ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 листопада 2010 року < ЧАС >м. ПолтаваСправа № 2а-4494/10/1670
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Супруна Є.Б.,
при секретарі - Дубовик О.І.,
за участю представника позивача ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Лубенського міжрайонного прокурора Полтавської області , в інтересах держави в особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Полтавській області до Товариства з обмеженою відповідальністю" Фактор" про стягнення фінансових санкцій, -
В С Т А Н О В И В:
24 вересня 2010 року Лубенський міжрайонний прокурор звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду в інтересах держави в особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Полтавській області (далі -Головтрансінспекція у Полтавській області, позивач) з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фактор" (далі - ТОВ "Фактор", відповідач) про стягнення фінансових санкцій у розмірі 1700,00 грн., мотивуючи свої вимоги тим, що відповідач допустив порушення вимог Закону України від 05.04.2001 р. №2344-ІІІ В«Про автомобільний транспортВ» (далі - Закон №2344-ІІІ), у зв'язку з чим до нього застосовано фінансову санкцію, яка до теперішнього часу до Державного бюджету України не перерахована, а тому підлягає стягненню в судовому порядку.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив такі задовольнити, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві.
Відповідач у судове засідання не з'явився, надіслав листа, у якому повідомив про погашення суми боргу.
Розглянувши матеріали справи та дослідивши наявні докази в їх сукупності, суд встановив такі обставини.
Відповідно до ст. 6 Закону №2344-ІІІ державний контроль за додержанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів законодавчо регульованої сфери, що визначають організацію перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, а також державний контроль за недопущенням надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільними перевізниками, які не одержали відповідної ліцензії та ліцензійних карток на транспортні засоби, що при цьому використовуються, який здійснюється на автостанціях, автобусних зупинках, у місцях посадки та висадки пасажирів, на стоянках таксі, у місцях навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, здійснює урядовий орган державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті, яким є Головна державна інспекція на автомобільному транспорті, що діє на підставі Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.09.2004 р. №1190.
Для виконання покладених на Головавтотрансінспекцію завдань, згідно пункту 8 зазначеного Положення, утворюються територіальні органи Головавторансінспекції в межах граничної чисельності її працівників.
Відповідно до пункту 4 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 р. №1567, державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю шляхом проведення планових, позапланових, рейдових перевірок.
14.01.2009 р. на підставі завдання на перевірку від 12.01.2009 р. №008312 співробітниками ТУ Головавтотрансінспекції АР Крим на ділянці дороги 525 км Харків-Сімферополь проведена перевірка транспортного засобу марки ГАЗ 3302-414 СПГ, номерний знак НОМЕР_1, власником якого, згідно тимчасового реєстраційного талону серії ДАИ №463868, значиться ТОВ "Фактор".
В ході проведення перевірки виявлено порушення законодавства про автомобільний транспорт, а саме: здійснення вантажних перевезень для власних потреб ТОВ "Фактор" без належного оформлення дорожнього листа (відсутня відмітка про проходження передрейсового медичного огляду).
Про виявлене порушення складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 14.01.2009 р. Водій ОСОБА_2 з актом ознайомлений.
Статтею 1 Закону №2344-ІІІ визначено поняття автомобільного перевізника, як фізичної або юридичної особи, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами. Цією ж нормою визначено поняття вантажних перевезень, як перевезення вантажів вантажними автомобілями.
Пунктом 33 статті 9 Закону України від 01.06.2000 р. №1775-ІІІ "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до видів робіт, визначених Законом України "Про автомобільний транспорт", віднесено до видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню.
Відповідно до ч.1 ст. 48 Закону №2344-ІІІ автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.
Документами для юридичної особи, що здійснює вантажні перевезення для власних потреб, є: для автомобільного перевізника -документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України; для водія -посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, дорожній лист , товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством України. (ч.4 ст. 48 Закону №2344-ІІІ).
Пунктом 5.3 Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженого спільним наказом Міністерства охорони здоров'я України та МВС України від 05.06.2000 р. №124/345, передбачено, що результат проведення щозмінного передрейсового та післярейсового медичних оглядів фіксується в журналі щозмінного передрейсового та післярейсового медичного огляду, після чого в шляховому листі ставиться штамп з висновком про придатність до керування транспортом.
Відповідно до положень пунктів 25 - 27 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 р. №1567, справа про порушення розглядається посадовою особою органу державного контролю за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб'єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення. Справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб'єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням. У разі неявки уповноваженої особи суб'єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі. За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування фінансових санкцій, яка оформляється згідно з додатком 5.
Відповідач належним чином повідомлявся про розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт, що підтверджується копією повідомлення про вручення поштового відправлення.
Абзацом 3 ч.1 ст. 60 Закону №2344-ІІІ передбачено, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, а саме - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
На підставі вказаної норми та акту від 14.01.2009 р. ТУ Головавтотрансінспекції у Полтавській області 10.03.2009 р. винесено постанову №066042 про застосування до відповідача фінансових санкцій у розмірі 1 700,00 грн. за порушення законодавства про автомобільний транспорт.
Згідно з положеннями пунктів 28, 29 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 р. №1567, фінансова санкція повинна бути перерахована суб'єктом господарювання на зазначений у постанові рахунок не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти днів після отримання ним копії постанови про застосування фінансових санкцій, про що повідомляється орган державного контролю, посадовою особою якого винесено відповідну постанову. Копія постанови видається не пізніше ніж протягом трьох днів після її винесення уповноваженій особі суб'єкта господарювання під розписку чи надсилається рекомендованим листом із повідомленням. У разі оскарження постанови про застосування фінансових санкцій стягнення сплачується не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти днів після отримання повідомлення про залишення скарги без задоволення.
У встановленому Законом порядку постанова про застосування фінансових санкцій відповідачем не оскаржувалася.
Статтею 36 Закону України "Про прокуратуру" передбачено, що представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.
Відповідно до ст. 60 Кодексу адміністративного судочинства України прокурор може звертатися до адміністративного суду із адміністративними позовами про захист прав, свобод та інтересів інших осіб і брати участь у цих справах, прокурор здійснює в суді представництво інтересів громадянина або держави в порядку, встановленому цим Кодексом та іншими законами, і може здійснювати представництво на будь-якій стадії адміністративного процесу.
Таким чином, Лубенський міжрайонний прокурор, діючи в межах наданих йому законодавством повноважень, обґрунтовано звернувся до суду в інтересах держави в особі ТУ Головавтотрансінспекції у Полтавській області з даним адміністративним позовом.
Зважаючи на те, що постанова про застосування фінансових санкцій відповідачем не оскаржена, при цьому фінансові санкції до Державного бюджету не сплачені, позов про їх стягнення є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Лист відповідача від 12.10.2010 р. про погашення суми боргу належними доказами не підтверджено. Судом тричі оголошувалась перерва у справі для надання відповідачем документальних підтверджень факту погашення боргу. 15.11.2010 р. у судовому засіданні представник відповідача зобов'язався надати відповідні докази у наступне засідання. Проте, 16.11.2010 р. до суду не прибув, причини неявки не пояснив, доказів не надав.
Відповідно до ч.2 ст. 49 Кодексу адміністративного судочинства України особи, які беруть участь у справі, зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов'язки.
Зважаючи на відкриту недобросовісність відповідача щодо надання суду доказів на спростування доводів позивача, суд критично оцінює відомості, викладені у листі ТОВ "Фактор" від 12.10.2010 р.
На підставі викладеного, керуючись статтями 9, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Лубенського міжрайонного прокурора Полтавської області в інтересах держави в особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Полтавській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фактор" про стягнення фінансових санкцій - задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фактор" (вул. Комсомольська, 24, м. Лубни, Полтавська область, ідентифікаційний код 32464586) до Державного бюджету України (р/р 31117106700011, УДК у Лубенському районі, код ЄДРПОУ 34698631, банк одержувача: ГУДКУ в Полтавській області, МФО 831019, код платежу 21081100, символ 106) фінансову санкцію у розмірі 1 700 (одна тисяча сімсот) грн. 00 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлено 17 листопада 2010 року.
Суддя Є.Б. Супрун
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2010 |
Оприлюднено | 05.10.2015 |
Номер документу | 51547388 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Є.Б. Супрун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні