Справа № 1570/5430/2012
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 листопада 2012 року м.Одеса
17год.00хв.
Зала судових засідань №19
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого - судді Аракелян М.М.
Розглянувши в порядку письмового провадження відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Тарутинського районного центру зайнятості до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Серпневе" про стягнення недоїмки по страховим внескам,-
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшла адміністративна позовна заява Тарутинського районного центру зайнятості, в якій позивач просить суд на підставі ст.38 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Серпневе" недоїмку по страховим внескам та пеню у розмірі 4423,76грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на встановлену актом планової перевірки від 21.03.2012р. №11 наявність недоїмки у сумі 2727,39грн. по сплаті відповідачем страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, на яку нарахована пеня у сумі 1696,37грн.
Відповідач заперечення на позов не надав; у судове засідання не з'явився, незважаючи на те, що про дату, час та місце судових засідань повідомлявся належним чином, однак до суду вся поштова кореспонденція поверталася із відміткою про відмову адресата від одержання.
Згідно з ст.37 КАС України у разі відмови адресата від одержання повістки особа, яка її доставляє, робить відповідну відмітку на повістці, засвідчує її власним підписом і негайно повертає до адміністративного суду. Особа, яка відмовилася одержати повістку, вважається такою, що її повідомлено про дату, час і місце судового засідання.
19.11.2012р. до суду надійшла заява позивача про розгляд справи без участі його представника в порядку письмового провадження.
Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані сторонами докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд дійшов наступних висновків.
Судом встановлено, що Сільськогосподарський виробничий кооператив "Серпневе" зареєстрований як роботодавець в Тарутинському районному центрі зайнятості 11.04.2000р. за №152300698.
21.03.2012р. на підставі направлення №16 від 21.03.2012р. Тарутинським районним центром зайнятості проведено перевірку СВК "Серпневе" з питань дотримання вимог законодавства щодо правильності нарахування та своєчасності сплати страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття за період з 02.06.2006р. по 31.12.2010р. Перевірку проведено у присутності керівника СВК - ОСОБА_1
За результатами проведеної перевірки позивачем складено акт №11 від 21.03.2012р., в якому встановлено, що згідно додатку 2 "Розрахунок пені за результатами перевірки" нарахована пеня в розмірі 1696,37грн. за несвоєчасну та неповну сплату страхових внесків нарахованих на заробітну плату за період 02.07.2006р. - 31.12.2010р.; за результатами попередньої перевірки роботодавцем несплачена пеня, яка була нарахована за перевіряємий період з 01.04.2005р. - 01.07.2006р., в розмірі - 1033,80грн. та недоїмка сплачена не в повному обсягу - 349,40грн., що враховується в недоїмку за платником страхових внесків, яка у загальному розмірі складає - 1377,20грн.
Загальна сума до сплати складає 4423,76грн. (1696,37грн. + 1033,80грн. + 349,40грн. + 1377,20грн.).
Копія вказаного акту 21.03.2012р. була отримана керівником СВК "Серпневе", про що свідчить його особистий підпис.
Наявність заборгованості зі сплати страхових внесків та пені у розмірі 4423,76грн. також визначена відповідачем у поданій до Тарутинського районного центру зайнятості розрахунковій відомості про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття за І-й квартал 2012р.
21.08.2012р. Тарутинським РЦЗ на адресу СВК "Серпневе" направлено письмову претензію (вих. №1072/04/03) про погашення заборгованості по сплаті страхових внесків на суму 4423,76грн., у т.ч. недоїмка - 2727,39грн., пеня 1696,37грн., однак відповідач відмовився від отримання вказаного відправлення, про що свідчить відмітка на поштовому конверті.
Згідно з п.2 ст.12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02 березня 2000 року №1533-III функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
Відповідно до ч.1 ст.16 Закону джерелами формування коштів Фонду є, утому числі, страхові внески страхувальників - роботодавців, застрахованих осіб, що сплачуються на умовах і в порядку, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Згідно п.3 ст.17 зазначеного Закону роботодавці та застраховані особи сплачують страхові внески один раз на місяць в день одержання роботодавцями в установах банків коштів на оплату праці (в редакції чинній до внесення змін Законом від 25.12.2008 р. N 799-VI); перерахування страхових внесків здійснюється страхувальниками одночасно з одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі, або виручки від реалізації товарів (послуг) (в редакції чинній після внесення змін Законом від 25.12.2008 р. N 799-VI).
Відповідно до ст.35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) роботодавці та застраховані особи сплачують страхові внески; роботодавець зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески. Якщо роботодавці несвоєчасно чи не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовують санкції, передбачені ст.38 цього Закону, а саме у разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню.
Згідно з ч.2 ст.34 Закону Фонд зобов'язаний, зокрема, контролювати правильність витрат за страхуванням на випадок безробіття, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами з питань страхування на випадок безробіття, правильність призначення роботодавцем та виплати застрахованим особам допомоги по частковому безробіттю. Контроль за правильним нарахуванням здійснюється шляхом проведення планових перевірок центрами зайнятості.
Відповідно до п.4.2 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18.12.2000р. №339, страхові внески нараховуються для роботодавців - у відсотках до сум фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, грошового забезпечення військовослужбовців, які включають витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати, інших заохочувальних і компенсаційних виплат, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України "Про оплату праці", виплату доходу (прибутку) фізичним особам за виконання робіт (послуг) за договорами цивільно-правового характеру, які підлягають обкладанню податком з доходів фізичних осіб.
Згідно з п.5.3 Інструкції нарахування страхових внесків роботодавців, найманих працівників та військовослужбовців здійснюється щомісяця на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування або які підтверджують нарахування заробітної плати (доходу), грошового забезпечення, виходячи із розміру страхового внеску, що діє на день нарахування виплат. Нарахування страхових внесків осіб, які беруть участь у загальнообов'язковому державному соціальному страхуванні на добровільних засадах, здійснюється у строки, передбачені для сплати цими особами податків. Нарахування страхових внесків для страхувальників, зазначених у абзаці п'ятому пункту 4.2, здійснюється після виконання робіт (надання послуг) за договорами цивільно-правового характеру. В редакції чинній після внесення змін наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 06.02.2009р. №415 - обчислення страхових внесків роботодавців та застрахованих осіб здійснюється щомісяця. Обчислення страхових внесків осіб, які беруть участь в загальнообов'язковому державному соціальному страхуванні на добровільних засадах, здійснюється у строки, передбачені для сплати цими особами податків.
Відповідно до п.2 ч.2 ст.35 Закону роботодавець зобов'язаний, зокрема, своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески.
Згідно зі ст.38 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" у разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь її строк.
Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно зі ст.86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Докази на спростування правомірності та обгрунтованісті позовних вимог відповідачем суду не надано.
Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги Тарутинського районного центру зайнятості підлягають задоволенню у повному обсязі, у зв'язку з їх обґрунтованістю та доведеністю.
Керуючись ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Тарутинського районного центру зайнятості до Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Серпневе» про стягнення недоїмки по страховим внескам задовольнити.
Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Серпневе» (вул.Леніна, 198, с.Серпневе, Тарутинського району, Одеської області, 68522, код ЄДРПОУ 30818137, р/р 26008010030180, МФО 384577 відділення Тарутинської регіональної дирекції ПАТ «ЧБРР») на користь Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Тарутинського районного центру зайнятості недоїмку по страховим внескам та пеню у загальному розмірі 4423,76грн., з яких недоїмка - 2727(дві тисячі сімсот двадцять сім)грн.39коп. на р/р 37177301900447, пеня - 1696(одна тисяча шістсот дев'яносто шість)грн.37коп., отримувач: Тарутинський районний центр зайнятості, код 20988930, банк отримувача: ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя М.М. Аракелян
Адміністративний позов Тарутинського районного центру зайнятості до Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Серпневе» про стягнення недоїмки по страховим внескам задовольнити.
Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Серпневе» (вул.Леніна, 198, с.Серпневе, Тарутинського району, Одеської області, 68522, код ЄДРПОУ 30818137, р/р 26008010030180, МФО 384577 відділення Тарутинської регіональної дирекції ПАТ «ЧБРР») на користь Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Тарутинського районного центру зайнятості недоїмку по страховим внескам та пеню у загальному розмірі 4423,76грн., з яких недоїмка - 2727(дві тисячі сімсот двадцять сім)грн.39коп. на р/р 37177301900447, пеня - 1696(одна тисяча шістсот дев'яносто шість)грн.37коп., отримувач: Тарутинський районний центр зайнятості, код 20988930, банк отримувача: ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя М.М. Аракелян
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2012 |
Оприлюднено | 02.10.2015 |
Номер документу | 51422783 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Аракелян М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні