12/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"19" березня 2007 р. м.Рівне
дата прийняття постанови місце прийняття
10:20 год. Справа № 12/14
час прийняття постанови номер справи
Господарський суд Рівненської області в складі: головуючий - суддя ; секретар судового засідання - помічник судді Шандалюк О.М.
за участю представників сторін:
від позивача : представник пров.спеціаліст-юрисконсульт Маринченко О.В. довіреність № 1095 від 04.12.06 р.
від відповідача : представник директор Манековський С.Ю., гол.бухгалтер Демчук В.Т. довіреність № 16 від 15.03.2007р.
від органу прокуратури: прокурор відділу облпрокуратури Кухта І.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Прокурор Гощанського району Рівненської області в інтересах держави в особі Мінпраці та соціальної політики України Фонду загальнообов'язкового Державного соціального страхування на випадок безробіття, уповноваженим органом якого виступає Гощанський районний центр зайнятості до відповідача Приватне підприємство "Моріон-Агро" про стягнення в сумі 4 822 грн. 50 коп.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ :
Прокурор звернувся до господарського суду Рівненської області з позовом в інтересах позивача про стягнення 4822 грн. 50 коп. штрафу за порушення законодавства “Про зайнятість населення”.
Відповідач позовні вимоги заперечує з підстав, викладених у відзиві на позов без номеру та без дати. Зазначає, що, по-перше, прокурором невірно визначено позивача –Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, який є цільовим централізованим страховим фондом, некомерційною самоврядною філією, а не органом державної влади, чи органом місцевого самоврядування, і не наділений повноваженнями органу виконавчої влади. По-друге, заперечує факт звільнення гр. Годебського В.М. за скороченням штатів на підставі п.1 ст.40 КЗпП України, оскільки запис у його трудовій книжці був зроблений помилково. Вказує, що насправді гр.Годебський В.М. звільнений з ПП “Моріон-Агро” відповідно до наказу № 71 від 22.10.2006 року на підставі п.1 ст. 36 КЗпП України за згодою сторін.
Прокурор та позивач надали пояснення, які співпадають з позицією, викладеною у позовній заяві.
В судовому засіданні 15.03.2007 року оголошувалась перерва до 19.03.2007 року на 9 год. 30 хв. за усним клопотанням представника відповідача для надання йому можливості оскаржити в судовому порядку акт про порушення законодавства України про працю та зайнятість населення від 13.11.2006 року № 1008. Доказів оскарження зазначеного акта в судовому порядку відповідач не надав.
Заслухавши пояснення прокурора, представників позивача та відповідача, оцінивши наявні в матеріалах справи і досліджені в судовому засіданні докази, суд встановив наступне.
22 жовтня 2006 року з підприємства відповідача –приватного підприємства “Моріон-Агро” звільнено з посади охоронця гр. Годебського Василя Миколайовича по скороченню на підставі ст. 40 п.1 КЗпП України, наказ від 05.10.2006 року № 71, що підтверджується записами трудової книжки, копія витягу з якої наявна в матеріалах справи.
ПП “Моріон-Агро” при вивільнені з підприємства гр. Годебського В.М. не направлено інформацію до Гощанського районного центру зайнятості (далі - Гощанський РЦЗ) про його наступне та фактичне звільнення.
Відповідачем факт ненаправлення інформації до Гощанського РЦЗ підтверджується та не оспорюється.
13 листопада 2006 року Гощанським РЦЗ складено акт № 1008 про порушення законодавства України про працю та зайнятість населення, яким запропоновано приватному підприємству “Моріон-Агро” в 10-денний строк внести штраф у розмірі річної заробітної плати вивільненого з порушенням законодавства працівника в сумі 4822 грн. 50 коп., який визначено з урахуванням довідки ПП "Моріо-Агро" від 24.10.2006р. № 79 про середню заробітну плату гр.Годебського В.М. Зазначений акт приватним підприємством “Моріон-Агро” отримано, що підтверджується поштовим повідомленням № 72694, але сума штрафу не сплачена.
За змістом ч.5 ст.20 Закону України “Про зайнятість населення” при вивільненні працівників у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скорочення чисельності або штату працівників підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, повідомляють про це не пізніше як за два місяці у письмовій формі державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кваліфікації, розмір оплати праці, а в 10-денний строк після вивільнення –списки фактично вивільнених працівників.
У разі неподання або порушення строків подання цих даних стягується штраф у розмірі річної заробітной плати за кожного вивільненого працівника. Ці кошти зараховуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття і використовуються для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціального захисту вивільнюваних працівників.
Заперечення відповідача на адміністративний позов судом відхиляються з огляду на таке.
1.Відповідно до ст.1 Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне
соціальне страхування (далі - Основ законодавства)загальнообов'язкове державне соціальне страхування - це система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає надання соціального захисту, що включає матеріальне забезпечення громадян у разі хвороби, повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом, за рахунок грошових фондів, що формуються шляхом сплати страхових внесків власником або уповноваженим ним органом, громадянами, а також бюджетних та інших джерел, передбачених законом.
Відповідно до ст.17 Основ законодавства державний нагляд у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування здійснює спеціально уповноважений Кабінетом Міністрів України центральний орган виконавчої влади.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 січня 2004 р. № 24-р відповідно до статті 17 Основ законодавства покладено на Міністерство праці здійснення державного нагляду у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття і у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням.
Положенням про державну службу зайнятості, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.06.1991р. № 47 зі змінами та доповненнями (далі - Положення), визначено, що державна служба зайнятості складається з Державного центру зайнятості Міністерства праці, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості, центрів організації професійного навчання незайнятого населення, центрів професійної орієнтації населення, інспекцій по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення.
Основними завданнями служби зайнятості є розробка та здійснення заходів щодо реалізації державної політики зайнятості, які забезпечують зайнятість працездатного населення та матеріальну допомогу громадянам у разі безробіття; контроль за дотриманням законодавства про зайнятість підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності.
За змістом пп.л) п.8 Положення державна служба зайнятості має право стягувати відповідно до Закону України "Про зайнятість населення" штрафи з підприємств, установ та організацій усіх форм власності у разі неподання або порушення строків подання державній службі зайнятості письмового повідомлення про наступне вивільнення працівників, як це передбачено пунктом 5 статті 20 Закону України "Про зайнятість населення".
Відповідач у відзиві на позов вказує, що прокурором подано позов в інтересах держави в особі Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. Це твердження відповідача є помилковим, оскільки прокурором у поданій до суду позовній заяві від 09.01.2007р. № 07вих.-07 визначено, що уповноваженим органом держави виступає Гощанський районний центр зайнятості, який, враховуючи викладене, є органом наділеним владними повноваженнями щодо державного нагляду у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування.
2.Відповідно до ст. 48 КЗпП України трудова книжка є основним документом про трудову діяльність працівника. До трудової книжки заносяться відомості про роботу, заохочення та нагороди за успіхи в роботі на підприємстві, в установі, організації.
За змістом ст. 47 КЗпП України власник або уповноважений ним оргам зобов'язаний в день звільнення видати працівникові належно оформлену трудову книжку.
Статтею 232 КЗпП України передбачено, що безпосередньо в районних, районних у місті, місцевих чи міськрайонних судах розглядаються трудові спори за заявами керівника підприємства з питань звільнення, зміни дати і формування причини звільнення.
Відповідач доказів звернення до районного суду із заявою про зміну формування причини звільнення суду не надав.
А тому, подані відповідачем в судовому засіданні письмові докази, а саме –журнал реєстрації наказів приватного підприємства “Моріон-Агро” , виписка з наказу № 71 від 20.10.2006 року, заява гр. Годебського В.М. від 20.10.2006 року про звільнення з роботи судом не враховуються при вирішенні спору.
За таких обставин, позов прокурора є обгрунтованим і підлягає до задоволення.
Керуючись статтями 160-163, 254, 258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Позов задоволити.
Присудити до стягнення з відповідача - Приватне підприємство "Моріон-Агро" (с.Синів, Гощанський район, Рівненська область,35426, код ЄДРПОУ 32625411) штраф в сумі 4822 грн. 50 коп.
Виконавчий лист видати після набрання, відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, постановою законної сили в порядку, визначеному частиною 1 статті 258 КАСУ.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного господарського суду через суд першої інстанції, який ухвалив постанову. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення постанови, а в разі проголошення вступної та резолютивної частини - з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя
Повний текст постанови підписано "21" березня 2007 р.
Помічник судді
Шандалюк О.М.
Суд | Господарський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2007 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 511165 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні