Постанова
від 25.01.2011 по справі 11550/10/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 11550/10/1570

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 січня 2011 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Левчук О.А.,

при секретарі Ігнатенко М.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу за адміністративним позовом Міністерства праці та соціальної політики України в інтересах держави в особі Березівського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення суми коштів, витрачених на виплату допомоги по безробіттю у розмірі 1 497, 94 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з даним позовом до суду та в обгрунтування позовних вимог зазначає, що відповідач -ОСОБА_1 під час перебування на обліку в Березівському районному центрі зайнятості, як безробітна, з 18.04.2001 року згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців була зареєстрована як фізична особа-підприємець, про що не повідомила Березівський районний центр зайнятості та незаконно отримувала матеріальне забезпечення на випадок безробіття. У зв'язку з чим позивач просить суд стягнути з відповідача незаконно отриману суму коштів, витрачених на виплату допомоги по безробіттю у розмірі 1 497, 94 грн.

У судовому засіданні представник позивача адміністративний позов підтримала, просила позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Відповідач в судове засідання не з'явилась, про день та час слухання справи була повідомлена належним чином. Надала до суду заяву, в якій зазначила, що позовні вимоги визнає у повному обсязі та просить розглядати справу без її присутності.

Дослідивши та проаналізувавши надані докази суд встановив наступне.

Відповідно до ст.34 Закону України «Про зайнятість населення»контроль за додержанням законодавства України про зайнятість населення здійснюється місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами відповідних рад, відповідними державними органами, інспекціями служби зайнятості та профспілковими об'єднаннями.

Згідно п. б ч. 1 ст. 1 Закону України «Про зайнятість населення»в Україні до зайнятого населення належать громадяни, що проживають на території держави на законних підставах та які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, осіб, зайнятих індивідуальною трудовою діяльністю, творчою діяльністю, члени кооперативів, фермери та члени їх сімей, що беруть участь у виробництві, а також члени особистих селянських господарств, діяльність яких здійснюється відповідно до Закону України "Про особисте селянське господарство".

Відповідно до ч. 2 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

23.03.2007 року ОСОБА_1 звернулась із заявою до Березівського районного центру зайнятості, як така, що шукає роботу (а.с. 23).

23.03.2007 року наказом Березівського районного центру зайнятості № НТ070323 відповідачу надано статус безробітної, призначено допомогу по безробіттю з 23.03.2007 року по 16.03.2008 року (а.с. 24).

Наказом Березівського районного центру зайнятості від 18.03.2008 року № НТ080318 припинено виплату ОСОБА_1 допомоги по безробіттю у зв'язку із закінченням строку виплати відповідно до п.п. 12 п. 1 ст. 31 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» (а.с. 25).

Відповідно до ч. 2 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Згідно до ч. 3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Відповідно до п. 2 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13 лютого 2009 року N 60/62, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 березня 2009 р. за N 232/16248 (далі -Порядок), розслідування згідно з цим Порядком здійснюється шляхом проведення перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, що зазначені в документах, поданих особою до державної служби зайнятості під час її реєстрації та протягом періоду її перебування на обліку як безробітної.

Пунктом 5 Порядку передбачено, що перевірка достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, проводиться центрами зайнятості шляхом: звіряння наданої особою інформації з відомостями, наявними в Державній податковій адміністрації України, Пенсійному фонді України, у державних реєстраторів; використання даних вищевказаних органів, Державного департаменту нагляду за додержанням законодавства про працю, контрольно-ревізійних органів цільового використання коштів Фонду; проведення центром зайнятості перевірки достовірності зазначених у довідках про середню заробітну плату даних та записів у трудових книжках безпосередньо на підприємствах, в установах, організаціях та у фізичних осіб, які використовують найману працю, у порядку, встановленому законодавством. За результатами звірки або перевірки оформлюється акт, який підписується посадовими особами, що її проводили. У разі встановлення недостовірності даних, на підставі яких особі надано статус безробітної та право на виплату матеріального забезпечення, особа ознайомлюється з актом, про що засвідчує власним підписом. У разі відмови особи підписати акт про це робиться відповідна відмітка спеціалістом центру зайнятості.

24 вересня 2010 року провідним спеціалістом-бухгалтером відділу бухгалтерського обліку ОСОБА_2 на підставі Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним проведено розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»ОСОБА_1.

За результатами даного розслідування 24.09.2010 року складено акт розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»№ 273, яким встановлено, що ОСОБА_1, перебуваючи на обліку в Березівському районному центрі зайнятості не припинила приватну підприємницьку діяльність. 05.10.2010 року ОСОБА_1 була ознайомлена з актом від 24.09.2010 року № 273, та пояснила, що не знала закону та не мала коштів для закриття підприємницької діяльності (а.с. 14-16).

Відповідно до п. 6 Порядку у разі встановлення центром зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих, така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг.

Відповідно до п. 7 Порядку рішення про повернення коштів особою чи роботодавцем оформлюється наказом. Протягом двох робочих днів після прийняття рішення центр зайнятості надсилає особі чи роботодавцю рекомендованим листом повідомлення про необхідність протягом 15 календарних днів з дня отримання повідомлення повернути незаконно виплачені кошти.

Згідно наказу Березівського районного центру зайнятості від 24.09.2010 року № 45/01 про стягнення незаконно отриманих коштів загальна сума незаконно отриманої допомоги ОСОБА_1 становить 1 497, 94 грн. Відповідач ознайомилась із зазначеним наказом 05.10.2010 року (а.с. 12-13).

Відповідно до п. 8 Порядку у разі неможливості вручення повідомлення про необхідність повернення коштів з підстав, передбачених абзацом першим пункту 132 Правил надання послуг поштового зв'язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 N 1155, відмови особи чи роботодавця повернути кошти, а також у разі неповернення їх у встановлений строк стягнення таких коштів здійснюється у судовому порядку відповідно до законодавства.

Даних щодо оплати даної заборгованості на дату розгляду справи відповідачем не надано.

За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих сторонами доказів, суд вважає, що позивач довів суду ті обставини, на які він посилався в обґрунтування своїх позовних вимог і адміністративний позов підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, ст. ст. 159 - 163, 254 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Березівського міськрайонного центру зайнятості суму коштів, витрачених на виплату допомоги по безробіттю у розмірі 1 497, 94 грн. на р/р 37179300900134 ГУ ДКУ в Одеській області, МФО 828011, код 22498466.

Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання в десятиденний строк з дня її проголошення апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження ухвали суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Повний текст постанови складено та підписано 25.01.2010 року.

Суддя

25 січня 2011 року

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.01.2011
Оприлюднено05.10.2015
Номер документу51522383
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —11550/10/1570

Постанова від 25.01.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Постанова від 21.01.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 24.12.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 08.12.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні