Рішення
від 17.12.2010 по справі 7/76-1204
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"17" грудня 2010 р.Справа № 7/76-1204

Господарський суд Тернопільської області

у складі судді Стадник М.С.

Розглянув справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Тернопільрайенергосервіс" Микулинецька-бічна, 10а,Тернопіль,46000

до Устя-Зеленська сільської ради Устя-Зелене,Монастириський район, Тернопільська область,48341

про cтягнення 24837.20 грн.

За участюпредставника позивача: ОСОБА_1 -директор (рішення загальних зборів від 26.10.2009р.,наказ від 30.10.2009р. №19).

Суть справи:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Тернопільрайенергосервіс" звернулося із позовом до Устя-Зеленської сільської ради за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 районної ради про стягнення 22026,40 грн. заборгованості за виконані підрядні роботи на об'єктах дільничної лікарні та дитячого садка (з врахуванням заяви про уточнення позовних вимог).

Учаснику судового процесу роз'яснено права і обов'язки передбачені ст. 22 ГПК України.

Устя-Зеленська сільська рада та ОСОБА_2 районна рада участь в судовому засіданні повноважних представників не забезпечили, заперечень на наданий на вимогу суду висновок Приватного підприємства "Проектант -2", не надали.

Представник позивача підтримав позовні вимоги і, просить суд врахувати, що факт виконання робіт підтверджений належними доказами, а саме актами виконання робіт; вартість виконаних робіт на даних об'єктах, враховуючи і вартість заявлену до стягнення, не перевищує вартості суми договорів підряду укладених між сторонами; висновком Приватного підприємства "Проектант -2" підтверджено необхідність виконання даних робіт в актах обстеження, які складалися до початку виконання робіт. Просить позовні вимоги задовольнити, враховуючи відсутність заперечень з боку відповідача та третьої особи щодо необхідності їх виконання.

В процесі розгляду справи, голова сільської ради пояснив суду, що додаткові підрядні роботи виконані позивачем в січні, квітні 2009р. у зв'язку з виявленням комісією при здачі об'єктів їх неякісного невиконання, факт виконання яких ним підтверджена підписанням актів, а оплату вважає за можливе провести при погодженні даного питання з Монастирською районною радою, так як роботи виконувалися на усунення наслідків спричинених форс -мажорними обставинами і фінансування здійснювалося за рахунок коштів державного бюджету.

ОСОБА_2 районна рада у відзиві на позов повідомила суд, що виконанні позивачем електромонтажні роботи в лікарні згідно договору підряду від 29.08.2008р. оплачені за рахунок субвенцій з державного бюджету виділених відповідно до постанови КМ України від 02.08.2008р. № 689 "Про затвердження Порядку використання у 2008 році субвенцій з державного бюджету обласним бюджетам Вінницької, Івано-Франківської, Закарпатської, Львівської,Тернопільської та Чернівецької областей, міському бюджету м. Чернівців для ліквідації наслідків стихійного лиха, що сталося 23-27 липня 2008 року" та згідно затвердженого рішенням сесії районної ради від 02.09.2008р. №235 кошторису на виконання таких робіт. На час виконання позивачем додаткових робіт, дільнична лікарня та дитячий садок с. Устя-Зелене перебували на балансі Устя-Зеленської сільської ради, а тому утримувалися за рахунок коштів місцевого бюджету. При цьому, районна рада не заперечує проти оплати виконаних робіт, але після врегулювання між позивачем та сільською радою спірного питання щодо оплати та надання сільською радою встановлених чинним законодавством необхідних документів для виплати коштів за виконані додаткові роботи по дільничній комунальній лікарні та дитячому садку.

Справа вирішується за наявними матеріалами відповідно до ст.75 ГПК України.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши в процесі розгляду справи пояснення учасників судового процесу, встановлено:

- між Устя-Зеленською сільською радою в особі голови ОСОБА_3 (Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Тернопільрайенергосервіс " в особі директора ОСОБА_4 (Підрядник) укладено договори підряду:

- договір підряду №195 від 18.08.2008р., відповідно до якого Підрядник взяв на себе зобов'язання до 15.09.2008р. виконати якісно електромонтажні роботи -електроопалення дитячого садка в с. Устя-Зеленське; вартість робіт згідно договору складає 133061 грн. (в т.ч.ПДВ); оплата виконаних робіт проводиться згідно кошторисної документації на підставі актів виконаних робіт; при відмові прийняти роботу згідно акту виконаних робіт Замовник подає протягом 5-ти днів письмову мотивовану відмову, при цьому Підрядник повинен усунути виявлені недоліки за свій рахунок; строк дії договору встановлений до виконання сторонами взятих зобов'язань;

- договір підряду №18 від 29.08.2008р. , відповідно до якого Підрядник взяв на себе зобов'язання до 15.10.2008р. виконати якісно електромонтажні роботи у лікарні в с. Устя-Зеленське; вартість робіт згідно договору складає 611018грн. (в т.ч.ПДВ); оплата виконаних робіт проводиться згідно кошторисної документації на підставі актів виконаних робіт; при відмові прийняти роботу згідно акту виконаних робіт Замовник подає протягом 5-ти днів письмову мотивовану відмову, при цьому Підрядник повинен усунути виявлені недоліки за свій рахунок; строк дії договору встановлений до виконання сторонами взятих зобов'язань.

Як випливає з матеріалів справи, підставою для укладення договорів підряду та виконання робіт по відновленню приміщень дитячого садка та лікарні, що перебувають у комунальній власності, стали наслідки стихійного лиха, що сталося 23-27 липня 2008 року і, дані заходи здійснювалися в порядку передбаченому постановою КМ України від 02.08.2008р. № 689 "Про затвердження Порядку використання у 2008 році субвенцій з державного бюджету обласним бюджетам Вінницької, Івано-Франківської, Закарпатської, Львівської,Тернопільської та Чернівецької областей, міському бюджету м. Чернівців для ліквідації наслідків стихійного лиха, що сталося 23-27 липня 2008 року" (далі Постанова) та "Порядку обстеження майна, пошкодженого унаслідок стихійного лиха, що сталося 23 - 27 липня 2008 року" затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 липня 2008 р. N 688(далі Порядок) .

Відповідно до п.18 Постанови та п.5 Порядку, здійснення видатків на відновлення приміщень, що перебувають у комунальній власності, проводяться за результатами обстеження об'єкта комісією, яка складає акт, в якому визначаються технічний стан об'єкта та основні види пошкодження , на підставі актів затверджуються переліки об'єктів з визначенням сум збитків та обсягів коштів, які будуть спрямовані на відновні роботи за рахунок субвенції з місцевих бюджетів. При цьому, п.18 Постанови передбачено, що у разі потреби невідкладні роботи з відновлення діяльності зазначених об'єктів можуть проводитися на підставі кошторисів витрат на такі роботи, без складення та затвердження проектно-кошторисної документації.

Матеріалами справи підтверджено наступні факти:

- на виконання Постанови та Порядку, на замовлення Устя-Зеленської сільської ради, проведено будівельно -технічною комісією обстеження технічного стану дитячого садка, за результатами якого ПП"Проектант-2" складено акт технічного обстеження від 18.08.2008р., в якому дано висновок про загальний стан будівлі спричинений стихією та необхідність виконання для нормального функціонування дитячого садка, таких робіт: реконструкція електропостачання дитячого садка для живлення електричних конвекторів, електроосвітлення, технологічного обладнання, водопровідного насоса, водонагрівачів для гарячого водопостачання; необхідні ремонтно -будівельні роботи; влаштування нового технологічного обладнання і сантехнічних робіт;

- актом обстеження будівельно -технічною комісією технічного стану дільничної лікарні, за результатами якого ПП "Проектант-2" складено акт технічного обстеження від 18.08.2008р., підтверджено технічний стан будівлі, який спричинений стихією та необхідність виконання для нормального функціонування об'єкта, таких робіт: реконструкція електропостачання лікарні для живлення електричних котлів і конвекторів, електроосвітлення, технологічного обладнання, водопровідного насоса, водонагрівачів для гарячого водопостачання; необхідні ремонтно -будівельні роботи; сантехнічні роботи по влаштуванню системи опалення,водопостачання і каналізації;

- рішенням ОСОБА_2 районної ради від 02.09.2008р. №235 "Про затвердження кошторисної документації та договорів підряду на капітальні ремонти об'єктів районної комунальної власності, що зазнали пошкоджень внаслідок стихії, яка сталася 23-27 липня 2008року" затверджено робочий проект зведеного кошторисного розрахунку вартості будівельних робіт по влаштуванню теплогенераторної та конверторного електроопалення у дільничній лікарні в с. Устя-Зелене, вул. Шевченка,48, яка є спільною комунальною власністю територіальних громад сіл, селища, міста Монастириського району згідно рішення районної ради від 11.09.2007р.№141, а саме в сумі 611018,00грн. та затверджено Змовником виконання робіт згідно договору від 29.08.2008р. - Устя-Зеленську сільську раду (балансоутримувач будівлі), а Підрядником -ТзОВ "Тернопільрайенергосервіс".

- рішенням Устя - Зеленської сільської ради від 11.08.2008р. №72 затверджено зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва (електромонтажних робіт) для дитячого садка в с. Устя -Зелене, в сумі 133061,00 грн.

- актами приймання виконаних робіт за серпень, вересень, листопад 2008р. та січень 2009р., підтверджено виконання позивачем робіт на об'єкті дитячого садка на суму 132367,20грн., із яких оплачено відповідачем 128386,80 грн., тобто борг по даному об'єкту складає 3980,40 грн., а саме не оплачена вартість робіт по електромонтажних роботах виконаних по акту за січень 2009р.;

- актами приймання виконаних робіт за вересень, листопад, грудень 2008р. та квітень 2009р., підтверджено виконання позивачем робіт на об'єкті дільничної лікарні на суму 600152,00 грн., із яких оплачено відповідачем 582106,00 грн., тобто борг по даному об'єкту складає 18046,00грн., а саме не оплачена вартість тепломеханічних і сантехнічних робіт виконана по акту за квітень 2009р.

Приймаючи до уваги, що:

- виконання робіт проводилося по ліквідації наслідків стихії і, одним з документів встановлених Постановою та Порядком, що підтверджують технічний стан будівлі та необхідність проведення певних робіт по його відновленню є акт технічного обстеження, якими підтверджено необхідність виконання даних робіт ;

- факт виконаних робіт підтверджується актами їх виконання складеними за формою №КБ-2в, затвердженою наказом Державного комітету статистики України та Державного комітету України з будівництва та архітектури від 21.06.2002р. №237/5, форма яких застосовується при виконанні будівельних та монтажних робіт, робіт з капітального та поточного ремонту будівель і споруд та інших підрядних робіт із залученням бюджетних коштів (втратила чинність на підставі наказу від 04.12. 2009 року N 453/553), які підписанні замовником робіт -головою сільської ради без будь -яких зауважень і останній не заперечує їх якісне виконання;

- висновком ПП "Проектант-2" від 03.12.2010р., підтверджено, що роботи зазначені в актах технічного обстеження дитячого садка та дільничної лікарні від 18.08.2008р., які потерпіли від стихійного лиха, виконанні позивачем згідно актів приймання виконаних робіт за січень 2009р. в дитячому садку (електромонтажні роботи, необхідні електротехнічні вироби і матеріали) на суму 3980,40 грн. та за квітень 2009р. в лікарні (тепломеханічні і сантехнічні роботи, нагрівні прилади, водонагрівачі електричні, трубопроводи, запірна арматура, допоміжні та витратні матеріали) на суму 18046,00грн., та що без їх виконання експлуатація даних об'єктів була б неможливою і , даний факт сторонами не оспорюється;

- доводи відповідача про те, що роботи виконані позивачем в січні та квітні 2009р. на усунення виявлених недоліків, не знайшли свого підтвердження, а тому не приймаються судом до уваги як не доведені належними доказами;

- вартість виконаних позивачем робіт не перевищує в загальному суми видатків в затверджених сільською та районною радою на відновлення об'єктів та закріплених в умовах договору;

- відсутність даних робіт в кошторисній документації та виконання робіт в період серпень -грудень 2008р. по робочих проектах складених по спрощеній системі які складалися в процесі їх виконання, сторони пояснили стислими термінами виконання доручень Уряду щодо підготовки кошторисних розрахунків та виконання робіт по ліквідації наслідків стихії, враховуючи наближення осінньо-зимового періоду, що підтверджується фактом передачі замовленої сільською радою в серпні 2008р. проектно -кошторисна документація, а саме Кошторис "Робочий проект влаштування теплогенераторної та конвекторного електроопалення для лікарні в с. Устя-Зелене Монастириського району Тернопільської області" та Кошторис "Електромонтажні роботи (тепла підлога, конвекторне електроопалення, електроосвітлення) для дитячого садка в с. Устя-Зелене Монастириського району Тернопільської області" виготовлені ПП"Проектант-2" згідно договорів №06-09-08, №07-09-08 на виконання науково-технічної продукції укладених з Устя-Зеленською сільською радою передані 26.12.2008р. згідно акту здачі -прийняття проектної документації, а також дана інформація міститься і в акті позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово -господарської діяльності Устя-Зеленської сільської ради Монастириського району за період з 01.08.2008р. по 01.02.2009р. складеного 26.08.2009р. КРУ в Тернопільській області.

Крім того, Постановою допускається виконання робіт на усунення наслідків стихійного лиха без затвердженої проектно -кошторисної документації, оскільки обов'язковість оплати таких робіт їх виконавцям встановлена даним нормативним актом на підставі актів виконаних робіт та в межах затвердженої суми витрат на ці цілі, доказів зміни яких судом не здобуто.

Відповідно до ст.33,34 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень, при цьому, обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Приймаючи до уваги, що факт виконаних робіт на усунення наслідків стихійного лиха підтверджується актами їх виконання складеними за формою №КБ-2в, яка підтверджує виконання робіт із залученням бюджетних коштів, дане не оспорюється ні відповідачем, ні третьою особою, а тому позовні вимоги підлягають до задоволення як обґрунтовано заявлені та підтверджені матеріалами справи на підставі ст.837 ЦК України, яка передбачає обов'язок Замовника прийняти та оплатити виконану роботу.

Державне мито та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу покладається на відповідача на підставі ст. 49 ГПК України .

Враховуючи викладене керуючись ст.ст. 43, 49, 82, 84 ГПК України Господарський суд

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити .

2. Стягнути з Устя-Зеленської сільської ради, с. Устя-Зелене, Монастириський район, Тернопільська область на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Тернопільрайенергосервіс", вул. Микулинецька-бічна, 10,а, м. Тернопіль - 22026,40 грн . вартості виконаних робіт, із яких 18046,00грн. по об'єкту дільничної лікарні згідно договору підряду №18 від 20.08.2008р. та 3980,40 грн. по об'єкту дитячого садка згідно договору підряду №195 від 18.08.2008р., 220,26 грн. державного мита та 236 грн. інформаційних витрат.

Видати наказ.

На рішення суду, яке не набрало законної сили, сторони мають право подати апеляційну скаргу, протягом десяти днів з дня підписання рішення (23.12.2010р.), через місцевий господарський суд.

Суддя М.С. Стадник

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення17.12.2010
Оприлюднено02.10.2015
Номер документу51411059
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —7/76-1204

Судовий наказ від 04.01.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Стадник М.С.

Рішення від 17.12.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Стадник М.С.

Ухвала від 08.12.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Стадник М.С.

Ухвала від 05.11.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Стадник М.С.

Рішення від 22.09.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Стадник М.С.

Ухвала від 15.10.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Стадник М.С.

Ухвала від 15.09.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Стадник М.С.

Ухвала від 30.07.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Стадник М.С.

Ухвала від 01.10.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Стадник М.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні