Постанова
від 29.01.2010 по справі 2а-19551/09/0370
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 січня 2010 рокуСправа № 2а-19551/09/0370

Волинський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді Ковальчука В.Д.,

при секретарі судового засідання Курбаю О.В.,

з участю представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідача ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Куликовицького споживчого товариства до Ківерцівської міжрайонної державної податкової інспекції Волинської області про визнання протиправними та скасування рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Куликовицьке споживче товариство звернулося з адміністративним позовом до Ківерцівської міжрайонної державної податкової інспекції про визнання протиправними та скасування рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 05.08.2009р. № НОМЕР_1 на суму 2 684,00 грн. та № НОМЕР_2 на суму 8 691,60 грн., обґрунтовуючи свої позовні вимоги тим, що під час проведення перевірки Ківецівською МДПІ було порушено вимоги чинного законодавства стосовно порядку проведення перевірок та порядку оформлення результатів невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, відображені в актах порушення не відповідають фактичним обставинам справи і безпідставно проведено нарахування штрафних санкцій за порушення порядку ведення обліку товарних запасів в селі ОСОБА_3, а тому встановленні в ході перевірки порушення Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" є неправомірними. Просить визнати протиправними та скасувати рішення Ківерцівської МДПІ про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 05.08.2009р. № НОМЕР_1 на суму 2 684,00 грн. та № НОМЕР_2 на суму 8 691,60 грн.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав, з підстав наведених у позовній заяві, просить визнати протиправними та скасувати рішення Ківерцівської МДПІ про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 05.08.2009р. № НОМЕР_1 на суму 2 684,00 грн. та № НОМЕР_2 на суму 8 691,60 грн.

Представник відповідача в судовому засіданні адміністративний позов не визнала і пояснила, що в магазинах сіл Заріччя та ОСОБА_3 при проведенні перевірок було виявлені порушення - невідповідності сум готівкових коштів на місті проведення розрахунків, не видачу розрахункового документу та незастосування РРО на суму покупки, а в магазині ОСОБА_3 порушено порядок ведення обліку товарних запасів на суму 1344 грн., а саме матеріальні цінності були оприбутковані на підставі книги обліку надходження товарів, а необхідно було провести оприбуткування на підставі накладних, а тому просить в задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, дослідивши письмові докази, суд вважає, що адміністративний позов слід задовольнити частково з наступних підстав.

Куликовицьке споживче товариство (с. Погулянка, Маневицький район, Волинська область, 44656, ідентифікаційний код юридичної особи 01743861) здійснює підприємницьку діяльність на підставі свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 393294 від 18.01.1994р.

Куликовицьке споживче товариство здійснює роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами через магазини в с. Велика Осниця по вул. Центральній, 47 (ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями АВ № 996322, термін дії з 24.01.2009р. по 24.01.2010р., ліцензія на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами АВ № 996724, термін дії з 24.01.2009р. по 24.01.2010р.) та в с. Заріччя по вул. Центральній, 14 (ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями АВ № 0212162, термін дії з 25.03.2009р. по 25.03.2010р., ліцензія на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами АВ № 021713, термін дії з 25.03.2009р. по 25.03.2010р.).

24.07.2009р. співробітниками ДПА у Волинській області на підставі направлень №№ 202733, 202734 від 22.07.2009р. проведено перевірку господарської одиниці - магазину в селі ОСОБА_3 (вул. Центральна, 47, Маневицький район, Волинська область, зареєстрованого в Ківерцівській МДПІ) на предмет дотримання суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій.

За результатами перевірки складено акт (довідка) від 24.07.2009р. (бланк № 200820) в якому зафіксовані порушення вимог пунктів 1, 2, 12, 13 статті 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".

Відповідно до положень статті 3 Закону України від 06.07.1995р. № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послу», суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок (п. 1); видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції (п. 2); вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів (наданих послуг) (п. 12); забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня (п. 13).

Так, в ході перевірки магазину в с. Велика Осниця було встановлено факт проведення розрахункової операції з продажу підакцизних товарів (тютюнових виробів) на суму 12,60 грн. без застосування реєстратора розрахункових операції, без роздрукування та видачі відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції; невідповідність суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків у розмірі 268,63 грн., сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операції (0,63 грн.); а також порушення порядку ведення обліку товарів за місцем їх реалізації та зберігання (112 пляшок вина по ціні 6,00 грн. за одиницю товару на загальну суму 672,00 грн.).

За порушення вимог Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України та на підставі пункту 1 статті 17 даного Закону застосовуються фінансові санкції у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність, - у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих - послуг), у разі не проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі не роздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки.

Статтею 21 даного Закону встановлено, що до суб'єктів підприємницької діяльності, що не ведуть або ведуть з порушенням встановленого порядку облік товарів за місцем реалізації та зберігання, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості не облікованих товарів за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

В статті 22 вказаного Закону визначено, що у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.

На підставі акту перевірки від 24.07.2009р., бланк № 200820, за порушення пункту 1 статті 17, статей 21, 22 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", 05.08.2009р. Ківерцівською МДПІ винесено рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № НОМЕР_1 на загальну суму 2 684,00 грн., зокрема, з яких 63,00 грн. за порушення пунктів 1, 2 статті 3 Закону (12,60 грн. х 5); 1 344,00 грн. за порушення пункту 12 статті 3 Закону (672,00 грн. х 2); та 1 277,00 грн. за порушення пункту 13 статті 3 Закону (268,00 грн. - 12,60 грн. = 255,40 грн. х 5).

Куликовицьке споживче товариство не погодилося з результатами даної перевірки та провело процедуру адміністративного оскарження рішення Ківерцівської МДПІ про застосування штрафних (фінансових) санкцій № НОМЕР_1 від 05.08.2009р. до державної податкової адміністрації у Волинській області.

За результатами первинної скарги № 4743/10/25-006 від 25.09.2009р. ДПА у Волинській області на підставі статті 12 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», підпунктів 1, 2, 5 пункту 9 Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків державними податковими адміністраціями, затвердженого наказом ДПА № 29 від 11.12.1996р. було збільшено на 63,00 грн. суму застосованих штрафних (фінансових) санкцій, визначену в рішенні Ківерцівської МДПІ № НОМЕР_1 від 05.08.2009р за порушення пункту 13 статті 3 Закону "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".

В судовому засіданні по магазину в с. Велика Осниця встановлено правомірність застосування Ківерцівською МДПІ штрафних (фінансових) санкцій передбачених пунктом 1 статті 17, статтею 22 Закону "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" за порушення вимог пунктів 1, 2, 13 статті 3 даного Закону.

Згідно зі статтею 6 зазначеного Закону, облік товарних запасів фізичною особою - суб'єктом підприємницької діяльності ведеться у порядку, визначеному чинним законодавством, а юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) - у порядку, визначеному відповідним національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку.

Відповідно до пункту 2 статті 3 Закону України від 16.07.1999р. № 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Дані аналітичних рахунків повинні бути тотожні відповідним рахункам синтетичного обліку на перше число кожного місяця. Господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені.

Судом встановлено, що бухгалтерський облік господарських операцій Куликовицьким споживчим товариством ведеться за місцем реєстрації товариства, а чинне національне законодавство не містить вимог щодо ведення (дублювання) бухгалтерського обліку господарських операцій ще й за місцем реалізації товарів.

Підпунктом 4.4.1 Закону України від 21.12.2000р. № 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", встановлено, що у разі коли норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків (конфлікт інтересів).

Таким чином, рішення Ківерцівської МДПІ № НОМЕР_1 від 05.08.2009р. про застосування штрафних (фінансових) санкцій на загальну суму 2 684,00 грн. визнається судом протиправним в частині застосування санкції в розмірі 1 344,00 грн. за порушення пункту 12 статті 3 вказаного Закону, а відтак дане рішення підлягає частковому скасуванню.

24.07.2009р. співробітниками ДПА у Волинській області на підставі направлень №№ 202735, 202736 від 22.07.2009р. проведено перевірку господарської одиниці - магазину в селі Заріччя (вул. Центральна, 14, Маневицький район, Волинська область, зареєстрованого в Ківерцівській МДПІ) на предмет дотримання суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій.

За результатами перевірки складено акт (довідка) від 24.07.2009р. (бланк № 200913) в якому зафіксовані порушення вимог пунктів 2, 5 (незастосування реєстраторів розрахункових операцій у випадках, визначених цим Законом, проводити розрахунки з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки з додержанням встановленого порядку їх ведення, крім випадків, коли ведеться облік через електронні системи прийняття ставок, що контролюються у режимі реального часу Державним казначейством України), та пункту 13 статті 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".

В ході перевірки магазину в с. Заріччя було встановлено факт проведення розрахункової операції з продажу підакцизних товарів (тютюнових виробів) на суму 7,95 грн. без застосування реєстратора розрахункових операції, без роздрукування та видачі відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції; а також невідповідність суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів у розмірі 1 670,32 грн. із сумою на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операції.

На підставі акту перевірки від 24.07.2009р., бланк № 200913, за порушення пункту 3 статті 17, статті 22 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", 05.08.2009р. Ківерцівською МДПІ винесено рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № НОМЕР_2 на загальну суму 8 691,60 грн., зокрема, з яких 340,00 грн. за порушення пунктів 2, 5 статті 3 Закону (63,00 грн. х5); 8 351,60 грн. за порушення пункту 13 статті 3 Закону (1 670,32 грн. х 5).

Куликовицьке споживче товариство не погодилося з результатами даної перевірки та провело процедуру адміністративного оскарження рішення Ківерцівської МДПІ про застосування штрафних (фінансових) санкцій № НОМЕР_2 від 05.08.2009р. до Державної податкової адміністрації у Волинській області.

Перевіркою правильності складання розрахунку штрафних (фінансових) санкцій по матеріалах перевірки магазину в с. Заріччя, ДПА у Волинській області було встановлено порушення абзаців 15, 16 податкового роз'яснення щодо застосування пунктів 5, 6 статті 9 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" до Куликовицького споживчого товариства зайво застосовано штрафну (фінансову) санкцію на суму 39,75 грн.

За результатами первинної скарги № 4743/10/25-006 від 25.09.2009р. ДПА у Волинській скасувала рішення Ківерцівської МДПІ про застосування штрафних (фінансових) санкцій № НОМЕР_2 від 05.08.2009р. у сумі 39,75 грн., а в іншій частині оскаржене рішення на суму 8 651,85 грн. залишила без змін.

На підставі викладеного суд приходить до висновку, що рішення Ківерцівської МДПІ про застосування штрафних (фінансових) санкцій № НОМЕР_2 від 05.08.2009р. на суму 8 651,85 грн. є правомірним, а відтак скасуванню не підлягає.

Судом встановлено, що перед початком кожної з перевірок співробітниками податкових органів були пред'явлені службові посвідчення та направлення на перевірки працівникам товариства, які після ознайомлення з службовими документами й допустили співробітників податкового органу до проведення перевірки та були присутній під час її проведення (про що свідчать письмові відмітки в направленнях на перевірку та записи у вступній частині актів перевірок).

Таким чином, посилання позивача на той факт, що Ківерцівською МДПІ під час проведення перевірок господарських одиниць Куликовицького споживчого товариства було порушено вимоги чинного законодавства стосовно порядку проведення перевірок та порядку оформлення результатів невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства є безпідставними та необґрунтованими.

Керуючись ст. ст. 160 ч. 3, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі ст. ст. 17, 21, 22 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Рішення Ківерцівської міжрайонної державної податкової інспекції Волинської області про застосування штрафних (фінансових) санкцій № НОМЕР_1 від 05.08.2009р. на суму 1 344 (одна тисяча триста сорок чотири) грн. 00 коп. визнати протиправним та скасувати.

В задоволенні інших позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо заяву про апеляційне оскарження було подано, але апеляційна скарга не буде подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Заява про апеляційне оскарження подається протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі - з 3 лютого 2010 року. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Головуючий В.Д.Ковальчук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.01.2010
Оприлюднено05.10.2015
Номер документу51541955
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-19551/09/0370

Постанова від 29.01.2010

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні