Постанова
від 11.09.2015 по справі 804/3663/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 вересня 2015 р. Справа № 804/3663/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лозицької І.О. розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Компанії з управління активами, адміністратора Пенсійного фонду Товариства з обмеженою відповідальністю «Управління фондових активів» про стягнення заборгованості, -

ВСТАНОВИВ :

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Компанії з управління активами, адміністратора Пенсійного фонду Товариства з обмеженою відповідальністю «Управління фондових активів», в якому просить:

- стягнути з Компанії з управління активами, адміністратора Пенсійного фонду Товариства з обмеженою відповідальністю «Управління фондових активів» (52400, Дніпропетровська обл., Солонянський р-н., смт. Солоне, вул. Кірова, буд. 253 а, код за ЄДРПОУ 32465747) до Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106) штраф у сумі 3400,00 грн. (три тисячі чотириста гривень нуль копійок).

В обґрунтування позову зазначено, що Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг встановлено порушення законодавства про фінансові послуги з боку Компанії з управління активами, адміністратора Пенсійного фонду Товариства з обмеженою відповідальністю «Управління фондових активів», в частині невідповідності даних звітності про здійснення діяльності зі адміністрування недержавний пенсійних фондів за 1 півріччя 2013 року, у зв'язку з чим, прийнята постанова №14/3/30-нпз, якою накладено фінансові санкції у виді штрафу у розмірі 3400,00 грн. на відповідача, товариство зазначений борг в добровільному порядку не сплачує, що стало підставою для звернення до суду із відповідним позовом.

Відповідно до ст.183-2 КАС України, позов прийнято до розгляду в скороченому провадженні та ухвалою суду відповідачу запропоновано у 10-тиденний строк з дня отримання ухвали про відкриття надати до суду заперечення на позов або заяву про визнання позову.

Відповідач, у встановлений судом строк, не надав до суду ні заперечень на позов, ні заяви про визнання позову, про відкриття провадження у цій справі та розгляд її у скороченому провадженні повідомлений належним чином, відповідно до вимог ст. 35 КАС України, за адресою, вказаною в довідці з ЄДРПОУ.

Відповідно до ч. 4 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні, суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав, приймає законне та обґрунтоване судове рішення.

Згідно до п.2 ч.5 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Компанія з управління іктивами, адміністратор пенсійного фонду Товариство з обмеженою відповідальністю «Управління фондових активів» (далі - відповідач), відповідно до установчих документів та відповідно до інформації, що міститься у Державному реєстру фінансових установ ареєстроване за адресою: 52400, Дніпропетровська обл., Солонянський р-н., смт. Солоне, вул. Кірова, буд. 253 а.

Керуючись Положенням про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012р. № 2319, у межах своїх повноважень, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, складено акт відносно відповідача, про правопорушення законодавства про фінансові послуги від 03.10.2013р. № 4/3/30-нпз (далі - Акт) про порушення законодавства про фінансові послуги.

Відповідно до Акта, за результатами розгляду звітності про здійснення діяльності з адміністрування недержавних пенсійних фондів за 1 півріччя 2013 року, поданої відповідачем до Нацкомфінпослуг (вх. № 13/2/13 від 31.07.2013р.), виявлено порушення законодавства.

Національною комісією, шо здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на адресу відповідача було направлено Акт про правопорушення законодавства про фінансові послуги та повідомлено про розгляд справи.

Відповідно до постанови про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинених на ринках фінансових послуг від 29.10.2013р. № 14/3/30-нпз (далі - Постанова), винесеної на підставі Акта, відповідачем порушено вимоги статті 14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг», частини шостої статті 21 Закону України «Про недержавне пенсійне забезпечення» (далі - Закон), стосовно обов'язку адміністратора складати відповідно до вимог Закону та інших нормативно-правових актів звітність у сфері недержавного пенсійного забезпечення, та пункту 1.4 розділу І Положення про порядок складання, формування та подання адміністратором недержавного пенсійного фонду звітності з недержавного пенсійного безпечення, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання фінансових послуг України від 27.10.2011р. № 674, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.01.2012р. за № 41/20354 (далі - Положення № 674), в частині обов'язку адміністратора заповнювати форми звітності на підставі даних бухгалтерського обліку.

Зміст допущених порушень полягає в тому, що за результатами розгляду звітності про здійснення діяльності з адміністрування недержавних пенсійних фондів за 1 півріччя 2013 року, поданої відповідачем до Нацкомфінпослуг (вх. 13/2/13 від 31.07.2013р.), виявлено, що у колонці «Розмір власного капіталу» пункту 17 «Інформація про власний капітал Адміністратора» форми НФП-11 «Загальні відомості про адміністратора недержаного пенсійного фонду» додатку 13 до Положення № 674, вказана сума 3 951 000.00 грн., в той час, як за даними рядка 1495 «Усього за розділом І» (колонка 4) форми фінансової звітності «Баланс» (Звіт про фінансовий стан) ця сума складає 3972.00 тис. грн.

Враховуючи, що Нацкомфінпослуг самостійно обирає і застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення законодавства про фінансові послуги, на підставі Акта до відповідача було застосовано захід впливу у вигляді штрафу у розмірі 3400,00 грн.

29.10.2013р. вищезазначену Постанову надіслано відповідачу та отримано його представником 08.11.2013р., про що мається підпис відповідальної особи відповідача.

Відповідно до ч..2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст.1 Закону України «Про недержавне пенсійне забезпечення», недержавний пенсійний фонд (далі - пенсійний фонд) - юридична особа, створена відповідно до цього Закону, яка має статус неприбуткової організації (непідприємницького товариства), функціонує та провадить діяльність виключно з метою накопичення пенсійних внесків на користь учасників пенсійного фонду з подальшим управлінням пенсійними активами, а також, здійснює пенсійні виплати учасникам зазначеного фонду у визначеному цим Законом порядку.

Частиною 6 ст.21 Закону України «Про недержавне пенсійне забезпечення» встановлено, що адміністратор зобов'язаний складати відповідно до вимог цього Закону та інших нормативно-правових актів звітність у сфері недержавного пенсійного забезпечення, вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність пенсійного фонду відповідним органам виконавчої влади та раді пенсійного фонду.

Відповідно до ч.1 ст.52 Закону України «Про недержавне пенсійне забезпечення», адміністратор щоквартально подає звітність з недержавного пенсійного забезпеченій національній комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

Згідно ст. 14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність, відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.

Пунктом 1.4 Положення про порядок складання, формування та подання адміністратором недержавного пенсійного фонду звітності з недержавного пенсійного забезпечення встановлено, що форми звітності, передбачені цим Положенням, заповнюються Адміністратором на підставі даних бухгалтерського обліку та даних системи персоніфікованого обліку, інформації, отриманої від осіб, що здійснюють управління активами.

Відповідно до пп.3 п.2.1 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги Нацкомфінпослуг може застосовувати такі заходи впливу, зокрема, накладати штрафи в розмірах, передбачених статтею 41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг».

Згідно п.3.2 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги розгляд справ про правопорушення та застосування заходу впливу, передбаченого підпунктом 3 пункту 2.1 розділу II цього Положення, належить до повноважень Голови Нацкомфінпослуг або директорів департаментів за напрямами здійснення нагляду за окремими ринками фінансових послуг.

Пунктом 2.4 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги встановлено, що Рішення про накладення штрафної санкції (штрафу) на особу за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, приймається у вигляді постанови уповноваженої особи Нацкомфінпослуг.

Відповідно до розділу 4 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги провадження у справі про правопорушення, є обов'язковою передумовою застосування заходів впливу, передбачених підпунктами 1 - 9 пункту 2.1 розділу II цього Положення. Виявлені посадовими особами Нацкомфінпослуг факти порушення законодавства про фінансові послуги викладаються в акті про правопорушення із зазначенням доказів (документів, даних та інформації), що підтверджують факт вчинення порушення законодавства про фінансові послуги, та з посиланням на відповідну норму закону та/або іншого нормативно-правового акта. Акт про правопорушення, складений посадовою особою Нацкомфінпослуг, повинен містити документи, дані та інформацію, які підтверджують факт вчинення порушення законодавства про фінансові послуги. Такі документи, дані та інформація долучаються до акта про правопорушення.

Постанова про накладення штрафних санкцій, передбачених статтею 41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», приймається уповноваженою особою Нацкомфінпослуг протягом 30 календарних днів після отримання нею акта про правопорушення та документів, які стосуються справи про правопорушення.

Примірник акта про правопорушення надсилається особі рекомендованим листом з повідомленням про вручення або вручається особисто керівнику чи уповноваженій особі під підпис не пізніше п'яти днів з дати його складання з повідомленням про дату, час та місце розгляду справи про правопорушення.

За результатами розгляду справи про правопорушення Нацкомфінпослуг або уповноважена особа Нацкомфінпослуг приймає одне з таких рішень про застосування заходу впливу.

Згідно п.2 ч.1 ст.41 «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до розділу 5 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, Рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходу впливу, передбаченого підпунктом 3 пункту 2.1 розділу II цього Положення, може бути оскаржене особою до Нацкомфінпослуг, як колегіального органу або до суду, а рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходів впливу, передбачених підпунктами 1, 2, 4 - 9 пункту 2.1 розділу II цього Положення до суду. Рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходу впливу у вигляді штрафної санкції (штрафу) може бути оскаржене до Нацкомфінпослуг, як колегіального органу протягом 15 календарних днів з дня отримання такого рішення.

Відповідно до ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві, є будь-які фактичні дані, на підставі яких, суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Відповідно до ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи викладене, суд вважає, що факт порушення відповідачем вимог діючого законодавства доведений, у зв'язку з чим, позов підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2-10, 11, 69, 71, 183-2, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Компанії з управління активами, адміністратора Пенсійного фонду Товариства з обмеженою відповідальністю «Управління фондових активів» про стягнення заборгованості - задовольнити повністю.

Стягнути з Компанії з управління активами, адміністратора Пенсійного фонду Товариства з обмеженою відповідальністю «Управління фондових активів» (52400. Дніпропетровська обл., Солонянський р-н., смт. Солоне, вул. Кірова, буд. 253а, код за ЄДРПОУ 32465747) до Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106) штраф у сумі 3400,00 грн. (три тисячі чотириста гривень нуль копійок).

Постанова підлягає негайному виконанню, відповідно до ч.6 ст.183-2 та ч.1 ст. 256 КАС України.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя Постанова не набрала законної сили 11.09.15 Суддя З оригіналом згідно Помічник судді ОСОБА_1 ОСОБА_1 ОСОБА_2

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.09.2015
Оприлюднено05.10.2015
Номер документу51624942
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/3663/14

Постанова від 11.09.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

Ухвала від 13.03.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні