Справа № 2а/1570/5220/2011
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 вересня 2011 року
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Цховребової М.Г.
при секретарі судового засідання - Ігнатенко М.Ю.
за участю:
представника позивача - ОСОБА_1
представника відповідача - ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Одесі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Квадро» до Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування постанови, -
встановив:
11 червня 2011 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Квадро» звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про: визнання протиправною та скасування постанови № 61-ОД про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів від 16.06.2011 року; закриття справи про правопорушення, порушеної відповідачем відповідно до винесеної Постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів № 73-ОД від 10.05.2011 року за відсутністю факту вчинення правопорушення.
В судовому засіданні представник позивача підтримав адміністративний позов, просив суд задовольнити його в повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві (а.с.3-5).
Представник відповідача заперечувала проти позову, просила суд відмовити у його задоволенні повністю з підстав, викладених у запереченнях проти позову (а.с.24-25).
Суд, заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши докази, наявні в матеріалах справи, дійшов до висновку, що адміністративний позов не підлягає задоволенню повністю, з наступних підстав.
В судовому засіданні встановлено, що 10.11.1998 року Товариство з обмеженою відповідальністю «КВАДРО» (далі - ТОВ «Квадро») зареєстровано виконавчим комітетом Одеської міської ради як юридична особа, ідентифікаційний код 30191440, місцезнаходження: 65005, м. Одеса, вул. Михайлівська, 25, офіс 210. (а.с.40, 41, 42-48, 53-55)
Постановою Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 10 травня 2011 року № 73-ОД (а.с.30) встановлено, що ТОВ «Квадро» не надало в термін до 18.03.2011 року інформацію, як це було передбачено листом Одеського теруправління ДКЦПФР від 11.03.2011 року № 03/27/235. Враховуючи достатність даних, які вказують на наявність правопорушення та керуючись пунктом 1 розділу ІІІ Правил та пунктом 1 розділу ІV Правил розгляду справ про порушення на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007 року № 2272, постановлено порушити справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні позивача, керівнику або повноважному представнику позивача приписано з'явитися до відповідача 26 травня 2011 року о 10 год. 00 хв. на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання пояснень.
Зазначена постанова отримана позивачем 20.05.2011 року. (а.с.31)
Відповідно до акта про правопорушення на ринку цінних паперів № 121-ОД від 26 травня 2011 року встановлено, що ТОВ «Квадро» в порушення вимог п. 10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» не надало в термін до 18.03.2011 року інформацію, як це було передбачено листом Одеського теруправління ДКЦПФР від 11.03.2011 року № 03/27/235.
Представник позивача 26.05.2011 року на підписання та отримання вищезазначеного акта не з'явився. (а.с.32)
Вказаний акт отриманий позивачем 03.06.2011 року. (а.с.33)
Постановою № 134-ОД від 31 травня 2011 року про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Комісії, начальником Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку розгляд справи у відношенні ТОВ «Квадро» призначено, з урахуванням постанови № 01-ОД від 2 червня 2011 року про виправлення описок, на 16 червня 2011 року о 10 год. 00 хв. (а.с.34, 36)
Вказані постанови отримані позивачем 10.06.2011 року. (а.с.35, 37)
16 червня 2011 року постановою Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 61-ОД про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів у зв'язку із виявленням під час розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів обставин, які потребують отримання відповідних висновків, керуючись пунктом 4 розділу ІІІ Правил розгляду справ про порушення на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням ДКЦПФР від 11.12.2007 року № 2272 (із змінами), зупинено провадження по справі про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ТОВ «Квадро».(а.с.38)
Зазначену постанову отримано позивачем 29.06.2011 року. (а.с.39)
Не погоджуючись з постановою відповідача № 61-ОД про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів від 16.06.2011 року, позивач оскаржив її у судовому порядку.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ст. 71 КАС в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суб'єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. У разі невиконання цього обов'язку суд витребовує названі документи та матеріали.
Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.
Згідно з ч. 2 ст. 11 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.
Спірні правовідносини врегульовано законодавством (чинним та у редакції станом на момент виникнення відповідних правовідносин): Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР (далі - ЗУ № 448/96-ВР), Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затвердженими рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року № 2272, та зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 року за № 120/14811 (далі - Правила).
Відповідно до ст. 1 ЗУ № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Згідно із положеннями ст.ст. 5, 6 ЗУ № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним ОСОБА_3 України, до системи якого входять Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.
Розділом ІІ Правил встановлено, що справи про правопорушення у відношенні юридичних осіб у межах наданих повноважень розглядаються уповноваженими особами Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Уповноважена особа, відповідно до пункту 1 Розділу ІV Правил, при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Справа про правопорушення порушується з дати винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Якщо після винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, але до моменту складання акта про правопорушення на ринку цінних паперів виявлено підстави, передбачені пунктом 2 розділу III цих Правил, то уповноважена особа виносить постанову про закриття провадження у справі.
Відповідно до пункту 2 Розділу ІV Правил уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів.
Згідно пункту 10 Розділу ІV Правил акт про правопорушення на ринку цінних паперів після його складання протягом трьох робочих днів разом з поясненнями та іншими документами справи направляються уповноваженій особі, яка правомочна розглядати справу про правопорушення, для підготовки справи до розгляду.
Згідно пункту 3 Розділу V Правил, якщо уповноваженою особою Комісії при підготовці справи про правопорушення до розгляду будуть встановлені підстави, передбачені в пункті 4 Розділу III Правил, провадження у справі може бути зупинено до встановлення обставин, що стали підставою для зупинення справи про правопорушення.
Відповідно до пункту 4 Розділу III Правил провадження у справі про правопорушення зупиняється у випадках:
- перебування на розгляді Комісії, в органах судової влади або в інших державних органах іншої справи, рішення за якою матиме значення при вирішенні справи;
- необхідності проведення експертизи, додаткової перевірки або отримання відповідних висновків;
- у разі відсутності інформації про місцезнаходження особи, щодо якої порушено справу.
Про зупинення провадження у справі уповноваженою особою виноситься постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів.
На підставі встановлених в судовому засіданні обставин та аналізу вищенаведених вимог законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд дійшов до висновків про те, що:
- постанову № 61-ОД про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів від 16.06.2011 року прийнято відповідачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством України, та з дотриманням інших вимог, передбачених ч. 3 ст. 2 КАС України;
- здійснення провадження у справах про правопорушення на ринку цінних паперів вищенаведеним законодавством, яке регулює спірні правовідносини, віднесено до виключної компетенції уповноважених осіб Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, нормами зазначеного законодавства та положеннями Кодексу адміністративного судочинства України суд не наділений повноваженнями щодо закриття, в тому числі порушеної справи про правопорушення на ринку цінних паперів щодо юридичних осіб;
відповідно
- законодавчих підстав для визнання протиправною та скасування постанови Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 61-ОД про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів від 16.06.2011 року та для задоволення позовної вимоги позивача про закриття справи про правопорушення, порушеної Одеським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку відповідно до винесеної Постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів № 73-ОД від 10.05.2011 року - немає.
Керуючись ст.ст. 6, 7, 11, 71, 86, 94, 158-162, 167, 184-186 КАС України, суд -
постановив:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Квадро» до Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування постанови № 61-ОД про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів від 16.06.2011 року; закриття справи про правопорушення, порушеної Одеським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку відповідно до винесеної постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів № 73-ОД від 10.05.2011 року за відсутністю факту вчинення правопорушення - залишити без задоволення повністю.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
В повному обсязі постанову складено 30 вересня 2011 року.
Суддя М. Г. Цховребова
у позові відмовлено
30 вересня 2011 року.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2011 |
Оприлюднено | 02.10.2015 |
Номер документу | 51423993 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Цховребова М. Г
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні