Постанова
від 02.12.2011 по справі 2а/1570/5603/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/1570/5603/2011

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 листопада 2011 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Самойлюк Г.П.

за участю секретаря: Казарян С.Б.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу за адміністративним позовом державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд»у Південному регіоні до Арцизької центральної районної лікарні про стягнення штрафу у сумі 5 100 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов позов Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго», в якому позивач зазначив, що відповідачем не були виконані вимоги припису № 05/11-0399 від 27.08.2009 року, в зв'язку з чим, за ухилення від його виконання на відповідача згідно постанови Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області №05/12-01-0003 від 25 лютого 2011 року було накладено штраф у розмірі 5100 грн., який так і не було сплачено в доход Державного бюджету.

У судовому засіданні представник позивача, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві, підтримав позовні вимоги у повному обсязі та просив їх задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечував та просив відмовити у його задоволенні, зазначивши, що відповідачем частково усунуто порушення, зазначені в приписі № 05/11-0399 від 27.08.2009 року, а саме: до договору про постачання електричної енергії та акта розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін 07.02.2011 року внесені дані про наявність автономної електростанції, установленої потужності, значення мінімальної напруги, схему її увімкнення; 18.02.2011 року внесені дані до договору про постачання електричної енергії об'єктами Арцизької ЦРЛ, які мають струмоприймачі 1-ї категорії; 14.03.2011 року встановлені запобіжники 10кВ з каліброваними плавкими вставками в РУ-10 Кв ЗТП №379. Окрім того, відповідач зазначив, що в схемі живлення головного корпусу лікарні , в якому розташовано операційну, пологове відділення та ліфт, встановити пристрій АВР на данний час неможливо, в зв'язку з відсутністю фінансування та відповідно ці заходи будуть передбачені у бюджеті на 1 квартал 2012 року.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, суд встановив наступні обставини та факти.

27 серпня 2009 року державним інспектором з енергетичного нагляду ОСОБА_1 відповідно до ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», ст. 9 Закону України «Про електроенергетику», ст. 14 Закону України «Про теплопостачання»та Положення про державний енергетичний нагляд, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 07.08.1996 року №929 (зі змінами та доповненнями) в період з 25.08.2009 року по 27.08.2009 року проведено захід з державного енергетичного нагляду на енергетичних об'єктах Арцизької центральної районної лікарні, Одеська обл., м. Арциз, вул. Добровольського,5.

За результатами здійсненого заходу 27 серпня 2009 року складено акт №05/12-0399, відповідно до висновків якого встановлено наступні порушення: особа, відповідальна за електрогосподарство не пройшла навчання з Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених Наказом Міністерства палива та енергетики України №258 від 25.10.2006 року; особа, відповідальна за електрогосподарство не пройшла перевірку знань по правилам технічної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Міністерства палива та енергетики № 258 від 25.10.2006 року; в договорі про постачання електричної енергії відсутні записи стосовно об'єктів Арцизської ЦРЛ, які мають струмоприймачі 1-ої категорії; в договорі про постачання електричної енергії, в акті розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності стороні не вказано наявність автономної електростанції, схеми її увімкнення, встановленої потужності та значення номінальної напруги; внутрішня схема електропостачання головного корпусу лікарні, в якому розташовано операційну , пологове відділення та ліфт не відповідає вимогам нормативних документів щодо надійності електропостачання (1 категорія); в схемі живлення головного корпусу лікарні відсутній пристрій АВР; відсутні знаки безпеки на дверях РУ-04. кВ ЗТП № 379; відсутні знаки безпеки на дверях РУ-10 кВ ЗТП № 379; відсутні знаки безпеки на дверях камери трансформатора Т 1 ЗТП № 379; відсутні знаки безпеки на дверях камери трансформатора Т 2 ЗТП № 379; відсутнє освітлення РУ 10 кВ; відсутні запобіжники 10 кВ з каліброваними плавкими вставками в РУ -10 кВ ЗТП №379; не калібровані плавкі ставки запобіжників 0,4 кВ пр. відділення переливання крові у РУ 0,4 кВ ЗТП №379; двері РУ 10 кВ ТП №379 не захищено від корозії; двері РУ 0,4 кВ ТП №379 не захищено від корозії; двері камери трансформатора №1 кВ ТП №379 не захищено від корозії; двері камери трансформатора №2 кВ ТП №379 не захищено від корозії; розпряжені акумуляторні батареї запуску ДЕС; відсутні диспетчерські найменування на дверях щитової головного корпусу лікарні; відсутні знаки безпеки на дверях щитової головного корпусу лікарні; не калібровані плавкі вставки запобіжників 0, 4 кВ РЩ №3 щитової головного корпусу лікарні; відсутні найменування щитів освітлення головного корпусу лікарні (а.с.13-18).

На підставі вищезазначеного акту 27.08.2009 року Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Південному регіоні було винесено припис №05/11-0399, яким зобов'язано у строк до 27.09.2009 року надати План заходів по виконанню припису та в цілому про виконання припису повідомити до 08.12.2009 року (а.с.9-12).

Припис був отриманий відповідачем 02.09.2009 року, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.12).

За ухилення від виконання вимог припису №05/11-0399 від 27 серпня 2009 року в частині: п.3 - вимоги (внести до договору про постачання електричної енергії інформацію стосовно об'єктів Арцизької ЦРЛ, які мають струмоприймачі 1-ої категорії у строк до 27.11.2009 року); п.4 вимоги (до договору постачання електричної енергії та акта розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін внести дані про наявність автономної електростанції, встановленої потужності, значення номінальної напруги, схеми її увімкнення у строк до 27.11.2009 року; п.5 вимоги (в схемі живлення головного корпусу лікарні, в якому розташовано операційну, пологове відділення та ліфт встановити пристрій АВР у строк до 27.11.2009 року; у п.11 вимоги (встановити запобіжники 10 кВ з каліброваними плавкими вставками в РУ-10 кВ ЗТП №379 у строк до 27.11.2009 року), Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Південному регіоні 25.02.2011 року постановою № 05\12-01-0003 на відповідача було накладено штраф у розмірі 5 100 грн. (а.с.4-5).

Станом на день розгляду справи відповідачем штраф до Державного бюджету не сплачено, чим порушено вимоги п. 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства у галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 р. № 1312, про сплату штрафу протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення.

Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд дійшов висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до Указу Президента України «Про Міністерство палива та енергетики України»від 14.04.2000р. Міністерство палива та енергетики України є центральним органом виконавчої влади та головним (провідним) органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики в електроенергетичному, ядерно-промисловому та нафтогазовому комплексах (далі - паливно-енергетичний комплекс), діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом міністрів України.

Державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії відповідно до ст. 9 Закону України «Про електроенергетику»та п.1 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 р. № 929 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 13.02.2006 р. № 131 зі змінами та доповненнями), здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії, яка підпорядкована безпосередньо Мінпаливенерго в частині виконання функцій, покладених на Держенергонагляд, та діє у складі державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго», підрозділом якої в південному регіоні є відокремлений підрозділ «Держенергонагляд в Південному регіоні», який здійснює свою діяльність відповідно до «Положення про ВП «Держенергонагляд в південному регіоні»та на підставі довіреності, яку видає ДП «НЕК «Укренерго».

Метою державного енергетичного нагляду за режимами споживання енергії є сприяння забезпеченню сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України, сфери теплопостачання, енергетичної безпеки держави шляхом здійснення контролю за дотриманням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання та споживачами електричної енергії вимог нормативно-правових і нормативно-технічних актів у сфері виробництва, постачання та споживання електричної і теплової енергії.

Наказом Міністерства палива та енергетики № 258 від 25.07.2006 року затверджено Правила технічної експлуатації електроустановок споживачів (надалі Правила), якими встановлено основні організаційні й технічні вимоги до експлуатації електроустановок та електрообладнання (далі - електроустановки) споживачів. Правила поширюються на діючі електроустановки напругою до 150 кВ включно, які належать споживачам електричної енергії, незалежно від форм власності та відомчої належності, а також на електроустановки населення напругою понад 1000 В.

Пунктом 5.1 Правил встановлено прядок експлуатації електроустановок, відповідно якого обслуговування діючих електроустановок, проведення в них оперативних перемикань, організацію та виконання ремонтних, монтажних чи налагоджувальних робіт і випробувань повинні здійснювати спеціально підготовлені та атестовані електротехнічні працівники. У споживачів, як правило, має бути створена електротехнічна служба (відділ, група), укомплектована необхідною кількістю електротехнічного персоналу, залежно від класу напруги живлення, складності та обсягу обслуговуваних електроустановок.

У разі відсутності атестованого обслуговуючого персоналу допускається визначити спеціалізовану організацію, відповідальну за технічну експлуатацію та обслуговування електроустановок споживача. Ця організація згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 15.10.2003 N 1631 "Про затвердження Порядку видачі дозволів Державним комітетом з нагляду за охороною праці та його територіальними органами" повинна мати відповідний дозвіл на проведення робіт в електроустановках. У цьому разі відповідальність за технічно грамотну та безпечну експлуатацію електрогосподарства споживача повинна визначатись договором, укладеним між споживачем і цією організацією.

Пунктом 5.1.3 Правил встановлено, що для безпосереднього виконання функцій щодо організації експлуатації електроустановок керівник (роботодавець) повинен призначити особу, відповідальну за електрогосподарство споживача (далі - особа, відповідальна за електрогосподарство), та особу, яка буде її заміщувати у разі відсутності. Особу, відповідальну за електрогосподарство, та особу, яка буде її заміщати, призначають з числа спеціалістів, кваліфікація яких відповідає вимогам Правил та які пройшли навчання з питань технічної експлуатації електроустановок, правил пожежної безпеки та охорони праці. Після успішної перевірки знань з питань технічної експлуатації електроустановок, правил пожежної безпеки та охорони праці та присвоєння цим особам IV групи з електробезпеки для обслуговування електроустановок напругою до 1000 В та V групи з електробезпеки для обслуговування електроустановок напругою понад 1000 В ці особи наказом споживача допускаються до виконання своїх обов'язків. За наявності у споживача посади головного енергетика обов'язки особи, відповідальної за електрогосподарство, як правило, покладаються на нього. Допускається виконання обов'язків особи, відповідальної за електрогосподарство, та/або її заступника, за сумісництвом. Організація вищого рівня споживача може призначати особу, відповідальну за електрогосподарство, для своїх структурних підрозділів.

Судом встановлено, що відповідач не спростував факт невиконання ним припису №05/11-0399 від 27.08.2009 року у встановлений строк, про що не повідомив позивача.

Судом не приймаються до уваги посилання відповідача на те, що на даний час не має можливості виконати вимоги припису щодо встановлення у схемі живлення головного корпусу лікарні, в якому розташовано операційну, пологове відділення та ліфт пристрою АВР, оскільки відсутнє фінансування та відповідно ці заходи будуть передбачені в бюджеті на 1 квартал 2012 року, з огляду на наступне.

Будь-яких виключень з Правил щодо експлуатації електроустановок не передбачено.

Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач був зобов'язаний подбати про організацію належного функціонування електроустановок, але не зробив цього у повному обсязі та у встановлений у приписі строк.

Відповідно до. ч.3 ст. 27 Закону України «Про Електроенергетику»№ 575/97-ВР від 16.10.1997 року, суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, у тому числі за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

В судовому засіданні представник позивача пояснив, що у зв'язку з невиконанням відповідачем припису №05/11-0399 від 27 серпня 2009 року в частині п.1п. 3,4,5,11 на нього було накладено штраф у розмірі 5100 грн.

Порядок накладення Національною комісією регулювання електроенергетики, державними інспекторами з експлуатації електричних станцій і мереж, державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на суб'єктів господарювання незалежно від форм власності штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання визначає Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 року № 1312.

Відповідно до пунктів 7, 8 та 9 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Національної комісії регулювання електроенергетики, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії. Постанова або розпорядження про накладення штрафу складається у двох примірниках. Перший примірник постанови або розпорядження залишається в органі, який її оформив. Другий примірник у 3-денний термін після оформлення постанови або розпорядження надсилається (видається повноважному представнику) для сплати штрафу суб'єкту господарювання.

Суб'єкт господарювання згідно з пунктом 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін, він стягується в судовому порядку.

Станом на день розгляду справи відповідачем штраф до Державного бюджету не сплачено, чим порушено вимоги п. 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства у галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 р. № 1312, про сплату штрафу протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення. Відповідачем не спростований факт невиконання ним припису у встановлений строк та у повному обсязі, тому підстави для звільнення від встановленої законом відповідальності відсутні.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Враховуючи те, що Арцизька центральна районна лікарня постанову Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Південному регіоні 05/12-01-0003 від 25 лютого 2011 року про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику у встановленому порядку не оскаржило, внаслідок чого вона на момент розгляду справи є чинною та такою, що підлягає виконанню, а також те, що за час судового розгляду справи відповідач у добровільному порядку не сплатив суму штрафу, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), згідно з ч.4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 9, 69,70, 71,94,122,158-163, 167 КАС України, суд-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд»у Південному регіоні до Арцизької центральної районної лікарні , - задовольнити частково.

Стягнути з Арцизької центральної районної лікарні (68400, Одеська обл., м. Арциз, вул. Добровольського, 5) штраф у розмірі 5 100 (п'ять тисяч сто гривень) грн. на р/р 31114106700038 в ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011, код. ЄДРПОУ 23214755, назва рахунку Арцизький 21081100, в решті,- відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції в порядку та строки, встановлені ст. 186 КАС України.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено та підписано суддею 02 грудня 2011 року

Суддя:

Дата ухвалення рішення02.12.2011
Оприлюднено05.10.2015
Номер документу51546133
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/5603/2011

Постанова від 02.12.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

Ухвала від 12.08.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

Ухвала від 26.07.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні