Постанова
від 24.09.2015 по справі 826/12228/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 вересня 2015 року № 826/12228/15

О 13 год. 17 хв. Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого Бояринцевої М.А. при секретарі судового засідання Голубничій О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АЛЬТЕРА ІНЖ" до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м.Києві про визнання протиправними дій, зобов'язати вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позовні вимоги заявлені про визнання протиправними дії Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління ДФС України у м. Києві щодо звернення до Товариства з обмеженою відповідальністю "Альтера Інж" із письмовим запитом вих. №15322/10/26-58-22-08-10 "Про надання інформації та її документального підтвердження".

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Альтера Інж" - вважає дії податкового органу з направлення запиту протиправними з таких підстав.

Запит не містить посилань на будь-які інші підстави надання платником податку інформації, тоді як фактично копії документів пропонується надати у зв'язку з тим, що виникла необхідність, що є порушенням вимог ст. 73 Податкового кодексу України.

Запит не відповідає вимогам закону, оскільки ним встановлено менший строк для надання відповіді порівняно з ст. 73 Податкового кодексу України (10 календарних днів, а не 30), не містить інформації про те, яке конкретне порушення податкового законодавства вчинено платником податків, не зазначено, в яких саме документах і яка саме розбіжність існує між задекларованими платником податків показниками в податковій звітності та відповідними показниками його контрагента.

За таких обставин запит не підлягає виконанню в порядку п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України.

Відповідач - Державна податкова інспекція у Солом'янському районі Головного управління ДФС України у м. Києві - проти задоволення позовних вимог заперечив з таких підстав.

В ході опрацювання даних інформаційних баз податкового органу встановлено, що у ТОВ "Електропостачзбут" (код 36184149) податкова звітність з податку на додану вартість за березень 2015 р. прийнята до відома, що свідчить про маніпулювання показниками звітності; ТОВ "Енерсіс Україна" (код 35635986) має стан 9 - відсутність за місцезнаходженням, при дослідженні формування ТОВ "Енерсіс Україна" (код 35635986) та ТОВ "Альтера Інж", ТОВ "Електропостачзбут" (код 36184149), ТОВ "ВО Овен" (код 35348663), ТОВ "КС-Альтера" (код 39507327) сум податкового кредиту та податкових зобов'язань було встановлено, що більшу частину від суми показників податкового кредиту та суми податкових зобов'язань даними контрагентами сформовано за рахунок один одного при закритій схемі руху товару/робіт/послуг один від одного, без мети використання зазначених господарських операцій у власній господарській діяльності, а з метою завищення вищевказаних показників.

За формою та змістом письмовий запит вих. №15322/10/26-58-22-08-10 "Про надання інформації та її документального підтвердження" відповідає вимогам ст. 73 Податкового кодексу України, і єдиним правовим наслідком його направлення є виникнення обов'язку надати інформацію на підтвердження певних обставин і не впливає на права та обов'язки платника податків.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких грунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

16.06.15 р. Державна податкова інспекція у Солом'янському районі Головного управління ДФС України у м. Києві направила до Товариства з обмеженою відповідальністю "Альтера Інж" запит №15322/10/26-58-22-08-10 "Про надання інформації та її документального підтвердження", у якому міститься вимога надати пояснення та їх документальне підтвердження, що підтверджують фінансово-господарські відносини, вид, обсяг і якість операцій та розрахунків для з'ясування реальності та повноти відображення в бухгалтерському та податковому обліку із відповідним відображенням у податкових деклараціях результатів операцій по господарських відносинах з постачальниками та покупцями, а саме: ТОВ "СВ Сальтера Київ" (код 39207096), ТОВ "Енерсіс Україна" (код 35635986), ТОВ "КС-Альтера" (код 39507327) за березень 2015 р., ТОВ "Електропостачзбут" (код 36184149) з 28.02.15 р. по 31.03.15 р., ТОВ "ВО Овен" (код 35348663) за лютий 2015 р.

Запит скеровано на підставі пп. 20.1 ст. 20, п. 1 аб.3 п. 73.3 ст. 73, пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 або п. 3 п. 73.3 ст. 73, пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України у зв'язку з встановленням сумнівності у факті здійснення операцій.

Запит отримано товариством 22.06.15 р.

Згідно п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право: 20.1.2. для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом.

Згідно п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (заступником керівника) контролюючого органу і повинен містити: 1) підстави для надіслання запиту відповідно до цього пункту, із зазначенням інформації, яка це підтверджує; 2) перелік інформації, яка запитується, та перелік документів, які пропонується надати; 3) печатку контролюючого органу.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи; 2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок та в інших випадках, передбачених статтею 39 цього Кодексу; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; 4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.

Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.

Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.

Порядок отримання інформації контролюючими органами за їх письмовим запитом визначається Кабінетом Міністрів України.

Згідно пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

В даному випадку письмовий запит вих. №15322/10/26-58-22-08-10 від 16.06.15 р. "Про надання інформації та її документального підтвердження" скеровано на адресу позивача саме в порядку вказаних положень Кодексу.

Запит підписано в.о.керівника контролюючого органу, містить: 1) підстави для надіслання запиту - пп. 20.1 ст. 20, п. 1 аб.3 п. 73.3 ст. 73, пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 або п. 3 п. 73.3 ст. 73, пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, зазначає інформацію (встановлення сумнівності у фактах здійснення господарських операцій платника податків з контрагентами), 2) перелік інформації, яка запитується, та перелік документів, які пропонується надати; 3) печатку контролюючого органу.

Письмовий запит про подання інформації надіслано платнику податків за наявності такої підстави: за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а саме.

Згідно пояснень податкового органу в ході опрацювання даних інформаційних баз податкового органу встановлено, що у ТОВ "Електропостачзбут" (код 36184149) податкова звітність з податку на додану вартість за березень 2015 р. прийнята до відома, що свідчить про маніпулювання показниками звітності; ТОВ "Енерсіс Україна" (код 35635986) має стан 9 - відсутність за місцезнаходженням, при дослідженні формування ТОВ "Енерсіс Україна" (код 35635986) та ТОВ "Альтера Інж", ТОВ "Електропостачзбут" (код 36184149), ТОВ "ВО Овен" (код 35348663), ТОВ "КС-Альтера" (код 39507327) сум податкового кредиту та податкових зобов'язань було встановлено, що більшу частину від суми показників податкового кредиту та суми податкових зобов'язань даними контрагентами сформовано за рахунок один одного при закритій схемі руху товару/робіт/послуг один від одного, без мети використання зазначених господарських операцій у власній господарській діяльності, а з метою завищення вищевказаних показників.

Оскільки в даному випадку мова йде про опрацювання даних, а не про висновки документально оформлених перевірок, то надати платнику відповідні документи (рішення), що містять відповідні висновки, неможливо, оскільки саме за результатами опрацювання наданих платником документів мають бути зроблені відповідні висновки, зокрема, про наявність чи відсутність підстав для проведення документальної позапланової перевірки.

Оскільки документи витребовуються податковим органом саме для перевірки обставин щодо попередньо виявлених сумнівних господарських операцій контрагентів, то податковий орган і не може надати у запиті підтвердження порушення платником вимог податкового законодавства, оскільки саме ці обставини і є предметом дослідження.

Щодо строку виконання вимог запиту, то п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України містить застереження щодо загального місячного строку для надання відповіді - якщо інше не передбачено цим Кодексом.

Пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України містить таке виключення, надаючи право податковому органу документальну позапланову перевірку якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

За таких обставин у суду відсутні підстави для висновку про порушення податковим органом вимог законодавства, зокрема, ст. 73 Податкового кодексу України, при скеруванні письмового запиту позивачу.

На підставі вищевикладеного, ст. 160-163, 186 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя М.А. Бояринцева

Повний текст судового рішення складений 24 вересня 2015 року.

Дата ухвалення рішення24.09.2015
Оприлюднено30.09.2015
Номер документу51404631
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/12228/15

Постанова від 24.09.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 26.06.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні