ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 817/2531/15
24 вересня 2015 року м. Рівне
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Гломба Ю.О., за участю секретаря судового засідання Маринич В.М., сторін та інших осіб, які беруть участь у справі:
позивача: представник не прибув,
відповідача: представник не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області
до Рівненської громадської організації "Камелія"
про стягнення коштів за податковим боргом,
ВСТАНОВИВ :
Державна податкова інспекція у м.Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області (далі - ДПІ у м.Рівному) звернулася з адміністративним позовом до Рівненської громадської організації "Камелія" (далі - РГО "Камелія") про стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих даного платника, на суму податкового боргу з плати за землю 19723,75грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що станом на 10.07.2015 за РГО "Камелія" перед бюджетом рахується податковий борг з плати за землю (орендної плати за земельні ділянки) в сумі 19723,75грн. Вказаний борг у добровільному порядку відповідачем не сплачений.
У судове засідання позивач не прибув, адміністративний позов містить клопотання про розгляд справи за відсутності представника.
Відповідач заперечень суду не надав, у судове засідання не прибув, про причини неприбуття суд не повідомив, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений з урахуванням вимог ст.ст.33, 35 КАС України належним чином.
Судом не визнавалася обов'язковою участь сторін у судовому засіданні. За таких обставин, відповідно до ч.4 ст.128 КАС України, суд вважає за можливе вирішити спір без участі сторін, на підставі наявних у справі доказів.
Враховуючи неявку в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, відповідно до положень ч.6 ст.12 КАС України, повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не забезпечується.
Повно і всебічно з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд вважає, що позов підлягає до задоволення повністю з огляду на наступне.
РГО "Камелія" зареєстрована як юридична особа виконавчим комітетом Рівненської міської ради 13.12.2000, перебуває на обліку, як платник податків в органі доходів і зборів.
Станом на 10.07.2015 за РГО "Камелія" рахується податковий борг з плати за землю (орендної плати за земельні ділянки) в сумі 19723,75грн., який виник на підставі:
- самостійно поданої податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 11.02.2014;
- податкового повідомлення-рішення форми "Р" від 07.11.2014 №0003302202, винесеного на підставі акта перевірки від 29.10.2014 №708/17-16-22-02/25930846, згідно з яким відповідачу збільшено грошове зобов'язання на суму 14826,56грн. (11861,25грн. - за основним платежем, 2965,31грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами));
- податкового повідомлення-рішення форми "Ш" від 26.03.2015 №0000551504, винесеного на підставі акта перевірки від 26.03.2015 №45, згідно з яким відповідача зобов'язано сплатити штраф в сумі 16,00грн.
З метою погашення податкового боргу ДПІ у м.Рівному для РГО "Камелія" було сформовано та надіслано податкову вимогу форми "Ю" від 19.03.2015 №749-23 на суму 3053,43грн.
Вказані податкові повідомлення-рішення та податкова вимога отримані відповідачем 07.11.2014, 24.03.2015 та 26.03.2015, у встановленому законом порядку ним не оскаржувалися.
Ці обставини підтверджені дослідженими у судовому засіданні доказами: розрахунком суми податкового боргу від 10.07.2015 №17229/17-16-23-10 (а.с.3), листом ГУ статистики у Рівненській області від 09.04.2015 №05-1-26/392 з додатками (а.с.4), корінцем податкової вимоги форми "Ю" від 19.03.2015 №749-23 (а.с.6), податковою декларацією з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 11.02.2014 (а.а.с.7-8), податкового повідомлення-рішення форми "Р" від 07.11.2014 №0003302202, форми "Ш" від 26.03.2015 №0000551504 та корінцями до даних рішень (а.а.с.9-10), витягом з картки особового рахунку (а.а.с.11-16).
Стаття 67 Конституції України передбачає обов'язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
В силу вимог ст.ст.10, 265-266 Податкового кодексу України, плата за землю (у тому числі орендна плата за земельні ділянки) є складовою частиною податку на майно, який належить до місцевих податків і зборів, встановлюється місцевими радами та зараховується до бюджетів місцевого самоврядування.
Відповідно до п.16.1.4. ст.16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.
Стаття 19-1 Податкового кодексу України визначає функції органів податкової служби, до яких зокрема відноситься здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування і сплати податків та зборів, своєчасністю подання податкової звітності, здійснення контролю за погашенням податкового боргу з податків та зборів платників податків, у тому числі тих, майно яких перебуває у податковій заставі, організовує роботу та здійснює контроль за застосуванням арешту майна платника податків, що має податковий борг, та/або зупинення видаткових операцій на його рахунках у банку, здійснює інші функції, визначені цим Кодексом та законами України.
Згідно з пп.266.7.5 п.266.7 ст.266 Податкового кодексу України, платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об'єкта/об'єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
Відповідно до п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно з п.56.11 ст.56 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків, не підлягає оскарженню.
За змістом п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом з причин, пов'язаних з порушенням податкового законодавства (за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу), платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України).
Оскільки відповідач не оскаржував податкові повідомлення-рішення та податкової вимоги, то загальна сума податкового боргу є узгодженою і підлягає сплаті.
Відповідно до пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно з пп.20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Пунктом 41.1 статті 41 Податкового кодексу України визначено, що контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів та митних платежів, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів.
За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають до задоволення повністю.
Підстави для застосування ст.94 КАС України у суду відсутні.
Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Рівненської громадської організації "Камелія" (код ЄДРПОУ 25930846) до місцевого бюджету м.Рівне кошти з рахунків у банках, обслуговуючих даного платника, на суму податкового боргу з плати за землю 19723,75грн. (дев'ятнадцять тисяч сімсот двадцять три гривні сімдесят п'ять копійок).
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Гломб Ю.О.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2015 |
Оприлюднено | 02.10.2015 |
Номер документу | 51399192 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Гломб Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні