Справа № 2а/1570/4796/2011
УХВАЛА
30 червня 2011 року м.Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Цховребова М.Г., розглянувши матеріали позовної заяви Котовської об'єднаної державної податкової інспекції в Одеській області до Окружної виборчої комісії територіального округу № 134 про припинення юридичної особи, -
встановив:
29 червня 2011 року Котовська об'єднана державна податкова інспекція в Одеській області звернулась до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Окружної виборчої комісії територіального округу № 134 про припинення юридичної особи відповідача (податковий номер 35240810, адреса: 66300, Одеська область, м. Котовськ, вул. 50 років Жовтня, 72).
Одержавши позовну заяву, суд з'ясував, що зазначений позов не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства, з наступних підстав.
Згідно п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС України справа адміністративної юрисдикції (далі - адміністративна справа) –переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п.п. 7, 8 ч. 1 ст. 3 КАС України, суб'єкт владних повноважень –орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Позивач - особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано адміністративний позов до адміністративного суду, а також суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подана позовна заява до адміністративного суду.
Відповідно до ч. 3 ст. 6 КАС України суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України.
Частиною 1 статті 17 КАС України встановлено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.
Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 4 ст. 50 КАС України громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, їх об'єднання, юридичні особи, які не є суб'єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами лише за адміністративним позовом суб'єкта владних повноважень:
1) про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян;
2) про примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян;
3) про примусове видворення іноземця чи особи без громадянства з України;
4) про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання (збори, мітинги, походи, демонстрації тощо);
5) в інших випадках, встановлених законом.
З наведених положень Кодексу адміністративного судочинства України вбачається, що суб'єкт владних повноважень має право звернутися до адміністративного суду з позовною заявою лише у випадках, встановлених Конституцією, Кодексом адміністративного судочинства України та законами України.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності визначені Законом України «Про державну податкову службу в Україні».
Відповідно до положень статей 1 та 4 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах належать до системи органів державної податкової служби та є органами виконавчої влади.
Відповідно до пп. 20.1.12 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Пунктом 62.7 статті 62 Податкового кодексу України передбачено, що органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Як вбачається з позову та доданих до нього матеріалів позивач просить припинити юридичну особу –Окружну виборчу комісію територіального округу № 134 (ідентифікаційний код 35240810, місцезнаходженн: 66300, Одеська область, м. Котовськ, вул. 50 років Жовтня, 72), яка відповідно до Довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) за організаційно-правовою формою за КОПФГ є державною організацією (установа, заклад). Дану окружну виборчу комісію утворено відповідно до постанови Центральної виборчої комісії від 13.08.2007 року № 99 «Про утворення окружних виборчих комісій територіальних виборчих округів з позачергових виборів народних депутатів України 30 вересня 2007 року».
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 24 Закону України «Про вибори народних депутатів України»окружні виборчі комісії входять до системи виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення виборів депутатів.
Згідно із ч.ч. 1, 5 ст. 25 Закону України «Про народних депутатів України»виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів депутатів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про вибори депутатів. Окружна виборча комісія є юридичною особою. Окружна виборча комісія є комісією вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій в межах відповідного територіального виборчого округу з питань виборів депутатів.
Відповідно до ч. 1 ст. 27 Закону України «Про вибори народних депутатів України»окружна виборча комісія утворюється Центральною виборчою комісією не пізніш як за шістдесят днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії у кількості не менше дванадцяти і не більше вісімнадцяти осіб.
Згідно із ч.ч. 3, 4 ст. 31 Закону України «Про вибори народних депутатів України»повноваження окружної виборчої комісії припиняються через двадцять днів після дня офіційного оприлюднення Центральною виборчою комісією результатів виборів депутатів у порядку, встановленому цим Законом. Окружна виборча комісія припиняє свою діяльність в порядку та у строки, визначені статтею 38 цього Закону.
Так, статтею 38 Закону України «Про вибори народних депутатів України»визначено зокрема, що набуття та припинення окружною виборчою комісією статусу юридичної особи здійснюється в порядку, передбаченому законами України, з особливостями, встановленими цим Законом. Статус окружної виборчої комісії як юридичної особи припиняється шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про проведення державної реєстрації припинення окружної виборчої комісії як юридичної особи. Не пізніш як через п'ять днів з дня офіційного оприлюднення результатів виборів депутатів голова окружної виборчої комісії, в разі його відсутності - заступник голови, звертається особисто до органу реєстрації із письмовим повідомленням про дату припинення комісії. На підставі повідомлення, зазначеного в частині шостій цієї статті, у Бюлетені державної реєстрації друкується інформація про дату припинення окружної виборчої комісії, що є підставою для пред'явлення комісії претензій по боргових зобов'язаннях. Для проведення державної реєстрації припинення окружної виборчої комісії як юридичної особи шляхом ліквідації голова комісії, в разі його відсутності - заступник голови, після закінчення процедури припинення комісії, але не раніше тридцяти днів з дня офіційного оприлюднення результатів виборів, повинен особисто подати державному реєстратору за місцем розташування комісії заповнену реєстраційну картку встановленого зразка, довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню, а також акт спільної перевірки фінансово-контролюючими органами. Додаткові документи для проведення державної реєстрації припинення окружної виборчої комісії як юридичної особи в результаті її ліквідації не вимагаються. Голова окружної виборчої комісії, в разі його відсутності - заступник голови, передає до Центральної виборчої комісії виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з відомостями про проведення державної реєстрації припинення окружної виборчої комісії як юридичної особи.
Виходячи з того, що утворення окружної виборчої комісії, порядок її діяльності та припинення врегульовано законами України, з особливостями, встановленими Законом України «Про вибори народних депутатів України», та на підставі наведених положень законодавства, суд дійшов до висновку, що Конституцією, Кодексом адміністративного судочинства України та законами України, в тому числі Законом України «Про вибори народних депутатів України», випадки, які надають органам державної податкової служби право звернутися до адміністративного суду з позовною заявою про припинення юридичної особи –окружної виборчої комісії, –не встановлені.
Відповідно, на публічно-правовий спір за зверненням органу державної податкової служби до адміністративного суду з позовною заявою про припинення юридичної особи –окружної виборчої комісії юрисдикція адміністративних судів не поширюється.
Тому, позовну заяву Котовської об'єднаної державної податкової інспекції в Одеській області про припинення юридичної особи Окружної виборчої комісії територіального округу № 134 не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Згідно п. 1 ч. 1 ст. 109 КАС України, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства, суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі.
Керуючись ст.ст. 3, 6, 17, 50, 109, 160, 165, 186 КАС України, суд -
ухвалив:
Відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом Котовської об'єднаної державної податкової інспекції в Одеській області до Окружної виборчої комісії територіального округу № 134 про припинення юридичної особи Окружної виборчої комісії територіального округу № 134 (податковий номер 35240810, адреса: 66300, Одеська область, м. Котовськ, вул. 50 років Жовтня, 72).
Ухвала може бути оскаржена особою, яка подала позовну заяву, до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги на ухвалу суду протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Повторне звернення тієї ж особи до адміністративного суду з таким самим адміністративним позовом, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.
Суддя М.Г. Цховребова
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.06.2011 |
Оприлюднено | 05.10.2015 |
Номер документу | 51545932 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Цховребова М. Г
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні