Справа № 704/10/1570
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 серпня 2011 року м.Одеса
У залі судових засідань № 25
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Свиди Л.І.
судді - Іванова Е.А.
судді - Колесниченко О.В.
при секретарі судового засідання - Бобровській О.Ю.
за участю сторін:
представника позивача - ОСОБА_1 (по довіреності)
представника відповідача від
представництва ДКУ з питань
регуляторної політики та
підприємництва в Одеській області - не з'явився
представника відповідача від
ДКУ з питань регуляторної політики та
Підприємництва - не з'явився
представника відповідача від
ГУДКУ в Одеській області - не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Невада» до представництва Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва в Одеській області, Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва, Головного управління Державного казначейства України в Одеській області про визнання дій протиправними, стягнення надмірно сплачених коштів, -
ВСТАНОВИВ:
До суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «Невада»з адміністративним позовом до представництва Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва в Одеській області, Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва, Головного управління Державного казначейства України в Одеській області про визнання дій представництва Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва в Одеській області щодо відмови у видачі подання на повернення надмірно сплачених коштів до Державного бюджету України за видачу ліцензії на організацію діяльності з проведення азартних ігор серії АВ №082901 - протиправними, стягнення з Державного бюджету України через Головне управління Державного казначейства України в Одеській області надмірно сплачених коштів до Державного бюджету України у розмірі 661 772,91 грн. за видачу ліцензії серії АВ №082901 на організацію діяльності з проведення азартних ігор у зв'язку з невикористаним строком дії ліцензії за період з 26.06.2009 року по 25.04.2011 року.
Представник позивача адміністративний позов підтримав, на заявлених вимогах наполягав, оскільки з дня набрання чинності Закону України «Про заборону грального бізнесу в Україні», а саме з 25.06.2009 року ліцензія Серії АВ №082901 на організацію діяльності з проведення азартних ігор (діяльність з організації та проведення азартних ігор на гральних автоматах) з терміном дії з 26.04.2006 року по 25.04.2011 року скасована, а кошти, сплачені позивачем за видачу зазначеної ліцензії, за невикористаний період (з 26.06.2009 року по 25.04.2011 року) у розмірі 661 772,91 грн. підлягають поверненню.
Представник відповідача від представництва Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва в Одеській області в судове засідання не з'явився, про день, час та місце проведення судового засідання був повідомлений належним чином та завчасно у відповідності до ч. 8 ст. 35 Кодексу адміністративного судчинства України.
В своїх запереченнях відповідач - представництво Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва в Одеській області позов не визнав і просив в його задоволенні відмовити зазначаючи, що не має повноважень з оформлення позивачу подання на повернення помилково або надмірно перерахованих коштів до бюджету за кодом класифікації доходів бюджету 14060200 «Плата за видачу ліцензій та сертифікатів»відповідно до п. 12 наказу Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва №88 «Про організацію виконання окремих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік»від 07.05.2009 року.
Представник відповідача від Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва в судове засідання двічи не з'явився, про день, час та місце проведення судового засідання був повідомлений належним чином та завчасно, що підтверджується наявними в матеріалах справи повідомленнями про вручення поштового відправлення.
В своїх запереченнях відповідач - Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва позов не визнав і просив в його задоволенні відмовити зазначаючи, що на сьогоднішній день відсутній законодавчо визначений механізм повернення коштів внаслідок прийняття Закону України «Про заборону грального бізнесу в Україні».
Представник відповідача від Головного управління Державного казначейства України в Одеській області в судове засідання двічи не з'явився, про день, час та місце проведення судового засідання був повідомлений належним чином та завчасно, що підтверджується наявними в матеріалах справи повідомленнями про вручення поштового відправлення.
В своїх запереченнях відповідач - Головне управління Державного казначейства України в Одеській області позов не визнав і просив в його задоволенні відмовити зазначаючи, що висновку на повернення на користь позивача з Державного бюджету України коштів у розмірі 661 772,91 грн. не надходило.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, а також обставини якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.
Згідно положень ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Позивач просить суд визнати протиправними дії представництва Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва в Одеській області щодо відмови у видачі подання на повернення надмірно сплачених коштів до Державного бюджету України за видачу ліцензії на організацію діяльності з проведення азартних ігор серії АВ №082901, наслідком чого кошти, сплачені позивачем за видачу зазначеної ліцензії, за невикористаний період (з 26.06.2009 року по 25.04.2011 року) у розмірі 661 772,91 грн. залишаються невиплаченими та просить виплатити ці кошти.
Враховуючи вищевикладене, вказані спірні правовідносини носять публічно-правовий характер та спір підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства України.
22 січня 2001 року Виконавчим комітетом Одеської міської ради здійснена державна реєстрація Товариства з обмеженою відповідальністю «Невада», що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію ОСОБА_1 А 01 №510409 (аркуш справи 10).
Міністерством фінансів України 05.06.2006 року Товариству з обмеженою відповідальністю «Невада»видана ліцензія Серії АВ №082901 на організацію діяльності з проведення азартних ігор (діяльність з організації та проведення азартних ігор на гральних автоматах) з терміном дії з 26.04.2006 року по 25.04.2011 року (аркуш справи 13).
Відповідно до ст. 15 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності»від 1 червня 2000 року № 1775-III (в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин) за видачу ліцензії справляється плата, розмір та порядок зарахування якої до Державного бюджету України встановлюються Кабінетом Міністрів України. Плата за видачу ліцензії вноситься після прийняття рішення про видачу ліцензії. Установити розмір плати за ліцензію на провадження діяльності з організації і проведення азартних ігор (крім випуску та проведення лотерей) вартістю 30000 євро за кожний рік користування такою ліцензією, зокрема на кожну особу, що провадить діяльність з організації та проведення азартних ігор на гральних автоматах. Ліцензія на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор (крім випуску та проведення лотерей) видається строком на п'ять років.
Згідно зі ст. 1 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності»від 1 червня 2000 року № 1775-III (в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин) плата за ліцензію - разовий платіж, що вноситься суб'єктом господарювання за одержання ліцензії.
У відповідності до п. 5 Постанови Кабінету Міністрів України «Про термін дії ліцензії на провадження певних видів господарської діяльності, розміри і порядок зарахування плати за її видачу» від 29 листопада 2000 року № 1755 (в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин) плата, яка вноситься суб'єктом господарювання за видачу та переоформлення ліцензії, за кожний рік користування ліцензією на провадження діяльності з організації і проведення азартних ігор, а також за видачу копії та дубліката ліцензії, зараховується до Державного бюджету України і вноситься на рахунки територіального органу Державного казначейства.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Невада»за отримання ліцензії на організацію та проведення азартних ігор 24.05.2006 року відповідно до ст. 15 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності»від 1 червня 2000 року № 1775-III (в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин) сплатило кошти за отримання зазначеної ліцензії за п'ять років у розмірі 150 000 євро за курсом НБУ, що підтверджується платіжним дорученням №604 від 24.05.2006 року (аркуш справи 11).
Додатком №8 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік»за Державним комітетом України з питань регуляторної політики та підприємництва закріплено контроль за справлянням (стягненням) платежів до бюджету за кодом бюджетної класифікації 14060200 (плата за видачу ліцензій та сертифікатів).
15 травня 2009 року прийнятий Закон України «Про заборону грального бізнесу в Україні», який набрав чинності 25.06.2009 року, згідно з п. 2 ст. 4 якого з дня набрання чинності цим Законом видача ліцензій на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор в Україні припиняється, а ліцензії, видані суб'єктам підприємницької діяльності до дня набрання чинності цим Законом, скасовуються.
Таким чином з 26 червня 2009 року ліцензія Товариства з обмеженою відповідальністю «Невада»Серії АВ №082901 на організацію діяльності з проведення азартних ігор (діяльність з організації та проведення азартних ігор на гральних автоматах) з терміном дії з 26.04.2006 року по 25.04.2011 року скасована та невикористаний позивачем період строку дії зазначеної ліцензії є період з 26.06.2009 року по 25.04.2011 року.
Відповідно до ч. 2 ст. 50 Бюджетного кодексу України від 21 червня 2001 року №2542-III (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин) Державне казначейство України веде бухгалтерський облік всіх надходжень, що належать Державному бюджету України, та за поданням органів стягнення здійснює повернення коштів, що були помилково або надмірно зараховані до бюджету.
Згідно з п. 1 Положення про Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України 26 квітня 2007 року № 667 Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва (Держкомпідприємництво) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України. Держкомпідприємництво забезпечує реалізацію державної політики у сфері підприємництва. Держкомпідприємництво є спеціально уповноваженим органом з питань державної регуляторної політики, державної реєстрації, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності.
Таким чином Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва є як суб'єктом владних повноважень так і органом стягнення відповідно до додатку №8 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік».
Згідно з п. 1 Положення про Державне казначейство України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2005 року № 1232 Державне казначейство України є урядовим органом державного управління, що діє у складі Мінфіну і йому підпорядковується.
Таким чином Головне управління Державного казначейства України в Одеській області, як територіальний орган Державного казначейства України у справі є як суб'єктом владних повноважень, так і органом, який здйснює повернення коштів, що були помилково або надмірно зараховані до бюджету за поданням органу стягнення.
Наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 7 травня 2009 року № 88 затверджено Порядок оформлення суб'єктам господарювання подання на повернення помилково або надмірно перерахованих коштів до бюджету за кодом класифікації доходів бюджету 14060200 «Плата за видачу ліцензій та сертифікатів», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 1 червня 2009 року за № 479/16495.
Відповідно до п. 1, 2 зазначеного Порядку подання на повернення суб'єктам господарювання помилково або надмірно перерахованих коштів до бюджету за кодом класифікації доходів бюджету 14060200 «Плата за видачу ліцензій та сертифікатів»оформлюється представництвами Держкомпідприємництва в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі. Для отримання подання суб'єкт господарювання надає до представництва такі документи: заяву на повернення помилково або надмірно перерахованих коштів; оригінал або копію розрахункового документа, яким підтверджується перерахування коштів.
Згідно з п. 3 Порядку оформлення суб'єктам господарювання подання на повернення помилково або надмірно перерахованих коштів до бюджету за кодом класифікації доходів бюджету 14060200 «Плата за видачу ліцензій та сертифікатів», затвердженого Наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 7 травня 2009 року № 88 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 1 червня 2009 року за № 479/16495 Представництва на підставі розгляду документів, зазначених у пункті 2 Порядку, та виписок з бюджетних рахунків за кодом класифікації доходів бюджету 14060200 «Плата за видачу ліцензій та сертифікатів»оформлюють подання на повернення помилково або надмірно перерахованих коштів до органів Державного казначейства України. Подання підписується керівником представництва (його заступником), де зазначається число і дата, та засвідчується печаткою.
Як вбачається з матеріалів справи 12 листопада 2009 року позивач звернувся до Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва в Одеській області із заявою на повернення помилково або надмірно перерахованих коштів (аркуш справи 14).
Представництво Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва в Одеській області листом №01-09/1148 від 13.11.2009 року повідомило позивача, що станом на 13.11.2009 року механізм повернення помилково або надмрно сплачених коштів за користування ліцензіями на здійснення діяльності з проведення азартних ігор у зв'язку з прийняттям Закону України «Про заборону грального бізнесу в Україні»до Представництв Держкомпідприємництва України не доведений (аркуш справи 15).
10 грудня 2009 року Головне управління Державного казначейства України в Одеській області повідомило позивача про те що, у зв'язку із відсутністю подання органу стягнення, оформленого у встановленому чинним законодавством порядку, Головне управління Державного казначейства України в Одеській області не має правових підстав для повернення надмірно сплачених коштів у розмірі 661 772,91 грн., що підтверджується копією листа №15-04/414-7423 від 10.12.2009 року (аркуші справи 16-17).
Будь-яких заперечень щодо суми повернення надмірно сплачених коштів у розмірі 661 772,91 грн. відповідачі не надавали, а посилались тільки на відсутність механізму повернення коштів та відсутність подання відповідного органу до Головного управління Державного казначейства України в Одеській області
Таким чином, колегія суддів не приймає до уваги доводи відповідачів про відсутність законодавчо врегульованого механізму повернення суб'єктам господарювання коштів, надмірно сплачених за ліцензії, після їх скасування Законом України «Про заборону грального бізнесу в Україні», оскільки п. 3 Порядку оформлення суб'єктам господарювання подання на повернення помилково або надмірно перерахованих коштів до бюджету за кодом класифікації доходів бюджету 14060200 «Плата за видачу ліцензій та сертифікатів», затвердженого Наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 7 травня 2009 року № 88 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 1 червня 2009 року за № 479/16495, представництва на підставі розгляду документів оформлюють подання на повернення помилково або надмірно перерахованих коштів до органів Державного казначейства України.
Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Невада»обґрунтовані, відповідають вимогам чинного законодавства, у зв'язку з чим підлягають задоволенню повністю.
Керуючись ст. ст. 69-71, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Невада»до представництва Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва в Одеській області, Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва, Головного управління Державного казначейства України в Одеській області про визнання дій представництва Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва в Одеській області щодо відмови у видачі подання на повернення надмірно сплачених коштів до Державного бюджету України за видачу ліцензії на організацію діяльності з проведення азартних ігор серії АВ №082901 - протиправними, стягнення з Державного бюджету України через Головне управління Державного казначейства України в Одеській області надмірно сплачених коштів до Державного бюджету України у розмірі 661 772,91 грн. за видачу ліцензії серії АВ №082901 на організацію діяльності з проведення азартних ігор у зв'язку з невикористаним строком дії ліцензії за період з 26.06.2009 року по 25.04.2011 року -задовольнити повністю.
Визнати дії представництва Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва в Одеській області щодо відмови Товариству з обмеженою відповідальністю «Невада»у видачі подання на повернення надмірно сплачених коштів до Державного бюджету України за видачу ліцензії на організацію діяльності з проведення азартних ігор серії АВ №082901 - протиправними.
Стягнути з Державного бюджету України через Головне управління Державного казначейства України в Одеській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Невада»надмірно сплачені кошти до Державного бюджету України у розмірі 661 772,91 грн. за видачу ліцензії серії АВ №082901 на організацію діяльності з проведення азартних ігор у зв'язку з невикористаним строком дії ліцензії за період з 26.06.2009 року по 25.04.2011 року на р/р 26001313969 в Акціонерному банку «Південний», МФО 328209, код ЄДРПОУ 31309716.
Постанова набирає законної сили у порядку ст. 254 КАС України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги на постанову протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга на постанову подається до Одеського окружного адміністративного суду та одночасно її копія надсилається до Одеського апеляційного адміністративного суду.
Повний текст постанови виготовлено та підписано суддями 12.08.2011 року.
Головуючий суддя Л.І. Свида
Судді Е.А. Іванов
ОСОБА_2
12 серпня 2011 року
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.08.2011 |
Оприлюднено | 02.10.2015 |
Номер документу | 51398256 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Свида Л. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні