Рішення
від 22.09.2015 по справі 911/3552/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Київської області

01032, м. Київ - 32, вул. Симона Петлюри, 16 тел. 235-24-26 РІШЕННЯ

Іменем України

"22" вересня 2015 р. Справа № 911/3552/15

Суддя господарського суду Київської області Подоляк Ю.В., розглянувши справу

за позовом Київського міського територіального відділення Антимонопольного комітету України, м. Київ до Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Дніпробудсервіс», м. Вишгород про стягнення 136000 грн. за участю представників:

позивача:ОСОБА_1 - дов. від 05.05.2015 № 50 відповідача:не з'явились, про час і місце судового засідання повідомлені належним чином суть спору:

До господарського суду Київської області надійшла позовна заява Київського міського територіального відділення Антимонопольного комітету України (далі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Дніпробудсервіс» (далі - відповідач) про стягнення 136000 грн., з яких 68000 грн. штраф та 68000 грн. пеня.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідач не сплатив у встановлений термін штраф накладений відповідно до рішення Адміністративної колегії Київського міського територіального відділення Антимонопольного комітету України «Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу» від 12.08.2014 № 84/03-р/к.

Присутній в судовому засіданні представник позивача повністю підтримав позовні вимоги та просить суд їх задовольнити з мотивів викладених в позові.

Відповідач, належним чином повідомлений про час і місце розгляду справи в судове засідання не з'явився, відзиву на позовну заяву не надіслав, про причини неявки суд не повідомив.

Враховуючи, що неявка відповідача в судове засідання не перешкоджає розгляду спору по суті, суд вважає за можливе здійснити розгляд справи відповідно до ст. 75 ГПК України за відсутності представника відповідача за наявними в ній матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, присутнього в судовому засіданні, дослідивши докази та оцінивши їх в сукупності, суд

встановив:

Адміністративною колегією Київського міського територіального відділення Антимонопольного комітету України за результатами розгляду справи № 05-02/01.14 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції Товариством з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Дніпробудсервіс» прийнято рішення «Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу» від 12.08.2014 № 84/03-р/к (далі - рішення), яким визнано дії ТОВ «Будівельна компанія «Дніпробудсервіс» під час участі у конкурсній процедурі закупівлі робіт з укріплення схилу біля будівлі на вул. Нижньоюрківській, 53 у Подільському районі м. Києва, яка проводилась комунальним підприємством «Дирекція з капітального будівництва та реконструкції «Київбудреконструкція» у 2013 році, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, яке передбачене п. 1 ст. 50 та п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів та накладено на Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Дніпробудсервіс» штраф у розмірі 68000 грн.

Відповідно до п. 1 ст. 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» порушеннями законодавства про захист економічної конкуренції є, зокрема, антиконкурентні узгоджені дії.

Згідно п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» антиконкурентними узгодженими діями, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються, зокрема, спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів.

Статтею 22 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» передбачено, що розпорядження, рішення та вимоги органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, вимоги уповноважених ними працівників Антимонопольного комітету України, його територіального відділення в межах їх компетенції є обов'язковими для виконання у визначені ними строки, якщо інше не передбачено законом. Невиконання розпоряджень, рішень та вимог органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, вимог уповноважених ними працівників Антимонопольного комітету України, його територіального відділення тягне за собою передбачену законом відповідальність.

Відповідно до ст. 24 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» рішення та розпорядження, що приймаються органами Антимонопольного комітету України, головами його територіальних відділень відповідно до законодавства про захист економічної конкуренції, надаються особам, які беруть участь у справі, у вигляді їх копій, посвідчених у порядку, встановленому законодавством. Особливості порядку надання та оприлюднення рішень, розпоряджень встановлюються законодавством про захист економічної конкуренції.

Положеннями абз. 1 ч. 1 ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» визначено, що рішення, розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень надається для виконання шляхом надсилання або вручення під розписку чи доведення до відома в інший спосіб.

Частиною 2 ст. 56 вказаного Закону рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов'язковими до виконання.

Згідно супровідного листа Київського міського територіального відділення Антимонопольного комітету України від 20.08.2014 № 26-03/2870 копію рішення Адміністративної колегії Київського міського територіального відділення Антимонопольного комітету України «Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу» від 12.08.2014 № 84/03-р/к було надіслано на адресу відповідача.

Однак, зазначена поштова кореспонденція, яку направляло Київське міське територіальне відділення Антимонопольного комітету України, не була вручене адресату.

У зв'язку з чим, інформацію про прийняте рішення Адміністративною колегією Київського міського територіального відділення Антимонопольного комітету України «Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу» від 12.08.2014 № 84/03-р/к було опубліковано в газеті «Час Київщини» від 31.10.2014 № 42 (135), завірена копія примірнику якої залучена до матеріалів справи.

Відповідно до абз. 2-5 ч. 1 ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у разі, якщо вручити рішення, розпорядження, немає можливості, зокрема внаслідок: відсутності фізичної особи за останнім відомим місцем проживання (місцем реєстрації); відсутності посадових осіб чи уповноважених представників суб'єкта господарювання, органу адміністративно-господарського управління та контролю за відповідною юридичною адресою, - рішення, розпорядження органів Антимонопольного комітету України вважається таким, що вручене відповідачу, через десять днів з дня оприлюднення інформації про прийняте рішення, розпорядження в офіційному друкованому органі (газета Верховної Ради України «Голос України», газета Кабінету Міністрів України «Урядовий кур'єр», «Офіційний вісник України», друковані видання відповідної обласної ради за останнім відомим місцем проживання чи місцем реєстрації, юридичної адреси відповідача).

Отже, рішення вважається таким, що вручено ТОВ «Будівельна компанія «Дніпробудсервіс» 10.11.2014.

Рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов'язковими до виконання. Особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу (ч. 2, 3 ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції»).

Таким чином, відповідач мав сплатити штраф, накладений на нього згідно рішення від 12.08.2014 № 84/03-р/к до 12.01.2015 включно (оскільки 10.01.2014 припадає на неробочий день).

Рішення Адміністративної колегії Київського міського територіального відділення Антимонопольного комітету України «Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу» від 12.08.2014 № 84/03-р/к на час розгляду даної справи є чинним.

Проте, відповідач всупереч згаданих приписів закону штрафу в розмірі 68000 грн. не сплатиув. Доказів сплати зазначеного штрафу відповідач суду не надав.

З метою захисту інтересів держави, споживачів та суб'єктів господарювання Антимонопольний комітет України, територіальні відділення Антимонопольного комітету України у зв'язку з порушенням законодавства про захист економічної конкуренції органами влади, юридичними чи фізичними особами подають заяви, позови, скарги до суду, в тому числі про стягнення не сплачених у добровільному порядку штрафів та пені (ст. 25 Закону України «Про Антимонопольний комітет України»).

Також, відповідно до п.п. 14 п. 3 Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затверджене розпорядженням Антимонопольного комітету України від 23 лютого 2001р. № 32-р, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 30 березня 2001 р. за № 291/5482р. у сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції відділення має такі повноваження, зокрема, звертатися до суду із позовами, заявами і скаргами у зв'язку із застосуванням законодавства про захист економічної конкуренції.

Відповідно до ч. 7 ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у разі несплати штрафу у строки, передбачені рішенням, та пені органи Антимонопольного комітету України стягують штраф та пеню в судовому порядку.

Враховуючи те, що рішення Адміністративної колегії Київського міського територіального відділення Антимонопольного комітету України «Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу» від 12.08.2014 № 84/03-р/к на час розгляду даної справи є чинним, рішення органів Антимонопольного комітету України є обов'язковими до виконання, а також те, що станом на день прийняття рішення відповідач накладений на нього штраф не сплатив, вимога позивача про стягнення з відповідача 68000 грн. штрафу є доведеною, обґрунтованою, відповідачем не спростована, а тому підлягає задоволенню.

Позивач також заявляє до стягнення з відповідача 68000 грн. пені за прострочку сплати штрафу.

Частини 5 статті 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України. Нарахування пені припиняється з дня прийняття господарським судом рішення про стягнення відповідного штрафу.

За порушення строку оплати штрафу, позивачем нарахована пеня за кожний день прострочення сплати штрафу у розмірі півтора відсотка від суми штрафу за період прострочення з 13.01.2014 по 10.08.2015 включно в розмірі 213180 грн., проте, позивач просить суд стягнути з відповідача пеню в розмірі 68000 грн., у відповідності до вимог п. 5 ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції».

Відповідно до ч. 5 ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції», за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України.

Оскільки розмір пені, заявлений позивачем, відповідає вимогам встановленим ч. 5 ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції», вимога позивача про стягнення з відповідача пені в сумі 68000 грн. підлягає задоволенню.

Відшкодування витрат по сплаті судового збору відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України покладається судом на відповідача.

Керуючись ст. 124 Конституції України, ст.ст. 4 3 , 33, 44, 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

вирішив:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Дніпробудсервіс» (07300, АДРЕСА_1, ідентифікаційний код 35784134) в дохід загального фонду Державного бюджету України код бюджетної класифікації: 21081100, на р/р 31111106700243, МФО 821018, код за ЄДРПОУ 37868556 в УК у Вишгородському районі ГУ ДКСУ у Київській області 68000 (шістдесят вісім тисяч) грн. штрафу та 68000 (шістдесят вісім тисяч) грн. пені.

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Дніпробудсервіс» (07300, АДРЕСА_1, ідентифікаційний код 35784134) в дохід Державного бюджету України 2720 (дві тисячі сімсот двадцять) грн. витрат зі сплати судового збору.

Видати накази після набрання судовим рішенням законної сили.

Дане рішення господарського суду Київської області набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його належного оформлення і підписання та може бути оскаржено в апеляційному порядку.

Суддя Ю.В. Подоляк

Дата підписання рішення 25.09.2015.

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення22.09.2015
Оприлюднено05.10.2015
Номер документу51551891
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/3552/15

Рішення від 22.09.2015

Господарське

Господарський суд Київської області

Подоляк Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні