Справа № 2а/1570/3002/2011
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 травня 2011 року о 16 год. 45 хв. м.Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Соколенко О.М., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області до комунального підприємства «Джерело-комунсервіс»про стягнення 15614 грн. 89 коп., -
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області до комунального підприємства «Джерело-комунсервіс»про стягнення 15614 грн. 89 коп., у тому числі: суми необґрунтовано отриманої виручки у розмірі 4871 грн. 63 коп. та штрафу у сумі 10743 грн. 26 коп.
Відповідно до п.3 ч.1 ст. 183-2 КАС України судом 15.04.2011 року винесено ухвалу про відкриття скороченого провадження по справі, яку направлено відповідачу для надання заперечення по справі або заяви про визнання позову. Відповідно до вимог ч.3 ст. 106 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції із змінами та доповненнями, внесеними Законом України № 2453-VI від 07.07.2010 року, який набрав чинності 30.07.2010 року) позивачем надіслано відповідачу копію позовної заяви та доданих до неї документів.
Зазначену ухвалу відповідачем було отримано 26.04.2011 року, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення з розпискою про отримання, яке наявне в матеріалах справи. На виконання вказаної ухвали відповідач не скористався своїм правом надання заперечень по справі, або заяви про визнання позову.
Згідно п. 2 ч. 5 ст. 183-2 КАС України справа повинна бути розглянута не пізніше трьох днів з дня закінчення десятиденного строку для надання заперечень по справі, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.
Відповідно до положень ст.183-2 КАС України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження. Суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне та обґрунтоване судове рішення.
Дослідивши матеріали справи в порядку скороченого провадження, оцінивши докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позовна заява підлягає задоволенню з таких підстав.
Судом встановлено, що з 14.02.2011 року по 01.03.2011 року працівниками Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області була проведена планова перевірка відповідача за період з 01 липня 2009 року по 01 січня 2011 року щодо дотримання діючого порядку формування та застосування тарифів на житлово-комунальні послуги. За результатами вищезазначеної перевірки був складений акт №000080 від 01.03.2011 року (а.с.5-10), в якому встановлено, що відповідач порушив п. 21 Порядку формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2006 року № 959 (зі змінами та доповненнями), а саме завищення тарифів на послуги з централізованого водопостачання для бюджетних установ та інших споживачів в період з 01.02.2010 року по 01.02.2011 року за рахунок завищення рентабельності, внаслідок чого з бюджетних установ та інших споживачів стягувалася завищена плата за зазначені послуги за тарифом у розмірі 19 грн. 67 коп. замість економічно обґрунтованого 6 грн. 00 коп. та 7 грн. 83 коп./1 куб.м води відповідно. Відповідно до Розрахунку рентабельності послуг в діючих тарифах (а.с.14) всього за вказаний період було необґрунтовано додатково отримано виручки у сумі 5371 грн. 63 коп. (бюджетні установи –2802 грн. 35 коп. та інші споживачі –2569 грн. 28 коп.)
Також, за результатами перевірки, відповідачу було направлено припис № 72 від 08.03.2011 року про виконання законних вимог щодо усунення порушень державної дисципліни (а.с.13).
Основні принципи встановлення і застосування цін і тарифів та організацію контролю за їх дотриманням на території України визначає Закон України «Про ціни і ціноутворення», що зазначено в Преамбулі цього Закону.
Згідно п.1.4 Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженою наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції і Міністерства фінансів України від 03.12.2001 року №298/519 (далі - Інструкція) - порушенням порядку встановлення і застосування цін, за які накладаються економічні санкції, є, зокрема застосування цін (тарифів) за види послуг (робіт), які не передбачені визначеними нормативно-правовими актами, що встановлюють для них відповідні переліки платних послуг.
Відповідно до ст.14 Закону України «Про ціни і ціноутворення»у разі встановлення перевіркою порушень державної дисципліни цін в доход держави стягується необґрунтовано одержана виручка та штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної виручки.
Згідно до п.1.6 Інструкції необґрунтовано одержані суб'єктами господарювання, унаслідок порушень порядку встановлення і застосування цін, суми виручки та штрафи підлягають вилученню згідно із законодавством на підставі рішень, прийнятих органами державного контролю за цінами.
На підставі акту від 01.03.2011 року ДІКЦ в Одеській області було прийнято рішення №72 від 09.03.2011 року про застосування до відповідача економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, а саме вирішено:вилучити у комунального підприємства «Джерело-комунсервіс»5371 грн. 63 коп. та штрафу у сумі 10743 грн. 26 коп. (а.с.11).
Відповідачеві було направлено вищезазначене рішення та претензія №13-886 від 09.03.2011 року з пропозицією перерахувати кошти, які вказані в рішенні інспекції №72 від 09.03.2011 року і направити на адресу Інспекції копії платіжних доручень та їх перерахування (а.с.12). Відповідач отримав дані рішення та претензію 14.03.2011 року, що підтверджується копією повідомлення про вручення поштового відправлення з розпискою про отримання, яке наявне в матеріалах справи (а.с.15).
Як вбачається з тексту позовної заяви, станом на 11.04.2011 року відповідачем рішення інспекції №72 від 09.03.2011 року виконано частково, а саме: сплачено до бюджету 500 грн. 00 коп., а отже сума, яку відповідач повинен сплатити за необґрунтовано отриману виручку - 4871 грн. 63 коп. та штраф - 10743 грн. 26 коп.
Судом встановлено, що на момент розгляду справи відповідач вищезазначену заборгованість в добровільному порядку не сплатив.
Статтями 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Таким чином, враховуючи наведене та оцінюючи наявні в матеріалах справи письмові докази у сукупності, суд дійшов висновку, що позивач довів суду законність та обґрунтованість позовних вимог та вони підлягають задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 2, 4, 6, 9, 69-71, 86, 158-163, 167, 183-2, 186, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області до комунального підприємства «Джерело-комунсервіс» про стягнення 15614 грн. 89 коп., у тому числі: суми необґрунтовано отриманої виручки у розмірі 4871 грн. 63 коп. та штрафу у сумі 10743 грн. 26 коп.- задовольнити.
Стягнути з комунального підприємства «Джерело-комунсервіс»(ідентифікаційний код 36211817) в доход державного бюджету код 21081100, на р/р 31115106700509, ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011, код 23214666 суму необґрунтовано отриманої виручки 4871 грн. 63 коп. (чотири тисячі вісімсот сімдесят одна гривня 63 копійки); в доход державного бюджету код 21081100, на р/р 31115106700509, ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011, код 23214666 штраф у сумі 10743 грн. 26 коп. (десять тисяч сімсот сорок три гривні 26 копійок).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Одеського апеляційного адміністративного суду.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого ст. 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя О.М.Соколенко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.05.2011 |
Оприлюднено | 02.10.2015 |
Номер документу | 51402216 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Соколенко О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні