Постанова
від 28.09.2015 по справі 803/2510/15
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 вересня 2015 року Справа № 803/2510/15

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Александрової М.А.,

розглянувши в місті Луцьку в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом управління ОСОБА_1 фонду України в місті Ковелі та Ковельському районі Волинської області до Насіннево-племінного Товариства з обмеженою відповідальністю "Турія" про стягнення заборгованості з відшкодування витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах,

ВСТАНОВИВ:

Управління ОСОБА_1 фонду України в місті Ковелі та Ковельському районі Волинської області (УПФУ в місті Ковелі) звернулось з адміністративним позовом до Насіннево-племінного Товариства з обмеженою відповідальністю "Турія" (НП ТзОВ "Турія") про стягнення заборгованості з відшкодування витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, в сумі 12 993 грн. 10 коп. за липень-серпень 2015 року.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач зобов'язаний проводити відшкодовування ОСОБА_1 фонду сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" та пункту 2 Розділу ХV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування". Відповідно до Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до ОСОБА_1 фонду України, затвердженої постановою правління ОСОБА_1 фонду № 21-1 від 19 грудня 2003 року (з наступними змінами і доповненнями), підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до ОСОБА_1 фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. Відповідач не проводив відшкодування ОСОБА_1 фонду витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, тому заборгованість НП ТзОВ "Турія" за липень-серпень 2015 року становить 12 993 грн. 10 коп., яку позивач просив стягнути з відповідача в судовому порядку.

Відповідно до письмових заперечень проти адміністративного позову від 08 вересня 2005 року (а.с. 59-62) відповідач його вимог не визнав, посилаючись на те, що до 01 січня 2015 року товариство було платником фіксованого сільськогосподарського податку, а з 01 січня відповідач є платником єдиного податку, при цьому, об'єкт оподаткування не змінився. Отже, НП ТзОВ "Турія" і надалі продовжує сплачувати фіксований податок щоквартально, а формальна заміна назви податку свідчить про безпідставність заявленого позову. Крім того, в порушення вимог Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до ОСОБА_1 фонду України розрахунок фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, по ОСОБА_2 позивачем було надіслано в червні 2015 року. Пунктами 1, 2 Розділу ХV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" визначено обов'язок відповідача здійснювати відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, по особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників. Позивач, звертаючись з даним позовом, просить стягнути з товариства витрати по пенсіонерах яким пенсію на пільгових умовах було призначено за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, крім того, 3 особам пенсію було призначено як багатодітним матерям в сільському господарстві. Отже, витрати на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, не підлягають відшкодуванню відповідачем на користь УПФУ в місті Ковелі вцілому, оскільки чинним законодавством обов'язок щодо виплати таких пенсій покладено на органи ОСОБА_1 фонду України.

В судове засідання представник позивача не прибув, проте позивач в позовній заяві просив розгляд справи здійснювати за відсутності його представника (а.с. 2).

Представник відповідача в судове засідання також не прибув, про причини неприбуття суду не повідомив, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце судового розгляду (а.с. 71).

Відповідно до частини четвертої статті 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Згідно із частиною четвертою статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Відповідно до частини шостої статті 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Як передбачено частиною першою статті 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Таким чином, оскільки особи, які беруть участь у справі, належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, в судове засідання не прибули, при цьому позивачем заявлено клопотання про розгляд справи за відсутності його представника, а дану справу можливо розглянути і вирішити на підставі наявних у ній доказів, тому суд приходить до висновку, що судовий розгляд справи необхідно здійснювати в порядку письмового провадження, без фіксування судового засідання технічними засобами.

Дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити повністю з таких мотивів та підстав.

Судом встановлено, що НП ТзОВ "Турія" 06 травня 2000 року зареєстроване як суб'єкт господарювання, місцезнаходженням юридичної особи значиться: Волинська область, Ковельський район, село Зелена, вулиця Ковельська, будинок 40, ідентифікаційний код юридичної особи 30876822. Дані обставини стверджуються спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 21085530 від 27 серпня 2015 року (а.с. 14). Відповідач взятий на облік в УПФУ в місті Ковелі як платник страхових внесків та зобов'язаний відшкодовувати витрати ОСОБА_1 фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, відповідно до пункту 2 розділу ХV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

УПФУ в місті Ковелі проведено та направлено 19 січня 2015 року відповідачу розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пункту 2 "Прикінцевих положень" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" з 2015 року (а.с. 7 зворот, 8 зворот). У зв'язку із змінами розміру пенсій позивачем також було проведено та направлено відповідачу розрахунок таких витрат з лютого 2015 року, з червня 2015 року.

Пенсію за віком на пільгових умовах на підставі пункту "б" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", як працівникам, зайнятим повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці, за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць було призначено ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5; на підставі пункту "в" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", як трактористам-машиністам, безпосередньо зайнятим у виробництві сільськогосподарської продукції на підприємстві сільського господарства було призначено ОСОБА_6, ОСОБА_2, ОСОБА_7, ОСОБА_8; на підставі пункту "ж" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", як жінкам, які працюють у сільськогосподарському виробництві та виховали п'ятеро і більше дітей, було призначено ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11 Обставини щодо призначення вказаним особам пенсій на пільгових умовах і їх перебування у трудових відносинах із відповідачем УПФУ в місті Ковелі підтвердило копіями протоколів про призначення пенсій, трудових книжок, довідок про підтвердження трудового стажу (а.с. 20-49).

Як слідує із розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пункту 2 розділу ХV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" з 2015 року позивачем у липні-серпні 2015 року понесені витрати на виплату і доставку таких пенсій вказаним громадянам в загальній сумі 12 993 грн. 10 коп., яка підлягає до відшкодування відповідачем ОСОБА_1 фонду, проте таке відшкодування НП ТзОВ "Турія" не провело, у зв'язку із чим за ним рахується заборгованість за вказаним платежем.

Фактичну наявність у НП ТзОВ "Турія" заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за липень-серпень 2015 року в сумі 12 993 грн. 10 коп. позивач підтвердив карткою особового рахунку відповідача по відшкодуванню фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій за списком № 2 (а.с. 9).

Згідно із пунктами "б", "в", "ж" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи, працівники, зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці, - за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць; трактористи-машиністи, безпосередньо зайняті у виробництві сільськогосподарської продукції в колгоспах, радгоспах, інших підприємствах сільського господарства; жінки, які працюють у сільськогосподарському виробництві та виховали п'ятеро і більше дітей.

Відповідно до пункту 2 розділу ХV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали, зокрема, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.

До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення". У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону. При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

Постановою правління ОСОБА_1 фонду України від 19 грудня 2003 року № 21-1 затверджено Інструкцію про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до ОСОБА_1 фонду України (Інструкція).

Вказана Інструкція розроблена відповідно до Законів України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування".

Підпунктом 2.1.1 пункту 2.1 Інструкції визначено, що до роботодавців - страхувальників відносяться підприємства, установи й організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування - фіксований податок, єдиний податок та фіксований сільськогосподарський податок), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру.

Ця Інструкція визначає процедуру стягнення заборгованості зі сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі - страхові внески), сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій та інших платежів до бюджету ОСОБА_1 фонду України, нарахування і сплати фінансових санкцій та пені, а також відшкодування підприємствами витрат ОСОБА_1 фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах (пункт 2.1 Інструкції).

Розділ 6 Інструкції визначає порядок відшкодування підприємствами витрат ОСОБА_1 фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Так, відповідно до пункту 6.1 Інструкції відшкодуванню підлягають витрати ОСОБА_1 фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до пункту другого "Прикінцевих положень" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Підпунктами 6.4, 6.7 пункту 6 Інструкції передбачено, що розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається органами ОСОБА_1 фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до пункту 2 Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.

Підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до ОСОБА_1 фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування (смерть пенсіонера, зміна місця проживання та ін.), органи ОСОБА_1 фонду повідомляють про це підприємства в місячний термін з моменту виникнення цих обставин.

Доводи позивача щодо безпідставності заявлених позовних вимог до уваги судом не взято з огляду на наступне.

З 01 січня 2015 року набрав чинності Закон України від 28 грудня 2014 року №71-VІІІ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи", яким внесено зміни до Податкового кодексу України, зокрема з переліку загальнодержавних податків і зборів виключено фіксований сільськогосподарський податок та установлено, що його платники є платниками єдиного податку четвертої групи. Чинним законодавством не передбачено виключень щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, для платників єдиного податку. Відповідно, з 01 січня 2015 року у відповідача, виник обов'язок відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій.

Пунктами 1, 2 Розділу ХV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" врегульовано питання набрання чинності вказаним Законом і пенсійного забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників. При цьому, витрати на виплату та доставку пенсій, призначених особам відповідно до пунктів "а", "б"-"з" частини першої статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" за списком № 1 та списком № 2 покриваються підприємствами та організаціями. При цьому обов'язок підприємств та організацій з відшкодування цих витрат, понесених Пенсійним фондом України після 1 січня 2015 року, не пов'язаний із датою призначення такої пенсії чи часом набуття необхідного для цього пільгового стажу. Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом України у постанові від 18 травня 2015 року у справі № 21-1270а15.

Щодо заперечень відповідача в частині недотримання позивачем вимог пункту 6 Інструкції, судом встановлено наступне.

Розрахунок фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, з 2015 року було проведено і направлено товариству 19 січня 2015 року та вручено останньому 26 січня 2015 року, який включав в себе розрахунок витрат по пенсіонеру ОСОБА_2, щомісячна сума яких становила 1 099 грн. 44 коп. (а.с. 7, зворот). У зв'язку із зміною розміру пенсії (до 1 202 грн. 40 коп.) позивачем було проведено та направлено відповідачу розрахунок з червня 2015 року по вказаному пенсіонеру у відповідності до вимог підпункту 6.4, 6.7 пункту 6 Інструкції (а.с. 4, 4 зворот).

Таким чином, оскільки позивачем дотримано вимог Законів України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування", Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до ОСОБА_1 фонду України, а відповідач, який зобов'язаний відшкодовувати фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, не відшкодував таких витрат, у зв'язку з чим виникла заборгованість, тому суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Керуючись частиною шостою статті 128, статтями 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", Закону України "Про пенсійне забезпечення", суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Насіннево-племінного Товариства з обмеженою відповідальністю "Турія" (Волинська область, Ковельський район, село Зелена, вулиця Ковельська, будинок 40, ідентифікаційний код 30876822) на користь Управління ОСОБА_1 фонду України в місті Ковелі та Ковельському районі Волинської області (45000, Волинська область, Ковельський район, місто Ковель, вулиця Незалежності, будинок 101, ідентифікаційний код 37788984) заборгованість з відшкодування витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, в розмірі 12 993 грн. 10 коп. (дванадцять тисяч дев'ятсот дев'яносто три грн. 10 коп.) за липень-серпень 2015 року.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Суддя М.А. Александрова

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.09.2015
Оприлюднено05.10.2015
Номер документу51624232
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/2510/15

Постанова від 28.09.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Александрова Марія Ананіївна

Ухвала від 28.08.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Александрова Марія Ананіївна

Ухвала від 28.08.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Александрова Марія Ананіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні