Справа № 2-а-1832/09/0770
Рядок статзвіту - 2.9
код - 03
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 травня 2010 року м. Ужгород
Закарпатський окружний адміністративний суд в складі колегії суддів:
головуючого - судді Шешеня О.М., суддів: Большакова О.О., Рейті С.І.,
при секретарі судового засідання - Сочка О.Я., та сторін, які беруть участь у справі:
позивача: директор МП «Санус» ОСОБА_1;
відповідача: міністр Міністерства охорони здоров'я України, представник в судове засідання не з'явився;
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою директора МП «Санус» ОСОБА_1 до міністра Міністерства охорони здоров'я України в якому просить визнати протиправними наказ № 779 від 25.12.2008 р. та рішення Ліцензійної комісії Міністерства охорони здоров'я України від 25.12.2008 р. № 42, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до статті 160 частини З КАС України 21 травня 2010 року було проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови виготовлено та підписано 26 травня 2010 року.
Позивач, Директор МП «Санус» ОСОБА_1 звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до міністра МОЗ ОСОБА_2 в якому просить: визнати протиправними наказ № 779 від 25.12.2008 р. та рішення Ліцензійної комісії Міністерства охорони здоров'я від 25.12.2008 р. № 42.
В судовому засіданні позивач підтримав свої позовні вимоги з підстав, які зазначені у позові і просив суд їх задовольнити посилаючись на наступне.
Рішенням Ліцензійної комісії МОЗ від 25.12.08 р. № 42 та наказом міністра охорони здоров'я України ОСОБА_2 анульована ліцензія МОЗ від 27.04.07 р. Серії АВ № 333610, яка видана приватному малому підприємству «Санус» на проведення господарської діяльності з медичної практики на підставі про неможливість ліцензіата забезпечити виконання ліцензійних умов, встановлених для господарської діяльності з медичної практики. Підставою для прийняття такого рішення послужили наслідки перевірки діяльності ПМП «Санус» у грудні 2008 року, якою ніби констатовано окремі порушення діяльності ПМП «Санус». Однак усі факти не відповідають дійсності і навмисно перекручені.
Позивач у позовній заяві дає своє пояснення по кожному факту виявлених комісією порушень.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, просив суд розглянути дану адміністративну справу без участі його представника в судовому засіданні з урахуванням заперечень, проти адміністративного позову.
Розглянувши подані сторонами документи та матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких грунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те. ЩО задоволенні позову слід відмовити з наступних підстав.
Судом встановлено, що позивач приватне мале підприємство «Санус» отримано ліцензію Міністерства охорони здоров'я України від 27 квітня 2007 року № 13 серії АВ № 333610 на здійснення господарської діяльності медична практика за лікарськими спеціальностями: хірургія, урологія, акушерство і гінекологія, сексопатологія, терапія.
Відповідно до пункту 1.2 Порядку контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження певних видів господарської діяльності в галузі охорони здоров'я, що ліцензуються, затвердженого спільним наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва та Міністерства охорони здоров'я України від 18 вересня 2002 року N 103/346 «Про затвердження Порядку контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження певних видів господарської діяльності в галузі охорони здоров'я, що ліцензуються» контроль за додержанням суб'єктами господарювання (далі - ліцензіати) Ліцензійних умов провадження певних видів господарської діяльності в галузі охорони здоров'я, що ліцензуються, здійснюють Міністерство охорони здоров'я України (далі - МОЗ України) як орган ліцензування, Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва (далі - Держпідприємництво) і його територіальні органи як спеціально уповноважені органи з питань ліцензування (далі - органи контролю) у межах своїх повноважень шляхом проведення планових і позапланових перевірок.
У відповідності до вищезазначеного наказу, листа начальника ужгородського РВ УМВС України в Закарпатській області Руснака 1.1., звернення головного лікаря Закарпатського обласного онкологічного диспансеру наказом МОЗ України від 03. 2.2008 № 455-Адм. (а.с. 91) було створено комісію для проведення позапланової перевірки додержання Ліцензійних умов провадження медичної практики та організації надання медичної допомоги приватним малим підприємством «Санус». На підставі вищезазначеного наказу комісією МОЗ України 19.12.08 р. було проведено позапланову перевірку додержання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики приватним малим підприємством «Санус».
Перевіркою було встановлено та відображено у Протоколі засідання ліцензійної комісії МОЗ України від 25 грудня 2008 р., що на момент перевірки були відсутні наступні документи (а.с. 90).
Акт перевірки вводу об'єкта в експлуатацію санітарно епідеміологічною службою не підписаний.
В приміщенні, що тимчасово використовується для проведення хірургічних втручань, не передбачено облицювання стін керамічною плиткою або матеріалами, які піддаються миттю та дезінфекції, що не відповідає вимогам санітарних норм і правил облаштування та утримання лікувально-профілактичних закладів. Відсутня передопераційна, відсутні умови для підготовки персоналу до операцій, площа операційної не відповідає вимогам санітарного законодавства, приміщення операційної переповнене обладнанням та устаткуванням, в тому числі непрацюючим-площа операційної та передопераційної не відповідає санітарно-епідемічним нормам.
Відсутній будь-який документальний облік проведених оперативних втручань та маніпуляцій.
Відсутня первинна медична документація, яка використовується (щоденник обліку роботи кабінету (відділення), що є порушенням п.2.3.1 .Ліцензійних умов.
Не ведеться облік інфекційних захворювань згідно форм ф.№ ОбО/о «Журнал обліку інфекційних захворювань» та ф.№058 «Екстрене повідомлення про інфекційне захворювання»), затверджених наказом МОЗ України від 10.01.06р. № 1 «Про затвердження Форм первинної обліковою документації з інфекційної, дерматовенерологічної, онкологічної захворюваності та інструкцій щодо їх заповнення», що є порушенням п.2.3.1 .Ліцензійних умов.
Термін дії кваліфікаційної категорії головного лікаря ОСОБА_1 за спеціальністю «хірургія» закінчився 20.06.05р., за спеціальністю «урологія» - 26.11.07р., що є порушенням вимог ст. 74 Основ законодавства України про охорону здоров'я, наказу МОЗ України від 19.12.1997 р. №359 «Про подальше удосконалення атестації лікарів» та п.2.2 Ліцензійних умов - про що свідчать копії наданих в справі документів гр. ОСОБА_1- позапланова перевірка дотримання Ліцензійних умов проводилась 03.12.08 року.
Закладом не подаються звіти з початку своєї діяльності до територіальних органів медичної статистики, що є порушення п.2.3.2 Ліцензійних умов.
Відсутній сертифікат державної акредитації закладу, який працює більше двох років, що є порушенням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 15.07.97 № 765 «Про затвердження порядку державної акредитації закладу охорони здоров'я»- про що свідчить ліцензія видана МОЗ України від 17.01.2001 року серії АА №010771 - тобто ПМП «Санус» працює без державної акредитації майже 8 років.
Не проведені медичні огляди працівників, що є порушенням вимог наказу МОЗ України від 23.07.2002р. № 280 «Щодо організації проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій і виробництв, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних захворювань»- копії проходження профоглядів, а також інші документи медпрацівників, що працюють в даному закладі повністю відсутні.
Не забезпечується виконання вимог наказу МОЗ України від 04.04.08р. №181 «Про затвердження методичних рекомендацій «Епідеміологічний нагляд за інфекціями області хірургічного втручання та їх профілактика», в частині вимог спрямованих на зниження ризику інфекцій області хірургічного втручання в передопераційний та інтраопераційний періоди.
Відсутній журнал вхідного та періодичного інструктажу персоналу з техніки безпеки. Засоби вимірювальної техніки не пройшли метрологічну повірку.
Не представлені угоди на утилізацію специфічних медичних та біологічних відходів, утилізацію медичних виробів з пластичних мас, що є порушенням вимог наказів МОЗ України від 12.05.1992 № 82 «Про розвиток та удосконалення патологоанатомічної служби» (в частині знищення операційного біологічного матеріалу) та наказу МОЗ України від 22.10.1993 р. № 223 «Про збір, знезараження та здачі використаних медичних виробів одноразового використання з пластичних мас»- відсутні будь які угоди на утилізацію специфічних медичних та біологічних відходів.
Виявлені порушення ст.17 Закону України «Про відходи», про що свідчать факти змішування (зі слів керівника підприємства) використаних медичних шприців, перев'язочного матеріалу з побутовим сміттям.
Відсутній розрахунок потреби дезінфекційних засобів, що є порушенням вимог санітарних норм і правил щодо облаштування та утримання лікувально - профілактичних закладів.
Не ведеться «Журнал обліку та отримання дезінфекційних засобів (ф.290/о), затверджений наказом МОЗ України від 11.07.2000р.№ 160 «Про затвердження облікових форм в медико - профілактичних закладах».
Відсутнє нормативне забезпечення стерилізаційною апаратурою згідно табелю оснащення (в наявності лише 1 сухоновітряний стерилізатор). Облік роботи та контроль ефективності проведення стерилізації (хімічний та бактеріологічний) не здійснюється-не представлена угода на проведення стерилізації залізничною лікарнею.
Не проводиться комплекс заходів, по очищенню та дезінфекції наркозного обладнання.
Наявний ультрафіолетовий випромінювач по потужності не відповідає вимогам санітарних норм і правил облаштування та утримання лікувально - профілактичних закладів.
Відсутня угода на проведення відомчого систематичного бактеріологічного лабораторного контролю комплексу санітарно - гігієнічних заходів та обстеження персоналу на виявлення носіїв патогенного стафілококу, що є порушенням вимог наказу МОЗ від 31.07.78р. № 720 «Про покращення медичної допомоги хворим з гнійними хірургічними захворюваннями та посилення заходів боротьби з внутрішньо - лікарняними інфекціями».
Окрім того в прокуратурі Закарпатської області ведеться кримінальне слідство по двом справам за халатне відношення до своїх обов'язків лікаря, що призвело хворих до смерті.
На підставі зазначених порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики комісією був складений Акт про неможливість ліцензіата забезпечити виконання Ліцензійних умов, встановлених для господарської діяльності з медичної практики, який є підставою для анулювання ліцензії.
Враховуючи зазначене, членами Ліцензійної комісії було прийняте рішення щодо анулювання ліцензії МОЗ України від 27.04.07 серії АВ №333610, виданої приватному малому підприємству «Санус» на провадження господарської діяльності з медичної практики, на підставі" Акту про неможливість ліцензіата забезпечити виконання Ліцензійних умов, встановлених для господарської діяльності з медичної практики (ст.21 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності»), яке було затверджене наказом Міністерства охорони здоров'я України від 25 грудня 2008 року № 779 «Про затвердження рішення Ліцензійної комісії « та підписано міністром ОСОБА_2.
У відповідності до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести обставини на яких грунтуються її позовні вимоги та заперечення.
В судовому засіданні позивачем не надано достатніх доказів, які б спростували висновки комісії, що здійснювала позапланову перевірку ПМП «Санус».
Зокрема позивачем надано суду висновок Ужгородської районної санітарно - епідемалогічної станції № 01 без дати про відповідність наявних приміщень позивача санітарним нормам і правилам щодо здійснення медичної практики (а.с. 15), технічне заключення ЗАТ «Наукового виробничого підприємства «Медінжсервіс», Закарпатської філії про експлуатаційну придатність основних конструктивних елементів ПМП «Санус» (експлуатації підлягають 1 і 2 - й поверхи загальною площею 616, 2 м 2), довідка № 468 від 19 березня 2007 року управління охорони здоров'я Закарпатської облдержадміністрації про стан матеріально - технічної бази суб'єкта господарювання, звіт про медичні кадри за 2007 рік, звіт про захворювання, зареєстровані у хворих, які проживають у районі обслуговування лікувального закладу за 2007 року, договір від 10.07.2008 р. про здачу та приймання вторсировини, облікові картки на чотирьох пацієнтів та обкладинки різного роду журналів і книг, які не можуть слугувати достатніми доказами позивача по даній справі.
Враховуючи вищевикладене суд приходить до висновку про те, що відповідач приймаючи рішення про анулювання ліцензії МОЗ від 27.04.07 серії АВ №333610. виданої приватному малому підприємству «Санус» (ідентифікаційний код 20444644. місцезнаходження юридичної особи: Закарпатська обл.. м. Ужгород, вул. Транспортна, 20- А) на провадження господарської діяльності з медичної практики, на підставі Акту про неможливість ліцензіата забезпечити виконання Ліцензійних умов, встановлених для господарської діяльності з медичної практики, дотримався вимог Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності", наказу Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва та Міністерства охорони здоров'я України від 18.09.02 №103/346 "Про ствердження Порядку контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження певних видів господарської діяльності в галузі охорони здоров'я, що ліцензуються", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 09.10.02 №820/7108, наказу Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва та Міністерства охорони здоров'я України від 16.02.01 №38/63 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з переробки донорської крові га її компонентів, виготовлення з них препаратів, господарської діяльності медичної практики та проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт (крім робіт на об'єктах ветеринарного контролю)", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 02.03.01 №188/5379, отже позивачеві у задоволенні позову слід відмовити.
На підставі наведеного та керуючись статтями 9, 11, 70, 71. 86, 160-163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. У задоволенні позову директора МП «Санус» ОСОБА_1 до міністра Міністерства охорони здоров'я України про визнання недійсним наказу міністра Міністерства охорони здоров'я України № 779 від 25.12.2008 р. та рішення Ліцензійної комісії Міністерства охорони здоров'я України від 25.12.2008 р. № 42 - відмовити.
2. Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складання постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складання в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Головуючий суддя Шешеня О.М.
Суддя Большакова О.О.
Суддя Рейті С.І.
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2010 |
Оприлюднено | 02.10.2015 |
Номер документу | 51395082 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Шешеня О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні