Справа № 2а/1570/6033/2011
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 листопада 2011 року
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Цховребової М.Г.
при секретарі судового засідання - Ігнатенко М.Ю.
за участю:
представника прокуратури - ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Одесі адміністративну справу за позовом заступника прокурора Суворовського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства «Валентино» про стягнення адміністративно-господарських санкцій, -
встановив:
З серпня 2011 року заступник прокурора Суворовського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Приватного підприємства «Валентино» про стягнення з відповідача (ідентифікаційний код 21037160) на користь держави в особі Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (код: 23213460, р/р 256013043704 в ВАТ «Державний Ощадбанк України», МФО 328845) 5533,03 грн., в тому числі адміністративно-господарських санкцій в розмірі 5368,75 грн. та пені в розмірі 164,28 грн.
В судовому засіданні представник прокуратури підтримав адміністративний позов, просив суд задовольнити його в повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві (а.с.2- 4), та зазначив, що вважає за можливе розглянути справу за відсутності представника позивача.
Позивач в судове засідання не прибув. Про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином (а.с.32), про причини неприбуття суд не повідомив, заяви про відкладення розгляду справи від нього не надійшло.
Відповідач в судове засідання не прибув. Про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином (а.с.15, 21, 33), про причини неприбуття суд не повідомив, заяви про відкладення розгляду справи від нього не надійшло. Заперечення проти позову до суду не надійшли.
Виходячи з наведеного, суд вважає за можливе розглянути справу за даною явкою.
Суд, заслухавши пояснення представника прокуратури, дослідивши докази, наявні в матеріалах справи, дійшов до висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю, з наступних підстав.
В судовому засіданні встановлено, що 02.09.2002 року Приватне підприємство «Валентино» (далі - ПП «Валентино») зареєстровано виконавчим комітетом Одеської міської ради як юридична особа, ідентифікаційний код 21037160, місцезнаходження: 65069, м. Одеса, Десантний бульвар, 18. (а.с.24-25)
19.04.2007 року ПП «Валентино» зареєстровано у відділенні Фонду соціального захисту інвалідів за № 51/101/743. (а.с.37)
28 січня 2011 року ПП «Валентино» до Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів подано звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік форми № 10-ПІ (а.с.З5), у якому зокрема зазначено:
- середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу - 16 осіб;
- з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 1 особа;
- кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих
місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України «Про основи
соціальної захищеності інвалідів в Україні» - 1 особа;
- фонд оплати праці штатних працівників - 85,9 тис. грн.;
- середньорічна заробітна плата штатного працівника - 5368 грн.;
- сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів - 5368 грн.
Згідно списку відповідача працюючих інвалідів-штатних працівників, які були зайняті на підприємстві у 2010 році (а.с.36), на підприємстві працював один інвалід - штатний працівник, ОСОБА_2, на посаді завідуючого господарством, який відпрацював у 2010 році повних місяців - 1.
Згідно бази даних центру зайнятості Суворовського району м. Одеси ПП «Валентино» в 2010 році не надавало звіти за формою 3-ПН (звіт про наявність вакансій), (а.с.26)
Відповідно до розрахунку адміністративно-господарських санкцій за 2010 звітний рік від 27.04.2011 року № 03-1/680, визначених відповідачу (а.с.9):
- норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів = 1, середньооблікова кількість штатних працівників за звітний період, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність = 0,
- кількість робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів і не зайнятих інвалідами = 1,
- середньорічна заробітна плата - 85900 : 16 = 5368,75 грн.,
- сума адміністративно-господарських санкцій - 5368,75 грн.
У примітці розрахунку також зазначено, що у разі несплати адміністративно- господарських санкцій нараховується пеня у розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Станом на дату звернення до суду розмір пені складає 164,28 грн.
Станом на момент розгляду і вирішення справи доказів оскарження відповідачем заявленої у позові суми стягнення або її сплати повністю або частково суду не надано.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Спірні правовідносини врегульовано законодавством (чинним та у редакції станом на момент виникнення відповідних правовідносин): Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 року № 875-ХІІ (далі - ЗУ № 875-ХІІ), Положенням про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2002 року № 1434 (далі - Положення).
Відповідно п. 1 Положення Фонд соціального захисту інвалідів є урядовим органом державного управління, який діє у складі Мінпраці та підпорядковується йому.
Згідно п. З Положення основними завданнями Фонду, зокрема, є контроль за виконанням підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами і організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю (далі - підприємства), нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».
Пунктом 4 Положення передбачено, що Фонд відповідно до покладених на нього завдань:
- забезпечує реєстрацію у відділеннях Фонду підприємств, на яких працює вісім і більше осіб, та одержання від них звітності про зайнятість і працевлаштування інвалідів;
- здійснює контроль за виконанням підприємствами нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та сплатою ними адміністративно-господарських санкцій і пені;
- сприяє створенню робочих місць для працевлаштування інвалідів, професійному навчанню непрацюючих інвалідів, а також їх професійній підготовці, перепідготовці та підвищенню кваліфікації.
Відповідно до ст. 19 ЗУ № 875-ХІІ для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які
використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для
працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації
громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації
громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.
У межах зазначених нормативів здійснюється також працевлаштування інвалідів унаслідок психічного розладу відповідно до Закону України "Про психіатричну допомогу".
Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Порядок реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, його відділеннях, строки подання йому звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів, зарахування кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів, контролю за виконанням нормативів робочих місць та перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, щодо їх реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, його відділеннях, подачі щорічного звіту та сплати ними адміністративно-господарських санкцій, а також надання державній службі зайнятості інформації, необхідної для організації працевлаштування інвалідів, визначаються Кабінетом Міністрів України.
Відділення Фонду соціального захисту інвалідів з метою контролю за виконанням нормативу робочих місць, передбаченого частиною першою цієї статті, мають право в порядку, передбаченому Кабінетом Міністрів України, здійснювати перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, щодо реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, подачі ними звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів, виконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, у тому числі шляхом зарахування, та сплати ними адміністративно-господарських санкцій.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.
Керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у встановленому законом порядку.
Частинами 1, 3, 4, 5, 9 статті 20 ЗУ № 875-ХІІ передбачено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Спори, що виникають із правовідносин за статтями 19, 20 цього Закону, вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому порядку.
На підставі встановлених судом обставин та аналізу вищенаведених вимог законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд вважає подання даного позову правомірним, обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, - доведеними, позовні вимоги - обґрунтованими.
Керуючись ст.ст. 6, 7, 11, 33, 35, 71, 86, 94, 128, 158-162, 167, 184-186 КАС України,
суд -
постановив:
Адміністративний позов прокурора Суворовського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів - задовольнити повністю.
Стягнути з Приватного підприємства «Валентино» (ідентифікаційний код 21037160) на користь держави в особі Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (код: 23213460, р/р 256013043704 в ВАТ «Державний Ощадбанк України», МФО 328845) 5533,03 грн., в тому числі адміністративно-господарські санкції в розмірі 5368,75 грн. та пеню в розмірі 164,28 грн.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
В повному обсязі постанову складено 22 листопада 2011 року.
Суддя М. Г. Цховребова
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2011 |
Оприлюднено | 02.10.2015 |
Номер документу | 51400907 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Цховребова М. Г
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні