Справа № 2а/1570/220/2011
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 лютого 2011 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Цховребова М.Г., розглянувши в порядку скороченого провадження у місті Одесі адміністративну справу за позовом державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області до Державної установи «Комінтернівська районна санітарно-епідеміологічна станція» про стягнення штрафних санкцій за порушення порядку формування та застосування цін (тарифів) на послуги, -
встановив:
22 грудня 2010 року державна інспекція з контролю за цінами в Одеській області звернулась до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Державної установи «Комінтернівська районна санітарно-епідеміологічна станція», який надійшов до суду 10 січня 2011 року, про стягнення з відповідача 22416,21 грн., у тому числі суми неправомірно одержаної виручки - 7472,07 грн. та суми штрафу - 14944,14 грн. в доход державного бюджету: код 21081100 на р/р 31110106700270 ГУ ДКУ в Одеській області, МФО 828011, код 23214979.
Ухвалою суду від 11.01.2011 року відкрито скорочене провадження в адміністративній справі та запропоновано відповідачу у 10-денний строк з дня одержання ухвали та копій документів подати заперечення проти позову та необхідні документи або заяву про визнання позову.
Зазначену ухвалу суду отримано відповідачем, відповідно до положень ст.ст. 33, 35 КАС України, 02.02.2011 року, про що свідчить повідомлення Укрпошти про вручення поштового відправлення. (а.с.41)
Станом на 15.02.2011 року заперечення проти позову та необхідні документи або заява про визнання позову від відповідача до суду не надійшли.
Дослідивши докази, наявні в матеріалах справи, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю, з наступних підстав.
Судом встановлено, що Комінтернівська районна санітарно-епідеміологічна станція (далі - Комінтернівська районна СЕС) зареєстрована Комінтернівською районною державною адміністрацією Одеської області, як юридична особа, ідентифікаційний код 02008744, місцезнаходження: 67500, Одеська область, смт. Комінтернівське, вул. Грубніка, 27. (а.с.43)
01.10.1997 року відповідачу видане Свідоцтво № 21749470 про реєстрацію платника податку на додану вартість. (а.с.44)
12 вересня 2005 року Міністерством охорони здоров'я України на підставі рішення від 6 липня 2005 року № 198 відповідачу видано ліцензію, Серія АБ № 203154, на проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт, строк дії ліцензії: з 06.07.2005 року по 06.07.2010 року. (а.с.46)
6 липня 2010 року Міністерством охорони здоров'я України на підставі рішення від 22 квітня 2010 року № 11 відповідачу видано ліцензію, Серія АВ № 539479, на проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт, строк дії ліцензії: з 22.04.2010 року. (а.с.45)
Наказом начальника Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області від 24 вересня 2010 року № 36 затверджено план роботи Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області на ІV квартал 2010 року. (а.с.48-51)
Пунктом 5.1.1 затвердженого плану у листопаді 2010 року передбачено проведення перевірок з питань дотримання вимог чинного законодавства з питань ціноутворення при наданні платних послуг установами державної санітарно-епідеміологічної служби, в тому числі відповідача - Комінтернівської районної СЕС. (а.с.50)
13.10.2010 року за вих. № 11-4010 позивачем на адресу керівника Комінтернівської районної СЕС надіслано лист, яким відповідача повідомлено, що на підставі плану роботи Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області на ІV квартал 2010 року і у відповідності з повноваженнями, наданими Положенням про Державну інспекцію з контролю за цінами, 01.11.20100 року буде розпочата та 19.11.2010 року закінчена перевірка Комінтернівської районної СЕС. (а.с.47)
Наказом начальника Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області № 657 від 29 жовтня 2010 року про проведення планової перевірки (а.с.52), відповідно до ст. 5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та на підставі п. 5.1.1 Плану роботи на ІV квартал 2010 року, начальнику відділу, ОСОБА_1, та старшому інспектору, ОСОБА_2, доручено провести планову перевірку Комінтернівської районної СЕС з питання ціноутворення при наданні платних послуг, згідно вимог чинного законодавства.
З 1 по 15 листопада 2010 року на підставі посвідчення, виданого Державною інспекцією з контролю за цінами в Одеській області від 29.10.2010 року № 657, посадовими особами позивача, відповідно до ст. 13 Закону України «Про ціни і ціноутворення», Постанови Кабінету Міністрів України від 13.12.2000 року № 1819 «Питання Державної інспекції з контролю за цінами», з відома та за участю головного державного санітарного лікаря ОСОБА_3 проведено планову перевірку Комінтернівської районної СЕС Міністерства охорони здоров'я України з питань ціноутворення при наданні платних послуг, згідно вимог чинного законодавства, за період з 01.01.2009 року по 01.11.2010 року.
За результатами проведеної перевірки складено акт № 000640 від 15 листопада 2010 року (а.с.8-11) . Відповідно до зазначеного акту перевірки, перевіркою встановлено, зокрема: «… операції з надання послуг з дезінфекції, дезинсекції та дератизації санітарно-епідеміологічними закладами Міністерства охорони здоров'я України, що мають на це спеціальний дозвіл (ліцензію), відповідно до пп. 5.1.8 п. 5.1 ст. 5 Закону України «Про податок на додану вартість», звільняються від оподаткування податком на додану вартість. В порушення вищезазначеного, Комінтернівська СЕС при наданні послуг з дезінфекції, дезинсекції, дератизації на підставі отриманої ліцензії у період з 01.11.09 р. по 15.02.10 р. стягувала плату з урахуванням ПДВ. Так, наприклад, згідно з рахунком від 04.11.09 р. № 995, СП «Векка» сплатило за наданні послуги з дезінфекції СЕС 78,64 грн., (в т.ч. ПДВ 13,10 грн.), таким чином з СП «Векка» необґрунтовано стягнено 173,92 грн. За період з 01.11.09 р. по 15.02.10 р. з замовників було необґрунтовано стягнуто 7472,07 грн. … Сума необґрунтовано отриманої виручки за актом перевірки склала 7472,07 грн. Згідно ст. 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення» необґрунтовано отримана Комінтернівською СЕС сума додаткової виручки у розмірі 7472,07 грн. та штраф у двократному розмірі, згідно рішення Держінспекції цін, підлягають вилученню в доход бюджету. Вищевказані порушення були встановленні на підставі первинних бухгалтерських документів, які були надані до перевірки Комінтернівською СЕС, враховані в повному обсязі та залучені до матеріалів перевірки».
На підтвердження правомірності здійснених розрахунків позивачем надані копії документів первинного бухгалтерського обліку, згідно з якими здійснено розрахунки, а саме: меморіальні ордери (а.с.58-59), звіти про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги, що надаються бюджетними установами (а.с.60-62, 69-71), звіти про надходження та використання коштів загального фонду (а.с.63-65, 66-68), рахунками на надані послуги тощо (а.с.72-108).
До акту перевірки складено розрахунок необґрунтовано стягнутої виручки в результаті неправомірного стягнення ПДВ (додаток № 1 до акту перевірки) (а.с.12-15).
Не даючи пояснень від підпису акту перевірки та розрахунку (додаток № 1) головний лікар Комінтернівської РСЕС відмовився (а.с.11, 15), копію акту та розрахунку отримано відповідачем 16.11.2010 року.
Приписом начальника державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області № 418 від 17.11.2010 року «Про виконання законних вимог щодо усунення порушень державної дисципліни цін» (а.с.53-54) від відповідача вимагається в місячний термін усунути порушення вимог пп. 5.1.8 п. 5.1 ст. 5 Закону України «Про податок на додану вартість», Постанови Кабінету Міністрів України від 05.10.1998 року № 1602, наказу Міністерства охорони здоров'я України від 28.10.2002 року № 385, встановлені плановою перевіркою відповідача, які відповідно до п. 1.4 Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України від 03.12.2001 року № 298/519, - є порушенням порядку встановлення і застосування цін. Зазначеним приписом від відповідача також вимагається про вжитті заходи повідомити позивача до 17 грудня 2010 року. (а.с.54)
Рішенням начальника Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін № 362 від 18.11.2010 року за порушення пп. 5.1.8 п. 5.1 ст. 5 Закону України «Про податок на додану вартість», Постанови Кабінету Міністрів України від 05.10.1998 року № 1602, наказу Міністерства охорони здоров'я України від 28.10.2002 року № 385, керуючись ст. 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення», вирішено вилучити у ДУ «Комінтернівська районна санітарно-епідеміологічна станція» 7472,07 грн. та стягнути штраф у сумі 14944,14 грн. в доход державного бюджету. (а.с.17)
18.11.2010 року позивачем на адресу відповідача надіслано претензію за № 13-4503, відповідно до якої, запропоновано перерахувати кошти, вказані в рішенні облінспекції цін від 18.11.2010 року № 362 і направити на адресу позивача копії платіжних доручень про їх перерахування. (а.с.16)
Припис № 418 від 17.11.2010 року, рішення № 362 від 18.11.2010 року, претензію від 18.11.2010 року № 13-4503, постанову № 271 по справі про адміністративне правопорушення від 18.11.2010 року отримано відповідачем 22.11.2010 року. (а.с.55)
07.12.2010 року в.о. головного державного санітарного лікаря Комінтернівського району на адресу позивача направлено лист за вих. № 1856 (а.с.31), який отримано до позивачем 10.12.2010 року, відповідно до якого, на виконання припису № 418 від 17.11.2010 року «Про виконання законних вимог щодо усунення порушень державної дисципліни цін» Комінтернівська районна СЕС інформує, що відповідачем усунуті порушення завищення плати при наданні платних послуг з дезінфекції, дезінсекції та дератизації за рахунок необґрунтованого стягнення податку на додану вартість, тарифи приведені у відповідність до вимог нормативно-правових актів.
13.12.2010 року в.о. головного державного санітарного лікаря Комінтернівського району на адресу позивача направлено лист-відповідь на претензію № 13-4503 від 18.11.2010 року (а.с.32), який отримано позивачем 14.12.2010 року. Відповідно до даного листа відповідач вважає суму претензії завищеною, так як при розрахунку зайво стягнутих сум ПДВ враховувались суми наданих платних послуг згідно виписаних рахунків, а не їх фактичної часткової оплати або несплати, фактично ПДВ нараховано у сумі 5368,64 грн., тому Комінтернівська районна СЕС визнає порушення в нарахуванні ПДВ з урахуванням штрафних санкцій у сумі 10737,28 грн.
Станом на момент розгляду і вирішення справи доказів щодо оскарження вищенаведеного рішення або його виконання повністю або частково суду не надано.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Спірні правовідносини врегульовано законодавством (чинним та у редакції станом на момент виникнення відповідних правовідносин): Законами України «Про ціни і ціноутворення» від 03.12.1990 року № 507-XII (далі - ЗУ № 507-XII), «Про податок на додану вартість» від 3 квітня 1997 року № 168/97-ВР (далі - ЗУ № 168/97-ВР), Положенням про Державну інспекцію з контролю за цінами, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2000 року № 1819 (далі - Постанова № 1819), Інструкцією про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженою наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України від 3 грудня 2001 р. № 298/519 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2001 р. за № 1047/6238 (далі - Інструкція), Переліком закладів охорони здоров'я, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров'я України від 28 жовтня 2002 року № 385 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12 листопада 2002 року за № 892/7180 (далі - Перелік закладів охорони здоров'я), Постановою Кабінету Міністрів України від 5 жовтня 1998 року № 1602 «Про послуги з охорони здоров'я, операції з надання яких закладами охорони здоров'я, які мають спеціальний дозвіл на надання таких послуг, звільняються від обкладення податком на додану вартість» (далі - Постанова № 1602), Тарифами (Прейскуранти) на роботи і послуги, що виконуються і надаються за плату установами та закладами державної санітарно-епідеміологічної служби, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2003 року № 1351 (далі - Тарифи (Прейскуранти) на роботи і послуги).
Відповідно до п. 5 Постанови № 1819 Держцінінспекція має право:
1. проводити відповідно до законодавства перевірку бухгалтерських книг, звітів, кошторисів, декларацій, показників, що відображаються у розрахункових документах незалежно від способу подання інформації, пов'язаних з формуванням, встановленням та застосуванням цін (тарифів); знайомитися з установчими документами та свідоцтвом про державну реєстрацію; перевіряти у посадових осіб, відповідальних за формування, встановлення та застосування цін (тарифів), документи, що посвідчують особу; проводити перевірку достовірності даних, наведених у документах з питань порядку формування, встановлення та застосування державних фіксованих та регульованих цін;
2. одержувати відповідно до законодавства письмові пояснення, довідки, документи, матеріали з питань, що виникають під час перевірки порядку формування, встановлення та застосування цін (тарифів), документи (їх копії) про рівень і економічну обґрунтованість цін (тарифів) на товари, роботи та послуги, їх техніко-економічні характеристики, ефективність, споживчі властивості тощо;
3. обстежувати в установленому порядку виробничі, складські, торговельні та інші приміщення суб'єктів господарювання, що використовуються для виготовлення, зберігання й реалізації товарів і сировини, організації та надання послуг;
4. вимагати відповідно до законодавства усунення виявлених порушень порядку формування, встановлення та застосування цін (тарифів), а також здійснення перерахунку вартості товарів, робіт і послуг, ціни (тарифи) на які сформовані, встановлені та/або застосовані з порушенням законодавства (якщо фактичну оплату товарів, робіт та послуг не проведено) для розрахунків із споживачами;
5. приймати відповідно до законодавства рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення порядку формування, встановлення та застосування цін (тарифів);
6. відповідно до вимог законодавства розглядати справи про адміністративні правопорушення, пов'язані з порушенням порядку формування, встановлення і застосування цін і тарифів, а також невиконанням вимог органів державного контролю за цінами;
7. залучати спеціалістів органів виконавчої влади, а також суб'єктів господарювання (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до її компетенції;
8. скасовувати розпорядчі документи своїх територіальних органів (припис, розпорядження, рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій), а також винесені ними постанови про накладення адміністративних стягнень;
9. проводити перевірку правильності розрахунків щодо застосування цін (тарифів), на які запроваджене державне регулювання;
10. здійснювати моніторинг цін (тарифів) та проводити цінові дослідження на споживчому та товарних ринках;
11. одержувати відповідно до законодавства копії платіжних документів, що підтверджують факт перерахування до бюджету сум у разі застосування відповідних адміністративно-господарських санкцій;
12. звертатися до суду з позовами про стягнення до бюджету сум у разі застосування відповідних адміністративно-господарських санкцій, зобов'язання вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення;
13. надсилати до правоохоронних органів матеріали перевірок щодо дій, які містять ознаки злочину;
14. вчиняти інші дії в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законом.
Підпунктом 5.1.8 пункту 5.1 статті 5 ЗУ № 168/97-ВР встановлено, що звільняються від оподаткування операції з поставки послуг з охорони здоров'я згідно з переліком, встановленим Кабінетом Міністрів України, закладами охорони здоров'я, які мають ліцензію на поставку таких послуг, а також поставки послуг реабілітаційними установами для інвалідів та дітей-інвалідів, що мають ліцензію на поставку таких послуг.
Постановою № 1602 установлено, що відповідно до підпункту 5.1.8 статті 5 Закону України «Про податок на додану вартість» операції з надання усіх послуг з охорони здоров'я (у тому числі медико-санітарної допомоги, судово-медичної і судово-психіатричної експертизи) закладами охорони здоров'я, які мають спеціальний дозвіл на надання таких послуг незалежно від джерел покриття їх вартості, звільняються від обкладення податком на додану вартість, крім послуг за переліком згідно з додатком.
Підпунктом 2.1 пункту 2 Переліку закладів охорони здоров'я районна санітарно-епідеміологічна станція віднесена до закладів охорони здоров'я.
Тарифами (Прейскурантами) на роботи і послуги затверджено тарифи (прейскуранти) на роботи і послуги, що виконуються і надаються за плату установами та закладами державної санітарно-епідеміологічної служби.
Відповідно до ч. 1 ст. 14 ЗУ № 507-XII вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.
Згідно із п. 1.6 Інструкції необґрунтовано одержані суб'єктами господарювання, унаслідок порушень порядку встановлення і застосування цін, суми виручки та штрафи підлягають вилученню згідно із законодавством на підставі рішень, прийнятих органами державного контролю за цінами. Зазначені в рішеннях суми перераховуються суб'єктами підприємницької діяльності - порушниками за належністю самостійно, а в разі неподання установам банків платіжних документів зазначені суми стягуються відповідно до вимог законодавства.
На підставі встановлених судом обставин та аналізу вищенаведених вимог законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд вважає подання даного позову правомірним, обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, - доведеними, позовні вимоги - обґрунтованими.
Керуючись ст.ст. 71, 183-2, 184-186 КАС України, суд -
постановив:
Адміністративний позов державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області - задовольнити повністю.
Стягнути з Комінтернівської районної санітарно-епідеміологічної станції в доход державного бюджету 22416,21 грн., код 21081100 на р/р 31110106700270 ГУ ДКУ в Одеській області, МФО 828011, код 23214979.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя М.Г. Цховребова
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2011 |
Оприлюднено | 02.10.2015 |
Номер документу | 51424086 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Цховребова М. Г
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні