Постанова
від 06.03.2007 по справі 20-9/099
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД М. СЕВАСТОПОЛЯ

20-9/099

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

 

справа № 20-9/099

ПОСТАНОВА

і м е н е м     У к р а ї н и

"06" березня 2007 р.  09:30                                                                            м. Севастополь

Господарський суд міста Севастополя в складі:

судді Рибіной С. А., при секретарі Сербенюке Д. О.,

за участю представників:

від позивача –  Лєбєдєв К. В., керівник, наказ № 72 від 28.01.2005;

                            Гоцуляк В. І., довіреність від 13.11.2006.

від відповідача –  Акімова Л. Ю., довіреність № 166/12 від 27.02.2006,

                                Вітрук М. В., довіреність № 610/12 від 21.09.2006,

від третьої особи -  Куценко В. О., довіреність № 03-15/3700 від 16.11.2006.

розглянув у відкритому судовому засіданні в місті Севастополі адміністративну справу

за  позовом  Державного підприємства Міністерства оборони України «Центральна військова туристична база «Севастополь»

до Севастопольського міського головного управління земельних ресурсів

третя особа Севастопольська міська Рада

про   визнання грошової оцінки земельних ділянок незаконною, скасування розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Суть спору: Позивач звернувся в суд з позовною заявою до Севастопольського міського головного управління земельних ресурсів, третя особа Севастопольська міська Рада про  визнання грошової оцінки земельних ділянок незаконною, скасування розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідачем порушені вимоги чинного законодавства в частині встановлення базової розрахункової одиниці вартості земельної ділянки, неправомірно застосований коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки,  змінено цільове призначення земельних ділянок. Позивач вказує, що земельні ділянки є землями рекреаційного призначення, а не комерційного, як встановив відповідач.

Позивачем також заявлено клопотання про вжиття заходів забезпечення позову шляхом зупинення дії  розрахунку Севастопольського міського головного управління земельних ресурсів  нормативної грошової оцінки земельних ділянок ДП МОУ «ЦВТБ «Севастополь»до розгляду справи по суті.

В процесі розгляду справи по суті позивач декілька разів уточнював позовні вимоги, остаточно просить суд: - визнати протиправними дії Севастопольського міського головного управління земельних по застосуванню у «Виписці з технічної документації з нормативно - грошової оцінки земельної ділянки»№ 1 ДП МОУ «ЦВТБ «Севастополь»від 19.01.2005 коефіцієнту функціонального використання - 2,5.

- зобов'язати Севастопольське міське головне управління земельних ресурсів  надати нові Виписки з технічної документації з нормативно - грошової оцінки земельної ділянки № 1 ДП МОУ «ЦВТБ «Севастополь»для:

 - земельної ділянки, яка знаходиться під зеленими насадженнями, спортивними майданчиками та алеями площею 7,7440 га,  яка використовується в рекреаційних цілях  із застосуванням коефіцієнту функціонального використання величиною - 0,7;

 -  земельної ділянки, яка знаходиться під капітальними забудовами, проїздами, проходами та площадками  загальною площею 0,1405 га, яка використовується в комерційних цілях із застосуванням коефіцієнту функціонального використання величиною - 2,5;

- земельної ділянки, яка знаходиться під обслуговуванням пляжу, гідротехнічних споруд та під'їзної дороги до них площею 1,8945 га,  яка використовується в рекреаційних цілях  із застосуванням коефіцієнту функціонального використання величиною - 0,7.

Свої доводи позивач додатково обґрунтував тим, що згідно Державного акту на права користування земельною ділянкою, надані позивачу земельні ділянки, віднесені до земель оборони, таким чином, до них повинен бути застосований коефіцієнт 0,7.

Відповідач позовні вимоги не визнає, вважає, що застосував коефіцієнти у відповідності з нормами чинного законодавства. Детальне обґрунтування заперечень викладене у відзиві на позов (а.с. 27-30, т. 2).

Третя особа позовні вимоги підтримує в повному обсязі,  обґрунтування викладене у письмовій думці на позов (а.с. 111-117, т. 1;  а.с. 64-70, т. 2).

Згідно зі ст. ст. 27, 49, 51, 53, 121, 130 Кодексу адміністративного судочинства України, представникам сторін роз'яснені їх процесуальні права і обов'язки.

 За клопотанням представників сторін, відповідно до статті 15 Кодексу адміністративного судочинства України, пояснення та клопотання по справі надавались ними російською мовою.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши докази, заслухавши пояснення представників сторін, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно державного акту серії ІІ-КМ № 002420 від 30.12.2001 в користуванні ДП МОУ «ЦВТБ «Севастополь» знаходяться земельні ділянки загальною площею 9,8674 га з яких:  7,8845 га надані для обслуговування споруд та будівель військової турбази, 0,0884 га надані для обслуговування автостоянки, 1,8945 га виділені для обслуговування пляжу, гідротехнічних споруд та під'їзної дороги до пляжу.

26.01.2006 відповідач видав ДП МОУ «ЦВТБ «Севастополь»Виписки з технічної документації з нормативної оцінки земельної ділянки №№ 866/1, 867/1, 868/1 в яких застосував коефіцієнт функціонального використання 2,5 та 0,65.

Позивач вважає, що у Витягах  № 866/1 та №  868/1 від 26.01.2007 відповідачем неправомірно застосовані дані коефіцієнти.

Викладене стало підставою для звернення позивача з позовом до суду.

Суд вважає вимоги позивача такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Статтею 2 Закону України “Про плату за землю” визначено, що використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.

Грошова оцінка земельної ділянки відповідно до частини 1 статті 201 Земельного кодексу України визначається на рентній основі.

Відповідно до частин 4 та 5 статті 5 Закону України “Про оцінку земель” грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Згідно частини 2 статті 12 цього Закону нормативно-правові акти з проведення оцінки земель, які розробляються з урахуванням вимог положень національних стандартів, затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок в силу положень статті 13 названого Закону проводиться, зокрема, у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Нормами статті 18 Закону України “Про оцінку земель” встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Відповідно до положень статей 20 та 23 цього Закону за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

Рішення про затвердження цієї документації в силу положень статей 59, 73 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” є нормативно-правовим актом, обов'язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, а також підприємствами, установами і організаціями

Постановою Кабінету Міністрів України № 213 від 23.03.1995 зі змінами та доповненнями затверджена Методика нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, розділом 3 якої встановлений порядок визначення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів за встановленою формулою, згідно якої враховується коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову чи громадську забудову, для промисловості, транспорту і т. д.).

На виконання пункту 2 цієї постанови наказом Державного комітету по земельних ресурсах, Міністерства сільського господарства і продовольства, Державним комітетом у справах містобудування і архітектури, Українською академією аграрних наук від 27.11.1995 за № 76/230/325/150 затверджений Порядок грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, розділом 3 якого (з урахуванням змін) встановлений порядок розрахунку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів за формулою, в якій враховується коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки.

Рішенням № 4046 від 19.10.2005 “Про введення в дію нормативної грошової оцінки земель Севастополя в адміністративних межах міста” Севастопольська міська Рада затвердила технічну документацію “Проведення нормативної грошової оцінки земель станом на 01.01.2004” та ввела її в дію з 01.01.2006.

Відповідно до цієї документації Севастопольська міська Рада затвердила величини коефіцієнта функціонального використання для земель різних категорій, зокрема для земель комерційного використання встановлений розмір коефіцієнта 2,5, а для земель рекреаційного призначення, в тому числі для земель, які використовуються для відпочинку і спору, встановив розмір цього коефіцієнту рівним 0,5, а для земель оборони коефіцієнт встановлений у розмірі 0,7.

Відповідно  до статті 73 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” рішення Севастопольської міської Ради № 4046 від 19.10.2005 “Про введення в дію нормативної грошової оцінки земель Севастополя в адміністративних межах міста” для Севастопольського міського ГУЗР є нормативно-правовим актом, яким управління має керуватись при видачі витягів із затвердженої цим рішенням технічної документації.

На момент надання відповідачем Витягу із технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельних ділянок загальною площею 7,8845 га для обслуговування будівель та споруд військової туристичної бази, 0,0884 га  для обслуговування автостоянки, 1,8945 га  для обслуговування пляжу, гідротехнічних споруд та під'їзної дороги до пляжу, які розташовані по вулиці Сімонок 68 в місті Севастополі нормативно-правовими актами, які регулюють порядок нормативної грошової оцінки земельних ділянок у м. Севастополі були Земельний кодекс України, Закони України “Про оцінку земель”. “Про плату за землю”, “Про місцеве самоврядування в Україні”, а також затверджена рішенням Севастопольської міської Ради               № 4046 від 19.10.2005 технічна документація “Проведення нормативної грошової оцінки земель станом на 01.01.2004”.

Названі нормативно-правові акти не встановлюють залежність нормативної грошової оцінки земель від видів економічної діяльності користувачів земельних ділянок, а також не передбачають можливості застосування інших актів центральних органів виконавчої влади при виконанні витягів із затвердженої міською Радою документації по нормативній грошовій оцінці земель міста Севастополя.

Відповідно до статті 1 Закону України “Про оцінку земель” нормативна грошова оцінка земельних ділянок –це капіталізований рентний доход від земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами. Рентний доход (земельна рента) –це доход, який може бути отриманий від землі як фактора виробництва у залежності від її якості і місця розташування земельної ділянки, а не в залежності від видів економічної діяльності підприємства.

Севастопольське міське головне управління земельних ресурсів у Витягах із технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки загальною площею 7,8845 га для обслуговування будівель та споруд військової туристичної бази, 0,0884 га  для обслуговування автостоянки, які розташовані по вулиці Сімонок 68 в місті Севастополі, від 26.01.2006 за № 866/1, 867/1, які були видані позивачу, застосувало коефіцієнт функціонального використання 2,5, який встановлений для земельних ділянок комерційного використання. У Витягу № 868/1 від 26.01.2006 на земельну ділянку площею 1,8945 га  для обслуговування пляжу, гідротехнічних споруд та під'їзної дороги до пляжу, відповідач використав коефіцієнт функціонального використання 0,65.

При цьому Севастопольське міське головне управління земельних ресурсів виходило з того, як вказав відповідач у відзиві на позов та його представники у поясненнях у судових засіданнях, що відповідно до виду економічної діяльності (КВЕД) земельна ділянка використовується для комерційної діяльності.

Відповідно до норм статей 50, 51 Земельного кодексу України до земель рекреаційного призначення належать землі, які використовуються для організації відпочинку населення, туризму та проведення спортивних заходів.

До земель рекреаційного призначення належать земельні ділянки зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки, зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, об'єктів фізичної культури і спорту, туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів, стаціонарних і наметових туристично-оздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об'єктів, а також земельні ділянки, надані для дачного будівництва і спорудження інших об'єктів стаціонарної рекреації.

Затвердженою рішенням Севастопольської міської Ради № 4046 від 19.10.2005 технічною документацією “Проведення нормативної грошової оцінки земель станом на 01.01.2004” у таблиці 3 (т. 2 арк. с. 42) передбачено до земель, які відносяться до категорії земель рекреаційного призначення, застосування коефіцієнту функціонального використання 0,5.

Статтею 77 Земельного кодексу України передбачено, що землями оборони визнаються землі, надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військово-навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законодавства України.  Землі оборони можуть перебувати у державній та комунальній власності. Навколо військових та інших оборонних об'єктів у разі необхідності створюються захисні, охоронні та інші зони з особливими умовами користування. Порядок використання земель оборони встановлюється законом.

Згідно пункту 5.1 пояснювальної записки проведення нормативної грошової оцінки земель станом на 01.01.2004 до земель, які відносяться до категорії земель  оборони, застосування коефіцієнту функціонального використання 0,7.

Згідно матеріалів справи земельні ділянки використовуються ДП МОУ «ЦВТБ «Севастополь» для розміщення  та обслуговування військової туристичної бази.

Докази використання позивачем земельних ділянок як ділянки  комерційного призначення відсутні.

За таких обставин видані Севастопольським міським ГУЗР ДП МОУ «ЦВТБ «Севастополь» за № 866/1, 868/1  від 26.01.2006 Витяги із технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки загальною площею 7,8845 га для обслуговування будівель та споруд військової туристичної бази, 1,8945 га  для обслуговування пляжу, гідротехнічних споруд та під'їзної дороги до пляжу, в частині встановлення значення коефіцієнта функціонального використання 2,5 та 0,65 суперечить положенням нормативно-правових актів, які регулюють порядок нормативної грошової оцінки земельних ділянок у м. Севастополі.

Згідно державного акту серії ІІ-КМ № 002420 від 30.12.2001 ДП МОУ «ЦВТБ «Севастополь»надані земельні ділянки загальною площею 7,8845 га для обслуговування будівель та споруд військової туристичної бази, 1,8945 га  для обслуговування пляжу, гідротехнічних споруд та під'їзної дороги до пляжу,  віднесені до земель оборони.

Неправомірними діями відповідача порушені вимоги статей 6, 19 Конституції України, статей 59, 71, 73 Закону України ”Про місцеве самоврядування в Україні”, статей 2, 18, 20, 23 Закону України ”Про оцінку земель”.

Згідно наданого до матеріалів справи технічного звіту з інвентаризації земельної ділянки (а.с. 49-100, т. 1)  на території, яка надана позивачу, знаходяться 4 комунальні об'єкти загальною площею 0,1405 га, загальна площа використовується за рекреаційним призначенням.

З урахуванням вищевикладеного суд визнає такими, що підлягають задоволенню позовні вимоги ДП МОУ «ЦВТБ «Севастополь» про:

- визнання протиправними дії Севастопольського міського головного управління земельних по застосуванню у «Виписці з технічної документації з нормативно - грошової оцінки земельної ділянки»№ 1 ДП МОУ «ЦВТБ «Севастополь»від 19.01.2005 коефіцієнту функціонального використання - 2,5,

- зобов'язання Севастопольського міського головного управління земельних ресурсів надати нові Виписки з технічної документації з нормативно - грошової оцінки земельної ділянки № 1 ДП МОУ «ЦВТБ «Севастополь»для:

 - земельної ділянки, яка знаходиться під зеленими насадженнями, спортивними майданчиками та алеями площею 7,7440 га,  яка використовується за рекреаційним призначенням  із застосуванням коефіцієнту функціонального використання величиною - 0,7 (землі оборони);

 -  земельної ділянки, яка знаходиться під капітальними забудовами, проїздами, проходами та площадками  загальною площею 0,1405 га, яка використовується з комерційною метою із застосуванням коефіцієнту функціонального використання величиною - 2,5;

- земельної ділянки, яка знаходиться під обслуговуванням пляжу, гідротехнічних споруд та під'їзної дороги до них площею 1,8945 га,  яка використовується за рекреаційним призначенням  із застосуванням коефіцієнту функціонального використання величиною - 0,7 (землі оборони)  такими, що підлягаючими задоволенню.

Клопотання позивача про вжиття заходів забезпечення позову суд усною ухвалою залишив без задоволення у зв'язку з ненаданням позивачем   доказів, що захист його прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття  заходів забезпечення адміністративного позову та доказів, що для їх відновлення позивачеві  необхідно буде докласти значних зусиль та витрат.

Відповідно до статей 94, 98 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати, здійснені позивачем та документально підтверджені, присуджуються йому в сумі 6,80 грн.

Керуючись статтями 158-163   Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В :

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправними  дії Севастопольського міського управління земельних ресурсів щодо застосування у Виписках з технічної документації з нормативно-грошової оцінки земельних ділянок загальною площею 7,8845 га для обслуговування будівель та споруд військової туристичної бази, 1,8945 га  для обслуговування пляжу, гідротехнічних споруд та під'їзної дороги до пляжу, які розташовані по вулиці Сімонок 68 в місті Севастополі, від 26.01.2006 за № 866/1, № 868/1 коефіциєнтів використання  2,5 та 0,65.

2. Зобов'язати  Севастопольське міське головне управління земельних ресурсів (99011, місто Севастополь, вул. Леніна, 2) видати у 10 - денний  строк після набрання постановою законної сили Витяги із технічної документації по нормативно-грошовій оцінці земельної ділянки загальною площею 7,8845 га для обслуговування будівель та споруд військової туристичної бази, 1,8945 га  для обслуговування пляжу, гідротехнічних споруд та під'їзної дороги до пляжу, які розташовані по вулиці Сімонок 68 в місті Севастополі та використовуються ДП МОУ «ЦВТБ «Севастополь»із застосуванням коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки величною 0,7 (землі оборони), згідно затвердженої рішенням Севастопольської міської Ради № 4046 від 19.10.2005 технічної документація “Проведення нормативної грошової оцінки земель станом на 01.01.2004”.

3. Зобов'язати  Севастопольське міське головне управління земельних ресурсів (99011, місто Севастополь, вул. Леніна, 2) видати у 10 - денний  строк після набрання постановою законної сили Витяг із технічної документації по нормативно-грошовій оцінці земельної ділянки 0,1405 га, яка розташовані по вулиці Сімонок 68 в місті Севастополі та використовуються ДП МОУ «ЦВТБ «Севастополь»з комерційною метою, із застосуванням коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки величною 2,5 (землі комерційного використання), згідно затвердженої рішенням Севастопольської міської Ради № 4046 від 19.10.2005 технічної документація “Проведення нормативної грошової оцінки земель станом на 01.01.2004”.

4.          Повернути з державного бюджету (код бюджетної класифікації 22090200, р/р 31116095600007, банк УДК у місті Севастополі, отримувач Державний бюджет Ленінського району, МФО 824509, код в ЄДРПОУ 24035598) на користь ДП МОУ «ЦВТБ «Севастополь»(99002, м. Севастополь, вул. Сімонок, буд. 68, код  ЄДРПОУ 22994107,  р/р 26000301439 в СФ АКБ “Укрсоцбанк”, МФО 324195) судовий збір в розмірі 6,80 грн.

       Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного господарського суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку частини 5 статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана в строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

                  

                  Суддя                                                                                              С. А. Рибіна

Повний текс постанови виготовлений 12.03.2007.

 

СудГосподарський суд м. Севастополя
Дата ухвалення рішення06.03.2007
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу511314
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —20-9/099

Постанова від 06.03.2007

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Рибіна С.А.

Постанова від 15.03.2007

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Рибіна С.А.

Ухвала від 05.03.2007

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Рибіна С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні