Постанова
від 28.01.2011 по справі 9787/10/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 9787/10/1570

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 січня 2011 року м.Одеса

11год.40хв. м.Одеса

У залі судових засідань №8

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Харченко Ю.В.

При секретарі Гурченковій Г.М.

За участю представників сторін:

Представник позивача: ОСОБА_1 -за довіреністю №01-1/19 від 11.01.2011р.

Представник відповідача: у судове засідання не з'явилась, про час, дату та місце судового засідання повідомлений належним чином та своєчасно.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Дочірнього підприємства «БС Торг Сервіс» про стягнення заборгованості у загальному розмірі 36 813,45грн., -

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, в якому позивач просить суд стягнути з Дочірнього підприємства «БС Торг Сервіс»заборгованість у загальному розмірі 36 813,45 грн., з яких 34 690,40грн. -сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2009 році, 2 123,05 грн. -сума пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно -господарських санкцій.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 15.10.2010р. було відкрито провадження у справі та запропоновано відповідачу у строк до 03.11.2010р. подати до суду письмові заперечення на позов та докази, які спростовують заявлені позовні вимоги.

Ухвалою суду від 03.11.2009р. закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду в засіданні суду на 25.11.2010р.

Відповідач у судові засідання 25.11.2010р., 16.12.2010р. та 25.01.2010р. не з'явився, заперечення на позов не надав, у зв'язку з чим справу розглянуто на підставі наявних у ній доказів, відповідно до ч.4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні у матеріалах справи докази в сукупності та проаналізувавши вимоги чинного законодавства суд встановив наступне.

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, фахівцями Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів була проведена перевірка виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів Дочірнього підприємства «БС Торг Сервіс», за результатами якої складений Акт №169, в якому до відповідача застосовано адміністративно-господарські санкції у сумі 34 690,40грн. за недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Як вбачається з означеного Акта перевірки №169 від 18.06.2010р., середньооблікова чисельність штатних працівників за 2009р. на Дочірнє підприємство «БС Торг Сервіс»склала 62 особи, у зв'язку з чим відповідно до нормативу місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити 2 місця, тоді як не створив жодного. Отже, відповідно до розрахунку суми відрахувань, що складається з поділення фонду заробітної плати на середньооблікову чисельність штатних працівників, та помноження її на кількість нестворених робочих місць для інвалідів, сума відрахувань за 1 не створене робоче місце становить 34 690,40грн., у зв'язку з чим загальна сума відрахувань складає 34 690,40грн. (1075,40:62=17345,20х2).

До того ж, як встановлено судом, до теперішнього часу адміністративно-господарські санкції відповідачем сплачені не були, з підстав чого та з урахуванням Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого наказом Мінпраці та соціальної політики України від 15.05.2007р. №223, позивачем нарахована пеня за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій за 204 дня в розмірі 2 123,05грн. (34690,40х0,03х204:100)

Таким чином, з урахуванням наведеного, на думку суду, застосування Одеським обласним відділенням фонду соціального захисту інвалідів до Дочірнього підприємства «БС Торг Сервіс» адміністративно-господарських санкцій у сумі 34690,40грн. та нарахування пені у сумі 2123,05грн. є правомірним, ґрунтовним та таким, що здійснено з урахуванням приписів чинного законодавства України, виходячи з наступного.

Відповідно до п.1 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2002р. №1434 (зі змінами та доповненнями), фонд соціального захисту інвалідів є урядовим органом державного управління, який діє у складі Мінпраці та підпорядковується йому.

Згідно п.3 Положення, основними завданнями Фонду є: реалізація у межах своєї компетенції державної політики у сфері соціального захисту інвалідів; контроль за виконанням підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами і організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю, нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні"; фінансування заходів щодо соціального захисту інвалідів.

Відповідно до п.4 Положення, Фонд, відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, здійснює контроль за виконанням підприємствами нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та сплатою ними адміністративно-господарських санкцій і пені.

Відповідно до ст. 19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» вiд 21.03.1991 № 875-XII, для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі 4% від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік -у кількості 1 робочого місця, якщо інше не передбачено законом.

Згідно ст. 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» , підприємства (об'єднання), установи і організації незалежно від форми власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлена нормативом, передбаченим ч. 1 ст. 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.

Як вбачається з наявного в матеріалах справи звіту Дочірнього підприємства «БС Торг Сервіс» «Про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2009 рік»(вхід.ФСЗ №2765 від 17.02.2010р.), середньооблікова чисельність штатних працівників за 2009р. на Дочірньому підприємстві «БС Торг Сервіс»склала 62 особи, у зв'язку з чим відповідно до нормативу місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити 2 робочих місця, тоді як не створив жодного. Отже, відповідно до розрахунку суми відрахувань, що складається з поділення фонду заробітної плати на середньооблікову чисельність штатних працівників, та помноження її на кількість нестворених робочих місць для інвалідів, сума відрахувань за 1 не створене робоче місце становить 34 690,40грн., у зв'язку з чим загальна сума відрахувань склала 34 690,40грн. (1075,40:62=17345,20х2).

Відповідно до ч.4 ст.20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбувалося порушення нормативу встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

Проте, всупереч ст. 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» відповідач самостійно в строк до 15 квітня 2010 року адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів не сплатив.

Відповідно до п.2 ст.20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки НБУ, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Таким чином, з огляду на викладене, за Дочірнім підприємством «БС Торг Сервіс»рахується заборгованість по сплаті адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для інвалідів у 2009 році, у розмірі 34 690,40грн. та пені, виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки НБУ, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк, що складає 2 123,05 грн.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч.1 ст.69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Згідно зі ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відтак, беручи до уваги наведене та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, отже підлягають задоволенню повністю зі стягненням з Дочірнього підприємства «БС Торг Сервіс»суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009р. у розмірі 34 690,40грн. та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 2 123,05грн.

Керуючись ч.4 ст.128, ст.ст.158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Дочірнього підприємства «БС Торг Сервіс»про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009р. у розмірі 34 690,40грн. та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 2 123,05грн., задовольнити.

2. Стягнути з Дочірнього підприємства «БС Торг Сервіс»(65014, АДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 32927543) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на рахунок Державного казначейства суму адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009р. у розмірі 34 690 (тридцять чотири тисячі шістсот дев'яносто)грн. 40коп. та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 2 123(дві тисячі сто двадцять три)грн. 05коп.

Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили у разі надходження заяви особи, на користь якої ухвалено судове рішення.

Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складено та підписано «28»січня 2011р.

Суддя Харченко Ю.В.

1. Адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Дочірнього підприємства «БС Торг Сервіс»про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009р. у розмірі 34 690,40грн. та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 2 123,05грн., задовольнити.

2. Стягнути з Дочірнього підприємства «БС Торг Сервіс»(65014, АДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 32927543) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на рахунок Державного казначейства суму адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009р. у розмірі 34 690 (тридцять чотири тисячі шістсот дев'яносто)грн. 40коп. та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 2 123(дві тисячі сто двадцять три)грн. 05коп.

Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили у разі надходження заяви особи, на користь якої ухвалено судове рішення.

28 січня 2011 року

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.01.2011
Оприлюднено02.10.2015
Номер документу51397637
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —9787/10/1570

Постанова від 28.01.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 03.11.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 15.10.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні