі довіреності  №б/н від 31.12.2006р., представників відповідача ОСББ „Висів” Зайчевої Л.П., що діє на підставі довіреності №7 від 15.03.2007р., Яриловець Д.А., що діє на підставі довіреності №8 від 15.03.2007р. представника відповідача Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Одеської міської ради Крутової О.М., що діє на підставі довіреності №03/вих/д від 16.04.2006р., розглянув у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань №302 господарського суду Одеської області в м. Одесі адміністративну справу № 9/470-06-12123А

За позовом:  Приватного підприємства „Генеральний будівельний менеджмент”        

до  відповідачів: Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Одеської міської ради, Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Високий"

про  скасування реєстрації Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку „Високий”  

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою від 22.11.2006р. господарським судом Одеської області відкрито провадження в адміністративній справі № 9/470–06–12123А за позовом Приватного підприємства "Генеральний будівельний менеджмент" до відділу державної реєстрації юридичних  осіб  та фізичних осіб-підприємців виконавчого комітету Одеської міської ради про скасування реєстрації Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Високий".

У ході розгляду справи позивач уточнив позовні вимоги та просить суд визнати документи, які були надані державному реєстратору для реєстрації ОСББ „Високий” такими, що не відповідають вимогам Законів України „Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” та „Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку”, а саме: протокол установчих зборів щодо створення ОСББ „Високий”, реєстраційну картку ОСББ „Високий”, визнати недійсним запис про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створені об'єднання співвласників багатоквартирного будинку „Високий” у гуртожитку за адресою м. Одеса, пров. Високий 12/14, скасувати реєстрацію ОСББ „Високий”.

06.12.2006р. за ініціативою суду до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача залучено Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Високий".

19.02.2007р. за ініціативою суду до участі у справі у якості другого відповідача залучено Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Високий".

 Позовні вимоги позивач мотивує наступним.

02.12.2004р. між Одеською Облспоживспілкою /далі по тексту ОСС/ та ПП „Генеральний будівельний менедж мент” був укладений договір купівлі-продажу юридичної особи ДП «Будсервіс»ОСС, як цілісного майнового комплексу.

П. 1.1 розділу І Договору передбачено, що продавець зобов'язується передати у власність покупця ДП "Будсервіс»у розмірі 100% статутного капіталу та відомчий житловий фонд ОСС, відповідно до свідоцтв про право власності, реєстраційних посвідчень, акту приймання-передачі, а покупець зобов'язується сплатити вартість юридичної особи, від повідно до умов договору.

П. 3.1 Розділу III Статуту ДП «Будсервіс»ОСС майно підприємства складається з основних засобів, переданих власником підприємства - Одеською облспоживспілкою в оперативне управління, а також інших цінностей, набутих у процесі господарської діяльності, вартість яких відображається у самостійному балансі підприємства.

Таким чином, розділом IV Договору передбачено перехід права власності на житловий фонд Одеської облспоживспілки на підставі Актів приймання-передачі, які є невід'ємною частиною Договору за настання обставин, які визначені п. 1.1. Розділу І договору від 02.12.2004р.

У зв'язку з тим, що майно, передане у статутний фонд ДП „Будсервіс”»ОСС не вилучало ся з статутного фонду підприємства, (ДП «Будсервіс»ОСС продано, як цілісний майновий ком плекс), а Одеська облспоживспілка втратила права власності на це майно, згідно з умовами До говору від 20.12.2004р., момент, визначений ч. IV Договору є моментом переходу права власно сті на житловий фонд ОСС та інше майно ДП «Будсервіс»ОСС до ПП «ГБМ».

Ці обставини встановлені у рішенні господарського суду Одеської області від 20.12.2005р. по справі № 22-23/321-05-1-190 за позовом ПП «ГБМ»до Одеської облспоживспілки про визнання Договору купів лі-продажу від 02.12.2004 р. дійсним.

19.10.2006р. комунальним підприємством “Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об'єктів нерухомості” було видано витяг № 12096365 про реєстрацію права власності на нерухоме майно ПП “Генеральний будівельний менеджмент” на сімейний гуртожиток за адресою м.Одеса, пров. Високий буд.12/14 на підставі договору купівлі-продажу б/н від 02.12.2004 р. та рішення господарського суду Одеської області справа № 22-23/321-05-10190 від 20.12.2005 р.

22.08.2006р. відділом державних реєстраторів виконкому Одеської міської ради було зареєстровано об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі ОСББ) „Високий" у м. Одесі, пров. Високий, 12/14 за поданням ініціативної групи мешканців гуртожитку №1.

Ця реєстрація, на думку позивача, не є законною з таких підстав.

Згідно ст.6 Закону України „Про об'єднання співвласників багатоквартирних будинків" ОСББ може бути створене у багатоквартирному будинку будь-якої форми власності з числа

тих, хто приватизував або придбав  квартиру, а також власника будинку або його уповноваженої особи, власників жилих та власників нежилих приміщень.

Повідомлення про проведення установчих зборів надсилається власникам будинку або

ініціативною групою не менш ніж за 14 днів до дати проведення зборів. Таке повідомлення

надсилається у письмовій формі та надається кожному власнику під розписку або шляхом поштового відправлення з повідомленням про вручення.

Власник будинку - ПП „ГБМ" не був належним чином попереджений про скликання установчих зборів та дату їх про ведення, тому не зміг бути на цих зборах та брати учать у голосуванні згідно порядку денного зборів. Тому збори, які були проведені ініціативною групою, не є правомочними.

Згідно ст. 9 Закону України „Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" членом об'єднання може бути юридична або фізична особа, яка є власником квартири (квартир) чи приміщення (приміщень) у багатоквартирному будинку.

Гуртожиток №1 по пров. Високий 12/14, м. Одеси не є багатоквартирним будинком, а за реєстрований у державному реєстрі прав власності не нерухоме майно згідно цільовому при значенню, як сімейний гуртожиток.

21.08.2006р. ПП „ГБМ" надіслав начальнику відділу Державних реєстраторів виконкому Одеської міської ради  листа, де попереджував, що будівля 12/14 по пров. Висо кий, м. Одеса не є багатоквартирним будинком, а є гуртожитком.

Відділ Державних реєстраторів  своїм листом від 29.08.2006р. № 28 відповів, що у нього не має законних підстав що до відмови у державній ре єстрації ОСББ „Високий".

Позивач стверджує, що державний реєстратор повинен був перевірити відомості, які наведені у ре єстраційній картці та які не відповідають дійсності, а саме: статут будівлі за адресою пров. Високий 12/14 (чи є вона багатоквартирним житловим

будинком), чи є власником будинку Одеська обласна спілка споживчих товариств.

Крім того,  заявником не були надані копії докуме нтів, завірені належним чином, що засвідчують право власності на даний гуртожиток Одеської обласної спілки споживчих товариств, яка брала участь у установчих зборах та голосуванні за створення об'єднання СББ через свого представника.

Позивач наполягає, що документи, які були надані державному реєстратору для реєстрації ОСББ «Високий»не відповідають чинному законодавству.

Позивач вважає, що своїми діями Державний реєстратор порушив ст. 41, ст. 68 Конституції України, ст.4 Зако ну України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", з допов неннями та змінами, ст.9 Закону України „Про об'єднання співвласників багатоквартирного бу динку", Постанову КМ України №521 від 11.10.2002 р., ст.ст. 317, 319 Цивільного кодексу України.

Відповідач ОСББ „Високий”  позовні вимоги не визнає, мотивуючи наступним.

Відповідач зазначає, що доказуючи, що будинок не є багатоквартирним будинком, ПП „ГМБ”   не   правильно   оперує   термінами,   і   не   спирається   на   діюче законодавство.   На  думку  ПП „ГБМ" , мешканці  Будинку  проживають  не  в квартирах, а в кімнатах. В своїх вимогах ПП „ГБМ"  не зважає на закріплені в законодавстві терміни, а саме на те що згідно з п.1 ст. 382 ЦК України   "квартирою   є   ізольоване   помешкання   в   житловому   будинку, призначене та придатне для постійного у ньому проживанні". Про це також свідчить і постанова правління Одеської облспоживспілки №240 від 04.11.1999р., згідно з якою працівникам системи споживчої кооперації і пайщикам дозволяється викупити свої квартири у відомчому сімейному гуртожитку, розміщеному за адресою пров. Високий 12/14.

В свою чергу, відповідач стверджує, що всі члени ОСББ "Високий" придбали свої квартири на підставі договорів купівлі –продажу, в яких чітко зазначено, що вони придбали саме квартири , а не якісь інші приміщення і зареєстрували право власності на них належним чином в Одеському міському бюро технічної інвентаризації.

Згідно з п.1 ст. 380 Цивільного кодексу України "житловим будинком є будівля капітального типу, споруджена з дотриманням вимог, встановлених законом, іншими нормативно-правовими актами, і призначена для постійного у ній проживанні".

З наведеного вбачається, що якщо будинок містить в собі квартири - значить він є багатоквартирним будинком.

Щодо твердження ПП „ГБМ",  що було порушено порядок проведення установчих зборів ОСББ "Високий", а саме: ПП „ГБМ" не було належним чином повідомлено про дату проведення зборів, відповідач вважає його безпідставним, тому що ініціативною групою по створенню ОСББ "Високий” і проведенню установчих зборів було дотримано діюче  законодавство  (ст.  6  Закону України  "Про об'єднання  співвласників багатоквартирного будинку" ), а саме належним чином повідомлено всіх власників квартир і власника будинку - Одеську облспоживспілку. Цей факт підтверджується листом від 01.08.2006р. з відміткою про отримання; списком реєстрації власників квартир від 14.08.2006р., які були присутні на установчих зборах; довіреністю  представника  від  Одеської  облспоживспілки  №14-05/148 від 2005р., який приймав участь у проведенні установчих зборів.

На установчих зборах були також присутні директор ДП "Будсервіс" Одеської облспоживспілки Крюков М.А. та директор ПП „ГБМ"   Крюков А.А.

З наведеного, на думку відповідача, вбачається, що ПП „ГБМ" не міг мати ніякого відношення до реєстрації  ОСББ "Високий" тому що реєстрація ОСББ "Високий" відбулася 22.08.2006р., а спірна реєстрація Будинку за ПП "ГБМ" в Одеському міському бюро технічної інвентаризації відбулася 05.10.2006р.

Відповідач Відділ   державних   реєстраторів   виконавчого   комітету   Одеської   міської   ради заперечує проти позовних вимог  мотивуючи наступним..

До  органу державної реєстрації надійшли  документи   на  державну реєстрацію об'єднання співвласників багатоквартирного будинку „ВИСОКИЙ", розташованого за адресою: м. Одеса, пров. Високий, 12/14. Заявником були надані усі необхідні документи, які відповідали вимогам Закону України „Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" й Порядку державної реєстрації об'єднань співвласників багатоквартирного будинку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2002 р. №1521.

Щодо посилань у позові на порушення порядку проведення установчих зборів відносно строків повідомлення власника про їх проведення, то орган державної реєстрації не вправі їх перевіряти.

На   момент   державної   реєстрації  ОСББ „Високий"   позивач  не підтвердив факт та не надав до реєструючого органу доказів щодо правоволодіння нерухомим майном по пров. Високому,  12/14 у м.  Одесі.  Листи - заперечення, які направляв позивач  на адресу органу державної реєстрації, не мали правового підґрунтя.

Відповідно  до Порядку державної реєстрації об'єднань співвласників багатоквартирного будинку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2002 р. №1521, відповідальність за достовірність відомостей, наведених у поданих документах, несуть власники житлових (не житлових) приміщень та заявник. При внесені відомостей до єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців із реєстраційної картки №6, державний реєстратор перевіряє відомості, які вказані у реєстраційній   картці    із    відомостями,    які    викладені   у   статутних   документах.   До повноважень   державного   реєстратора   при   включенні   в   ЄДР   не   входить   перевірка відомостей про юридичну особу, стосовно власників майна.

Заслухавши пояснення представників сторін, оцінивши наявні в матеріалах та досліджені в судовому засіданні докази, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з наступних підстав.

01.09.2005р. набрав чинності Кодекс адміністративного судочинства України.

Згідно п.6 Розділу УП Кодексу до початку діяльності окружного адміністративного суду адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року, вирішують у першій інстанції відповідні місцеві господарські суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.  

П.1 ч. 1 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що компетенція адміністративних судів поширюється на, зокрема, спори фізичних чи юридичних  осіб із суб'єктами владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових  чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Ч. 1 ст. 104  Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що до адміністративного суду має право звернутися з адміністративним позовом особа, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин.

Згідно п.п. 8 ч. 1 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства  України позивач - особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано адміністративний позов до адміністративного суду, а також суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подана позовна заява до адміністративного суду.

Відповідно до п.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення.

Право на звернення до адміністративного суду з позовом мають особи, які вважають, що порушено їх права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин, отже позивач як юридична особа, наділена адміністративною процесуальною правоздатністю та дієздатністю, вказане право реалізував правомірно.

Однак право на звернення до суду з позовом не є тотожним праву вимоги, належність останнього позивачу має бути ним доведеною та обґрунтованою.

Позивач самостійно визначає та обґрунтовує в чому полягає порушення його прав та інтересів, а суд повинен перевірити доводи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, встановити чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються,  і залежно від встановлених обставин вирішити питання про наявність чи відсутність підстав для правового захисту.

Підставами для визнання акту недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт.

Обов'язковою умовою визнання акту недійсним є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних інтересів підприємства чи організації –позивача у справі.

Під час прийняття постанови суд вирішує окрім питання, чи мали місце обставини якими обґрунтовувалися вимоги і заперечення, та якими доказами це підтверджується, зокрема, і наявність фактичних даних, які мають значення для вирішення справи, та доказів на їх підтвердження /ст.161 Кодексу адміністративного судочинства  України /.

Відповідно до ст.69 Кодексу адміністративного судочинства  України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно реєстраційної картки, яка надавалась для реєстрації ОСББ, власником /балансоутримувачем/  будинку зазначено Одеську обласну спілку споживчих товариств.      Згідно свідоцтва про право власності на будинок № 004/01 від 01.02.2001 р., виданого управлінням з питань розподілу та реалізації житла виконавчого комітету Одеської міської ради, власником сімейного гуртожитку по пров. Високий 12/14 є Облспоживспілка на підставі рішення № 810 виконавчого комітету Одеської міської ради народних депутатів від 17.07.1953р. та експертного висновку про технічний стан та можливості експлуатації гуртожитку сімейної молоді від 02.2001 р. № 004/2001.

Таким чином, на момент створення ОСББ “Високий” власником будинку сімейного гуртожитку була Облспоживспілка, представник якої і був присутнім на установчих зборах 14.08.2006 р.

Суд не погоджується з точкою зору позивача, що право власності на гуртожиток по пров. Високий 12/14 у ПП «ГБМ»виникло згідно ч.3 ст.334 Цивільного кодексу України на підставі рішення господарського суду Одеської області від 20.12.2005 р. про визнання договору купівлі-продажу від 2.12.2004р. дійсним, по-перше, ні в договорі, ні в рішенні господарського суду Одеської області не вказано, на яке саме майно набув право власності ПП “ГБМ”, по-друге, в провадженні господарського суду знаходиться справа про визнання цього договору недійсним та скасування свідоцтва про право власності виданого КП ОМБТІ та РОН 09.10.2006 р., по-третє, відносно керівника ПП „ГБМ” порушено кримінальну справу по факту підробки акту приймання-передачі відомчого житлового фонду Облспоживспілки.

Крім того, викликає сумнів можливість отримання всього житлового фонду Облспоживспілки у власність ПП “ГБМ” при договірній ціні вартості дочірнього підприємства “Будсервіс” ОССП в розмірі 1500 грн.  

Суд, не зупиняв розгляд даної справи до розгляду господарським судом справи про визнання недійсним договору купівлі-продажу від 02.12.2004р., оскільки вважає, що це не впливає на розгляд дано справи по суті, оскільки, на момент реєстрації ОСББ «Високий»право власності на гуртожиток по пров. Високий 12/14  ПП „ГМБ” не отримав.

Позивач заявляв клопотання про залучення до участі у справі інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю для визначення статусу будівлі по пров. Високий 12/14.

Суд відмовив в задоволенні клопотання, оскільки, предметом спору в даній справі не є визначення статусу цієї будівлі, а лише скасування реєстрації ОСББ ”Високий” та визнання документів, які були подані для реєстрації недійсними.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2002 р. №1521 “Про реалізацію Закону України “Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку” затверджено „Порядок дер жавної реєстрації об'єднань співвласників багатоквартирного будинку" , яким встановлено, що для державної реєстрації об'єднань уповноважена установ чими зборами особа (далі Заявник) подає безпосередньо або надсилає, поштою до органу дер жавної реєстрації: реєстраційну карту, яка одночасно є заявою про державну реєстрацію об'єднання, оформлену за зразком згідно з додатком 1 до цього Порядку, протокол установчих зборів, на яких було прийнято рішення про створення об'єднання та затвердження його статуту, два примірника оригіналу і одну копію статуту об'єднання, що відповідає вимогам законодавства, список членів об'єднання, складений згідно з додатком 2 до цього Порядку, опис земельної ділянки встановленої форми та технічний паспорт будинку, завірені копії документів, що встановлюють право на володіння будинком, квартирою (квартирами), іншими житловими (не житловими) приміщеннями кожного власника, який безпосередньо або через уповноважених осіб брав участь в установчих зборах і голосу ванні за створення об'єднання.

Відповідальність за достовірність відомостей, наведених у поданих документах, несуть власники житлових /нежитлових/ приміщень та заявник.

Згідно  Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" з доповненнями та змінами орган державної реєстрації повинен перевірити наве дені у реєстраційній картці відомості, комплектність поданих документів та відповідність їх за конодавству. У разі коли в результаті перевірки виявлено, що заявником подані не всі необхідні документи або вони не відповідають вимогам законодавства, орган державної реєстрації повід омляє про це заявника і повертає йому документи.

Державний реєстратор перевірив подані документи на відповідність законодавству та здійснив державну реєстрацію  ОСББ "Високий» відповідно до вимог законодавства.

При розгляді справи порушень законодавства при реєстрації ОСББ “Високий” не встановлено, протокол установчих зборів про створення ОСББ ”Високий” та реєстраційна картка ОСББ “Високий”, які є предметом спору в даній справі, відповідають вимогам законодавства.

Таким чином, при розгляді даної справи, суд доходить до висновку про відсутність порушень прав ПП “ГБМ” відповідно до статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно якої адміністративний позов це звернення до адміністративного суду про захист прав, свобод та інтересів у публічно-правових відносинах.

Позивач не довів порушення його прав, тому у задоволені позову слід відмовити.

Керуючись  ст. 161-164 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову відмовити.

Повний текст постанови складено 29 березня 2007р.

Сторонам надано право ст. 185  Кодексу адміністративного судочинства України подати апеляційну заяву на постанову господарського суду Одеської області протягом 10 днів з дня її складання в повному обсязі.

Постанова набирає законної сили у порядку ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя                                                                                 Бакланова Н.В.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення22.03.2007
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу511060
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —9/470-06-12123а

Постанова від 22.03.2007

Господарське

Господарський суд Одеської області

Бакланова Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні