cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ
"23" вересня 2015 р.Справа № 921/929/15-г/15 УХВАЛА
про відмову у порушенні провадження у справі
про банкрутство
Господарський суд Тернопільської області
у складі судді Галамай О.З. при секретарі Сиротюк К.В.
розглянувши заяву боржника Підприємства Споживчої Кооперації Торгово-роздрібного об'єднання Борщівського Районного Споживчого товариства, вул. Шевченка, 21, м. Борщів, Тернопільська область
про порушення провадження у справі про банкрутство в порядку статті 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"
В судове засідання з'явились:
від боржника: Улашкевич Г.Я. - представник, довіреність №9 від 18.09.2015р.
від арбітражного керуючого: не з"явився
Представнику боржника в судовому засіданні роз'яснено права та обов'язки, передбачені ст. ст. 20, 22 ГПК України.
Фіксація судового процесу технічними засобами в порядку ст.81-1 ГПК України не здійснювалася через відсутність відповідного клопотання.
Суть справи: Підприємство Споживчої Кооперації Торгово-роздрібного об'єднання Борщівського Районного Споживчого товариства звернулося до господарського суду Тернопільської області із заявою про порушення справи про його банкрутство в порядку ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Ухвалою суду від 09.09.2015р. прийнято заяву Підприємства Споживчої Кооперації Торгово-роздрібного об'єднання Борщівського Районного Споживчого товариства про порушення провадження у справі про банкрутство до розгляду, підготовче засідання суду призначено на 23.09.2015 року.
Автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України визначено Стадника Андрія Любомировича, свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №1401 від 09.07.2013р. видане Міністерством юстиції України.
Арбітражний керуючий Стадник А.Л. в судове засідання 23.09.2015р. не з"явився, вимог ухвали суду від 09.09.2015р. не виконав, причин неявки не повідомив.
Представник боржника в судовому засіданні підтримав заяву про порушення провадження у справі з підстав, викладених в ній. Також через канцелярію суду частково надав документи, які витребовувались ухвалою суду від 09.09.2015р. (вх. №20281 від 22.09.2015р.).
Розглянувши заяву та додані до неї документи, судом встановлено наступне:
Підприємство Споживчої Кооперації Торгово-роздрібного об'єднання Борщівського Районного Споживчого товариства є юридичною особою, яке зареєстроване у встановленому законом порядку та включене до ЄДРПОУ (код ЄДРПОУ 34652817), що підтверджується Спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 08.09.2015р. Юридична особа перебуває в стані припинення за рішенням засновників з 25.07.2014р.
Провадження у справі про банкрутство Підприємства Споживчої Кооперації Торгово-роздрібного об'єднання Борщівського Районного Споживчого товариства здійснюється згідно приписів Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон, Закон про банкрутство).
Відповідно до ст. 9 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" справи про банкрутство юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців розглядаються господарським судом за правилами, передбаченими Господарським процесуальним кодексом України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Частиною 2 ст. 10 Закону передбачено, що право на звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство мають боржник та кредитори.
Ст. 95 Закону про банкрутство, що врегульовує особливості застосування процедури банкрутства, що ліквідується власником, передбачено: якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи. Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України (ст. ст. 105, 110, 111 ЦК України).
Дотримання порядку ліквідації юридичної особи здійснюється відповідно до вимог цивільного законодавства України.
Згідно ч.2 ст. 105 ЦК України визначено, що після внесення запису про прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.
Листом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва "Про публікацію повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації" від 20.01.2005р. №367 визначено, що спеціалізованим друкованим засобом масової інформації є "Бюлетень державної реєстрації" .
Однак, як вбачається із матеріалів заяви, боржником не надано доказів публікації у бюлетені державної реєстрації про припинення юридичної особи, як передбачено ч. 2 ст. 105 ЦК України.
Господарський суд також звертає увагу боржника на те, що при зверненні до суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство слід чітко дотримуватися порядку ліквідації юридичної особи, передбаченої ст.ст. 105,110,111 ЦК України.
Відповідно до ч.6 ст.105 ЦК України боржник зобов"язаний розглянути кожну окрему вимогу кредитора, зокрема щодо сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, після чого прийняти відповідне рішення, яке надіслати кредитору не пізніше тридцяти днів з дня отримання юридичною особою, що припиняється, відповідної вимоги кредитора.
Згідно п.7 ч.2 ст.111 ЦК України до моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам державної податкової служби, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітній період.
В п.8, п.11 ст. 111 ЦК України ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред"явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред"явлення кредиторами вимог та результат їх розгляду . Після затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія забезпечує його подання органам державної податкової служби.
Однак в підтвердження дотримання зазначених вище вимог боржником не подано доказів повідомлення кредиторів про припинення юридичної особи, переліку предявлення кредиторами вимог та результату розгляду кожної з кредиторських вимог тощо, хоча в заяві (вх.№969) боржник зазначає, що кредиторська заборгованість підприємства становить 258 000,00 грн. та податкова заборгованість становить 75 594 грн.
Також суд звертає увагу боржника на те, що боржником до матеріалів заяви додано Баланси (звіт про фінансовий стан /проміжний/) станом на 30.09.2014р. та 01.08.2015 р., а не проміжний ліквідаційний баланс боржника, як передбачено ст.111 ЦК України.
При проведенні добровільної процедури ліквідації суб'єкта господарювання та подальшого ініціювання щодо нього справи про банкрутство за особливостями, передбаченими нормами ст. 95 Закону про банкрутство, однією із вимог є повідомлення податкового органу, як відомого кредитора, про рішення власника боржника про ліквідацію останнього. Виходячи ж з приписів ст.ст. 105, 110, 111 Цивільного кодексу України однією із умов щодо повідомлення податкового органу про ліквідацію юридичної особи є здійснення персонального письмового повідомлення цього органу про припинення діяльності та ліквідацію вказаної юридичної особи, а також дотримання двомісячного терміну з дня опублікування рішення щодо припинення юридичної особи та повідомлення податкового органу щодо рішення про ліквідацію цієї особи, протягом якого кредитори можуть заявити свої вимоги до цієї юридичної особи.
Проте боржником заяви про припинення платника податків та доказів її направлення органу податкової служби не надано.
На обов'язковості відповідного повідомлення органу державної податкової служби, а також необхідності врахування порядку виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості у процедурі добровільної ліквідації при зверненні із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника, що ліквідується власником, наголошено Верховним Судом України (постанова від 10.06.2008 р. у справі № 15/682-б) та Вищим господарським судом України (постанова від 21.08.2013 р. у справі №922/787/13-г, постанова від 21.04.2015 р. у справі №910/20746/14).
Також до заяви боржника відповідно до п. 3 ст.11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (надалі - Закон), крім відомостей, передбачених п.п. 1, 2 ст. 11 Закону, додаються : перелік кредиторів боржника, вимоги яких визнаються боржником, із зазначенням загальної суми грошових вимог усіх кредиторів, а також щодо кожного кредитора - його імені або найменування, його місцезнаходження або місця проживання, ідентифікаційного коду юридичної особи або реєстраційного номера облікової картки платника податків (за наявності), суми грошових вимог (загальної суми заборгованості, заборгованості за основним зобов"язанням та суми неустойки (штрафу, пені) окремо), підстав виникнення зобов"язань, а також строку їх виконання згідно із законом або договором ; довідку органів приватизації (органів, уповноважених управляти обєктами державної власності) стосовно наявності або відсутності на балансі підприємства, щодо якого порушено справу про банкрутство, державного майна, що в процесі приватизації (корпоратизації) не увійшло до його статутного капіталу; інші документи, які підтверджують неплатоспроможність боржника.
Однак до позовних матеріалів боржником даних документів не додано. Крім того, пунктом 4 ст. 11 Закону про банкрутство визначено, що боржник подає заяву до господарського суду за наявності майна, достатнього для покриття судових витрат, якщо інше не передбачено цим Законом.
Однак боржником до заяви не додано доказів наявності майна, достатнього для покриття судових витрат, що є порушенням вимог п.4 ст.11 Закону.
Таким чином, ліквідаційною комісією боржника порушений порядок добровільної ліквідації. До заяви про порушення провадження у справі про банкрутство за правилами ст. 95 Закону про банкрутство не додані документи, які повинні бути подані на момент звернення із такою заявою та які не можуть бути витребувані судом після порушення справи про банкрутство.
За приписами ч. 1 ст. 16 Закону про банкрутство у підготовчому засіданні господарським судом здійснюється перевірка обґрунтованості вимог заявника, а також з'ясування наявності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство.
Згідно із ч. 6 ст. 16 Закону про банкрутство за наслідками розгляду заяви про порушення справи про банкрутство господарський суд виносить ухвалу про порушення провадження у справі про банкрутство або відмову у порушенні провадження у справі про банкрутство.
Відповідно до ч. 7 ст. 16 Закону про банкрутство суд відмовляє в порушенні провадження у справі про банкрутство, зокрема, якщо заявником не доведено наявності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про відмову в порушенні провадження у справі про банкрутство боржника.
При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що відповідно до ч. 8 ст. 16 Закону про банкрутство відмова у відкритті провадження у справі про банкрутство не перешкоджає повторному зверненню до суду із заявою про порушення справи про банкрутство за наявності підстав, встановлених цим Законом.
Відповідно до положень п. 3 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про судовий збір" відмова у відкритті провадження у справі є підставою для повернення сплаченої суми судового збору. Таким чином, судовий збір в розмірі 6090,00 грн., сплачений згідно платіжного доручення №316 від 28.08.2015р., підлягає поверненню з Державного бюджету України.
Керуючись ст. ст. 1, 2, 8, 16, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ст. ст. 33, 34, 43, 86 Господарського процесуального кодексу України, ст. 7 Закону України "Про судовий збір", суд
УХВАЛИВ:
1. Відмовити у порушенні провадження у справі про банкрутство боржника Підприємства Споживчої Кооперації Торгово-роздрібного об'єднання Борщівського Районного Споживчого товариства (вул. Шевченка, 21, м. Борщів, Тернопільська область).
2. Повернути Підприємству Споживчої Кооперації Торгово-роздрібного об'єднання Борщівського Районного Споживчого товариства (вул. Шевченка, 21, м. Борщів, Тернопільська область, код ЄДРПОУ 34652817) з Державного бюджету України судовий збір в сумі 6 090 (шість тисяч дев'яносто) грн 00 коп., сплачений згідно платіжного доручення №316 від 28.08.2015р.
3. Відмова у відкритті провадження у справі про банкрутство не перешкоджає повторному зверненню до суду із заявою про порушення справи про банкрутство за наявності підстав, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
4. Ухвалу про відмову у порушенні провадження у справі про банкрутство надіслати рекомендованою кореспонденцією з повідомленням про вручення:
- Підприємству Споживчої Кооперації Торгово-роздрібного об'єднання Борщівського Районного Споживчого товариства (48702, вул. Шевченка, 21 м. Борщів, Тернопільська область);
- Голові ліквідаційної комісії ТРО Борщівського РАЙСТ Курмей Надії Миронівні (48702, с.Верхняківці Борщівського району Тернопільської області);
- Відділу державної виконавчої служби Борщівського районного управління юстиції (48702, вул.Верхрадського, 3, м. Борщів, Тернопільська область);
- Реєстраційній службі Борщівського районного управління юстиції (48700, вул. Франка, 10А, м. Борщів, Тернопільська область);
- арбітражному керуючому Стаднику Андрію Любомировичу (79001, вул. Стецька, 6/6, м. Львів);
- Відділу з питань банкрутства Головного управління юстиції у Тернопільській області (вул. Грушевського, 8, (ліве крило), к. 323, 311, м.Тернопіль).
Суддя Галамай О.З.
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 23.09.2015 |
Оприлюднено | 02.10.2015 |
Номер документу | 51537140 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Галамай О.З.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні