Справа № 9587/09/1570
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 січня 2010 року
Одеський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Танцюри К.О.,
за участю секретаря Руденко І.В.
за участю:
-представника прокуратури - ОСОБА_1 (посвідчення від 01.10.2007, №140 ),
- представника позивача - ОСОБА_2 (довіреність від 21.12.2009, №1270/06/01),
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті ОСОБА_3 адміністративну справу за позовом ОСОБА_4 міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі ОСОБА_4 міськрайонного центру зайнятості населення до Сільськогосподарського кооперативу «Суворово» про стягнення заборгованості зі страхових внесків та пеню в загальному розмірі 93 596,11 грн.,-
В С Т А Н О В И В:
З позовом до суду звернувся ОСОБА_4 міжрайонний прокурор в інтересах держави в особі ОСОБА_4 міськрайонного центру зайнятості населення до Сільськогосподарського кооперативу «Суворово» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків та пені в загальному розмірі 93 596,11 грн. Свої вимоги позивач обґрунтовує порушенням Сільськогосподарським кооперативом «Суворово» вимог Закону України В«Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» від 02.03.2000р. N 1533-III.
В судовому засіданні 14.01.2010 року представник прокуратури та представник позивача ОСОБА_4 міськрайонного центру зайнятості підтримали позовні вимоги в повному обсязі. Відповідач був належним чином повідомлений про час та місце слухання справи, але його представник в судове засідання не з`явився, а тому, на підставі положень ст.128 КАС України справа розглядалась за його відсутності за наявними в справі доказами.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників прокуратури та позивача, суд встановив наступне.
Відповідно до ч.1 ст. 8 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, провадження збору та акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду.
Відповідно до ст. 12 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» виконавча дирекція Фонду є виконавчим органом правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління. Функції виконавчої дирекції Фонду покладаються на органи державної служби зайнятості.
Виконавча дирекція Фонду організовує виконання рішень правління Фонду та забезпечує дотримання законодавства України про страхування на випадок безробіття, діє від імені Фонду та підзвітна йому в межах та порядку, передбачених статутом Фонду.
Функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центри зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
Виконавча дирекція Фонду та її робочі органи, зокрема: ведуть реєстр платників страхових внесків; провадять збір страхових внесків; контролюють правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття; представляють інтереси Фонду в судових та інших органах.
Відповідно до ч.1 ст.16 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» джерелом формування коштів Фонду є, зокрема страхові внески страхувальників - роботодавців, застрахованих осіб, що сплачуються на умовах і в порядку, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами.
Як вбачається з матеріалів справи, Сільськогосподарський кооператив «Суворово» як юридична особа зареєстроване ОСОБА_4 районною державною адміністрацією 09.02.2002 за №15351050003000231 за юридичною адресою: Одеська область, Ізмаїльський район, смт.Суворове, вул. Пушкіна, 54 (а.с. 9) та зареєстроване в ОСОБА_4 міськрайонному центру зайнятості населення 15.10.1998 за № 150200043 як платник страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Відповідно до п.2 ч.2 ст.35 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» роботодавець зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески.
Згідно ч.2 ст.34 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» Фонд зобов'язаний, зокрема, забезпечувати збір страхових внесків; контролювати правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами з питань страхування на випадок безробіття, правильність призначення роботодавцем та виплати застрахованим особам допомоги по частковому безробіттю.
У відповідності до ч. 2 ст. 19 Закону України «Про зайнятість населення» від 01 березня 1991 року N 803-XII державна служба зайнятості має право, зокрема, стягувати з підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності, суми прихованих або занижених обов'язкових зборів та недоїмок до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Відповідно до ст. 38 Закону Украни В«Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність реєстрації як платник страхових внесків, несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців. Не сплачені в строк страхові внески, пеня і штраф стягуються в доход Фонду із страхувальника. Строк давності у разі стягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій, передбачених цією статтею, не застосовується.
Відповідно до п.8.1. Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженної Наказом Міністерства праці та соціальної політики України 18.12.2000 N 339 та зареєстрованної в Міністерстві юстиції України 16 січня 2001 року за N 30/5221, (далі по тексту Інструкція) роботодавці зобов'язані своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески.
З матеріалів справи вбачається, що СК «Суворово», як страхувальник, свої обов'язки щодо своєчасності сплати страхових внесків не виконав.
Згідно акту перевірки правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування та надходження страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за період з 01.01.2007 - 31.03.2009 №120 від 28.04.2009 СК «Суворово» за несвоєчасну та неповну сплату внесків була обчислена пеня у розмірі 15 956,91 грн. Загальна сума боргу за зазначений період складала 190 873,20грн.
Згідно постанови Одеського окружного адміністративного суду від 25.01.2008 по справі № 2-а-463/08 прийнято рішення про стягнення з СК «Суворово» на користь ОСОБА_4 міськрайонного центру зайнятості населення заборгованості по сплаті страхових внесків у розмірі 97 277,09 грн. Таким чином, сума боргу до стягнення за період з 01.01.2007 - 31.03.2009 складає 93 596,11 грн.
Відповідно до розрахункової відомості про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за 9 місяців 2009 року, яка підписана керівником СГ «Суворово» ОСОБА_3 та головним бухгалтером ОСОБА_5 і засвідчена печаткою підприємства, за СГ «Суворово», підтверджується існування зазначеної заборгованості зі сплати страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
Згідно ст.39 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу В«Підстави для звільнення від доказуванняВ» .
Даних щодо оплати зазначеної заборгованості на дату розгляду справи відповідачем до суду не надані.
Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги щодо стягнення з відповідача СГ «Суворово» заборгованості по сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття обґрунтованим та таким, що підлягають задоволенню.
У відповідності до п. 4 ч. 2 ст. 162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про стягнення з відповідача коштів, у зв'язку з чим з СГ «Суворово» на користь ОСОБА_4 міськрайонного центру зайнятості населення слід стягнути заборгованість по страховим внескам до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в сумі 93596,11 грн.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також, за відсутності витрат позивача пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) відповідно до ст.94 КАС України стягненню з відповідача не підлягає.
Керуючись ст.ст.71,86,94,158-163 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов ОСОБА_4 міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі ОСОБА_4 міськрайонного центру зайнятості населення до Сільськогосподарського кооперативу «Суворово» задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з Сільськогосподарського кооперативу «Суворово», код ЄДРПОУ 03769385 (68640,Одеська обл., Ізмаїльський р-н., смт. Суворове, вул. Пушкіна, 54) на користь держави в особі ОСОБА_4 міськрайонного центру зайнятості населення заборгованість зі страхових внесків у розмірі 93596,11(дев'яносто три тисячі п'ятсот дев'яносто шість гривень одинадцять копійок) грн. на р/р 37179301900014, Банк ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанову може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня проголошення постанови, а також подання апеляційної скарги протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний суддею 19.01.2010 року.
Суддя К.О. Танцюра
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.01.2010 |
Оприлюднено | 02.10.2015 |
Номер документу | 51400901 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Танцюра К.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні