Ухвала
від 21.09.2015 по справі 825/1670/15-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 825/1670/15-а Головуючий у 1-й інстанції: Соломко І.І. Суддя-доповідач: Губська Л.В.

У Х В А Л А

Іменем України

21 вересня 2015 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючий-суддя Губська Л.В.

судді Ісаєнко Ю.А.,

Оксененко О.М.

при секретарі: секретар с/з Агарков Б.М.

за участю:представник позивача Огієнко О.Ф.

представники відповідача Бут О.В., Андрієвський О.О.

розглянув в судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Приватного акціонерного товариства "Чернігівське підприємство по переробці та реалізації рибних товарів "Чернігівриба" на постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 25 червня 2015 року у справі за адміністративним позовом Виконуючого обов'язки заступника прокурора міста Чернігова в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства "Чернігівське підприємство по переробці та реалізації рибних товарів "Чернігівриба" про стягнення штрафу -

ВСТАНОВИВ:

Виконуючий обов'язки заступника прокурора міста Чернігова в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до суду з позовною заявою до Приватного акціонерного товариства "Чернігівське підприємство по переробці та реалізації рибних товарів "Чернігівриба" про стягнення штрафу.

Постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 25 червня 2015 року адміністративний позов задоволений повністю.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, вказуючи на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з'ясування обставин справи, просив скасувати оскаржуване ним рішення та ухвалити нове, яким відмовити в задоволені позовних вимог у повному обсязі.

Заслухавши у судовому засіданні суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду - без змін.

Судом першої інстанції встановлено, що Уповноваженою особою Комісії виявлені порушення ПАТ "Чернігівриба" вимог пункту 10 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", а саме невиконання розпоряджень № 577-ЦД-5-Е; № 578-ЦД-5-Е; № 579-ЦД-5-Е від 27.08.2014 про усунення порушень законодавства про цінні папери.

Зі змісту вказаних розпоряджень вбачається, що відповідачем допущені порушення вимог статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та пункту 4 глави 4 розділу ІІ "Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів", затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 року за № 2826, а саме:

-нерозміщення товариством регулярної річної інформації за 2013 рік на веб-сайті загальнодоступної інформаційної бази даних Комісії за адресою www.stockmarket.gov.ua, (розпорядження № 577-ЦД-5-Е), у зв'язку з чим складено акт № 577-ЦД-5-Е про правопорушення на ринку цінних паперів від 03.02.2015;

-неопублікуванням товариством регулярної річної інформації за 2013 рік в офіційному друкованому вигляді, (розпорядження №578-ЦД-5-Е), у зв'язку з чим складено акт № 578-ЦД-5-Е про правопорушення на ринку цінних паперів від 03.02.2015;

-неподання ПАТ "Чернігівриба" регулярної річної інформації за 2013 рік до територіального органу Комісії за місцезнаходженням емітента в електронній та паперовій формах, (розпорядження № 579-ЦД-5-Е), у зв'язку з чим складено акт № 579-ЦД-5-Е про правопорушення на ринку цінних паперів від 03.02.2015.

На підставі цього позивачем були прийняті постанови №129-ЦД-5-Е, 130-ЦД-5-Е, 131-ЦД-5-Е від 25.02.2015 про накладення на відповідача штрафу в загальному розмірі 51000,00 грн.

Копії вказаних постанов направлено ПАТ "Чернігівриба" рекомендованим листом, що підтверджується реєстром відправлень та фіскальним чеком від 27.02.2015р., та вручені відповідачу 10.03.2015р.

Оскільки штрафні санкції відповідачем добровільно не були сплачені, позивач звернувся до суду для стягнення з Приватного акціонерного товариства "Чернігівське підприємство по переробці та реалізації рибних товарів "Чернігівриба" в дохід Державного бюджету України штрафу у розмірі 51 000 грн.

Надаючи правову оцінку обставинам справи колегія суддів звертає увагу на наступне.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначаються Законом України від 30.10.1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (далі - Закону України 448/96-ВР).

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 1 Закону України 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

В частині 1 статті 5 Закон - № 448/96-ВР закріплено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Закон № 448/96-ВР в статті 6 встановлює, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» Регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Річна інформація про емітента повинна містити такі відомості:

- найменування та місцезнаходження емітента, розмір його статутного капіталу;

- орган управління емітента, його посадові особи та засновники;

- господарська та фінансова діяльність емітента;

- цінні папери емітента (вид, форма випуску, тип, кількість), спосіб розміщення та лістинг цінних паперів;

- річна фінансова звітність;

- аудиторський висновок;

- перелік власників значних пакетів (10 відсотків і більше) акцій із зазначенням кількості, типу та/або класу належних їм акцій.

Емітент має право додатково розкривати іншу інформацію.

Річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом:

- розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;

- опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;

- розміщення на власному веб-сайті.

Відповідно до пункту 5 частини 1 статті 11 Закону № 448/96-ВР за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує фінансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до пункту 10 статті 8 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право, зокрема, надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Відповідно до пункту 8 частини 1 статті 11 Закону № 448/96-ВР за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів застосовує фінансові санкції у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондової о ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів, визначають Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 року №1470 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 05 листопада 2012 рику за № 1855/22167 (далі - Правила № 1470).

Відповідно до пункту 5 Розділу І Правил №1470 уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.

Відповідно до пункту 1.2 Розділу IV Правил №1470 уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Справа про правопорушення порушується з дати винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку Цінних паперів.

Розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення у справі. Рішення уповноваженої особи у справі оформлюється у вигляді постанови (пункту 1 Розділу VII Правил №1470).

Пунктом 2 Розділу 18 Правил №1470 штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови.

Згідно статті 11 Закону № 448/96-ВР рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Як вірно встановлено судом першої інстанції, відповідачем в установленому законодавством України порядку, штраф до Державного бюджету України добровільно не сплачено. Постанови №129-ЦД-5-Е, 130-ЦД-5-Е, 131-ЦД-5-Е від 25.02.2015 про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів відповідач не оскаржував, а отже вони є чинними на момент розгляду даної справи.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.

Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції з дотриманням норм матеріального та процесуального права, на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в справі, підтверджених доказами, колегія суддів апеляційної інстанції підстав для його скасування не вбачає.

Керуючись ст.ст. 160 , 195 , 196 , 198 , 200 , 205 , 206 , 254 КАС України , суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Приватного акціонерного товариства "Чернігівське підприємство по переробці та реалізації рибних товарів "Чернігівриба" залишити без задоволення, а постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 25 червня 2015 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Повний текст виготовлено - 25.09.2015 р.

Головуючий-суддя Л.В.Губська

Судді Ю.А.Ісаєнко

О.М.Оксененко

.

Головуючий суддя Губська Л.В.

Судді: Оксененко О.М.

Ісаєнко Ю.А.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.09.2015
Оприлюднено30.09.2015
Номер документу51420269
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/1670/15-а

Постанова від 25.06.2015

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Соломко І.І.

Ухвала від 21.09.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Ухвала від 21.08.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Ухвала від 21.08.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Ухвала від 26.05.2015

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Соломко І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні