ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
36000, м. Полтава, вул.Зигіна, 1, тел. (0532) 610-421, факс (05322) 2-18-60, E-mail inbox@pl.arbitr.gov.ua
У Х В А Л А
25.11.2010 Справа № 7/88
за заявою Лубенської об"єднаної державної податкової інспекції, м.Лубни
до товариства з обмеженою відповідальністю аудиторської фірми "Лубни-Аудит", м.Лубни
про визнання банкрутом
Суддя Іванко Лідія Андріївна
Представники сторін:
від кредитора: ОСОБА_1, дов.№ 31 від 05.05.2010 року
від боржника: не з»явились
Розглядається заява Лубенської об"єднаної державної податкової інспекції про визнання банкрутом товариства з обмеженою відповідальністю аудиторської фірми "Лубни-Аудит", м.Лубни.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника кредитора, встановив:
Від Лубенської ОДПІ надійшла заява (вих. № 6095/10/10-019 від 22.09.2010 року) про визнання банкрутом товариства з обмеженою відповідальністю аудиторської фірми "Лубни-Аудит" (надалі - ТОВ АФ "Лубни-Аудит") в порядку, передбаченому ст.52 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» .
Ухвалою господарського суду від 02.11.2010 року порушено провадження у справі про банкрутство відсутнього боржника - ТОВ аудиторської фірми "Лубни-Аудит"; призначено підготовче засідання суду, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; зобов"язано ініціюючого кредитора надати суду докази наявності податкового боргу з основних платежів.
Згідно поданої заяви Лубенської ОДПІ (вих. № 6095/10/10-019 від 22.09.2010 року) та пояснень представника кредитора в судовому засіданні, заборгованість боржника - ТОВ АФ "Лубни-Аудит" перед бюджетом станом на 14.09.2010 року становить 1190 грн., яка складається з заборгованості по штрафним санкціям з податку на прибуток, що підтверджується податковими повідомленнями-рішеннями : № 0002431501/0 від 11.03.2009 року, № 0004001501/0 від 09.06.2009 року, № 0001551501/0 від 27.05.2010 року, виписками з облікових карток платника податків.
Провадження у даній справі порушено господарським судом у порядку статті 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", якою встановлені особливості банкрутства відсутнього боржника. Разом з тим, для ініціювання справи про банкрутство ініціюючим кредитором повинні бути дотримані вимоги частини 3 статті 6 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", згідно з якими справа про банкрутство порушується господарським судом, якщо безспірні вимоги кредитора (кредиторів) до боржника сукупно складають не менше трьохсот мінімальних розмірів заробітної плати, які не були задоволені боржником протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку, якщо інше не передбачено цим Законом.
Справа про банкрутство порушується за наявності ознак неплатоспроможності боржника, тобто неспроможності суб'єкта підприємницької діяльності виконати після настання встановленого строку їх сплати грошові зобов'язання перед кредиторами, в тому числі по заробітній платі, а також виконати зобов'язання щодо сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів) не інакше як через відновлення платоспроможності.
Згідно зі статтею 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" боржником визнається суб'єкт підприємницької діяльності, неспроможний виконати свої грошові зобов'язання перед кредиторами, у тому числі зобов'язання щодо сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів), протягом трьох місяців після настання встановленого строку їх сплати.
Під податком, збором (обов'язковим платежем) на підставі статті 2 Закону України "Про систему оподаткування" слід розуміти обов'язковий внесок до бюджету відповідного рівня або державного цільового фонду, здійснюваний платниками в порядку і на умовах, що визначаються законами України про оподаткування. Вичерпний перелік загальнодержавних та місцевих податків і зборів (обов'язкових платежів) встановлено статтями 14 та 15 цього Закону. Податки і збори (обов'язкові платежі), справляння яких не передбачено зазначеним Законом, сплаті не підлягають.
Передбачені Законом України "Про державну податкову службу в Україні" пеня, штраф, інші фінансові санкції, що застосовуються до платника податків за порушення податкового законодавства, в перелік загальнодержавних та місцевих податків і зборів (обов'язкових платежів), передбачених статтями 14 та 15 Закону України "Про систему оподаткування", не включені.
Статтею 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" визначено поняття грошового зобов'язання -зобов'язання боржника заплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового договору та на інших підставах, передбачених цивільним законодавством України. Отже, законодавець не включає до складу грошового зобов'язання неустойку (штраф, пеню). Іншими словами, штрафні санкції не впливають і не визначають неплатоспроможність господарюючого суб'єкта (такої правової позиції дотримується Вищий господарський суд України, зокрема, в Постанові № 21/91/10 від 20.10.2010 року).
Відповідно до вимог Господарського процесуального кодексу України та Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" порушення господарськими судами провадження у справі, зокрема, про банкрутство, можливе при наявності певного предмету спору, а тому в разі відсутності предмету спору, провадження у справі підлягає припиненню.
Предметом спору в справах про банкрутство є неплатоспроможність боржника, що має бути підтверджена ініціюючим кредитором відповідними документами, які повинні бути надані заявником на момент порушення провадження у справі про банкрутство.
Враховуючи викладене, суд вважає, що наявність лише штрафних санкцій за порушення податкового законодавства не може бути підставою для подальшого розгляду справи про банкрутство ТОВ АФ "Лубни-Аудит".
Оскільки кредитором - Лубенською ОДПІ не надано суду доказів, які б свідчили про наявність грошових зобов"язань боржника зі сплати податків, зборів (обов"язкових платежів), провадження у справі за заявою Лубенської ОДПІ про визнання банкрутом товариства з обмеженою відповідальністю аудиторської фірми "Лубни-Аудит" підлягає припиненню за відсутністю предмету спору, відповідно до п.1-1 частини 1 ст. 80 Господарського процесуального кодексу України.
На підставі матеріалів справи, керуючись ст. ст.1, 6, 52 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» , ст. ст.80, п.1-1, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
УХВАЛИВ :
1. Провадження у справі припинити.
2. Копії ухвали направити сторонам, державному реєстратору, Полтавському обласному сектору з питань банкрутства.
Суддя Іванко Л.А.
Суд | Господарський суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2010 |
Оприлюднено | 02.10.2015 |
Номер документу | 51409634 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Полтавської області
Іванко Л.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні