копія
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 січня 2012 р. Справа № 2a-1870/47/12
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Глазька С.М.,
за участю секретаря судового засідання - Вангородської Ю.В.,
представників позивача - ОСОБА_1, ОСОБА_2,
представників відповідача - ОСОБА_3, ОСОБА_4,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Липоводолинського районного центру зайнятості до Відділу освіти Липоводолинської районної державної адміністрації про стягнення коштів у розмірі 2742 грн. 08 коп.,-
В С Т А Н О В И В:
Липоводолинський районний центр зайнятості звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовом до Відділу освіти Липоводолинської районної державної адміністрації про стягнення коштів у розмірі 2742 грн. 08 коп.
Свої вимоги позивач мотивує тим, що між Відділом освіти Липоводолинської РДА та Липоводолинським районним центром зайнятості був укладений договір № 03/11 від 31 січня 2011 року про організацію та проведення оплачуваних громадських робіт безробітною ОСОБА_5 на посаді підсобного працівника на шкільній кухні Липоводолинської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів. Згідно даного договору, актів виконаних робіт та актів перевірки Липоводолинським районним центром зайнятості, ОСОБА_5 працювала підсобним робітником на зазначеному підприємстві. Фінансування цих робіт забезпечував Липоводолинський районний центр зайнятості, а саме сплачувалась заробітна плата та єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 2742 грн. 08 коп.
Відповідно акту КРУ від 18 листопада 2011 року №06-20-03/42, за результатами зустрічної звірки, проведеної у Відділі освіти Липоводолинської РДА, при співставленні наказів директора, актів виконаних робіт, трудового договору, встановлено, що відповідно до укладеного договору між Відділом освіти Липоводолинської РДА та Липоводолинським районним центром зайнятості, на підставі направлення Липоводолинського районного центру зайнятості, безробітну особу ОСОБА_5 направлено на оплачувані громадські роботи по професії підсобного працівника до Липоводолинської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів. Проте, згідно наказу директора школи та трудового договору, безробітна особа фактично працювала кухарем в шкільній їдальні, що призвело до незаконних витрат, чим порушено вимоги п. 1,6,9 «Положення про порядок організації та проведення оплачуваних громадських робіт» затвердженого Постановою КМУ від 10 вересня 2008 року №839.
Після отримання вищезазначеного акту, Липоводолинський районний центр зайнятості надіслав начальнику Відділу освіти Липоводолинської РДА листа, в якому просив повернути суму 2742 грн. 08 коп. Відповідач відмовився сплатити вказані кошти, мотивуючи це тим, що зазначені витрати не передбачені у його кошторисі.
Від представника відповідача надійшло заперечення на адміністративний позов (а.с.30-31), в якому відповідач зазначав, що для покращення функціонування шкільної їдальні Липоводолинської спеціалізованої школи Відділ освіти Липоводолинської РДА звернувся 31 січня 2011 року до Липоводолинського районного центру зайнятості з проханням направити робітника для виконання робіт підсобного робітника у шкільній їдальні. За направленням Липоводолинського районного центру зайнятості 01 лютого 2011 року директор Липоводолинської спеціалізованої школи уклала трудовий договір та видала наказ про прийом на роботу ОСОБА_5 на посаду кухаря шкільної їдальні, оскільки дана працівниця мала відповідну освіту. Централізованою бухгалтерією Відділу освіти Липоводолинської РДА на підставі табелю обліку робочого часу та наказу про прийом на роботу на протязі лютого-березня 2011 року ОСОБА_5 нараховувалась заробітна плата. На підставі актів виконаних робіт, складеними працівниками школи, працівниками централізованої бухгалтерії Відділу освіти Липоводолинської РДА складалась звітність до Липоводолинського районного центру зайнятості за відповідними бланками, надавались копії табелів, розрахунково-платіжних відомостей.
Після перевірки наданих документів Липоводолинський районний центр зайнятості фінансував відповідні видатки на оплату громадських робіт. Зауважень до наданих документів до Відділу освіти Липоводолинської РДА не надходило. Кошти отримані від центру зайнятості на оплату громадських робіт були виплачені працівнику ОСОБА_5 у відповідні терміни.
У зв'язку з викладеним, відповідач просив відмовити у задоволенні позову.
В судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали в повному обсязі та просили позов задовольнити.
Представники відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечували з підстав викладених у запереченні.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, суд вважає за необхідне позовні вимоги задовольнити, виходячи з наступного.
В судовому засіданні встановлено, що Відділом освіти Липоводолинської РДА на адресу Липоводолинського районного центру зайнятості було направлено листа від 31 січня 2011 року № 175 (а.с.8), в якому Відділ освіти Липоводолинської РДА просив направити на оплачувані громадські роботи з 01 лютого 2011 року по 31 березня 2011 року терміном на 2 місяці 1 особу на виконання робіт підсобного робітника у шкільній їдальні Липоводолинської спеціалізованої школи І-ІП ст.
Відповідно до п. 9 "Положення про порядок організації та проведення оплачуваних громадських робіт" затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2008 року № 839, оплачувані громадські роботи організовуються роботодавцями незалежно від форми власності на договірній основі.
Для проведення оплачуваних громадських робіт (незалежно від джерел їх фінансування) між міським, районним, районним у місті або міськрайонним центром зайнятості (далі - місцевий центр зайнятості) та роботодавцями укладається договір про організацію та проведення оплачуваних громадських робіт.
Згідно п. 10 вказаного Положення, направлення державною службою зайнятості громадян на оплачувані громадські роботи здійснюється на підставі укладених договорів.
З особами, зайнятими на оплачуваних громадських роботах, роботодавці відповідно до законодавства про працю укладають у письмовій формі строкові трудові договори.
31 січня 2011 року між Липоводолинським районним центром зайнятості та Відділом освіти Липоводолинської РДА (Роботодавець) був укладений договір № 03/11 (а.с.4-6). З п. 1 вказаного договору вбачається, що предметом договору є організація та проведення оплачуваних громадських робіт. Створення сторонами договору необхідних умов для тимчасової зайнятості осіб, які не мають роботи, виявили бажання працювати у вільний від основної роботи або від навчання час, пенсіонерів та інвалідів. Центр зайнятості організовує направлення на громадські роботи осіб, які звернулися до державної служби зайнятості. Роботодавець створює тимчасові робочі місця для проведення оплачуваних громадських робіт.
Відповідно до п.п. 2.1.1, 2.1.4 вказаного договору, центр зайнятості зобов'язується здійснити направлення 1 осіб на тимчасові робочі місця, що створюються Роботодавцем для проведення оплачуваних громадських робіт. У разі організації оплачуваних громадських робіт за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, перераховувати відповідні кошти Роботодавцю на підставі акта виконаних робіт і даних щодо фактичних витрат Роботодавця.
Відповідно до п. 2.3.1 зазначеного договору, Роботодавець зобов'язується створити у термін до 01 лютого 2011 року тимчасові робочі місця для проведення оплачуваних громадських робіт Липоводолинському РВО з 01.02.11 р. по 31.03.11 р. у загальній кількості 1 місце, у тому числі - підсобний робітник.
Як вбачається з актів виконаних робіт за лютий та березень 2011 року по Відділу освіти Липоводолинської РДА (а.с.9,12) в лютому та в березні 2011 року ОСОБА_5 виконувала роботи підсобного працівника на шкільній кухні Липоводолинської спеціалізованої школи І-ІП ступенів.
З актів перевірки обсягів виконаних робіт та витрат на оплату праці безробітним, які брали участь у оплачуваних громадських роботах у Відділу освіти Липоводолинської РДА (а.с.10,11), планового кошторису витрат коштів з ФЗДССУВБ на оплату праці безробітних, які направлені на оплачувані громадські роботи в Відділ освіти Липоводолинської РДА (а.с.17), даних щодо фактичних витрат по Відділу освіти Липоводолинської РДА на організацію та проведення оплачуваних громадських робіт згідно договору № 03/11 від 31 січня 2011 року за лютий 2011 року та за березень 2011 року (а.с.18,20), даних про кількість осіб, які взяли участь в оплачуваних громадських роботах, їх заробітну плату та кількість відпрацьованих днів за лютий 2011 року та за березень 2011 року (а.с.19,21), вбачається, що загальні витрати коштів на організацію та проведення громадських робіт ОСОБА_5 перераховані відповідачу становлять 2742 грн. 08 коп.
Як вбачається з матеріалів справи, Контрольно-ревізійним відділом в Липоводолинському районі було проведено ревізію фінансово - господарської діяльності Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в Липоводолинському районному центрі зайнятості за період з 01 січня 2009 року по 30 вересня 2011 року, якою встановлено ряд порушень та недоліків, що відображені в акті ревізії від 18 листопада 2011 року № 06-20-03/42.
Так, за результатами зустрічної звірки, проведеної у Відділі освіти Липоводолинської РДА, при співставленні наказів директора, актів виконаних робіт, трудового договору, встановлено, що відповідно до укладеного договору між Відділом освіти Липоводолинської РДА та Липоводолинським районним центром зайнятості, на підставі направлення Липоводолинського районного центру зайнятості, безробітну особу ОСОБА_5 направлено на оплачувані громадські роботи по професії підсобного працівника до Липоводолинської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів. Проте, згідно наказу директора школи та трудового договору на участь в оплачуваних громадських роботах від 01 лютого 2011 року (а.с.14), ОСОБА_5 була прийнята на оплачувані громадські роботи по професії кухаря у шкільну їдальню та фактично працювала кухарем в шкільній їдальні, що призвело до незаконних витрат, чим порушено вимоги п. 1,6,9 «Положення про порядок організації та проведення оплачуваних громадських робіт» затвердженого Постановою КМУ від 10 вересня 2008 року №839.
Підпунктом 1 "Положення про порядок організації та проведення оплачуваних громадських робіт" затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2008 року № 839, передбачено, що це Положення визначає порядок організації та проведення оплачуваних громадських робіт.
Відповідно до п. 6 "Положення про порядок організації та проведення оплачуваних громадських робіт" затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2008 року № 839, оплачувані громадські роботи проводяться виключно на спеціально створених для цього тимчасових робочих місцях.
Як вбачається з вимоги Контрольно-ревізійного відділу в Липоводолинському районі від 28 листопада 2011 року № 06-14/1093 (а.с.15-16), в ході ревізії встановлено, що в порушення вимог п. 1,6,9 «Положення про порядок організації та проведення оплачуваних громадських робіт» затвердженого Постановою КМУ від 10 вересня 2008 року №839 внаслідок відшкодування виплат заробітної плати безробітній особі за кваліфіковану роботу штатного працівника, що призвело до незаконних витрат, на загальну суму 2742 грн. 08 коп.
Липоводолинським районним центром зайнятості на адресу Відділу освіти Липоводолинської РДА було направлено лист від 05 грудня 2011 року № 428 (а.с.24), в якому позивач просив відшкодувати вказану суму незаконних витрат коштів, зокрема заробітної плати та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Листом від 14 грудня 2011 року (а.с.25) Відділ освіти Липоводолинської РДА повідомив Липоводолинським районним центром зайнятості, що оскільки робота ОСОБА_5 виконувалась, оплата була проведена згідно договору та табеля обліку робочого часу у мінімальному розмірі, підстав вважати виплачені суми незаконними немає, окрім того, Відділ освіти є бюджетною установою, коштів на відшкодування витрат не передбачених кошторисом немає.
В судовому засіданні представники відповідача визнали, що ОСОБА_5 дійсно працювала кухарем у шкільній їдальні Липоводолинської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів, однак спірні кошти їй були виплачені в повному обсязі, у зв'язку з чим відповідач не вважає вказані витрати незаконними. Окрім того представники відповідача зазначили, що відповідач є бюджетною установою, а дані кошти на відшкодування витрат не передбачені бюджетом даної організації.
Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку, що Відділом освіти Липоводолинської районної державної адміністрації були порушені вимоги "Положення про порядок організації та проведення оплачуваних громадських робіт" затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2008 року № 839, а саме: не було створено тимчасового робочого місця для проведення оплачуваних громадських робіт з 01 лютого 2011 року по 31 березня 2011 року у загальній кількості 1 місце для підсобного робітника, що було передбачено договором, натомість безробітна виконувала кваліфіковану роботу штатного працівника у шкільній їдальні Липоводолинської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів, у зв'язку з чим перераховані відповідачу, за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, кошти на оплату праці безробітній, яка направлена на оплачувані громадські роботи, у розмірі 2742 грн. 08 коп., підлягають стягненню з відповідача.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Липоводолинського районного центру зайнятості до Відділу освіти Липоводолинської районної державної адміністрації про стягнення коштів у розмірі 2742 грн. 08 коп. -задовольнити в повному обсязі
Стягнути з Відділу освіти Липоводолинської районної державної адміністрації (ідентифікаційний код 02147782) на користь Липоводолинського районного центру зайнятості (на рахунок 37179001000227, код 21113381, банк платника ГУДКУ у Сумській області, МФО 837013) кошти у розмірі 2742 грн. 08 коп. (дві тисячі сімсот сорок дві гривні вісім копійок).
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя (підпис) С.М. Глазько
З оригіналом згідно
Суддя С.М. Глазько
Повний текст постанови складений 06 лютого 2012 року
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.01.2012 |
Оприлюднено | 02.10.2015 |
Номер документу | 51399398 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
С.М. Глазько
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні