Рішення
від 23.09.2015 по справі 522/24026/14-ц
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 522/24026/14-ц

Провадження №2/522/954/15

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 вересня 2015 року Приморський районний суд м. Одеси у складі:

головуючого - судді - Ільченко Н.А.

при секретарі - Довгань Ж.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Одесі цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Комунальної установи «Центр первинної Медико-санітарної допомоги №12», Централізованої бухгалтерії при Департаменті охорони здоров'я Одеської міської ради про зобов'язання здійснити перерахунок заробітної плати та видати довідку про заробітну плату встановленого зразка,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Приморського районного суду м.Одеси з позовом до Комунальної установи «Центр первинної Медико-санітарної допомоги №12», централізованої бухгалтерії при Департаменті охорони здоров'я Одеської міської ради про зобов'язання відповідача по справі провести перерахунок його заробітної плати за період виконання робіт в зоні відчуження у період часу з 08.05.1988 року по 10.06.1988 року з урахуванням збільшення тарифної ставки на 100 % та нарахувати премію в розмірі 60 % тарифної ставки і видати нову довідку про заробітну плату з урахуванням перерахунку для подання її до органів Управління пенсійного фонду України для нарахування пенсії.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що в 1988 році перебував у трудових відносинах з Комунальною установою «Центр Медико-санітарної допомоги», на посаді лікар-терапевт. Після загальновідомих подій на Чорнобильській АЕС позивача було відкомандировано до зони відчуження. У період часу з 08.05.1988 року по 10.06.1988 року ОСОБА_1 виконував роботи по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС.

На даний час Позивач має статус учасника ліквідації аварії на ЧАЕС 1 категорії, є інвалідом ІІ групи, захворювання пов'язано з виконанням робіт по ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС.

Вважаючи невірним нарахування заробітної плати за роботу в зоні відчуження 06.11.2014 року ОСОБА_1 письмово звернувся до відповідача з проханням поновити його порушені права шляхом перерахунку заробітної плати за роботу в зоні відчуження.

Згідно листа від 26.11.2014 року за вих. № 650 ОСОБА_1 було відмовлено у перерахунку заробітної плати в зв'язку з тим, що відповідач не вважає необхідності в перерахунку заробітної плати позивача.

Представник позивача ОСОБА_2 звернувся до суду із заявою про розгляд справи за його відсутності сторони, позовні вимоги підтримав та просив задовольнити в повному обсязі, ця заява приєднана судом до матеріалів справи.

Відповідачі у судове засідання не з'явилися, хоча про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином, про що в матеріалах справи свідчать зворотні поштові повідомлення про отримання ними судових повісток, причину неявки своїх представників суду не повідомили.

Судом установлено, що ОСОБА_1, має статус особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи 1 категорії, є інвалідом ІІ групи, захворювання пов'язано з виконанням робіт по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, про що свідчить посвідчення серії НОМЕР_1 видане Одеською обласною державною адміністрацією та вкладкою до нього, експертний висновок №16072/44-7 від 15.07.1997 довідка МСЕК серії МСЕ- № 074583 та довідка МСЕК серії 2-18 МАД № 027616.

В 1988 році ОСОБА_1, перебував у трудових відносинах з Комунальною установою «Центр первинної медико-санітарної допомоги №12» на посаді лікар терапевт, що підтверджується записом №13 від 07.09.1984 року в трудовій книжці ОСОБА_1.

У період часу з 08.05.1988 року по 10.06.1988 року ОСОБА_1 виконував роботи по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС в 30-ти кілометровій зоні ЧАЕС, що підтверджується наказом № 119-К від 26.04.1988 р. про відрядження ОСОБА_1 в м. Чорнобиль для надання медичної допомоги, командировочним посвідченням та довідками-табелями на виплату заробітної плати персоналу, який приймав участь у виконанні робіт по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС за травень та червень 1988 року.

Зі змісту досліджених довідки-табелю робочого часу за травень 1988 року ОСОБА_1 відпрацював в м. Чорнобиль в травні місяці 1988 році 23 дні, 270 годин, з них 96 годин в нічний час, 6 годин у святкові дні, 36 годин у вихідні дні та копії довідки табелю за червень 1988 року в червні 1988 році 8 днів, 90 годин, з них 32 години в нічний час, 12 годин у вихідні дні.

06.11.2014 року ОСОБА_1 письмово звернувся до Відповідача з проханням поновити його порушені права шляхом перерахунку заробітної плати за роботу в зоні відчуження.

Згідно листа від 26.11.2014 року №650 ОСОБА_1 було відмовлено у перерахунку заробітної плати без будь-якого обґрунтування прийняття такого рішення.

Дослідивши матеріали справи та надавши їм правову оцінку, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Так, відповідно до ст. 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Основні положення щодо реалізації конституційного права громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, на охорону їх життя і здоров'я та створює єдиний порядок визначення категорій зон радіоактивно забруднених територій, умов проживання і трудової діяльності на них, соціального захисту потерпілого населення, визначений Законом України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Відповідно до статті 70 вказаного Закону громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, мають право захищати у відповідних державних, судових органах, зокрема, свої законні інтереси.

Відповідно до ст. 36 ЗУ «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» оплата праці громадян, які працюють на територіях радіоактивного забруднення, провадиться за підвищеними тарифними ставками (відрядними розцінками) і посадовими окладами, з урахуванням рівня радіоактивного забруднення ізотопами цезію, складності виконуваних робіт і умов праці в таких розмірах:

- від 1 до 5 Кі/км2 - на 20 - 30 процентів;

- від 5 до 10 Кі/км2 - на 30 - 40 процентів;

- від 10 до 15 Кі/км2 - на 40 - 60 процентів;

- від 15 до 30 Кі/км2 - на 60 - 80 процентів;

- понад 30 Кі/км2 - на 80 - 100 процентів.

Отже, суд приходить до висновку, що ОСОБА_1 під час ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС виконував складні та термінові роботи.

Також, оскільки статтею 3 Закону України «Про правонаступництво України» передбачено, що закони та інші нормативні акти відповідних установ СРСР діють на території України, оскільки вони не суперечать законам України, прийнятим після проголошення незалежності України. Порядок та умови оплати праці осіб, що приймали участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у 1986 році, крім перерахованих вище, іншими нормативними актами не передбачені, отже, вони є діючими на цей час.

Оплата праці робітників і службовців (відряджених у зону ЧАЕС та призваних на військові збори), за якими відповідно до чинного законодавства зберігалась за основним місцем роботи середньомісячна заробітна плата, відповідно до абзацу четвертого підпункту 1 пункту 1 постанови Рада Міністрів УРСР і Укрпрофради від 10 червня 1986 року N 207-7 (абзац четвертий пункту 1 постанови Ради Міністрів СРСР і ВЦРПС від 5 червня 1986 року N 665-195) провадилась у III, II, I зонах небезпеки у 4-кратному, 3-кратному та 2-кратному розмірі (із врахуванням 100 % тарифної ставки), виходячи з тарифної ставки, встановленої за основним місцем роботи.

Відповідно до постанови Рада Міністрів СРСР і ВЦРПС від 5 червня 1986 р. N 665-195 «Про оплату праці і матеріальне забезпечення працівників підприємств, організацій і установ, які виконували роботи, пов'язані з ліквідацією наслідків аварії на Чорнобильській АЕС і запобіганням забрудненню навколишнього середовища» (постанова Рада Міністрів УРСР і Укрпрофради від 10 червня 1986 р. N 207-7) оплата праці працівників підприємств, організацій і установ (надалі - підприємств), розташованих у зоні ЧАЕС, які виконували роботи, пов'язані з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС, повинна провадитись з дня аварії в розмірах, передбачених розпорядженням Ради Міністрів СРСР від 17 травня 1986 р. N 964 - у III, II, I зонах небезпеки у 5-, 4-, 3-кратному розмірах в порівнянні з нормами, встановленими діючим законодавством.

Пунктом 1 Постанови ЦК КПРС, Президії Верховної Рада СРСР, Рада Міністрів СРСР і ВЦРПС від 07 травня 1986 року № 524-156 «Про умови оплати праці й матеріального забезпечення працівників підприємств і організацій зони Чорнобильської АЕС» передбачено підвищення тарифних ставок (посадових окладів) працівників підприємств і організацій, безпосередньо зайнятим на роботах по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, до 100% тарифної ставки (посадового окладу).

Виходячи з пункту 1 постанови ЦК КПРС, Президії Верховної Рада СРСР, Рада Міністрів СРСР, ВЦРПС № 524-156 від 07 травня 1986 року, пунктів 1,4 постанови Рада Міністрів СРСР та ВЦРПС № 665-195 від 05 червня 1986 року, пункту 1 постанови Рада Міністрів УРСР і Української республіканської Рада професійних Спілок № 207-7 від 10 червня 1986 року, оплата за роботу у зонах небезпеки провадитися з урахуванням кратності зони небезпеки по тарифній ставці, підвищеної у два рази.

Відповідно до п. 4 постанови Міністрів УРСР і Укрпрофради «Про умови оплати праці та матеріального забезпечення працівників підприємств, організацій і установ, зайнятих на роботах пов'язаних з ліквідацією наслідків аварії на Чорнобильській АЕС і запобіганням забрудненню навколишнього середовища» від 10.06.86 р. № 207-7 була встановлена премія працівникам занятим в роботах по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС в розмірі - 60 % тарифної ставки (посадового окладу). На доплату за роботу в надурочний час, святкові і вихідні дні премія не нараховувалась.

У зв'язку з тим, що під час розгляду даної справи було встановлено, що у період часу з 08.05.1988 року по 10.06.1988 року ОСОБА_1 виконував роботи по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС в м. Чорнобиль в зоні підвищеної небезпеки та виконував термінові, складні та небезпечні для життя і здоров'я роботи, суд вважає, що позивачу повинно бути зроблений перерахунок заробітної плати, оскільки його робота за період ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС повинна бути оплачена з обліком всіх зазначених вище постанов, в тому числі тарифна ставка за період виконання робіт Позивачем в ІІІ зоні небезпеки повинна бути підвищена на 100 %, тобто в два рази та нарахована премія в розмірі 60 % тарифної ставки.

Також, суд зазначає, що видача довідок про період роботи по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, а також на територіях радіоактивного забруднення, про заробітну плату за цей період здійснюється підприємствами, установами. Це прямо передбачено ст. 15 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Згідно наказу Міністерства соціальної політики України від 12.10.2012N 644 якщо особа відпрацювала в зоні відчуження менше календарного місяця і пенсію призначають із заробітку, отриманого за фактично відпрацьований час у зоні відчуження, то слід видавати довідку встановленого зразка.

Отже, обов'язок щодо видачі довідок про заробітну плату особам, які приймали участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС лежить на підприємстві, установі, організації з яким особа перебувала у трудових відносинах під час виконання таких робіт.

У штатній чисельності КУ «ЦПМСД №12» посада бухгалтера не передбачена. Відповідно до Статуту КУ « ЦПМСД №12» бухгалтерський облік та фінансове забезпечення діяльності установи здійснюється централізованою бухгалтерією при лікувально-профілактичній установі.

Відповідно до п.1 ч. 2 абз. 2 Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.01.2011 року №59, у разі коли в бюджетній установі не утворюється бухгалтерська служба, вимоги до головного бухгалтера бюджетної установи, встановлені цим Типовим положенням, поширюються на спеціаліста на якого покладається виконання обов'язків бухгалтерської служби».

Згідно з ч. 2 ст. 233 КЗпП у разі порушення законодавства про оплату праці працівник має право звернутися до суду з позовом про стягнення належної йому заробітної плати без обмеження будь-яким строком.

Згідно ст. ст. 10, 60 ч.1 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених ст. 61 цього Кодексу (підстави звільнення від доказування).

З урахуванням викладеного суд прийшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, підтвердженими належними та допустимими доказами, а відтак, такими, що підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 15, 54, 70 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", Постановою ЦК КПРС, ВР СРСР, КМ СРСР, ВЦРПС за № 524-156 від 07.05.1986 року, постанови Державного Комітету СРСР по праці та соціальним питанням, Секретаріату ВЦРПС за №153/10 - 43 від 07.05.1986 року, постановою Міністрів СРСР № 964 рс від 17.05.1986 року, постановою Міністрів СРСР і ВЦРПС за № 665-195 від 5.06.1986 року, постановою Міністрів УРСР і УРРПС за № 207-7 від 10.06.1986 року, ст. ст. 10, 11, 208, 209, 212, 213, 214, 215, 218 ЦПК України суд,-

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1 до Комунальної установи «Центр первинної Медико-санітарної допомоги №12» про зобов'язання здійснити перерахунок заробітної плати та видати довідку про заробітну плату встановленого зразку - задовольнити.

Зобов'язати Комунальну установу «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 12», код ЄДРПОУ 26472082 (м.Одеса, вул.. Пастера, 56) та Централізовану бухгалтерію при Департаменті охорони здоров'я Одеської міської ради (м.Одеса, вул.. Коблевська, 13) здійснити перерахунок заробітної плати ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, а саме збільшити на 100 % (тобто в двічі) посадовий оклад за період з 08.05.1998 року по 10.06.1988 року та нарахувати премію в розмірі 60 % посадового окладу за період з 08.05.1998 року по 10.06.1988 року.

Зобов'язати Комунальну установу «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 12» , код ЄДРПОУ 26472082, (м.Одеса, вул.. Пастера, 56) та Централізовану бухгалтерію при Департаменті охорони здоров'я Одеської міської ради (м.Одеса, вул.. Коблевська, 13) надати ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, довідку про заробітну плату встановленого зразка за період виконання робіт по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС з 08.05.1988 року по 10.06.1988 року для пред'явлення в Пенсійний фонд України.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до апеляційного суду Одеської області через Приморський районний суд м.Одеси шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня отримання копії цього рішення.

Суддя Н.А. Ільченко

23.09.2015

Дата ухвалення рішення23.09.2015
Оприлюднено02.10.2015
Номер документу51493079
СудочинствоЦивільне
Сутьзаробітну плату встановленого зразка

Судовий реєстр по справі —522/24026/14-ц

Ухвала від 24.11.2015

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Ільченко Н. А.

Ухвала від 16.11.2015

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Ільченко Н. А.

Ухвала від 16.11.2015

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Ільченко Н. А.

Ухвала від 29.10.2015

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Ільченко Н. А.

Рішення від 23.09.2015

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Ільченко Н. А.

Ухвала від 16.12.2014

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Ільченко Н. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні