Постанова
від 21.03.2011 по справі 9697/10/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 9697/10/1570

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 березня 2011 року

Одеський окружний адміністративний суд у складі :

головуючого судді Потоцької Н.В.

при секретарі Паровенко І.П.

розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Котовського міськрайонного центру зайнятості до відділу освіти Котовської районної державної адміністрації про стягнення коштів у сумі 4 333грн. 20 коп.,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Одеського окружного адміністративного суду із зазначеним позовом мотивуючи тим, що за результатами розслідування страхового випадку складено Акти перевірки обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та «Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним» №68 від 14.05.2010 року, згідно з яким відповідачем в порушення ст..35 ч.2.п.3 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» не було подано звіт за формою-5ПН про прийняття на роботу громадянина ОСОБА_1 У зв'язку з чим, громадянину ОСОБА_1 безпідставно надавалися соціальні послуги та було виплачено матеріальне забезпечення - допомога по безробіттю у сумі 4333, 20 грн.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, 21.03.2011 року подав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутністю за вхідним номером №9866/2011 (а/с-83).

Відповідач у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, 21.03.2011 року до суду надійшло клопотання про розгляд справи без участі представника Відділу освіти Котовської районної державної адміністрації за вхідним номером 9711/2011 (а/с-82).

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, суд має право розглянути справу у порядку письмового провадження, якщо відсутні перешкоди для її розгляду, а наданих матеріалів достатньо для вирішення справи по суті, а сторони були належним чином повідомленні про дату, час та місце судового розгляду або від них надійшли заяви про розгляд справи за їх відсутності.

Таким чином, зважаючи на наявність в матеріалах справи заяв від позивача та відповідача про розгляд справи за їх відсутності, суд прийшов до висновку про можливість розгляду справи у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд вважає за необхідне задовольнити даний позов повністю з наступних підстав.

Частинною 4 ст.18 Закону України «Про зайнятість населення» передбачено, що у складі державної служби зайнятості створюється інспекція, що здійснює контроль за виконанням законодавства про зайнятість підприємствами, установами й організаціями, незалежно від форм власності і господарювання, фермерами та іншими роботодавцями.

Правовий статус інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення визначений «Положенням про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення», затвердженим постановою Кабінет Міністрів України № 47 від 24.06.1991р.

Згідно п.1, 2 зазначеного Положення, Інспекція по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення (далі - інспекція) входить до складу державної служби зайнятості. Інспекція здійснює контроль за виконанням законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями.

У своїй діяльності інспекція керується Конституцією України, Законом України «Про зайнятість населення», цим Положенням, іншими нормативно-правовими актами і працює у взаємодії з державною податковою адміністрацією, правоохоронними органами, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

Відповідно до п. «а» п. 7, Інспекція відповідно до покладених на неї завдань проводить перевірку додержання законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями, передусім щодо:

- працевлаштування громадян, які потребують соціального захисту;

- організації оплачуваних громадських робіт;

- забезпечення особливих гарантій працівників, вивільнюваних у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ і організацій, скороченням чисельності або штату працівників;

- подання державній службі зайнятості інформації про наявність вільних робочих місць (вакантних посад), про всіх прийнятих працівників, про наступне вивільнення працівників та фактично вивільнених працівників.

Згідно п. «г». п. 8 Положення, Інспекції надається право застосовувати економічні санкції до підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності й господарювання, за порушення законодавства про зайнятість населення, передбачені статтями 5 і 20 Закону України «Про зайнятість населення».

Судом встановлено, що Котовським міськрайонним центром зайнятості відповідно до п.5 ч. 2 ст. 12 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та «Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення безробітним», затвердженого спільним Наказом Міністерства праці та соціальної політики України і ДПА України №60/62 від 13.02.2009 року було проведено перевірку обґрунтованості виплат матеріального забезпечення та надання соціальних послуг громадянину ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер: НОМЕР_1, адреса: 66300, м. Котовськ, вул. Короленко, 92) який перебував на обліку в центрі зайнятості як безробітний з 13.05.2009 року по 09.02.2010 рік та отримував матеріальне забезпечення - допомогу по безробіттю.

За результатами перевірки було складного акти перевірки обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та «Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення безробітним» №68 від 14 травня 2010 року та №69 від 14 травня 2010 року. (а.с.12-13).

Перевіркою було встановлено, порушення відповідачем ст..35 ч.2 п.3 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» через не подання звітності за формою 5 - ПН про прийняття на роботу громадянина ОСОБА_1, у зв'язку з чим ОСОБА_1 безпідставно надавалися соціальні послуги та було виплачено матеріальне забезпечення - допомогу по безробіттю у сумі 4 333, 20 грн..

Перевіряючи правомірність висновків викладених в акті, суд враховує наступні обставини справи.

Під час розгляду справи встановлено, що Інспекція з контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення вчинила у встановленому законом порядку дії щодо перевірки дотримання відповідачем відділом освіти Котовської районної державної адміністрації законодавства України про зайнятість населення.

Судом встановлено, що відділом освіти Котовської районної державної адміністрації згідно з трудовими договорами (а/с 15-18) ОСОБА_1 було прийнято на роботу на період з 02.06.2009року по 30.06.2009 рік, з 01.07.2009 року по 10.07.2009 рік, з 03.08.2009 року по 30.09.2009 рік, з 01.10.2009 року по 10.10.2009 рік, та відповідно до податкових розрахунків сум доходу, нарахованого на користь платника податків і сум утриманого з них податку та відповідно до трудових договорів про прийняття на роботу та індивідуальних відомостей про застраховану особу, ОСОБА_1 нараховувалася заробітна плата.

Згідно з п.3. ч.2. ст.35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» роботодавець зобов'язаний надавати виконавчій дирекції Фонду відомості в установленому законом порядку про прийняття на роботу працівників. Інформація про прийняття працівників надається виконавчої дирекції Фонду шляхом подання звітності щодекадно за Формою 5-ПН.

Відповідно до Закону України «Про зайнятість населення» підприємства, установи і організації, їх структурні підрозділи та філії, незалежно від форм власності та господарювання, які здійснювали прийом працівників, повинні у десяимденний строк у повному обсязі подавати інформацію про прийнятих працівників до центрів зайнятості за місцем їх реєстрації як платника страхових внесків.

Форма складається за період: з 1 до 10 числа звітного місяця, з 11 до 20 числа звітного місяця, з 21 по останнє число звітного місяця і подається не пізніше 3-го дня після закінчення звітної декади.

Судом встановлено, ОСОБА_1 в період з 13.05.2009 року по 09.02.2010 рік отримував матеріальне забезпечення - допомогу по безробіттю у розмірі 4333, 20 грн.

Суд не приймає до уваги, доводи відповідача про те, що між гр.. ОСОБА_1 та відділом освіти Котовської РДА були укладенні цивільно-правові угоди, де було помилково вказано, що гр.. ОСОБА_1 прийнятий на посаду слюсара-сантехника так, як у штатному розписі такої посади не існує, тому відповідач не повинен подавати до виконавчої дирекції Фонду звітність за формою 5-ПН.

Факт порушення норм чинного законодавства при укладанні трудового договору підтверджується витягом із наказу №117/1 від 30.06.2010 року про винесення попередження інженеру-кошториснику ОСОБА_2 та головному бухгалтеру ОСОБА_3 (а/с-30)

Представник відповідача не заперечував той факт, що вищезазначена особа була прийнята на роботу та отримувала заробітною плату. Це підтверджується індивідуальною відомістю про застраховану особу, відповідно до якої, громадянину ОСОБА_1 нарахована заробітна плата у розмірі 5 385, 50 грн., з відрахуванням внеску із заробітної плати до Пенсійного фонду (а/с-14).

У відповідності до ст.. 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» роботодавець зобов'язаний надавити виконавчій дирекції Фонду відомості в установленому порядку про прийняття на роботу працівників; достовірність зазначених у документах даних перевіряється виконавчою дирекцією Фонду. У разі їх недостовірності роботодавець добровільно чи на підставі рішення суду повинен відшкодовувати страховику заподіяну шкоду; з роботодавця утримуються незаконно виплачена безробітному сума забезпечення у разі неповідомлення про його прийняття на роботу.

З урахуванням викладеного, позовні вимоги позивача про стягнення коштів у сумі 4333, 20 грн. з відділу освіти Котовської РДА за Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та «Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення безробітним» підлягають задоволенню повністю.

Статтями 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, суд приходить до висновку про задоволення позову в повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 6-8, 71, 86, 122, 128, 158-163, 167 КАС України, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Котовського міськрайонного центру зайнятості до відділу освіти Котовської РДА про стягнення коштів у сумі 4333, 20 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з відділу освіти Котовської РДА(юридична адреса: 66300, Одеська область, м. Котовськ, пр.-т Котовського, 24; банківські реквізити: р/р 35410024001401, банк: ГУДКУ в Одеській області, МФО: 828011, Код за ЄДРПОУ: 02145205) на користь Котовського міськрайонного центру зайнятості (юридична особа: 66300, Одеська область, м. Котовськ, вул.. 50 років Жовтня 239; банківські реквізити: р/р: 37175300900019, банк: ГУДКУ в Одеській області, МФО: 828011, Код за ЄДРПОУ: 20992050, отримувач: Котовський міськрайонний центр зайнятості) кошти у сумі 4333, 20 грн.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги, або в порядку ч.2 ст. 186 КАС України.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний суддею на протязі п'яти діб.

Суддя Потоцька Н.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.03.2011
Оприлюднено02.10.2015
Номер документу51424065
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —9697/10/1570

Ухвала від 12.11.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Ухвала від 13.10.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Постанова від 21.03.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні