Постанова
від 30.05.2014 по справі 760/8903/14-п
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Cправа № 760/8903/14-п

№ 3-3004/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 травня 2014 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Бурлака О.В., розглянувши матеріали адміністративної справи, що надійшли з Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного Управління Міндоходів у м. Києві Міністерства доходів і зборів України, про притягнення до адміністративної відповідальності посадову особу директора Товариства з обмеженою відповідальністю «АБГ «ДЕДАЛ»

ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця м. Києва, українця, громадянина України, який зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер фізичної особи-платника податків: НОМЕР_1,

за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

ВСТАНОВИВ:

29.04.2014 року до Солом'янського районного суду м. Києва з Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного Управління Міндоходів у м. Києві Міністерства доходів і зборів України, надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності посадової особи директора ТОВ «АБГ «ДЕДАЛ» ОСОБА_1 за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №105/2658-22-08 серії АА №459286 від 22.04.2014 року, складеного головним державним ревізором-інспектором відділу спеціальних перевірок управління податкового аудиту ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві Когутом С.В., відносно посадової особи директора Товариства з обмеженою відповідальністю «АБГ «ДЕДАЛ» ОСОБА_1, при проведенні документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «АБГ «ДЕДАЛ» (код за ЄДРПОУ 34771742, місцезнаходження: м. Київ, вул. М. Мішина, буд. 11/13, кв. 32) з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість та податку на прибуток при взаємовідносинах з Товариством з обмеженою відповідальністю «АДВА ЕСТЕЙТ» (37703130) за період з 01.01.2011 року по 31.12.2011 року, встановлено порушення п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, п. 201.4, п. 201.6, п. 201.10 ст. 201, пп. 139.1.9 п. 139. 1 ст. 139 Податкового кодексу України в п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 р. №88, та п. 9.1 ст. 9 Закону України від 16.07.1999 року №996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (із змінами та доповненнями), в результаті чого занижено ПДВ на суму 63 100 грн. та податок на прибуток на загальну суму 72 450 грн., що підтверджується актом перевірки від 12.03.2014 року №1225/26-58-22-08-11/34771742, тобто ОСОБА_1 вчинив правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.

В судове засідання з'явився ОСОБА_1, який притягується до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, який пояснив, що з висновками акту про результати документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «АБГ «ДЕДАЛ» (код за ЄДРПОУ 34771742, місцезнаходження: м. Київ, вул. М. Мішина, буд. 11/13, кв. 32) з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість та податку на прибуток при взаємовідносинах з Товариством з обмеженою відповідальністю «АДВА ЕСТЕЙТ» (37703130) за період з 01.01.2011 року по 31.12.2011 року, він повністю не погоджується. Вказав на те, що податкові рішення оскаржуються у адміністративному порядку та протокол про адміністративне правопорушення складений з порушенням вимог чинного законодавства, в підтвердження чого надав суду докази, які містяться в матеріалах справи (а.с. 18-23).

Суд, заслухавши пояснення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, дослідивши адміністративний матеріал про притягнення до адміністративної відповідальності посадової особи директора ТОВ «АБГ «ДЕДАЛ» ОСОБА_1 за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, прийшов до висновку, що матеріал про адміністративне правопорушення підлягає поверненню до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного Управління Міндоходів у м. Києві Міністерства доходів і зборів України, для доопрацювання та належного оформлення, виходячи з такого.

Згідно ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права та свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до ч. 1 ст. 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України, - тягне за собою накладення штрафу у розмірі від п'яти до десяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ст. 245 КУпАП суд повинен своєчасно, повно, всебічно та обєктивно з'ясовувати обставини справи. Для правильного вирішення справи необхідно, щоб були дотримані вимоги щодо складання протоколу про адміністративне правопорушення, передбачені ст. 256 КУпАП.

Зокрема, у відповідності до вимог ст. 256 КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складання, посада, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.

У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.

При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз'яснюються його права і обов'язки, передбачені ст. 268 цього Кодексу, про що робиться відмітка у протоколі.

Відповідно до ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно ст. 251 КУПАП доказами є будь-які фактичні дані, на підставі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Відповідно до вимог ст. 252 КпАП України орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Як вбачається із дослідженого протоколу про адміністративне правопорушення №105/2658-22-08 серії АА №459286 від 22.04.2014 року, складеного головним державним ревізором-інспектором відділу спеціальних перевірок управління податкового аудиту ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві Когутом С.В., відносно посадової особи директора Товариства з обмеженою відповідальністю «АБГ «ДЕДАЛ» ОСОБА_1, останній складений з порушенням вимог ст. 256 КУпАП, зокрема, не в повній мірі зазначена суть адміністративного правопорушення, а саме, у протоколі вказується, що порушення встановленого законодавством порядку ведення податкового обліку, яке призвело до заниження ПДВ на суму 63 100 грн. та податку на прибуток на загальну суму 72 450 грн., допущено директором ТОВ «АБГ «ДЕДАЛ» ОСОБА_1, водночас не вказано, які саме дії або бездіяльність вчинені саме ним, які призвели до таких порушень (підписання чи не підписання документів, подання чи не подання декларацій з невірними даними податкового обліку та якими саме, тощо), тобто фактично не зазначено об'єктивну сторону адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП. Також відсутні дані щодо суб'єкта адміністративного правопорушення, тобто посадові обов'язки особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, як директора, за невиконання яких ОСОБА_1 може бути притягнутий до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.

Також, суд звертає увагу на те, що існують розбіжності в протоколі про адміністративне правопорушення №105/2658-22-08 серії АА №459286 від 22.04.2014 року (а.с. 4) та в протоколі про адміністративне правопорушення №105/2658-22-08 серії АА №459286 від 22.04.2014 року (а.с. 19), наданим в судовому засіданні директором ТОВ «АБГ «ДЕДАЛ» ОСОБА_1, який притягується до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.

За таких обставин, вищезазначені порушення та допущена неповнота при складанні адміністративного матеріалу не дають змоги повно та об'єктивно з'ясувати всі фактичні обставини, які мають значення для розгляду адміністративної справи, вирішення її в точній відповідності із законом, а також для можливості в подальшому виконати постанову про накладення адміністративного стягнення.

Враховуючи наведене, прихожу до висновку, що адміністративний матеріал про притягнення до адміністративної відповідальності посадової особи директора ТОВ «АБГ «ДЕДАЛ» ОСОБА_1 за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, необхідно направити до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного Управління Міндоходів у м. Києві Міністерства доходів і зборів України, для доопрацювання та належного оформлення відповідно вимогам чинного КУпАП, при цьому, врахувавши результати оскарження податкових повідомлень в порядку адміністративного судочинства.

Керуючись ч. 1 ст. 163-1 КУпАП та на підставі ст.ст. 9, 163-1, 251, 256, 280, 283, 284, 294 КУпАП, суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний матеріал про притягнення до адміністративної відповідальності посадової особи директора ТОВ «АБГ «ДЕДАЛ» ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП повернути до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного Управління Міндоходів у м. Києві Міністерства доходів і зборів України, для доопрацювання та належного оформлення.

Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.05.2014
Оприлюднено02.10.2015
Номер документу51486574
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/8903/14-п

Постанова від 30.05.2014

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Бурлака О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні