Постанова
від 18.02.2011 по справі 2654/08/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2654/08/1570

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 лютого 2011 року м.Одеса

о 11год. 45хв.

У залі судових засідань №29

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Харченко Ю.В.

при секретарі Гурченковій Г.М.

За участю представників сторін:

Від позивача: представник ДПІ у м.Іллічівську Одеської області ОСОБА_1 -за довіреністю від 15.07.2010р. №033/10-007.

Від відповідача: представник ПП «Аль-Віссам Тредінг Ко»до суду не з'явився, не зважаючи на те, що про дату, час та місце судового засідання повідомлявся належним чином та своєчасно.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у м.Іллічівську Одеської області до Приватного підприємства «Аль-Віссам Тредінг Ко»про стягнення податкової заборгованості у загальній сумі 2 626 921,61 грн., -

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ДПІ у м.Іллічівську Одеської області, в якому позивач просить суд стягнути з ПП «Аль-Віссам Тредінг Ко»суму штрафних санкцій за порушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг у розмірі 2 624 153,88грн., а також суму заборгованості по податку з доходів найманих працівників у розмірі 2 767,73грн.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 06.12.2007р. було відкрито провадження у справі та запропоновано відповідачу у строк до 10.01.2008р. подати до суду письмові заперечення на позов та докази, які спростовують заявлені позовні вимоги.

Ухвалою суду від 10.01.2008р. у справі закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду в засіданні суду на 06.02.2008р.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 11.04.2008р. провадження у справі № 2-а-2654/08 було зупинено, до вирішення та набрання законної сили рішенням по справі № 2а-5096/08 за адміністративним позовом Приватного підприємства «Аль-Віссам Тредінг Ко»до ДПІ у м.Іллічівську Одеської області про визнання недійсними рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 11.10.2007р. №0090132350, №0090142350 та визнання нечинними податкових повідомлень-рішень від 11.10.2007р. №0090071700/0, №0090122350/0, та від 19.11.2007р. №0090071700/1, №0090122350/1.

Ухвалою суду від 03.12.2010р. провадження в справі було поновлено та призначено справу до судового розгляду в засіданні суду на 21.01.2011р.

Відповідач у судові засідання 21.01.2011р. та 14.02.2011р. не з'явився, про дату, час та місце судових засідань повідомлявся належним чином та своєчасно, проте наявна у матеріалах справи судова кореспонденція, яка надсилалася на зазначену в реєстраційних документах адресу відповідача, поверталася до суду з відповідними поштовими повідомленнями з відмітками органу зв'язку - «за зазначеною адресою не зареєстровано», з яких вбачається, що адресат -Приватне підприємство «Аль-Віссам Тредінг Ко»за вказаною у реєстраційних документах адресою, зокрема, 68004, Одеська обл., м.Іллічівськ, вул.Транспортна,14, не знаходиться.

При цьому, як вбачається з наявних у матеріалах справи Довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців місцезнаходженням Приватного підприємства «Аль-Віссам Тредінг Ко»є саме - 68004, Одеська обл., м.Іллічівськ, вул.Транспортна,14.

Відповідно до ч.1 ст.40 КАС України особи, які беруть участь у справі, зобов'язані під час провадження у справі повідомляти суд про зміну місця проживання (перебування, знаходження), роботи, служби. У разі неповідомлення про зміну адреси повістка надсилається їм за останньою адресою і вважається врученою.

Таким чином, з огляду на відсутність у судових засіданнях відповідача та відсутність будь-яких заперечень з боку відповідача на адміністративний позов, справу розглянуто на підставі наявних у ній доказів відповідно до приписів ч.4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, та системно проаналізувавши приписи законодавства, чинного на момент здійснення перевірки, суд встановив наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, Приватне підприємство «Аль-Віссам Тредінг Ко»зареєстроване Виконавчим комітетом Іллічівської міської ради 14.11.2000р., про що свідчать наявні в матеріалах справи належним чином засвідчені копії Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи Серії А00 №275476 та Довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців.

Приватне підприємство «Аль-Віссам Тредінг Ко»знаходиться на обліку як платник податків у Державній податковій інспекції у м.Іллічівську Одеської області з 23.11.2000р. за реєстраційним №200396, що підтверджується наявною у матеріалах справи відповідною Довідкою ДПІ у м.Іллічівську Одеської області №1229 від 24.11.2006р.

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, фахівцями ДПІ у м.Іллічівську Одеської області, на підставі направлення від 23.08.2007р. №01-045/1754, виданого Державною податковою інспекцією у м.Іллічівську Одеської області, була проведена планова виїзна документальна перевірка фінансово-господарської діяльності з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства ПП «Аль-Віссам Тредінг Ко»за період з 01.01.2006р. по 30.06.2007р., за результатами якої був складений акт №2438-23-0301-31210672 від 28.09.2007р., в якому встановлено порушення відповідачем п.п.4.1.1, п.п.4.1.6 п.4.1 ст.4, п.5.1, п.п.5.3.9 п.5.3, п.5.9 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»№334/94-ВР від 28.12.1994р. (зі змінами та доповненнями), в результаті чого занижено податок на прибуток в розмірі 680 475грн., а також порушено п.п.7.3.1 п.7.3, п.п.7.2.8 п.7.2 ст.7, п.11.5 ст.11, п.п.4.5.2 п.4.5 ст.4, п.п.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997р. №168/97-ВР (в редакції, чинній на момент здійснення перевірки) та п.5.12.2, п.п.5.12 п.5 Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість затвердженого Наказом ДПА України від 15.06.2005р. №213, в результаті чого Підприємству зменшено залишок від'ємного значення ПДВ, який включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду на суму 476 598грн., а також встановлено порушення ст.1, ст.3, ст.8, ст.9, ст.17, п.п. а п.19.2 ст.19 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»від 22.05.2003р. №889-ІV (в редакції, чинній на момент здійснення перевірки) в результаті чого занижено податок з доходів фізичних осіб в розмірі 841,24грн. Також, в ході перевірки встановлено порушення вимог Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", а саме встановлено факт реалізації товарів за готівку, та здійснення розрахунків без застосування РРО, який на Підприємстві взагалі відсутній. Зокрема, за перевіряємий період Підприємством реалізовано товару за готівку на загальну суму 424 500,00грн. Крім того, при перевірці банківських виписок по особовим рахунках, відкритих у банківських установах та касової книги, встановлено зарахування готівки в розмірі 100000,00грн. на поточний рахунок 2600366729911 відкритий 13.04.2007р. в АКБ «Укрсоцбанк», МФО 328016 (квитанція №848 від 13.04.2007р.), яка не була оприбуткована в касі Підприємства, чим порушено п.2.6 «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004р. №637 (зі змінами та доповненнями). Також, встановлено факт порушення ПП «Аль-Віссам Тредінг Ко»п.2.11 вказаного Положення з питань звітування осіб, які отримали кошти під звіт. Розрахунки за готівку підприємств сфери торгівлі, громадського харчування та послуг здійснюються із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок, прибуткових і видаткових касових ордерів, проїзних документів, тощо, які підтверджували б факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, згідно з положеннями Закону України «Про застосування електронних контрольно-касових апаратів і товарно-касових книг у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»від 01.06.2000р. №1776 (зі змінами та доповненнями).

У зв»язку з чим, на підставі означеного акта перевірки №2438-23-0301-31210672 від 28.09.2007р. були прийняті, у тому числі, рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0090142350 від 11.10.2007р. щодо визначення суми штрафних (фінансових) санкцій за порушення законодавства про патентування, ліцензування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів розрахункових операцій у розмірі 2 122 500грн., №0090132350 від 11.10.2007р. щодо визначення суми штрафних (фінансових) санкцій за порушення законодавства про патентування, ліцензування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів розрахункових операцій у сумі 501 653,88грн. та податкове повідомлення-рішення №0090071700/0 від 11.10.2007р. щодо визначення податкового зобов'язання по податку з доходів найманих працівників у загальному розмірі 2 771,81грн., з яких 841,24грн. -основний платіж та 1 930,57грн. -штрафні (фінансові) санкції.

Судом встановлено, що Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 07.12.2009р., залишеною без змін в означеній частині Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 15.11.2010р., відмовлено у задоволенні позовних вимог Приватного підприємства «Аль-Віссам Тредінг Ко», щодо скасування податкового повідомлення-рішення від 11.10.2007р. №0090071700/0 щодо визначення податкового зобов'язання по податку з доходів найманих працівників у загальному розмірі 2 771,81грн., з яких 841,24грн. -основний платіж та 1 930,57грн. -штрафні (фінансові) санкції, з тих підстав, що у період з 01.01.2006р. по 30.06.2007р. загальна чисельність працюючих ПП «Аль-Віссам Тредінг Ко»складала 1 особа. Податковими органами встановлено, що в порушення Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»Підприємством у перевіряємий період, тобто з вересня 2006 року по червень 2007року заробітна плата працівникам не нараховувалась, тоді як відповідно до вимог діючого на той час законодавства, Підприємство повинно було нараховувати та виплачувати працівникам заробітну плату та відповідно утримувати податок з доходів фізичних осіб.

Також, судом з»ясовано, що вищевказаною Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 07.12.2009р. задоволено позовні вимоги Приватного підприємства «Аль-Віссам Тредінг Ко»в частині визнання нечинними та скасування рішень ДПІ у м.Іллічівську Одеської області про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 11.10.2007р. №0090142350 на загальну суму 2122500,00грн. та №0090132350 на загальну суму 501653,88грн.

Разом з тим, Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 15.11.2010р. в означеній частині постанову Одеського окружного адміністративного суду від 07.12.2009р. скасовано та у задоволенні позовних вимог Приватного підприємства «Аль-Віссам Тредінг Ко»щодо визнання нечинними та скасування рішень ДПІ у м.Іллічівську Одеської області про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 11.10.2007р. №0090142350 на загальну суму 2122500,00грн. та №0090132350 на загальну суму 501653,88грн. відмовлено з урахуванням наступного.

Одеським апеляційним адміністративним судом в ході апеляційного розгляду справи встановлено, що як вбачається з акта перевірки ДПІ у м.Іллічівську Одеської області №2438-23-0301-31210672 від 28.09.2007р., за перевіряємий період ПП «Аль-Віссам Тредінг Ко»реалізувало товарів за готівку на загальну суму 424 500грн. Згідно прибуткових касових ордерів у касу Підприємства приймалась виручка від СПД ОСОБА_2, СПД Матта Маєна та СПД ОСОБА_3 Хонна.

При цьому, відповідно до ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні, послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані: проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

Отже, оскільки обов'язок суб'єктів підприємницької діяльності використовувати реєстратор розрахункових операцій у сфері торгівлі чітко закріплений Законом, позивач при прийнятті виручки за товари від інших суб'єктів підприємницької діяльності із занесенням даних в касову книгу повинен був застосовувати реєстратор розрахункових операцій.

Крім того, відповідно до п.1 ст.9 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" проведення розрахунків в касах підприємств з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів, як це оформлювалось ПП «Аль-Віссам Тредінг Ко», та видачею відповідних квитанцій, підписаних та завірених печаткою у встановленому порядку, передбачено лише при торгівлі продукцією власного виробництва та при наданні послуг. Однак, дана норма не поширюється на підприємства торгівлі та громадського харчування. Тобто статтею 9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»визначено випадки, коли реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються, водночас, діяльність, яку здійснювало ПП «ОСОБА_4 Тредінг Ко.», а саме - оптова торгівля, жодним чином не підпадає під наведені визначення.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність.

Таким чином, Одеським апеляційним адміністративним судом встановлено правомірність застосування ДПІ у м.Іллічівську до ПП «Аль-Віссам Тредінг Ко.»штрафних (фінансових) санкцій на суму 2 122 500,00грн. з вищенаведених підстав.

Крім того, Одеським апеляційним адміністративним судом встановлено також правомірність застосування Державною податковою інспекцією у м.Іллічівську Одеської області до ПП «Аль-Віссам Тредінг Ко.»штрафних (фінансових) санкцій на суму 501653,88грн.з огляду на порушення Підприємством приписів «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004року №637, а саме неоприбуткування в касі підприємства готівки у сумі 100000,00грн.

Відтак, у Постанові від 15.11.2010р. Одеським апеляційним адміністративним судом повністю встановлено обставини по суті спору, та надана їх відповідна оцінка, зокрема, встановлено правомірність та ґрунтовність рішень ДПІ у м.Іллічівську Одеської області про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 11.10.2007р. №0090142350 на загальну суму 2122500,00грн., №0090132350 на загальну суму 501653,88грн., та податкового повідомлення-рішення від 11.10.2007р. №0090071700/0 щодо визначення податкового зобов'язання по податку з доходів найманих працівників у загальному розмірі 2 771,81грн., з яких 841,24грн. -основний платіж та 1 930,57грн. -штрафні (фінансові) санкції.

Згідно з приписами ч.1 ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Відповідно до ч.5 ст.124 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.

Згідно з ч.ч. 2,3 ст.14 КАС України постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України, а невиконання судових рішень тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Частиною 2 статті 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів»від 07.07.2010р. № 2453-VI (зі змінами та доповненнями) встановлено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання усіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об'єднаннями на всій території України. Обов'язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається процесуальним законом.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Статтею 86 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд доходить висновку, що позовні вимоги Державної податкової інспекції у м.Іллічівську Одеської області обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному, на момент звернення до суду з даним позовом, законодавству, отже підлягають задоволенню повністю зі стягненням з Приватного підприємства «Аль-Віссам Тредінг Ко»суми податкової заборгованості у загальному розмірі 2 626 921,61 грн.

Керуючись ч.4 ст.128, ст.ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний позов Державної податкової інспекції у м.Іллічівську Одеської області до Приватного підприємства «Аль-Віссам Тредінг Ко»про стягнення податкової заборгованості у загальній сумі 2 626 921,61 грн., задовольнити.

2. Стягнути з Приватного підприємства «Аль-Віссам Тредінг Ко» (68004, Одеська обл., м.Іллічівськ, вул.Транспортна,14, код ЄДРПОУ 31210672) в доход державного бюджету:

- на розрахунковий рахунок 31117104700015, відкритий на ім'я ВДК м.Іллічівська, код 21080900, банк УДК Одеської області, МФО 828011, штрафні (фінансових) санкції за порушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг у розмірі - 2 624 153(два мільйона шістсот двадцять чотири тисячі сто п'ятдесят три)грн. 88коп.;

- на розрахунковий рахунок 33215800700015, відкритий на ім'я ВДК м.Іллічівська, код 21080900, банк УДК Одеської області, МФО 828011, податок з доходів найманих працівників у розмірі - 2 767(дві тисячі сімсот шістдесят сім)грн. 73коп.;

Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили у разі надходження заяви особи, на користь якої ухвалено судове рішення.

Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складено та підписано суддею «18»лютого 2011року

Суддя Харченко Ю.В.

1.Адміністративний позов Державної податкової інспекції у м.Іллічівську Одеської області до Приватного підприємства «Аль-Віссам Тредінг Ко»про стягнення податкової заборгованості у загальній сумі 2 626 921,61 грн., задовольнити.

2. Стягнути з Приватного підприємства «Аль-Віссам Тредінг Ко» (68004, Одеська обл., м.Іллічівськ, вул.Транспортна,14, код ЄДРПОУ 31210672) в доход державного бюджету:

- на розрахунковий рахунок 31117104700015, відкритий на ім'я ВДК м.Іллічівська, код 21080900, банк УДК Одеської області, МФО 828011, штрафні (фінансових) санкції за порушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг у розмірі - 2 624 153(два мільйона шістсот двадцять чотири тисячі сто п'ятдесят три)грн. 88коп.;

- на розрахунковий рахунок 33215800700015, відкритий на ім'я ВДК м.Іллічівська, код 21080900, банк УДК Одеської області, МФО 828011, податок з доходів найманих працівників у розмірі - 2 767(дві тисячі сімсот шістдесят сім)грн. 73коп.;

18 лютого 2011 року

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.02.2011
Оприлюднено05.10.2015
Номер документу51544841
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2654/08/1570

Постанова від 18.02.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 03.12.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні