Постанова
від 16.01.2012 по справі 2а/1570/4964/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/1570/4964/2011

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 січня 2012 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Левчук О.А.,

при секретарі Височенко Н.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Дистриб'юторська компанія «Європродукт»до Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у місті Одесі про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 20.04.2011 року № НОМЕР_1, прийнятого Спеціалізованою державною податковою інспекцією по роботі з великими платниками податків у місті Одесі, в частині встановлення порушення п. 12 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»та визначення податкового зобов'язання у вигляді застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 264 012, 66 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з даним позовом до суду та, уточнивши позовні вимоги, в їх обґрунтування зазначає, що товариство з обмеженою відповідальністю «Дистриб'юторська компанія «Європродукт»не погоджується з податковим повідомленням-рішенням від 20.04.2011 року № НОМЕР_1, прийнятим Спеціалізованою державною податковою інспекцією по роботі з великими платниками податків в м. Одесі, в частині встановлення порушення п. 12 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»та визначення податкового зобов'язання у вигляді штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 264 012, 66 грн. (264 097, 66 грн. - 85, 00 грн.), оскільки перевіряючі неправильно застосували положення п. 12 ст. 3, ст. 6 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»та зробили висновок, що зазначені положення зобов'язують підприємство забезпечити ведення філією підприємства на складах та/або в місцях реалізації товарів обліку товарних запасів. Позивач зазначає, що усі філії ТОВ «ДК «Європродукт»є безбалансовими відокремленими підрозділами і не зобов'язані за законом самостійно вести облік товарних запасів по місцях їх реалізації чи зберігання, оскільки такий облік здійснюється головним підприємством на підставі первинних документів від філій та розпорядження по підприємству від 14.11.2007 року і на головному підприємстві наявні всі необхідні документи для підтвердження даного факту, які не були враховані перевіряючими під час проведення перевірки. На підставі вищевикладеного позивач просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 20.04.2011 року № НОМЕР_1, прийняте Спеціалізованою державною податковою інспекцією по роботі з великими платниками податків у місті Одесі, в частині встановлення порушення п. 12 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»та визначення податкового зобов'язання у вигляді застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 264 012, 66 грн.

В судовому засіданні представник позивача адміністративний позов підтримав у повному обсязі, просив позовні вимоги задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення адміністративного позову заперечував, в обґрунтування зазначив, що при проведенні перевірки встановлено порушення позивачем п. 12 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме: неведення у порядку, встановленому законодавством, обліку товарних запасів на складі на загальну суму 132006, 33 грн., накладні та інші документи про надходження (оприбуткування) та вибуття товарно-матеріальних цінностей на складі відсутні. Також представник відповідача зазначив, що бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. На підставі вищевикладеного, представник відповідача зазначив, що СДПІ по роботі з ВВП у м. Одесі правомірно застосовано до позивача за вказане порушення штрафну (фінансову) санкцію в розмірі 264, 012, 66 грн. згідно податкового повідомлення-рішення від 20.04.2011 року № НОМЕР_1, а тому просить суд в задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Дослідивши та проаналізувавши надані докази, вислухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, суд встановив наступне.

Згідно положення про філію ТОВ «ДК «Європродукт»м. Дніпропетровськ, затвердженого директором ТОВ «ДК «Європродукт»14 листопада 2007 року, філія ТОВ «ДК «Європродукт»м. Дніпропетровськ є відособленим структурним підрозділом ТОВ «ДК «Європродукт»(код у ЄДР 32575055); філія не є юридичною особою і діє на підставі дійсного положення від імені Підприємства (а.с. 29-30, Т. 1).

01 квітня 2011 року посадовими особами Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська на підставі наказу про проведення фактичної перевірки філії ТОВ «ДК «Європродукт»№ 458 від 31.03.2011 року та направлень № 110, № 111 від 31.03.2011 року було проведено фактичну перевірку офісу-складу, який знаходиться за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Молодогвардійська, 6, та належить філії ТОВ «ДК «Європродукт»(код ЄДРПОУ 26372495) з питань щодо дотримання порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі свідоцтв про державну реєстрацію, виробництва та обігу підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) (а.с. 22-24, Т. 1).

За результатами перевірки посадовими особами Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська складено акт ША № 012844 від 01.04.2011 року, відповідно до якого під час перевірки встановлено порушення п. 11, п. 12 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме: проведення розрахункових операцій через РРО без використання режиму попереднього програмування найменування, цін товарів, послуг (програмування здійснено по групам, а не по найменуванням, згідно контрольних стрічок); порушено встановлений порядок обліку товарів за місцем реалізації та зберігання товарів на загальну суму 132 006, 33 грн. (а.с. 12-13, 33, Т. 1).

На підставі акту ША № 012844 від 01.04.2011 року Спеціалізованою державною податковою інспекцією по роботі з великими платниками податків в м. Одесі винесено податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 20 квітня 2011 року, яким до позивача застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) в розмірі 264 097, 66 грн., з яких: 85, 00 грн. -за порушення п. 11 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»; 264 012, 66 грн. - за порушення п. 12 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»(а.с. 28, Т. 1).

Відповідно до п. 12 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»№ 265/95-ВР суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов'язані вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів (наданих послуг).

Згідно до ст. 6 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»облік товарних запасів юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) здійснюється у порядку, визначеному відповідним національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку.

Відповідно до п. 2 ст. 3 Закону України № 996-ХIV від 16.07.1999 року «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»(далі -Закон України № 996-ХIV) бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Згідно із ч. 1 ст. 9 Закону України № 996-ХIV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблених даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. У відповідності до ч.2 ст.9 вказаного Закону, первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати обов'язкові реквізити визначені цією статтею.

Згідно до ч. ч. 2, 3 ст. 8 Закону України № 996-ХIV питання організації бухгалтерського обліку на підприємстві належать до компетенції його власника (власників) або уповноваженого органу (посадової особи) відповідно до законодавства та установчих документів.

Відповідно п. 5 ст. 8 Закону України № 996-ХIV підприємство самостійно затверджує правила документообігу і технологію обробки інформації, додаткову систему рахунків і регістрів аналітичного обліку.

З вищевикладеного вбачається, що чинним законодавством України не встановлено обов'язку для суб'єктів господарювання зберігання документів первинного бухгалтерського обліку за місцезнаходженням товару.

Розпорядженням ТОВ «ДК «Європродукт»від 14.11.2007 року про передачу договірної та первинної документації з постачання товарів з філій до головного підприємства встановлено, що договори щодо постачання товарів контрагентам, які від імені підприємств укладаються філіями підприємства, а також інша договірна документація (листи, додаткові угоди, протоколи розбіжностей, тощо, які стосуються прав та зобов'язань сторін за договорами), підлягає передачі до головного підприємства у строк протягом 15 днів з моменту її оформлення чи, відповідно, отримання філією; первинна документація (товарні та інші накладні, довіреності на отримання товарно-матеріальних цінностей, акти, протоколи, тощо), яка складається на виконання договорів, зазначених у п. 1 цього розпорядження, підлягає передачі до головного підприємства у строк протягом 15 днів з моменту її оформлення чи, відповідно, отримання філією; звітна документація підлягає передачі до головного підприємства у строк протягом 15 днів з моменту її оформлення чи, відповідно, отримання філією (а.с. 31, Т. 1).

У судовому засіданні встановлено, що товариством з обмеженою відповідальністю «Дистриб'юторська компанія «Європродукт»у відповідності до вимог Закону України № 996-ХIV від 16.07.1999 року «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»та Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»ведеться облік товарів за місцем реалізації та зберігання товарів, у ТОВ «ДК «Європродукт»наявні всі первинні документи, які підтверджують облік товару на суму 132 006, 33 грн., в тому числі: накладні, податкові накладні, видаткові накладні, виписки по рахункам, товарно-транспортні накладні, тощо), які відповідно до розпорядження від 14.11.2007 року про передачу договірної та первинної документації з постачання товарів з філій до головного підприємства зберігаються не за місцезнаходженням товару: м. Дніпропетровськ, вул. Молодогвардійська, 6, а за адресою ТОВ «ДК «Європродукт»: м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, 53 (а.с. 34-47, 140-158, 170-253, Т. 1; а.с. 1-78, Т. 2).

Враховуючи вищевикладене, суд вважає необґрунтованими висновки Державної податкової інспекції м. Дніпропетровська, зазначені у акті ША № 012844 від 01.04.2011 року, про порушення ТОВ «ДК «Європродукт»п. 12 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», яке полягає у неведенні у порядку, встановленому законодавством, обліку товарних запасів на складі на загальну суму 132006, 33 грн., оскільки, як було встановлено судом, у відповідності до розпорядження від 14.11.2007 року всі первинні документи щодо обліку товарних запасів на складі філії ТОВ «ДК «Європродукт»на загальну суму 132006, 33 грн. зберігаються в головному підприємстві ТОВ «ДК «Європродукт»за адресою: м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, 53. Факт ведення обліку товарних запасів ТОВ «ДК «Європродукт»у відповідності до вимог чинного законодавства відповідачем у судовому засіданні не заперечувався.

Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов до висновку, що податкове повідомлення-рішення від 20.04.2011 року № НОМЕР_1 прийнято Спеціалізованою державною податковою інспекцією по роботі з великими платниками податків у місті Одесі, в частині встановлення порушення п. 12 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»та визначення податкового зобов'язання у вигляді застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 264 012, 66 грн., неправомірно та з порушенням вимог чинного законодавства.

За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів, суд дійшов до висновку, що позивач довів суду ті обставини, на які він посилався в обґрунтування своїх позовних вимог і адміністративний позов підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 159 - 163, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 20.04.2011 року № НОМЕР_1, прийняте Спеціалізованою державною податковою інспекцією по роботі з великими платниками податків у місті Одесі, в частині встановлення порушення п. 12 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та визначення податкового зобов'язання у вигляді застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 264 012, 66 грн.

Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання в десятиденний строк з дня її проголошення апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а

також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Повний текст постанови складено та підписано 16 січня 2012 року.

Суддя

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.01.2012
Оприлюднено05.10.2015
Номер документу51527646
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/4964/2011

Постанова від 16.01.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Постанова від 11.01.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 02.09.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 22.07.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 22.07.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 06.07.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні