Справа № 815/3863/15
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 вересня 2015 року м.Одеса
Одеський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді: Бойко О.Я.
за участі:
секретаря судового засідання - Гацанюк К. В.
представника позивача: - ОСОБА_1 (довіреність від 14.01.2015 року)
відповідача: - не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Одеської обласної організації Партії регіонів про стягнення адміністративно-господарських санкції за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2014 році у розмірі 10103,85 грн. та пеню за порушення встановлених законом термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 828,20 грн..,-
СУТЬ СПОРУ:
До суду надійшов адміністративний Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Одеської обласної організації Партії регіонів про стягнення адміністративно-господарських санкції за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2014 році у розмірі 10103,85 грн. та пеню за порушення встановлених законом термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 828,20 грн.
29.01.2015 року Одеська обласна організація Партії регіонів надала до Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2014 рік, з якого вбачається, що середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу відповідача за 2014 рік склала 13 осіб, з них: середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 0 осіб. Тобто, згідно з нормативом робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, встановленим Законом України В«Про основи соціальної захищеності інвалідівВ» , відповідач повинен був створити 1 місце, а не створив жодного.
На підставі даних звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2014 рік Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів склало розрахунок адміністративно-господарських санкцій від 22.04.2015 року № 031/403 за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2014 звітний рік у розмірі 10103,85 грн., які відповідач повинен був сплатити у строк до 15 квітня 2014 року.
Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів вважає, що в зв'язку з самостійною несплатою адміністративно-господарських санкцій в строк до 15 квітня поточного року Одеській обласній організації Партії регіонів нарахована пеня у розмірі 828,20 грн.
Станом на 14.05.2015 року заборгованість в розмірі 10103,85 грн. та пеня у розмірі 828,20. відповідачем не сплачені, що стало підставою для звернення до суду з цим позовом.
Представник позивача у судовому засіданні, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві, підтримав позовні вимоги у повному обсязі та просив їх задовольнити (а.с.4-6).
Відповідач явку представника до судового засідання не забезпечив, повідомлений належним чином та завчасно.
З урахуванням думки представника позивача та відповідно до ч.4 ст. 128 КАС України суд дійшов висновку про можливість і доцільність розгляду адміністративної справи за даною явкою.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд дійшов висновку про задоволення позову, виходячи з наступного. Так, суд -
ВСТАНОВИВ:
Одеська обласна організація Партії регіонів 29.01.2015 року подало до Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2014 рік (а.с.7-8).
Відповідно до зазначеного звіту середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу відповідача за 2014 рік склала 13 осіб, з них: середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 0 осіб. Однак, відповідно до даного звіту, зазначений працівник - ОСОБА_2 працював на підприємстві у 2014 році протягом 5 місяців (5:12=0,42). Таким чином норматив по працевлаштуванню інвалідів не виконаний.(а.с.7-8).
Закон України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» визначає основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам ефективно реалізувати права та свободи людини і громадянина та вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними можливостями, здібностями і інтересами.
Так, відповідно до ч.3 ст.18 України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно з ч.1 ст.19 Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
У відповідності з даним нормативом робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити 1 робочих місця, а не створив жодного.
Таким чином, відповідно до норм діючого законодавства норматив робочих місць по працевлаштуванню інвалідів протягом звітного 2014 року відповідачем не виконано.
Згідно з ч.1 ст.20 Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст.19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
Відповідно до ч.4 ст.20 Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого ч.1 ст.19 цього Закону.
На підставі даних звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2014 рік (а.с.7) Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів склало розрахунок адміністративно-господарських санкцій від 22.04.2015 року № 031/403 за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2014 звітний рік у розмірі 10103,85 грн., які відповідач повинен був сплатити у строк до 15 квітня 2014 року (а.с.9).
Згідно з ч.2 ст.20 Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. (Відсоток ставки Національного банку України станом на 14.05.2015 року становить 30,00; коефіцієнт ставки Національного банку України становить: 120х30/100х365=0,10).
Суд встановив, що станом на 06.07.2015 року відповідач не сплатив суму адміністративно-господарських санкцій у розмірі 10103,85 грн., в зв'язку з чим відповідачу нараховано пеню у розмірі 828,20 грн.
На час розгляду справи загальна сума адміністративно-господарських санкцій та пені в загальному розмірі 10932,05 грн. відповідачем не сплачена.
Крім того, представник позивача у судовому засіданні надав довідку Одеського міського центру зайнятості № 3089/19/02 від 27.08.2015 року, яка свідчить, що Одеська обласна організація Партії регіонів не інформувала центр зайнятості про створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, про вільні роботі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів (а.с.24).
Відповідно до ст.86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
З урахуванням встановлених фактів, суд вважає, що позивач довів суду ті обставини, на які посилався в обґрунтування позовних вимог і вони належать до задоволення у повному обсязі.
Відповідно до вимог ст.94 КАС України судові витрати не стягуються.
Враховуючи вищезазначене та оцінюючи наявні в матеріалах справи письмові докази у сукупності, суд вважає, що заявлені позовні вимоги про стягнення з відповідача адміністративно-господарських санкцій та пені в загальному розмірі 22020,60 грн. є обґрунтованими та такими, що належать до задоволення в повному обсязі.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 7, 8, 9, 11, 71, 86, 159-164,167 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з Одеської обласної організації Партії регіонів (65044, м. Одеса, проспект Шевченка, 2, код ЄДРПОУ 25997477, р/р 26009031646001, МФО 328384, Банк АТ «Імексбанк») на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на рахунок управління Державної казначейської служби України в Одеській області, Одержувач - УК у Приморському районі, МФО - 828011, р/р - 31214230700008, код ЄДРПОУ 38016923, суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2014 році у розмірі 10103(десять тисяч сто три),85 грн. та пеню за порушення встановлених законом термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 828 (вісімсот двадцять вісім),20 грн.
Порядок і строки оскарження постанови визначаються ст.ст. 185 , 186 Кодексу адміністративного судочинства України .
Постанова суду першої інстанції, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Відповідно до частини першої статті 185 , частини першої-другої, четвертої статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України , сторони які беруть участь у справі, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку дану постанову повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу , а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу , було повідомлено про можливість отримання копії постанови безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через адміністративний суд першої інстанції, який ухвалив судове рішення.
Повний текст постанови виготовлений 23 вересня 2015 року.
Суддя: О.Я. Бойко
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.09.2015 |
Оприлюднено | 01.10.2015 |
Номер документу | 51357499 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бойко О.Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні