Постанова
від 08.09.2015 по справі 57/243
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

04116 м.Київ, вул. Шолуденка, 1 (044) 230-06-58

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"08" вересня 2015 р. Справа№ 57/243

Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого:Власова Ю.Л.

суддів: Гончарова С.А.

Хрипуна О.О.

за участю секретаря судового засідання Вага В.В.

за участю представників

від прокуратури: Ісар Є.С.,

від позивача 1: не з`явились,

від позивача 2: Барда С.Ю.,

від відповідача 1: не з`явились,

від відповідача 2: не з`явились,

від відповідача 3: Фелів О.О., Столярська О.І.,

від третьої особи 1: Лук`янець Л.В., Дядюк О.В.,

від третьої особи 2: Долгополов В.Ю.,

від третьої особи 3: Долгополов В.Ю.,

від третьої особи 4: Долгополов В.Ю.,

від третьої особи 5: Долгополов В.Ю.,

від третьої особи 6: Долгополов В.Ю.,

від третьої особи 7: Долгополов В.Ю.,

від третьої особи 8: Долгополов В.Ю.,

від третьої особи 9: Долгополов В.Ю.,

від третьої особи 10: Долгополов В.Ю.,

від третьої особи 11: Долгополов В.Ю.,

від третьої особи 12: Кучерявий О.П.,

від третьої особи 13: Кучерявий О.П.,

від третьої особи 14: Кучерявий О.П.,

розглянувши апеляційну Товариства з обмеженою відповідальністю Біонік Ленд на рішення Господарського суду міста Києва від 22.10.2014р. у справі №57/243 (суддя Якименко М.М.)

за заявою заступника Генерального прокурора України про перегляд рішення господарського суду м. Києва від 23.09.2011р. у справі №57/243 за нововиявленими обставинами

за позовом заступника Генерального прокурора України в інтересах держави в особі

Державного агентства земельних ресурсів України (Позивач 1),

Міністерства оборони України (Позивач 2)

до Київської міської ради (Відповідач 1),

Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (Відповідач 2),

Товариства з обмеженою відповідальністю Біонік Ленд (Відповідач 3)

треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору:

ОСОБА_1 (Третя особа 1),

ОСОБА_2 (Третя особа 2),

ОСОБА_3 (Третя особа 3),

ОСОБА_4 (Третя особа 4),

ОСОБА_5 (Третя особа 5),

ОСОБА_6 (Третя особа 6),

ОСОБА_7 (Третя особа 7),

ОСОБА_8 (Третя особа 8),

ОСОБА_9 (Третя особа 9),

ОСОБА_10 (Третя особа 10),

ОСОБА_11 (Третя особа 11),

ОСОБА_12 (Третя особа 12),

ОСОБА_13 (Третя особа 13),

ОСОБА_14 (Третя особа 14).

про визнання недійсними рішення органу місцевого самоврядування,визнання відсутності прав та відновлення становища, яке існувало до порушення

ВСТАНОВИВ:

Рішенням господарського суду міста Києва від 23.09.2011р. у справі №57/243 (суддя Гулевець О.В.) за позовом Прокурора в інтересах держави в особі Позивачів до Відповідачів про визнання недійсними рішення органу місцевого самоврядування, визнання відсутності прав та відновлення становища, яке існувало до порушення в задоволенні позовних вимог відмовлено повністю.

08.09.2014р. Прокурор подав заяву про перегляд рішення господарського суду міста Києва від 23.09.2011р. у справі №57/243 за нововиявленими обставинами.

Рішенням господарського суду міста Києва від 22.10.2014р. заяву Прокурора про перегляд рішення господарського суду м. Києва від 23.09.2011р. у справі №57/243 за нововиявленими обставинами задоволено. Скасовано рішення Господарського суду м. Києва від 23.09.2011р. у справі №57/243. Позовні вимоги задоволено повністю. Визнано недійсним рішення Відповідача 1 від 12.07.2007р. №1054/1715 Про передачу земельної ділянки товариству з обмеженою відповідальністю Столиця Центробуд для будівництва, експлуатації та обслуговування комплексу житлових будинків з об`єктами соціально-громадського призначення та паркінгами на вул. Пономарьова, 1-а у Святошинському районі м. Києва. Визнано недійсним рішення Відповідача 1 від 27.12.2007р. №1589/4422 Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 12.07.2007р. №1054/1715 Про передачу земельної ділянки товариству з обмеженою відповідальністю Столиця Центробуд. Визнано недійсним рішення Відповідача 1 від 08.10.2009р. №362/2131 Про передачу земельної ділянки обслуговуючому кооперативу Житлово-будівельний кооператив Житлобудсервіс. Визнано відсутність у Відповідача 3 права власності на земельну ділянку, що розташована за адресою: вул. Пономарьова, 1-а, у Святошинському районі м. Києва, площею 147,1128 га, кадастровий номер: 8000000000:75:564:0001, вартістю за нормативною грошовою оцінкою 247404453,82 грн. Зобов`язано Відповідача 2 внести до державного земельного кадастру відомості щодо віднесення земельної ділянки, що розташована за адресою: вул. Пономарьова, 1-а, у Святошинському районі м. Києва, площею 147,1128 га, кадастровий номер: 8000000000:75:564:0001, до земель оборони, яка перебуває у власності держави.

Рішення суду мотивовано тим, що факт наявності на спірних земельних ділянках військового майна, встановлений постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 04.08.2014р. у справі №826/7883/13-а, що є істотним та спростовує факти, на підставі яких приймалося рішення господарського суду м. Києва від 23.09.2011р. Враховуючи наявність істотних нововиявлених обставин, які доведені заявником, а також, що спірна земельна ділянка всупереч вимогам законодавства вибула з державної власності та передана у власність ОК ЖБК Житлобудсервіс (на нинішній час спірна земельна ділянка знаходиться у ТОВ Біонік Ленд), який згідно із вказаними нормами законодавства не є житлово-будівельним кооперативом та не мав законних підстав набувати у власність земельну ділянку для житлового і гаражного будівництва, що є підставою для задоволення заяви про перегляд рішення господарського суду м. Києва від 23.09.2011 року у справі № 57/243 за нововиявленими обставинами.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням Відповідач 3 звернувся до Київського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить рішення господарського суду міста Києва від 22.10.2014р. у справі №57/243 скасувати повністю і прийняти ухвалу, якою відмовити у задоволенні заяви Прокурора про перегляд рішення господарського суду міста Києва від 23.09.2011р. у справі №57/243 та залишити попереднє рішення суду без змін.

Апеляційна скарга мотивована тим, що постанова Київського апеляційного адміністративного суду, як і факти встановлені судом та зазначені в постанові, не є нововиявленими обставинами. Висновок суду про наявність права власності держави на спірні житлові будинки і котельню є передчасним. На момент розгляду справи місцевим судом в 2011р. спірні житлові будинки знаходились на території колишнього військового містечка №136, про що було відомо сторонами спору. Факт наявності цих будівель на ділянці не має істотного значення, оскільки не спростовує факти, покладені в основу рішення суду 2011 року. Інформація, вказана листі ТОВ «Столиця Центробуд» №2 від 09.01.07р. не може вважатись неправдивою. При цьому, між Відповідачем 3 та Позивачем 2 був укладений договір про будівництво житла для військовослужбовців, відповідно до якого були врегульовані питання, пов`язані з відселенням військовослужбовців та членів їх сімей із будинків на території колишнього військового містечка №136, при цьому, заява Прокурора про перегляд рішення 2011р. подана з порушенням встановленого Господарським процесуальним кодексом України строку.

Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 15.12.2014р. апеляційну скаргу Скаржника прийнято до провадження розгляд скарги призначено на 02.02.2015р.

02.02.2015р. Третя особа 1 подала відзив на апеляційну скаргу, в якому просила апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення без змін.

У судовому засіданні 02.02.2015р. відповідно до ст.77 Господарського процесуального кодексу України оголошувалась перерва до 24.02.2015р.

19.02.2015р. Треті особи 2 - 11 подали відзив на апеляційну скаргу, в якому просили скасувати рішення місцевого суду від 22.10.2014р. та задовольнити апеляційну скаргу.

20.02.2015р. Позивач 2 подав відзив на апеляційну скаргу, в якому просив відмовити у задоволенні апеляційної скарги та залишити рішення місцевого суду без змін.

24.02.2015р. розпорядженням заступника Голови Київського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу справі №57/243 передано на розгляд колегії суддів у складі Мартюк А.І. (головуючого), Зубець Л.П., Самсіна Р.І.

Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 24.02.2015р. відкладено розгляд апеляційної скарги на 16.03.2015р.

Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 16.03.2015р. відкладено розгляд апеляційної скарги на 31.03.2015р.

Розпорядженням керівника апарату Київського апеляційного господарського суду від 30.03.2015р. призначено повторний автоматизований розподіл апеляційної скарги у справі №57/243, відповідно до якого скаргу передано на розгляд колегії суддів у складі: Скрипки І.М. (головуючий), Гончарова С.А., Шаптали Є.Ю.

Розпорядженням секретаря судової палати Київського апеляційного господарського суду від 01.04.2015р. апеляційна скарга у справі №57/243 передана на розгляд колегії суддів: Скрипки І.М. (головуючий), Гончарова С.А., Самсіна Р.І.

Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 01.04.2015р. прийнято апеляційну скаргу до провадження визначеним складом суду та призначено до розгляду на 13.05.2015р.

Розпорядженням секретаря судової палати Київського апеляційного господарського суду від 13.05.2015р. апеляційна скарга у справі №57/243 передана на розгляд колегії суддів: Скрипки І.М. (головуючий), Гончарова С.А., Шаптали Є.Ю.

Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 13.05.2015р. відкладено розгляд апеляційної скарги на 11.06.2015р.

Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 11.06.2015р. залучено до участі у справі №57/243 в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_12 , ОСОБА_13 та ОСОБА_14 та відкладено розгляд апеляційної скарги на 13.07.2015р.

Розпорядженням керівника апарату Київського апеляційного господарського суду від 13.07.2015р. призначено повторний автоматизований розподіл апеляційної скарги у справі №57/243, відповідно до якого скаргу передано на розгляд колегії суддів у складі: Власова Ю.Л. (головуючий), Станіка С.Р., Корсакової Г.В.

Розпорядженням секретаря судової палати Київського апеляційного господарського суду від 13.07.2015р. апеляційна скарга у справі №57/243 передана на розгляд колегії суддів: Власова Ю.Л. (головуючий), Гончарова С.А., Хрипуна О.О.

Ухвалами Київського апеляційного господарського суду від 13.07.2015р., 04.08.2015р., 01.09.2015р. відкладався розгляд скарги до 08.09.2015р.

Розглянувши у судовому засіданні апеляційну скаргу, заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи та зібрані у ній докази, суд встановив:

26.05.2004р. між Позивачем 2 та закритим акціонерним товариством «Сучасні інформаційні технології» був укладений договір №227/УПБ-2Д про будівництво житла для військовослужбовців Збройних сил України та членів їх сімей шляхом пайової участі сторін, з метою забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей житлом шляхом будівництва об`єкту, який буде розташовано на земельній ділянці загальною площею 146,5 га на території військового містечка № НОМЕР_1 у с.м.т. Коцюбинське Святошинського району м. Києва.

Відповідно до п.2.1. договору предметом цього договору є визначення порядку співробітництва сторін щодо здійснення будівництва об`єкту, який буде розташовано на земельній ділянці загальною площею 146,5 га на території військового містечка №136 у с.м.т. Коцюбинське Святошинського району м. Києва для забезпечення житлом військовослужбовців Збройних сил України та членів їх сімей у порядку пайової участі сторін у будівництві.

11.08.2005р. між Позивачем 2, товариством з обмеженою відповідальністю «Сучасні інформаційні технології», товариством з обмеженою відповідальністю «Столиця Центробуд» був підписаний договір про заміну сторони у договорі, відповідно до якого товариство з обмеженою відповідальністю «Сучасні інформаційні технології» вибуло як сторона по договору та передало, а товариство з обмеженою відповідальністю «Столиця центробуд» прийняло на себе права та обов`язки і стало стороною по договору.

17.07.2006р. між Позивачем 2 та товариством з обмеженою відповідальністю «Столиця Центробуд» була укладена додаткова угода №ДУ-16/2СПЗ, відповідно до якої за згодою сторін та на підставі рішення Міністра оборони України від 14.07.2006р. укладено цю додаткову угоду про припинення договірних зобов`язань за договором №227/УПБ-2Д про будівництво житла для військовослужбовців Збройних сил України та членів їх сімей.

07.12.2005р. наказом Міністра оборони України №724 «Про додаткове наділення основними фондами Центрального спеціалізованого будівельного управління (госпрозрахункового) та винесення змін до наказу Міністра оборони України від 15.07.2005р. №422» наказано начальнику головного квартирно-експлуатаційного управління Збройних Сил України безоплатно передати в якості наділення основними фондами Центральному спеціалізованому будівельному управлінню (госпрозрахунковому), а начальнику Центрального спеціалізованого будівельного управління (госпрозрахункового) прийняття на баланс в якості наділення основними фондами частину будівель та споруд військового містечка № НОМЕР_1 (смт. Коцюбинське Святошинського району міста Києва) згідно з Переліком нерухомого майна, що безоплатно передається на баланс Центрального спеціалізованого будівельного управління (госпрозрахункового). Закріпити передане майно за Центральним спеціалізованим будівельним управлінням (госпрозрахунковим) на праві господарського відання та утримувати за рахунок госпрозрахунком діяльності.

Згідно з п.3 наказу директору Департаменту будівництва та відчуження фондів Міністерства оборони України організувати безоплатне вилучення і передачу з балансу державного підприємства Міністерства оборони України «Київський деревообробний завод», а начальнику Головного квартирно-експлуатаційного управління Збройних сил прийняти на баланс частину будівель та споруд військового містечка №136 (смт. Коцюбинське Святошинського району міста Києва) згідно з Переліком нерухомого майна, що безоплатно передається на баланс.

Відповідно до п.4 наказу начальнику Головного квартирно-експлуатаційного управління Збройних сил України безоплатно передати в якості наділення основними фондами, а начальнику Центрального спеціалізованого будівельного управління прийняти на баланс в якості наділення основними фондами частину будівель та споруд військового містечка №136 згідно з переліком нерухомого майна, що безоплатно передається на баланс Центрального спеціалізованого будівельного управління. Закріпити передане майно за Центральним спеціалізованим будівельним управлінням (госпрозрахунковим) на праві господарського відання та утримувати за рахунок госпрозрахунком діяльності.

28.12.2005р. відповідно до акту приймання (передачі) будинків, споруд і території фондів, які знаходяться на балансі ДП МОУ «Київський ДОЗ», ДП МОУ «Київський ДОЗ» здав, начальник Київського КЕУ МОУ прийняв та передав, а начальник Центрального спеціалізованого будівельного управління прийняв будівлі по генплану №20, 17, 19, 22, 36, 37, 38, 41, 46, 49, 50, 52, 53, 55, 60, 65, 66, 70, 71, 76, 77, 86.

12.07.2007р. рішенням Відповідача 1 №1054/1715 затверджено містобудівне обґрунтування щодо внесення змін до містобудівної документації об`єкта у Святошинському районі м. Києва в районі смт. Коцюбинське в м. Києві. Внесені зміни до Генерального плану розвитку міста, затвердженого рішенням Київради від 28.03.2002р. №370/1804, а саме: територію на вул. Пономарьова, 1-а у Святошинському районі м. Києва вилучено із території спецпризначення (території Міністерства оборони України) та переведено до території житлової та громадської забудови. Припинено Позивачу 2 право користування земельною ділянкою площею 117,04 га, відведеною відповідно до рішень виконавчого комітету Київської міської Ради депутатів трудящих від 05.04.76 №8с "Про відведення земельних ділянок квартирно-експлуатаційній частині Київського військового округу" та від 12.08.69 №1398 "Про відвод земельної ділянки в/ч 96755 під будівництво залізничної колії" (листи-згоди від 08.02.2006р. №227/9/520а та від 25.07.2006р. №220/2831), та віднесено її до земель запасу житлової та громадської забудови. Затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки товариству з обмеженою відповідальністю "Столиця Центробуд" для будівництва, експлуатації та обслуговування комплексу житлових будинків з об`єктами соціально-громадського призначення та паркінгами на вул. Пономарьова, 1-а у Святошинському районі м. Києва. Передано товариству з обмеженою відповідальністю "Столиця Центробуд ", за умови виконання пункту 6 цього рішення, земельну ділянку загальною площею 147,11 га у довгострокову оренду на 25 років для будівництва, експлуатації та обслуговування комплексу житлових будинків з об`єктами соціально-громадського призначення та паркінгами на вул. Пономарьова, 1-а у Святошинському районі м. Києва у зв`язку із переходом права власності на нерухоме майно (договір купівлі-продажу від 20.07.2006р. №2059, акт прийому-передачі від 20.07.2006р.), у тому числі: площею 117,04 га за рахунок земель запасу житлової та громадської забудови; площею 33,07 га за рахунок міських земель, не наданих у власність чи користування.

15.08.2007р. Позивач 2 направив на адресу Відповідача 1 лист №220/3314, в якому відкликав лист №220/2831 від 25.07.2006р. та №227/9/520а від 08.02.2006р. стосовно надання згоди на припинення права користування земельними ділянками площею відповідно 146,5 га та 22,9 га, що розташовані на території військової частини №136 по вул. Пономарьова, 1-А у смт. Коцюбинське.

27.12.2007р. рішенням Відповідача 1 №1589/4422 внесені зміни до рішення Київської міської ради від 12.07.2007р. №1054/1715, а саме у тексті рішення слова "Столиця Центробуд " замінено словами "Інвест-Будресурс".

11.04.2008р. між Відповідачем 1 та товариством з обмеженою відповідальністю «Інвест-Будресурс» був укладений договір оренди земельної ділянки, за умовами якого Відповідач 1 на підставі рішень №1054/1715 від 12.07.2007р. та №1589/4422 від 27.12.2007р. за актом прийому-передачі передав, а товариство прийняло в оренду земельну ділянку по вул. Пономарьова, 1-а у Святошинському районі м. Києва, розміром 1471128 кв. м., кадастровий номер 8000000000:75:564:0001, для будівництва, експлуатації та обслуговування комплексу житлових будинків з об`єктами соціально-громадського призначення та паркінгами.

Відповідно до п.3.1. договору оренди, останній укладено на 25 років.

11.08.2009р. проведено установчі збори обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Житлобудсервіс", рішенням яких створено зазначений кооператив та затверджено статут, оформленим протоколом №1.

Відповідно до статуту обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Житлобудсервіс", затвердженого рішенням установчих зборів, засновниками кооперативу є п`ять осіб ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 та товариство з обмеженою відповідальністю «Юкрейн Лігал Ассістанс».

19.08.2009р. проведено державну реєстрацію юридичної особи, а саме обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Житлобудсервіс".

18.09.2009р. між товариством з обмеженою відповідальністю «Інвест-Будсервіс» та обслуговуючим кооперативом "Житлово-будівельний кооператив "Житлобудсервіс" був укладений попередній договір, за умовами якого сторони зобов`язались в майбутньому, в строк, обумовлений п.6.1 цього договору, укласти і належним чином оформити договір купівлі-продажу комплексу будівель на умовах і в порядку, визначених цим договором.

Відповідно до п.6.1. договору за домовленістю сторін укладення та нотаріальне посвідчення основного договору здійснюватиметься протягом 3 робочих днів після прийняття рішення сесією Відповідача 1, що мало відбутись 08.10.2009р. про надання обслуговуючому кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Житлобудсервіс" земельної ділянки у власність.

21.09.2009р. обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "ЖИТЛОБУДСЕРВІС" звернувся до Відповідача 1 з клопотання про передачу спірної земельної ділянки без проекту відведення у власність.

21.09.2009р. товариство з обмеженою відповідальністю «Інвест-Будсервсі» направило заяву Відповідачу 1, в якій відмовилось від права користування земельною ділянкою на користь обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Житлобудсервіс".

Відповідно до технічної документації від 23.09.2009р. із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою обслуговуючому кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Житлобудсервіс" для житлового будівництва на АДРЕСА_1 на спірній земельній ділянці розміщений комплекс будівель у складі: склади (літери А, Б, В, Г, Д, Є, І, К, Л, М, Н, О, П, Р, С, Ц, Ч, Ш, Щ, Ю, Я, У, Ф, Х, Ж, З та цифри 1, 2, 3, 7, 11, 12, 13, 14, 4, 6, 8, 9, 16, 19, 22, 52, 53), вартове приміщення (цифра 10), варт приміщення (цифра 15), кухня для собак (цифра 17), укриття (цифра 18), майстерня (цифра 20), овочесховище (цифра 23), вбиральня (цифра 25), сараї (цифри 29, 54), штаб (цифра 30), казарма (цифра 31, 46), їдальня (цифра 33), КПП (цифри 40, 41, 55), водонапірна башня (цифра 44), ТП (цифра 45), цех (цифра 47), клуб (цифра 48), лазня (цифра 49), сховище (цифра 50), КТП (цифра 51).

08.10.2009р. рішенням Відповідача 1 №362/2431 передано обслуговуючому кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Житлобудсервіс" (правонаступником якого є Відповідач 3), за умови виконання пункту 2 цього рішення, у власність земельну ділянку площею 147,1128 га для житлового будівництва на вул. Пономарьова, 1-а у Святошинському районі м. Києва за рахунок земель, відведених відповідно до рішення Київської міської ради від 12.07.2007р. №1054/1715 "Про передачу земельної ділянки товариству з обмеженою відповідальністю "Столиця Центробуд" для будівництва, експлуатації та обслуговування комплексу житлових будинків з об`єктами соціально-громадського призначення та паркінгами на вул. Пономарьова, 1-а у Святошинському районі м. Києва" (із змінами, внесеними рішенням Київської міської ради від 27.12.2007р. №1589/4422), право користування якою посвідчено відповідно до договору оренди земельної ділянки від 11.04.2008р. №75-6-00399 (листи-згоди від 21.09.2009р. №2110 та від 22.09.2009р. №9).

13.10.2009р. між товариством з обмеженою відповідальністю «Інвест-Будресурс» та обслуговуючим кооперативом "Житлово-будівельний кооператив "Житлобудсервіс" був укладений договір купівлі-продажу, за умовами якого товариство з обмеженою відповідальністю «Інвест-Будресурс» продало, а обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Житлобудсервіс» купив належне продавцю на праві приватної власності майно: комплекс будівель: склад (літера А) площею 755,70 кв.м., склад (літера Б) площею 758,40 кв.м., склад (літера В) площею 758,60 кв.м., склад (літера Г) площею 735,90 кв.м., склад (літера Д) площею 744,50 кв.м., склад (літера Є) площею 753,20 кв.м., склад (літера І) площею 741,20 кв.м., склад (літера К) площею 753,00 кв.м., склад (літера Л) площею 755,50 кв.м., склад (літера М) площею 755,70 кв.м., склад (літера Н) площею 757,30 кв.м., склад (літера О) площею 759,10 кв.м., склад (літера П) площею 503,80 кв.м., склад (літера Р) площею 858,30 кв.м., склад (літера С) площею 856,80 кв.м., склад (літера Ц) площею 850,70 кв.м., склад (літера Ч) площею 735,60 кв.м., склад (літера Ш) площею 854,10 кв.м., склад (літера Щ) площею 734,50 кв.м., склад (літера Ю) площею 142,80 кв.м., склад (літера Я) площею 270,50 кв.м., склад (літера 1 (цифра)) площею 735,50 кв.м., склад (літера 2 (цифра)) площею 673,70 кв.м., склад (літера 3 (цифра)) площею 673,70 кв.м., склад (літера 7 (цифра)) площею 672,30 кв.м., склад (літера 11 (цифра)) площею 855,90 кв.м., склад (літера 12 (цифра)) площею 854,70 кв.м., склад (літера 13 (цифра)) площею 732,80 кв.м., склад (літера 14 (цифра)) площею 787,30 кв.м., склад (літера У) площею 741,90 кв.м., склад (літера Ф) площею 752,00 кв.м., склад (літера Х) площею 291,60 кв.м., склад (літера 4 (цифра)) площею 338,90 кв.м., склад (літера 6 (цифра)) площею 885,10 кв.м., склад (літера 8 (цифра)) площею 847,90 кв.м., склад (літера 9 (цифра)) площею 853,80 кв.м., вартове приміщення (літера 10 (цифра)) площею 96,60 кв.м., вартприміщення (літера 15 (цифра)) площею 142,70 кв.м., склад (літера 16 (цифра)) площею 99,10 кв.м., кухня для собак (літера 17 (цифра)) площею 20,90 кв.м., укриття (літера 18 (цифра)) площею 122,80 кв.м., склад (літера 19 (цифра)) площею 29,10 кв.м., майстерня (літера 20 (цифра)) площею 75,30 кв.м., склад (літера 22 (цифра)) площею 339,60 кв.м., овочесховище (літера 23 (цифра)) площею 94,60 кв.м., вбиральня (літера 25 (цифра)) площею 7,40 кв.м., сарай (літера 29 (цифра)) площею 7,70 кв.м., штаб (літера 30 (цифра)) площею 82,40 кв.м., казарма (літера 31 (цифра)) площею 2149,30 кв.м., їдальня (літера 33 (цифра)) площею 207,20 кв.м., КПП (літера 40 (цифра)) площею 84,10 кв.м., КПП (літера 41 (цифра)) площею 48,80 кв.м., водонапірна башня (літера 44 (цифра)) площею 2,50 кв.м., ТП (літера 45 (цифра)) площею 21,90 кв.м., казарма (літера 46 (цифра)) площею 631,60 кв.м., цех (літера 47 (цифра)) площею 81,50 кв.м., клуб (літера 48 (цифра)) площею 119,40 кв.м., лазня (літера 49 (цифра) площею 53,20 кв.м., сховище (літера 50 (цифра)) площею 3342,30 кв.м., КТП (літера 51 (цифра)) площею 35,30 кв.м., склад (літера 52 (цифра)) площею 31,90 кв.м., склад (літера 53 (цифра)) площею 20,90 кв.м., сарай (літера 54 (цифра)) площею 56,40 кв.м., КПП (літера 55 (цифра)) площею 41,90 кв.м., склад (літера Ж) площею 663,00 кв.м., склад (літера З) площею 984,60 кв.м., загальною площею 35226,30 кв.м., що знаходяться за адресою м. Київ, вул. Пономарьова, будинок №1-а, а також комплекс споруд та іншого майна, яке знаходиться на території військового містечка №136 за вказаною адресою, що не є об`єктами нерухомості та не зареєстровані в БТІ як таке: склад за ген.планом №60, навіс за ген.планом №126, навіс за ген.планом №125, склад за ген.планом №87, склад за ген.планом №104, склад за ген.планом №141, вольєр за ген.планом №139, склад за ген.планом №91, навіс за ген.планом №88, навіс за ген.планом №98, сарай за ген.планом №36, сарай за ген.планом №39, сарай за ген.планом №46, сарай за генпланом №49, навіс за ген.планом №83, навіс за ген.планом №82, автомобільна дорога (0,7 км).

16.07.2012р. рішенням загальних зборів учасників Відповідача 3, оформленим протоколом №1, створено Відповідача 3 в результаті реорганізації шляхом перетворення обслуговуючого кооперативу «Житлово-будівельний кооператив «Житлобудсервсі» у Відповідача 3, який є правонаступником у повному обсязі усіх прав та обов`язків кооперативу.

04.08.2014р. постановою Київського апеляційного адміністративного суду у справі №826/7883/13-а визнанонеправомірним та скасовано п.1 рішення Київської міської ради від 08.10.2009р. №362/2431 «Про передачу земельної ділянки обслуговуючому кооперативу «Житлово-будівельний кооператив «Житлобудсервіс» для житлового будівництва на для житлового будівництва на вул. Пономарьова, 1-а у Святошинському районі м. Києва» в частині передачі у власність земельної ділянки за адресою: вул. Пономарьова, 1-а в м. Києві (військове містечко № 136), на якій розміщене нерухоме майно (житлові будинки) за №17, 65, 66, 70, 71, 76, 77, 84, що є власністю Міністерства оборони України та знаходяться на балансі Центрального спеціалізованого управління Міністерства оборони України.

Колегією суддів апеляційної інстанції встановлено, що саме на території зазначеного військового містечка №136 розміщені вісім житлових будинків, які позначені на схематичному плані земельної ділянки по вул. Пономарьова, 1-а у Святошинському районі м. Києва №№17, 65, 66, 70, 71, 76, 77, 84. Міністерством оборони України 20.07.2006р. надаючи Центральному спеціалізованому будівельному управлінню дозвіл №220/250Д на відчуження нерухомого майна, розташованого на спірній земельній ділянці, до переліку майна що підлягає відчуженню, вказані житлові будинки та котельня включені не були.

Інформація, що міститься в листі Товариства з обмеженою відповідальністю Столиця Центробуд №2 від 09.01.2007р. до Начальника Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) Муховикова А.М. зі змісту якого всі будівлі та споруди, які розміщені на земельній ділянці по вул. Пономарьова, 1-А у Святошинському районі м. Києва знаходяться у власності ТОВ "Столиця Центробуд" є хибною та не відповідає дійсності, оскільки апеляційним адміністративним судом встановлено, що станом на 01.04.2014р. вісім будівель (житлових будинків), які розташовані на вказаній земельній ділянці є власністю Міністерства оборони України та перебувають на балансі Центрального спеціалізованого управління Міністерства оборони України.

Центральне спеціалізоване будівельне управління Відповідача 2 в своєму листі №1/27 від 27.01.2015р. повідомило, що управлінню на баланс було передано нерухоме майно у 2005р. в кількості 8 будівель за генпланом інвентаризації №84, 17, 65, 66, 70, 71, 76, 77. При цьому, за інвентаризацією ліквідаційною комісією встановлено 6 одноповерхових будинків в військовому містечку №136 станом на 01.01.2015р., земельна ділянка знаходиться у власності приватних підприємств.

Відповідно до витягу з Єдиного реєстру об`єктів державної власності щодо державного майна, на балансі Центрального спеціалізованого будівельного управління знаходиться державне майно 8 житлових будинків в смт. Коцюбинське, по вул. Пономарьова, 1-А за інвентаризаційними номерами №17, 65, 66, 70, 71, 76, 77, 84.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що апеляційна скарга Відповідача 3 не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст.112 Господарського процесуального кодексу України господарський суд може переглянути прийняте ним судове рішення, яке набрало законної сили, за нововиявленими обставинами. Підставами для перегляду судових рішень господарського суду за нововиявленими обставинами є: істотні для справи обставини, що не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи.

Згідно з ст.114 Господарського процесуального кодексу України рішення і ухвали, що набрали законної сили і прийняті судом першої інстанції, переглядаються господарським судом, який прийняв ці судові рішення. За результатами перегляду судового рішення приймаються рішення - у разі зміни або скасування рішення.

Відповідно до ст.35 Господарського процесуального кодексу України обставини, встановлені рішенням суду у адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Відповідно до п.2 постанови Пленуму Вищого господарського суду України «Про деякі питання практики перегляду рішень, ухвал, постанов за нововиявленими обставинами» від 26.12.2011р. №17 до нововиявлених обставин відносяться матеріально-правові факти, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші факти, які мають значення для правильного вирішення. Необхідними ознаками існування нововиявлених обставин є одночасна наявність таких трьох умов: по-перше, їх існування на час розгляду справи, по-друге, те, що ці обставини не могли бути відомі заявникові на час розгляду справи, по-третє, істотність даних обставин для розгляду справи (тобто коли врахування їх судом мало б наслідком прийняття іншого судового рішення, ніж те, яке було прийняте). Нововиявлені обставини за своєю юридичною суттю є фактичними даними, що в установленому порядку спростовують факти, які було покладено в основу судового рішення. Ці обставини мають бути належним чином засвідчені, тобто підтверджені належними і допустимими доказами. Не може вважатися нововиявленою обставина, яка ґрунтується на переоцінці тих доказів, які вже оцінювалися господарським судом у процесі розгляду справи.

Згідно з п.8.6 постанови Пленуму Вищого господарського суду України «Про деякі питання практики перегляду рішень, ухвал, постанов за нововиявленими обставинами» результат перегляду повинен випливати з оцінки доказів, зібраних у справі, і встановлення господарським судом на основі цієї оцінки наявності або відсутності нововиявлених обставин, визначення їх істотності для правильного вирішення спору або розгляду справи про банкрутство. Господарський суд вправі змінити або скасувати судове рішення за нововиявленими обставинами лише за умови, що ці обставини впливають на юридичну оцінку обставин, здійснену судом у судовому рішенні, що переглядається. У разі скасування судового рішення за результатами його перегляду за нововиявленими обставинами справа розглядається господарським судом за правилами, встановленими ГПК (частина восьма статті 114 названого Кодексу). Якщо такий розгляд неможливо здійснити у тому ж самому судовому засіданні, він відкладається у порядку, передбаченому статтею 77 ГПК. При цьому загальний строк судового провадження не повинен перевищувати зазначеного в частині третій статті 114 ГПК.

Як вбачається з матеріалів справи Прокурор звернувся до господарського суду міста Києва з заявою про перегляд за нововиявленими обставинами та скасування рішення господарського суду міста Києва від 23.09.2011р. у справі №57/243 на підставі того, що постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 04.08.2014р. у справі №826/7883/13-а були встановлені істотні для справи обставини, що 8 житлових будинків за №17, 65, 66, 70, 71, 76, 77, 84 та котельна №98, які знаходяться на території колишнього військового містечка №136 є власністю Міністерства оборони України та перебувають на балансі Центрального спеціалізованого будівельного управління.

Як вбачається з рішення господарського суду міста Києва від 23.09.11р. однією з підстав відмови у позові була обставина, що Прокурор та Позивачі не довели перебування на момент розгляду справи на земельній ділянці військового майна, що є умовою віднесення спірної земельної ділянки до земель оборони за ст.77 Земельного кодексу України.

Разом із тим, обставини, що на території колишнього військового містечка №136 (спірна земельна ділянка) знаходяться ще 8 житлових будинків за №17, 65, 66, 70, 71, 76, 77, 84 та котельна №98, які не відчужувались та є власністю Держави Україна в особі Міністерства оборони України, а інформація у листі ТОВ Столиця Центробуд №2 від 09.01.2007р., що всі будівлі та споруди, які розміщені на спірній земельній ділянці знаходяться у власності ТОВ "Столиця Центробуд" не відповідає дійсності, встановлені постановою Київського апеляційного адміністративного суду у справі 826/7883/13-а від 04.08.14р.

Отже, встановлені постановою Київського апеляційного адміністративного суду у справі 826/7883/13-а від 04.08.14р. обставини, що на території колишнього військового містечка №136 (спірна земельна ділянка) знаходяться ще 8 житлових будинків за №17, 65, 66, 70, 71, 76, 77, 84 та котельна №98 та, що ці будівлі не відчужувались та є власністю Держави Україна в особі Міністерства оборони України існували на час розгляду справи господарським судом міста Києва у 2011 році. Ці обставини не були відомі Прокурору на час розгляду справи у 2011 році, оскільки з поданих у справі доказів, зокрема дозволу Позивача 2, договорів купівлі-продажу та вказаного листа ТОВ Столиця Центробуд вбачалось, що військове майно було відчужено останньому та земельна ділянка вільна від майна, належного на праві власності іншим особам, проте вказані 8 будинків до зазначених дозволу та договору купівлі-продажу не увійшли, і про їх існування та належність до власності держави Прокурору стало відомо з вказаної постанови Київського апеляційного адміністративного суду. Ці обставини є істотними для розгляду даної справи, оскільки врахування їх судом мало б наслідком прийняття іншого судового рішення, враховуючи, що на земельній ділянці, переданій у власність Відповідачу 3, знаходилось нерухоме майно, належне іншій особі, в даному випадку державі Україна.

За вказаних обставин апеляційний суд погоджується з висновками місцевого суду, що вказані вище обставини є нововиявленими та відхиляє доводи Відповідача 3, що постанова Київського апеляційного адміністративного суду у справі 826/7883/13-а від 04.08.14р. та факти встановлені в ній не є нововиявленими обставинами, що висновок суду про наявність права власності держави на житлові будинки і котельню є передчасним, що Прокурору та сторонам було відомо на момент розгляду справи місцевим судом в 2011р. про знаходження житлових будинків на території колишнього військового містечка №136, що цей факт наявності не має істотного значення.

Судом не приймаються до уваги доводи Відповідача 3, що заява Прокурора про перегляд рішення 2011р. подана з порушенням встановленого Господарським процесуальним кодексом України строку, оскільки постанова Київського апеляційного адміністративного суду, якою встановлені вказані вище обставини, була винесена 04.08.14р., її повний текст складений 11.08.14р., з заявою про перегляд рішення суду за нововиявленими обставинами Прокурор звернувся 04.09.14р., тобто в межах строків, встановлених ст.113 Господарського процесуального кодексу України.

Враховуючи вищевикладене апеляційний суд вважає, що оскаржуване рішення місцевого суду в частині скасування рішення Господарського суду м. Києва від 23.09.2011р. у справі №57/243 за нововиявленими обставинами є правомірним та підлягає залишенню без змін, а апеляційна скарга в цій частині без задоволення.

Згідно з ст.114 Господарського процесуального кодексу України у разі скасування судового рішення за результатами його перегляду за нововиявленими обставинами справа розглядається господарським судом за правилами, встановленими цим Кодексом.

Згідно з ст.190 Цивільного кодексу України майном як особливим об`єктом вважаються окрема річ, сукупність речей, а також майнові права та обов`язки. Майнові права є неспоживною річчю. Майнові права визнаються речовими правами.

Відповідно до ст.77 Земельного кодексу України (в редакції чинній на час прийняття спірного рішення) землями оборони визнаються землі, надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військово-навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законодавства України. Землі оборони можуть перебувати у державній та комунальній власності. Порядок використання земель оборони встановлюється законом.

Згідно з ст.84 Земельного кодексу України (в редакції чинній на час прийняття спірного рішення) у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності. Право державної власності на землю набувається і реалізується державою в особі Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських, районних державних адміністрацій та державних органів приватизації щодо земельних ділянок, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації, відповідно до закону.

Відповідно до ст.1 Закону України «Про використання земель оборони» (в редакції чинній на час прийняття спірного рішення) землями оборони визнаються землі, надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військово-навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законів України.

Згідно з ст.2 Закону України «Про використання земель оборони» (в редакції чинній на час прийняття спірного рішення) військовим частинам для виконання покладених на них функцій та завдань земельні ділянки надаються у постійне користування відповідно до вимог Земельного кодексу України.

Відповідно до ст.4 Закону України «Про використання земель оборони» (в редакції чинній на час прийняття спірного рішення) військові частини за погодженням з органами місцевого самоврядування або місцевими органами виконавчої влади і в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, можуть дозволяти фізичним і юридичним особам вирощувати сільськогосподарські культури, випасати худобу та заготовляти сіно на землях, наданих їм у постійне користування.

Згідно з ст.14 Закону України «Про Збройні сили України» (в редакції чинній на час прийняття спірного рішення) земля, води, інші природні ресурси, а також майно, закріплені за військовими частинами, військовими навчальними закладами, установами та організаціями Збройних Сил України, є державною власністю, належить їм на праві оперативного управління та звільняються від сплати усіх видів податків.

Відповідно до ст.1 Закону України «Про правовий режим майна у Збройних Силах України» військове майно - це державне майно, закріплене за військовими частинами, закладами, установами та організаціями Збройних Сил України. До військового майна належать будинки, споруди, передавальні пристрої, всі види озброєння, бойова та інша техніка, боєприпаси, пально-мастильні матеріали, продовольство, технічне, аеродромне, шкіперське, речове, культурно-просвітницьке, медичне, ветеринарне, побутове, хімічне, інженерне майно, майно зв`язку тощо.

Згідно з ст.6 Закону України «Про правовий режим майна у Збройних Силах України» відчуження військового майна здійснюється Міністерством оборони України через уповноважені Кабінетом Міністрів України підприємства та організації, визначені ним за результатами тендеру, після його списання, за винятком майна, визначеного частиною другою цієї статті. Рішення про відчуження військового майна, що є придатним для подальшого використання, але не знаходить застосування у повсякденній діяльності військ, надлишкового майна, а також цілісних майнових комплексів та іншого нерухомого майна приймає Кабінет Міністрів України за поданням Міністерства оборони України.

Як встановлено судом 12.07.2007р. рішенням Відповідача 1 №1054/1715 затверджено містобудівне обґрунтування щодо внесення змін до містобудівної документації об`єкта у Святошинському районі м. Києва в районі смт. Коцюбинське в м. Києві. Внесені зміни до Генерального плану розвитку міста, затвердженого рішенням Київради від 28.03.2002р. №370/1804, а саме: територію на вул. Пономарьова, 1-а у Святошинському районі м. Києва вилучено із території спецпризначення (території Міністерства оборони України) та переведено до території житлової та громадської забудови. Припинено Позивачу 2 право користування земельною ділянкою площею 117,04 га, відведеною відповідно до рішень виконавчого комітету Київської міської Ради депутатів трудящих від 05.04.76 №8с "Про відведення земельних ділянок квартирно-експлуатаційній частині Київського військового округу" та від 12.08.69 №1398 "Про відвод земельної ділянки в/ч 96755 під будівництво залізничної колії" (листи-згоди від 08.02.2006р. №227/9/520а та від 25.07.2006р. №220/2831), та віднесено її до земель запасу житлової та громадської забудови. Затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки товариству з обмеженою відповідальністю "Столиця Центробуд" для будівництва, експлуатації та обслуговування комплексу житлових будинків з об`єктами соціально-громадського призначення та паркінгами на вул. Пономарьова, 1-а у Святошинському районі м. Києва. Передано товариству з обмеженою відповідальністю "Столиця Центробуд ", за умови виконання пункту 6 цього рішення, земельну ділянку загальною площею 147,11 га у довгострокову оренду на 25 років для будівництва, експлуатації та обслуговування комплексу житлових будинків з об`єктами соціально-громадського призначення та паркінгами на вул. Пономарьова, 1-а у Святошинському районі м. Києва у зв`язку із переходом права власності на нерухоме майно (договір купівлі-продажу від 20.07.2006р. №2059, акт прийому-передачі від 20.07.2006р.), у тому числі: площею 117,04 га за рахунок земель запасу житлової та громадської забудови; площею 33,07 га за рахунок міських земель, не наданих у власність чи користування.

З наведеного вбачається, що на спірна земельна ділянка була відведена та використовувалась Збройними силами України під розміщення військового містечка, на цій земельній ділянці знаходилось та знаходиться нерухоме військове майно, відповідно спірна земельна ділянка згідно з наведеними нормами Земельного кодексу України, Закону України «Про Збройні сили України», Закону України «Про правовий режим майна у Збройних Силах України» могла перебувати та перебувала у державній власності.

За вказаних обставин Відповідач 1 не мав повноважень розпоряджатися спірною земельною ділянкою, тому апеляційний суд погоджується з висновками місцевого суду про суперечність спірних рішень Відповідача вказаним вище нормам чинного законодавства України.

Апеляційним судом не приймаються до уваги доводи Відповідача 3 щодо повноважень Відповідача 1 приймати спірні рішення на підставі п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, оскільки землі оборони, які використовуються Збройними силами України в силу вказаних норм закону знаходяться у державній власності, отже є розмежованими, тому п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України до спірних відносин не застосовується.

Згідно з ст.135 Житлового кодексу Української РСР умови прийому громадян до членів житлово-будівельного кооперативу встановлюються законодавством Союзу РСР, цим Кодексом та іншими актами законодавства Української РСР. До членів житлово-будівельного кооперативу приймаються громадяни, які постійно проживають у даному населеному пункті (якщо інше не встановлено законодавством Союзу РСР і Української РСР) і перебувають на обліку бажаючих вступити до житлово-будівельного кооперативу або користуються правом позачергового прийому до членів кооперативу, а також громадяни, зазначені в частині першій статті 143, частині другій статті 145 і частині першій статті 146 цього Кодексу.

Згідно з ст.135 Житлового кодексу Української РСР громадяни, які перебувають на обліку бажаючих вступити до житлово-будівельного кооперативу, приймаються до членів організовуваного кооперативу в порядку черговості. Черговість прийому до членів кооперативу визначається за часом взяття на облік бажаючих вступити до житлово-будівельного кооперативу (включення до списків осіб, які користуються правом першочергового вступу до кооперативу). У першу чергу до членів житлово-будівельного кооперативу приймаються громадяни, які перебувають на обліку для одержання жилих приміщень у будинках державного або громадського житлового фонду, а також громадяни, зазначені в статті 45 цього Кодексу.

Відповідно до ст.137 Житлового кодексу Української РСР житлово-будівельні кооперативи організуються при виконавчих комітетах місцевих Рад народних депутатів, при підприємствах, установах і організаціях. Порядок організації та діяльності житлово-будівельних кооперативів установлюється законодавством Союзу РСР, цим Кодексом, Примірним статутом житлово-будівельного кооперативу та іншими актами законодавства Української РСР.

Відповідно до ст.41 Земельного кодексу України (в реакції діючій на момент винесення спірного рішення) житлово-будівельним (житловим) та гаражно-будівельним кооперативам за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування земельні ділянки для житлового і гаражного будівництва передаються безоплатно у власність або надаються в оренду у розмірі, який встановлюється відповідно до затвердженої містобудівної документації. Житлово-будівельні (житлові) та гаражно-будівельні кооперативи можуть набувати земельні ділянки у власність за цивільно-правовими угодами.

Згідно з п.4 ст.84 Земельного кодексу України до земель державної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, належать, в тому числі, землі оборони.

З системного тлумачення вказаних норм житлового та земельного законодавства вбачається, що державою був запроваджений механізм кооперативного житлового будівництва, відповідно до якого громадяни, які потребували покращення житлових умов та перебували в черзі на отримання житла могли об`єднатися у житлово-будівельний кооператив, якому органи місцевого самоврядування надавали безоплатно у власність земельну ділянку площею, необхідною для побудови на ній житлового будинку, квартири в якому після будівництва відповідно до встановлених норм площі житла на людину розподілялись між членами такого кооперативу, внаслідок чого громадяни України могли покращувати свої житлові умови.

Разом із тим, як вбачається з матеріалів справи чотирма фізичними особами та однією юридичною особою було створено юридичну особу (в наступному Відповідача 3) з організаційно-правовою формою обслуговуючий кооператив. Чотири фізичні особи, які стали його членами, не перебували на обліку для одержання жилих приміщень, а троє навіть не проживали у місті Києві.

З цього вбачається, що обслуговуючий кооператив, створений фізичними і юридичною особами має зовсім інший правовий статус та немає ніякого відношення до житлово-будівельного кооперативу, який створюється громадяни, які потребують покращення житлових умов та перебувають в черзі на отримання житла, та який має право на отримання безоплатно у власність земельної ділянки державної або комунальної власності.

Разом із тим, спірним рішенням Відповідача 1 від 08.10.2009р. №362/2431 передано у власність обслуговуючому кооперативу (правонаступником якого є Відповідач 3) земельну ділянку площею 147,1128 гектарів для будівництва комплексу житлових будинків. Внаслідок цього рішення 147,1128 гектарів землі, які є власністю народу України та громади міста Києва були безкоштовно передані п`яти фізичним та одній юридичні особі, які були засновниками цього кооперативу, та які не потребували покращення житлових умов та більшість з яких навіть не проживало у місті Києві. В подальшому даний обслуговуючий кооператив змінив організаційно-правову форму на товариство з обмеженою відповідальністю, учасниками якого є юридичні особи, яке є підприємницьким товариством та планує з метою отримання власного прибутку будувати на спірній земельній ділянці комплекс будівель науково-дослідного, офісного, готельного, спортивного та житлового призначення.

За вказаних обставин апеляційний суд згоден з висновками місцевого суду, що спірне рішення Відповідача 1 від 08.10.2009р. №362/2431 суперечить вказаним нормами Житлового кодексу Української РСР та Земельного кодексу України.

За вищевказаних обставин апеляційний суд приходить до висновку, що місцевий суд обґрунтовано прийняв рішення про визнання недійсними спірних рішень Відповідача 1, визнання відсутнім право власності Відповідача 3 на спірну земельну ділянку площею 147,1128 га та зобов`язав Відповідача 2 внести відповідні відомості до державного земельного кадастру.

Враховуючи, що рішення господарського суду міста Києва від 22.10.2014р. у справі №57/243 прийняте правильно, підстави для його скасування або зміни відсутні.

Керуючись ст.ст.32-34, 36, 43, 49, 99, 101105 Господарського процесуального кодексу України, Київський апеляційний господарський суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Біонік Ленд на рішення Господарського суду міста Києва від 22.10.2014р. у справі №57/243 залишити без задоволення.

2. Рішення Господарського суду міста Києва від 22.10.2014р. у справі №57/243 залишити без змін.

Повний текст постанови складено 25.09.2015р.

Головуючий суддя Ю.Л. Власов

СуддіС.А. Гончаров

О.О. Хрипун

СудКиївський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення08.09.2015
Оприлюднено04.10.2022
Номер документу51553350
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —57/243

Ухвала від 14.12.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Швець В.О.

Постанова від 08.09.2015

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Власов Ю.Л.

Постанова від 08.09.2015

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Власов Ю.Л.

Ухвала від 13.07.2015

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Власов Ю.Л.

Ухвала від 01.04.2015

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 15.12.2014

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Мартюк А.І.

Ухвала від 24.11.2014

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Мартюк А.І.

Ухвала від 24.11.2014

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Мартюк А.І.

Рішення від 22.10.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Якименко М.М.

Ухвала від 11.09.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Якименко М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні