Постанова
від 22.09.2015 по справі 817/2105/15
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 817/2105/15

22 вересня 2015 року 10год. 03хв. м. Рівне

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Жуковська Л.А. за участю секретаря судового засідання Вавелюк А.І та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник ОСОБА_1

відповідача: представник ОСОБА_2, представник ОСОБА_3, представник ОСОБА_4

третьої особи: представник не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Здолбунівського районного центру зайнятості

до Управління Державної казначейської служби України у Здолбунівському районі Рівненської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії , -

ВСТАНОВИВ :

Здолбунівський районний центр зайнятості, звернувся з адміністративним позовом до Управління державної казначейської служби України у Здолбунівському районі Рівненської області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії.

В обґрунтування заявлених вимог зазначив, що йому відповідачем повернуто виконавчий лист № 2а/1770/504/2012, виданий 24.07.2015 року Рівненським окружним адміністративним судом про стягнення з ОСОБА_5 економічного розвитку, торгівлі та міжнародного співробітництва Здолбунівської районної державної адміністрації на його користь допомоги по безробіттю у сумі 4367,15 грн. Виконавчий лист було повернуто, з покликанням на п.9 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №845 від 03.08.2011 року, із зазначенням, що виконавчий документ не підлягає виконанню органом Казначейства у зв'язку з тим, що боржник ОСОБА_5 економічного розвитку, торгівлі та міжнародного співробітництва Здолбунівської районної державної адміністрації не є клієнтом Державної казначейської служби України.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити в повному обсязі.

Відповідач позовні вимоги не визнав, про що подав письмові заперечення. Представники відповідача в судовому засіданні надали пояснення аналогічні поданим запереченням, зокрема вважають дії щодо повернення виконавчого листа № 2а/1770/504/2012 від 24.07.2015 року правомірними, та тими, що відповідають приписам чинного законодавства, з огляду на приписи Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейскої служби України затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 758 від 22.06.2012 року. Зазначили, що за кодом ЄДРПОУ 37710572 в Управлінні Державної казначейської служби України у Здолбунівському районі станом на 21.07.2015 року (дата надходження виконавчого документу на адресу Управління Казначейства) відсутні відкриті рахункі відділу економічного розвитку, торгівлі та міжнародного співробітництва Здолбунівської районної державної адміністрації . Відповідно до п.п.2.п.2 Порядку боржники - це визначені в рішенні про стягнення коштів розпорядники (бюджетні установи ) та одержувачі бюджетних коштів, а також підприємства, установи та організації, рахунки яких відкритів органах Казначейства. З огляду на те, що ОСОБА_5 економічного розвитку, торгівлі та міжнародного співробітництва Здолбунівської районної державної адміністрації (код 37710572) не включений до мережі розпорядників та одержувачів коштів державного бюджету по даній території, УДКСУ правомірно повернуло позивачу виконавчий лист. За наведеного просили в позові відмовити.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши письмові докази суд прийшов до висновку, що в задоволенні адміністративного позову слід відмовити повністю.

Судом встановлено, що 24.07.2015 року Рівненським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист №2а/1770/504/2012 про стягнення з ОСОБА_5 економічного розвитку, торгівлі та міжнародного співробітництва Здолбунівської районної державної адміністрації на користь Здолбунівського районного центру зайнятості допомоги по безробіттю в сумі 4367,15 грн.

10.07.2015 року постановою державного виконавця відділу примусового виконання рішень відмовлено в прийнятті до провадження та у відкритті виконавчого провадження з примусового виконання виконавчого листа у зв'язку з тим, що виконання такого листа здійснюють органи Державної казначейської служби України.

Позивач звернувся із заявою до відповідача з проханням прийняти до виконання виконавчий лист №2а/1770/504/2012, виданий 24.07.2015 року Рівненським окружним адміністративним судом про стягнення з ОСОБА_5 економічного розвитку, торгівлі та міжнародного співробітництва Здолбунівської районної державної адміністрації коштів .

Відповідач листом №02.2-20/1171 від 21.07.2015року, повідомив позивача, що на підставі п. 9 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 845 від 03.08.2011 року, виконавчий лист № 2а/1770/504/2012 від 24.07.2015 року підлягає поверненню без виконання у зв'язку з тим, що ОСОБА_5 економічного розвитку, торгівлі та міжнародного співробітництва Здолбунівської районної державної адміністрації не є клієнтом Державної казначейскої служби України.

Відповідно до частини 2 ст. 3 Закону України "Про виконавче провадження" N606-XIV від 21.04.1999 року, рішення про стягнення коштів з державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами Державного казначейства України в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.

На виконання вказаної норми 03.08.2011 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №845 "Про затвердження Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників".

Цим Порядком визначено механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення.

Під боржниками, відповідно до п.2 Порядку, розуміються визначені в рішенні про стягнення коштів розпорядники (бюджетні установи) та одержувачі бюджетних коштів, а також підприємства, установи та організації, рахунки яких відкриті в органах Казначейства.

В свою чергу, за правилами пункту 24 Порядку, стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку до того органу Казначейства, в якому обслуговується боржник.

Таким чином, орган Казначейства виконує рішення про стягнення коштів лише з тих боржників, які є розпорядниками або одержувачами бюджетних коштів, та або з тих боржників, які мають в органах Казначейства відкриті рахунки.

В силу вимог пункту 9 Порядку, орган Казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві у разі, коли виконавчий документ не підлягає виконанню органом Казначейства.

Оскільки ОСОБА_5 економічного розвитку, торгівлі та міжнародного співробітництва Здолбунівської районної державної адміністрації не має рахунку, і не числиться розпорядником і отримувачем бюджетних коштів в УКДКСУ у Здолбунівському районі, то дії відповідача по поверненню виконавчого листа № 2а/1770/504/2012 від 24.07.2015 є правомірними і відповідають вимогам п.9 Порядку.

Та обставина, що ОСОБА_5 економічного розвитку, торгівлі та міжнародного співробітництва Здолбунівської районної державної адміністрації входить в структуру Здолбунівської районної державної адміністрації, яка є розпорядником коштів та одержувачем бюджетних коштів і має в органах Казначейства відкриті рахунки, не розглядається як доказ протиправності дій відповідача, оскільки у виконавчому документі боржником визначено не Здолбунівську районної державної адміністрації, а ОСОБА_5 економічного розвитку, торгівлі та міжнародного співробітництва Здолбунівської районної державної адміністрації з відповідним ідентифікаційним номером - 37710572. Вносити будь-які зміни до тексту виконавчого документу, відповідач правом не наділений, як не наділений він і правом звертатися до суду відповідно до ст.ст.263,264 КАС України, із заявою про зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення, або із заявою про заміну сторони виконавчого провадження.

В той же час, таким правом наділений позивач в даній справі, і стягувач за відповідним виконавчим листом. При цьому, відповідно до п.10 Порядку, стягувач має право повторно надіслати органові Казначейства повернутий виконавчий документ у встановлений пунктом 6 цього Порядку строк, перебіг якого починається з дня отримання стягувачем виконавчого документа.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

При цьому, у відповідності до ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють не лише чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а й обґрунтовано, добросовісно, розсудливо та безсторонньо. Матеріали справи свідчать, що відповідні положення відповідачем дотримані.

Таким чином, сукупність вищенаведених встановлених обставин підтверджено документально, що дає суду підстави із врахуванням критеріїв оцінювання рішення суб'єкта владних повноважень, які містяться у ч.3 ст. 2 КАС України, визнати позовні вимоги необґрунтованими, недоведеними матеріалами справи, і такими, що не підлягають задоволенню.

У відповідності до вимог ст. 94 КАС України відшкодування судових витрат позивачеві, якому відмовлено у позові, не передбачено.

Керуючись, ст.ст. 2, 51, 69, 70, 71, 86, 94, 128, 137, 160-163, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Здолбунівського районного центру зайнятості відмовити повністю.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Жуковська Л.А.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.09.2015
Оприлюднено05.10.2015
Номер документу51528130
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/2105/15

Ухвала від 02.09.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

Постанова від 22.09.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

Постанова від 22.09.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

Ухвала від 31.07.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні