Справа № 3011/10/1570
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 листопада 2010 року
Одеський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Танцюри К.О.,
за участю секретаря Руденко І.В.,
за участю:
-представника відповідача - ОСОБА_1 (довіреність №04-1/148 від 19.08.2010р.),
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства виробничої фірми «Чорноморкомплектбуд» про стягнення 7694,32 грн., -
В С Т А Н О В И В:
До суду з позовом звернулось Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства виробничої фірми «Чорноморкомплектбуд» про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2008 році у розмірі 7222,00 грн. та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 472,32 грн., разом - 7694,32 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що у відповідності з нормативом місць, призначених для працевлаштування інвалідів відповідач повинен був створити 3 робочих місця для інвалідів, але фактично створив лише 2, у зв'язку з чим, згідно Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» від 21.03.91 № 875-ХІІ підприємству було нараховано штрафні санкції за незабезпечення робочого місця для працевлаштування інвалідів за 2008 рік у розмірі 7222,00 грн. У зв'язку з порушенням термінів сплати адміністративно-господарських санкцій відповідачу нарахована пеня у сумі 472,32 грн. Заборгованість відповідача, з урахуванням пені, у загальній сумі 7694,32 грн. у добровільному порядку ним не сплачена.
У судовому засіданні представник Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві, підтримала позовні вимоги і просила задовольнити їх у повному обсязі.
Відповідач в судове засідання не з`явився, хоча був належним чином повідомлений про час та місце слухання справи а тому, на підставі положень ст.ст.33,35,128 КАС України справа слухалась за його відсутності за наявними в справі доказами.
26.05.2010р. через канцелярію суду надійшли заперечення на позовну заяву від Приватного підприємства виробничої фірми «Чорноморкомплектбуд», згідно яких відповідач зазначає, що підприємством виконанні вимоги Закону про створення робочих місць для інвалідів, а саме працевлаштовані в 2008 році 3 інваліди та зазначив що згідно ч.1 ст.18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів» забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості. До підприємства, крім прийнятих на роботу, інваліди з метою працевлаштування не зверталися. Обов'язок здійснювати пошук інвалідів на підприємство законом не покладено.
Заслухавши пояснення представника Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, дослідивши наявні в справі письмові докази суд встановив наступне.
Відповідно до ст.ст. 19, 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» від 21.03.91 № 875-ХІІ (далі - Закон № 875) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. При цьому, підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Виконанням нормативу робочих місць, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Згідно з актом перевірки Одеського обласного відділенням Фонду соціального захисту інвалідів щодо дотримання вимог ст.ст. 19,20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» №339 від 23.09.2009р. встановлено неподання ППВФ «Чорноморкомплектбуд» звіту до відділення Фонду та невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2008 рік. При перевірці Одеським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів встановлено не створення 1 робочого місця для інваліда (а.с.9-10)
Відповідно розрахунку адміністративно-господарських санкцій за 2008 звітний рік, сума адміністративно-господарських санкцій за 1 нестворене робоче місце відповідачем становить 7222грн. (а.с.6).
Частиною 2 ст. 20 Закону України № 875 «Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» передбачено, що порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня нараховується виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки НБУ, яка діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
В порушення вимог ст.20 Закону України № 875, відповідач самостійно в строк до 15.04.2009р. адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів не сплатив, у зв'язку з чим Одеським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів була нарахована пеня в розмірі 472,32 грн.
Суд не погоджується з твердженням відповідача, щодо працевлаштування в 2008 році 3-х інвалідів, оскільки, як вбачається зі списку інвалідів-штатних працівників, які були зайняті на підприємстві у 2008 році, наданого Одеським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів у 2008 році працювали інваліди ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, але останні 2 працівники ОСОБА_3 та ОСОБА_4М працювали на підприємстві відповідно 9місяців та 1 місяць. Тобто в сукупності відпрацьовані місяці 3(троьх) працівників-інвалідів складають 1 рік та 10 місяців, замість 3 років для 3 інвалідів.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що відповідачем не виконані вимоги законодавства по забезпеченню працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.
Статтею 18-1 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" передбачено, що пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урахуванням його побажань, здійснює Державна служба зайнятості.
Згідно Інструкції щодо заповнення форми звітності № 3-ПН «Звіт про наявність вакансій», затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005 року №420, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.12.2005 року за № 1534/11814 для інформування населення про наявність вакансій, сприяння працевлаштуванню громадян, зареєстрованих у центрах зайнятості як такі, що шукають роботу, для підбору персоналу на замовлення роботодавців використовується форма звітності № 3-ПН «Звіт про наявність вакансій».
У графі 15 цієї форми наводяться дані про можливість працевлаштування на вільне робоче місце (вакантну посаду) особи, що належить до окремої категорії громадян, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці, у рахунок річної броні, установленої місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами відповідних рад за поданням центрів зайнятості, відповідно до статті 5 Закону України «Про зайнятість населення», із змінами та доповненнями, а також інвалідів, пенсіонерів, студентів та інших.
Відповідачем не надано доказів подання такого звіту, за таких обставин суд дійшов висновку, що відповідачем не виконані вимоги законодавства по забезпеченню працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.
Крім цього, вимоги законодавства - стаття 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» не ставить обов'язок по сплаті адміністративно-господарських санкцій до відділення Фонду у залежність від будь-яких обставин, з яких інвалід не працює на підприємстві.
Отже, на відповідача покладено обов'язок створення робочих місць для працевлаштування інвалідів та інформування про це позивача та органів зайнятості, у порядку, встановленому вищезазначеними нормативними актами, виконання якого відповідачем не доведено.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що визначення відповідачеві адміністративно-господарських санкцій та пені здійснено правомірно, а тому позовні вимоги щодо стягнення з відповідача адміністративно-господарських санкцій та пені в загальній сумі 7694,32грн. є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.158-163,167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства виробничої фірми «Чорноморкомплектбуд» про стягнення 7694,32 грн. задовольнити.
Стягнути з Приватного підприємства виробничої фірми «Чорноморкомплектбуд» (65070, м.Одеса, вул. Варненська 27б) код ЄДРПОУ-23862968 адміністративно - господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 7694,32 грн. (сім тисяч шістсот дев'яносто чотири гривні тридцять дві копійки) та перерахувати на р/р31215230700007, банк ГУДКУ в Одеській області, одержувач-ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011, код 23213460, код 50070000.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дна отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний суддею 22.11.2010р.
Суддя К.О. Танцюра
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2010 |
Оприлюднено | 02.10.2015 |
Номер документу | 51400863 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Танцюра К.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні