Постанова
від 22.03.2012 по справі 2а-0770/4025/11
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2a-0770/4025/11

Рядок статзвіту - 10.1

код - 06

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 березня 2012 року м. Ужгород

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої - судді Большакової О. О.,

при секретарі судового засідання Кречко Л.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Ужгороді адміністративну справу за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в Ужгородському районі до Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельна дільниця Ужгородської Райспоживспілки" про стягнення заборгованості, -

в с т а н о в и в:

28 листопада 2011 року Ужгородський міжрайонний прокурор в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду в Ужгородському районі Закарпатської області звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до підприємства споживчої кооперації «Ремонтно-будівельна дільниця Ужгородської Райспоживспілки» про стягнення з відповідача заборгованості із єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розмірі 8 713 гривень 36 копійок.

Згідно п. 6 ч. 2 ст. 20 Закону України В«Про прокуратуру" при виявленні порушень закону прокурор або його заступник в межах своєї компетенції мають право звертатися до суду з заявою про захист прав і законних інтересів громадян, держави, а також підприємств та інших юридичних осіб. Представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, прямо передбачених законом. Однією з форм представництва є звернення до суду з позовами або заявами про захист прав і свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси держави або про визнання незаконними правових актів, дій чи рішень органів і посадових осіб.

Представник прокуратури ОСОБА_1 20.01.2012 року подала до початку судового розгляду заяву, в якій позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просить судовий розгляд адміністративної справи провести без їх участі.

Представник Управління Пенсійного фонду в Ужгородському районі Закарпатської області ОСОБА_2 22.03.2012 року подала до початку судового розгляду заяву, в якій позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просить судовий розгляд адміністративної справи провести без їх участі.

Відповідач - підприємство споживчої кооперації «Ремонтно-будівельна дільниця Ужгородської Райспоживспілки» подало до суду клопотання від 20.03.2012 р. №11 про відкладення слухання справи. Таке клопотання мотивоване необхідністю участі директора підприємства у похоронах. Разом з тим, представник відповідача тричі подавав аналогічні клопотання й розгляд справи систематично відкладався. А так, суд вважає, що справу слід розглянути за відсутності представника відповідача відповідно до вимог ст. 128 КАС України.

Суд, дослідивши письмові докази, наявні в матеріалах справи, дійшов висновку про задоволення позову з таких мотивів.

Судом встановлено, що підприємство споживчої кооперації «Ремонтно-будівельна дільниця Ужгородської Райспоживспілки» зареєстровано як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа в Ужгородській районній державній адміністрації Закарпатської області 16.04.1997 року, за адресою: с. Минай, вул. Тиха, 15, Ужгородський район, Закарпатська область, ідентифікаційний номер 01739368 та видано Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи.

Відповідач - підприємство споживчої кооперації «Ремонтно-будівельна дільниця Ужгородської Райспоживспілки»узято на облік в Управлінні Пенсійного фонд України в Ужгородському районі в Закарпатській області, як платник єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування під реєстраційним номером 14010094, відповідно до ст.4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 р. №2464-ІУ, який набув чинності з 01.01.2011 року.

Відповідно до п. 1 ст.4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" платниками єдиного внеску є підприємства, установи, організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію її як підприємця), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Відповідно до п. 2 ст.4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» платниками єдиного внеску також є працівники - громадяни України, іноземці (якщо інше не встановлено міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України) та особи без громадянства, які працюють на підприємствах, в установах та організаціях, в інших юридичних осіб.

Відповідно до п. 3 ст.4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» платниками єдиного внеску також є фізичні особи, які виконують роботи (надають послуги) на підприємствах, в установах та організаціях, в інших юридичних осіб, чи у фізичних осіб - підприємців або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, за цивільно-правовими договорами.

Згідно п. 11 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» платниками єдиного внеску є особи, які отримують допомогу по тимчасовій непрацездатності.

Відповідно до п.п. 1 п. 2 ст. 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Відповідно до п. 8 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.

Базовим звітним періодом є календарний місяць, а для платників, зазначених в абзацах третьому та четвертому пункту 1 частини першої статті 4 цього Закону, - календарний рік.

При цьому платники, зазначені в у пункті 1 частини першої статті 4 цього ж Закону (підприємство споживчої кооперації «Ремонтно-будівельна дільниця Ужгородської Райспоживспілки» належить до даної категорії платників), під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі).

Згідно п.п. 1 п. 1 ст. 7 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), 2, 3, 6, 7 і 8 частини першої статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі у натуральній формі, що визначається відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Відповідно до п.12 ст.9 Закону, єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Згідно п. 5 ст. 8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» єдиний внесок встановлюється у відсотках до визначеної абзацом першим пункту 1 частини першої статті 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску відповідно класів професійного ризику виробництва, до яких віднесено платників єдиного внеску, з урахуванням видів їх економічної діяльності.

Клас професійного ризику виробництва підприємства споживчої кооперації «Ремонтно-будівельна дільниця Ужгородської Райспоживспілки» - "52" відповідно до основного виду економічної діяльності по КВЕД і відповідно розмір єдиного внеску відповідно до класу професійного ризику становить 38,52%, що підтверджується копією Повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску від 29.03.2011 року №199.

Відповідно до п. 7 ст. 8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» єдиний внесок для працівників - громадян України, які працюють на підприємствах, в установах, організаціях, в інших юридичних осіб встановлюється у розмірі 3,6 відсотка від суми нарахованої заробітної плати.

У жовтні 2011 року Підприємство споживчої кооперації «Ремонтно-будівельна дільниця Ужгородської Райспоживспілки», здійснюючи нарахування та виплату заробітної плати, нарахувало та задекларувало в щомісячному розрахунку єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у сумі 8 713 гривень 36 копійок.

Але, в порушення вказаних норм Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» відповідач не сплатив нараховану суму єдиного внеску, у зв'язку з чим у нього утворилась заборгованість перед позивачем у сумі 8 713 гривень 36 копійок.

Підтвердженням заборгованості з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування є копії карток особового рахунку платника від 23.11.2011 року.

Відповідач не подав суду доказів сплати ним єдиного внеску у відповідності до вимог чинного законодавства.

Стаття 67 Конституції України передбачає обов'язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Ненадходження вказаної суми до бюджету Пенсійного фонду перешкоджає виконанню одного з основних завдань Фонду - забезпечення збирання та акумулювання коштів, призначених, для повного та своєчасного фінансування виплати пенсій.

Тому позовні вимоги підлягають задоволенню.

Судові витрати по справі згідно ч. 4 ст. 94 КАС України з відповідача не стягуються.

На підставі наведеного та керуючись ст. ст. 19, 94, 104-106, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

постановив:

Позовні вимоги Ужгородського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Ужгородському районі Закарпатської області до підприємства споживчої кооперації «Ремонтно-будівельна дільниця Ужгородської Райспоживспілки»про стягнення заборгованості задовольнити повністю.

Стягнути з підприємства споживчої кооперації «Ремонтно-будівельна дільниця Ужгородської Райспоживспілки»(Закарпатська область, с. Минай, 15, р/р 26004012000160, МФО 312248 КБ Коопінвестбанку, код ЄДРПОУ - 01739368) заборгованість із єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у розмірі 8 713 гривень 30 копійок (вісім тисяч сімсот тринадцять гривень тридцять копійок) на наступні рахунки:

єдиний внесок на суми заробітної плати нарахованої роботодавцями відповідно до класу професійного ризику виробництва «52» у розмірі 7 968 гривень 62 копійки - на р/р 37192022000714 в ГУДК в Ужгородському районі МФО 812016;

утримання єдиного внеску із заробітної плати у розмірі 744 гривні 74 копійки - на р/р 37197083000714 в ГУДК в Ужгородському районі МФО 812016

Відповідно до статті 186 КАС України апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова відповідно до ч.1 ст.254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку не було подано.

Суддя Большакова О.О.

Повний текст постанови підписано та складено 27 березня 2012 року.

Суддя Большакова О.О.

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.03.2012
Оприлюднено06.10.2015
Номер документу51625523
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0770/4025/11

Постанова від 22.03.2012

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Большакова О.О.

Постанова від 22.03.2012

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Большакова О.О.

Постанова від 22.03.2012

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Большакова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні