Справа № 2а-1129/10/0770
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 вересня 2010 року м. Ужгород
Закарпатський окружний адміністративний суд в складі:
головуючої судці Большакової О.О.,
при секретарі Кречко Л.В.,
з участю представника позивача ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Ужгороді адміністративну справу за позовом Ужгородської міжрайонної державної податкової інспекції до ОСОБА_2 молодіжного клубу "Домашній Інтернет" про припинення підприємницької діяльності,
встановив :
30 березня 2010 року Ужгородська міжрайонна державна податкова інспекція у Закарпатській області звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до ОСОБА_2 молодіжного клубу "Домашній Інтернет" про припинення юридичної особи .
Представник позивача ОСОБА_1 в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі та пояснив , що відповідач ОСОБА_2 молодіжний клуб "Домашній Інтернет" всупереч вимогам чинного законодавства протягом тривалого часу не подає до податкових органів звітності та відомостей, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів), що є підставою для припинення його підприємницької діяльності.
Представник відповідача ОСОБА_2 молодіжного клубу "Домашній Інтернет" у судове засідання повторно не з'явився, будучи належним чином повідомленим про час та місце судового слухання справи . Також відповідач не подав суду заяви про відкладення розгляду та не повідомив про причини неприбуття в судове засідання .
А так, суд ухвалив провести розгляд справи за відсутності відповідача на підстав доказів, що наявні в матеріалах справи .
Заперечень щодо задоволення позовних вимог відповідач також суду не подав.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши письмові докази , що наявні в матеріалах справи, дійшов висновку про задоволення позовних вимог з таких підстав.
Згідно копії Свідоцтва про реєстрацію громадського об’єднання ОСОБА_2 молодіжний клуб "Домашній Інтернет" зареєстроване як громадське об’єднання 25 листопада 2002 року.
Відповідно до довідки Ужгородської міжрайонної державної податкової інспекції Закарпатської області від 26 березня 2010 року № НОМЕР_1 ОСОБА_2 молодіжний клуб Домашній Інтернет" не подає податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами та організаціями з моменту реєстрації ( 4 грудня 2002 року) , а згідно довідки № 5224\10\24 - заборгованості до бюджету по сплаті податків та зборів не має.
Підставою для звернення податкової інспекції з даним позовом у справі є неподання відповідачем звітності більше року до податкових органів, про що свідчить наявна в матеріалах справи довідка .
Відповідно до статті 67, 68 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах встановлених законом (ст. 67), кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності (ст. 68).
Частиною 1 ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування" передбачено обов'язок платників податків і зборів (обов'язкових платежів) вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни, допускати посадових осіб державних податкових органів до обстеження приміщень, що використовуються для одержання доходів чи пов'язані з утриманням об'єктів оподаткування, а також для перевірок з питань обчислення і сплати податків і зборів (обов'язкових платежів).
Відповідно до вимог ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкротством юридичної особи, зокрема, є:
- визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути;
- провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом;
- невідповідність мінімального розміру статутного фонду юридичної особи вимогам закону;
- неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону;
- наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Відповідно до п 6 ст. 38 "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" у разі, якщо в судовому рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією не призначена комісія з припинення (ліквідаційна комісія), державний реєстратор не пізніше трьох робочих днів від дати надходження такого судового рішення вносить до Єдиного державного реєстру запис, в якому вказує як голову комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи керівника органу управління або засновника (учасника) юридичної особи, якщо інше не встановлено судовим рішенням.
Судом встановлено, що відповідач з 2002 року по теперішній час не подає звітність до органів податкової служби.
В силу п. 17 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" органам державної податкової служби надано Право звертатися у передбачених законом випадках до суду із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Відповідно до ч. 1 ст. 59 Господарського кодексу України припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених цим Кодексом, - за рішенням суду.
Статтею 238 Господарського кодексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи
організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків. Види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування визначаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адміністративно-господарські санкції можуть бути встановлені виключно законами.
Згідно зі ст. 239 Господарського кодексу України до таких санкцій віднесено, зокрема, скасування державної реєстрації та ліквідація суб'єкта господарювання.
Скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання провадиться за рішенням суду, що є підставою для ліквідації даного суб'єкта господарювання відповідно до статті 59 Господарського кодексу України.
За наведених обставин та приймаючи до уваги те, що факт неподання звітності підтверджується матеріалами справи, відповідачем не спростований - вимоги позивача обґрунтовані та підлягають задоволенню.
На підставі вищевикладеного, ст. ст. 160-163, 186 КАС України, ст.ст. 58, 238, 239, 247 Господарського кодексу України, ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", п. 17 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", суд, -
постановив:
Позовні вимоги задовольнити.
Припинити (скасувати) державну реєстрацію ОСОБА_2 молодіжного клубу "Домашній Інтернет" (код ЄДРПОУ 26213242, юридична адреса : м. Чоп, вул. Головна, 17).
Зобов'язати державного реєстратора Чопської міської ради внести до Єдиного державного реєстру запис щодо цього судового рішення про припинення юридичної особи та здійснити заходи з припинення юридичної особи у встановленому порядку.
Відповідно до статті 186 КАС України апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Головуюча
Постанова відповідно до ч.І ст.254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги , встановленого цим Кодексом, якщо таку не було подано.
Головуюча О.О. Большакова
Повний текст постанови виготовлено та підписано 20 вересня 2010 року.
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.09.2010 |
Оприлюднено | 05.10.2015 |
Номер документу | 51515547 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Большакова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні