Постанова
від 14.08.2014 по справі 760/16284/14-п
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Cправа № 760/16284/14-п

№ 3-5120/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 серпня 2014 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Бурлака О.В., розглянувши матеріали адміністративної справи, що надійшли з Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного Управління Міндоходів у м. Києві Міністерства доходів і зборів України, про притягнення до адміністративної відповідальності посадову особу - директора Товариства з обмеженою відповідальністю «НТЦ «ОМНІС»

ОСОБА_1, ідентифікаційний номер фізичної особи-платника податків: НОМЕР_1,

за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

ВСТАНОВИВ:

30.07.2014 року до Солом'янського районного суду м. Києва з Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного Управління Міндоходів у м. Києві Міністерства доходів і зборів України, надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності посадову особу - директора Товариства з обмеженою відповідальністю «НТЦ «ОМНІС» ОСОБА_1 за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №151/26-58-22-07 серії АА №658443 від 11.06.2014 року, складеного головним державним ревізором-інспектором відділу супроводження особливо важливих перевірок управління податкового аудиту ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві, ОСОБА_2, відносно посадової особи - директора Товариства з обмеженою відповідальністю «НТЦ «ОМНІС» ОСОБА_1, при проведенні документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «НТЦ «Омніс» (код за ЄДРПОУ 32484796, місцезнаходження: м. Київ, пл. Солом'янська, буд. 2, офіс 708-В) з питань дотримання податкового законодавства по взаємовідносинах з ПП «РВП - Плюс» (код 33536504) за період з 01.09.2013 року по 30.09.2013 року, встановлено заниження податку на додану вартість, згідно акту перевірки від 24.04.2014 року № 2049/26-58-22-07-17/32484796, у вересні 2013 року на суму 180 400 гривень, відповідальність за що передбачена ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.

В судове засідання з'явився ОСОБА_1, який притягується до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, який пояснив, що з висновками акту про результати проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «НТЦ «Омніс» (код за ЄДРПОУ 32484796) з питань дотримання податкового законодавства по взаємовідносинах з ПП «РВП - Плюс» (код 33536504) за період з 01.09.2013 року по 30.09.2013 року, він повністю не погоджується. Зазначив, що протокол про адміністративне правопорушення йому не надавався для підпису, для його підписання він взагалі не викликався та не відмовлявся від його підпису. Ніхто зі співробітників податкової служби не роз'яснював йому права, передбачені ст. 268 КУпАП, при складанні протоколу. Адміністративний протокол, складений відносно нього містить тільки загальні фрази з акту перевірки, не містить конкретні факти порушення ним податкового обліку. Також вказав, що він не має бухгалтерської чи економічної освіти та в його обов'язки взагалі не входить ведення податкового обліку. В чому саме полягало його «порушення» йому не відомо.

Крім того, також пояснив, що податкові рішення оскаржуються у адміністративному порядку та протокол про адміністративне правопорушення № 151/26-58-22-07 від 11.06.2014 року складений з порушенням вимог чинного законодавства. На підставі наведеного, просив закрити справу у зв'язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП; надав суду письмові пояснення , які містяться в матеріалах справи.

Суд, заслухавши пояснення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, дослідивши адміністративний матеріал про притягнення до адміністративної відповідальності посадову особу - директора ТОВ «НТЦ «ОМНІС» ОСОБА_1 за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, прийшов до висновку, що матеріал про адміністративне правопорушення підлягає поверненню до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного Управління Міндоходів у м. Києві Міністерства доходів і зборів України, для доопрацювання та належного оформлення, виходячи з такого.

Згідно ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права та свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до ч. 1 ст. 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України, - тягне за собою накладення штрафу у розмірі від п'яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ст. 245 КУпАП суд повинен своєчасно, повно, всебічно та обєктивно з'ясовувати обставини справи. Для правильного вирішення справи необхідно, щоб були дотримані вимоги щодо складання протоколу про адміністративне правопорушення, передбачені ст. 256 КУпАП.

Зокрема, у відповідності до вимог ст. 256 КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складання, посада, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.

У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.

При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз'яснюються його права і обов'язки, передбачені ст. 268 цього Кодексу, про що робиться відмітка у протоколі.

Відповідно до ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно ст. 251 КУПАП доказами є будь-які фактичні дані, на підставі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Відповідно до вимог ст. 252 КпАП України орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Як вбачається із дослідженого протоколу про адміністративне правопорушення №151/26-58-22-07 серії АА № 658443 від 11.06.2014 року, складеного головним державним ревізором-інспектором відділу супроводження особливо важливих перевірок управління податкового аудиту ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві, ОСОБА_2, відносно посадової особи - директора Товариства з обмеженою відповідальністю «НТЦ «ОМНІС» ОСОБА_1, останній складений з порушенням вимог ст. 256 КУпАП, зокрема, не в повній мірі зазначена суть адміністративного правопорушення, а саме, у протоколі вказується, що встановлені порушення, а саме заниження ПДВ на суму 180 400 грн. допущено директором ТОВ «НТЦ «ОМНІС» ОСОБА_1, водночас не вказано, які саме дії або бездіяльність вчинені саме ним, які призвели до таких порушень (підписання чи не підписання документів, подання чи не подання декларацій з невірними даними податкового обліку та якими саме, тощо), тобто фактично не зазначено об'єктивну сторону адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП. Також відсутні дані щодо суб'єкта адміністративного правопорушення, тобто посадові обов'язки особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, як директора, за невиконання яких ОСОБА_1 може бути притягнутий до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.

Крім того, суд звертає увагу на те, що постановами Солом'янського районного суду м. Києва від 17.06.2014 року та від 11.07.2014 року адміністративний матеріал про притягнення до відповідальності посадову особу - директора ТОВ «НТЦ «ОМНІС» ОСОБА_1 за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, вже було повернуто для належного оформлення до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного Управління Міндоходів у м. Києві Міністерства доходів і зборів України, однак вимоги постанови суду від 17.06.2014 року та від 11.07.2014 року на даний час виконані не були.

За таких обставин, вищезазначені порушення та допущена неповнота при складанні адміністративного матеріалу не дають змоги повно та об'єктивно з'ясувати всі фактичні обставини, які мають значення для розгляду адміністративної справи, вирішення її в точній відповідності із законом, а також для можливості в подальшому виконати постанову про накладення адміністративного стягнення.

Враховуючи наведене, прихожу до висновку, що адміністративний матеріал про притягнення до адміністративної відповідальності посадову особу - директора ТОВ «НТЦ «ОМНІС» ОСОБА_1 за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, необхідно направити до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного Управління Міндоходів у м. Києві Міністерства доходів і зборів України, для доопрацювання та належного оформлення відповідно вимогам чинного КУпАП, при цьому, врахувавши пояснення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, та результати оскарження податкових повідомлень в порядку адміністративного судочинства.

Керуючись ч. 1 ст. 163-1 КУпАП та на підставі ст.ст. 9, 163-1, 251, 256, 280, 283, 284, 294 КУпАП, суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний матеріал про притягнення до адміністративної відповідальності посадову особу - директора Товариства з обмеженою відповідальністю «НТЦ «ОМНІС» ОСОБА_1 за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, повернути до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного Управління Міндоходів у м. Києві Міністерства доходів і зборів України, для доопрацювання та належного оформлення.

Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.08.2014
Оприлюднено01.10.2015
Номер документу51461076
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/16284/14-п

Постанова від 14.08.2014

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Бурлака О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні